Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na světě je první dětská autosedačka s airbagem. Podívejte se, jak funguje

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Ve Velké Británii můžete koupit autosedačku od společnosti Maxi-Cosi. Jako první na světě dostala airbag pro vyšší ochranu vaší ratolesti.

Společnost Maxi-Cosi patří mezi přední výrobce autosedaček, bezpečnou novinku s názvem AxissFix Air vytvořila ve spolupráci s firmou Helite, která se věnuje právě airbagům.

Sedačka je vhodná pro děti ve výšce od 61 do 105 centimetrů, nechybí jí háčky pro upevnění, základna s možností otočení o 360 stupňů, hlavní součástí jsou však dva malé airbagy v bezpečnostních pásech. V případě kolize se aktivují a nafouknou pomocí patrony s plynem CO2 za 0,05 sekundy.

Nová autosedačka prošla srovnávacím testem s autosedačkou bez airbagu a ve srovnání s takovou konkurencí dokázala utlumit sílu působící na dítě o nemalých 55 %.

„Před několika lety jsme začali zkoumat, jak airbagy chrání dětskou hlavičku a krk,“ vysvětluje Andrew Ratcliffe, výkonný ředitel společnosti Maxi-Cosi. „Nová generace dětských autosedaček dostává špičkovou technologii, která ukazuje správný směr vstříc vyšší bezpečnosti.“

Maxi-Cosi zatím nemá v úmyslu rozšiřovat nabídku airbagů i do svých dalších produktů. Nejdůležitějším krokem je nyní zpřístupnění výrobku co největšímu počtu rodin. Aktuálně sedačku koupíte jen ve Velké Británii, stojí 550 liber, v přepočtu nějakých 16 tisíc korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
17. 4. 2018 12:34
Re: Pokrok
Dik za argumenty. V zasade mas asi pravdu, len nesuhlasim s tym, ze airbag u dietata bol vzdy nebezpecny a mohol zabijat. Toto sa tyka len pripadu, ked dieta sedi v sedacke proti smeru jazdy na spolujazdcovej sedacke. Cize pri nespravnom pouziti, moze byt airbag nebezpecny. Rovnako ako ked si nezapnej bezp. pas. Inak :yes:
17. 4. 2018 06:52
Re: Pokrok
Protože airbag u dítěte byl vždy nebezpečný a mohl zabíjet, proto jim trvalo tak dlouho, jak křehké tělo, hlavu a krk vystavit airbagu tak, aby neohrozil dítě. Dále přenést signál na sedačku, že došlo k nehodě je težší, jelikož se sedačka upevňuje netrvale, tedy je sundavací a přenosná. Je to technologicky složítější než u klasické sedačky, která je velká. Tady je malá dětská sedačka, do které se musí vejít plno prvků a nezbývá už místo, přitom musí být sedačka bezpečná sama o sobě. Takže hlavní důvod bude velikost a nedostupnost malých technologií, které by to dříve umožnovali a hlavně vývoj a zkoušení tak, aby neublížil airbag dítěti. I tak to může být nebezpečné, dítě má blízko rozbušku, která odpálí airbag, což u normální sedačky je lehčí, je na boku a nehrozí tak devastující následky jako u dítěte v případě nějakého poškození a odpálení. :-)
16. 4. 2018 21:32
Pokrok
Je to nepochybne krok vpred v bezpecnosti. Niekto znaly by tu mohol skusit vysvetlit, preco trvalo dat airbag do detskej sedacky tak dlho. Ved v autach sa pouzivaju viac ako 30 rokov.