Maxus EV80: Elektrické dodávky z Číny míří do Evropy
Čínský koncern SAIC Motor pracuje na svém vstupu na evropský trh prostřednictvím několika značek, z nichž jednou je i Maxus, specializující se na lehká užitková vozidla. Maxus jako samostatná značka byl založen v roce 2011, ale jedná se vlastně pokračování vývoje posledního modelu britské značky LDV, kterou čínská firma získala od ruské automobilky GAZ.
Maxus, který na vybraných trzích i nadále figuruje pod britskou značku LDV, ve spolupráci s německou leasingovou společností Maske Fleet zahajuje svůj vstup na evropské trhy, který se má na plno rozběhnout v příštím roce.
Letos míří první elektrické dodávky Maxus EV80 k dopravcům v Německu a Rakousku, v jejichž službách mají být důkladně prověřeny jejich schopnosti před oficiálním vstupem na další evropské trhy. Během příštího roku chce Maxus rozšířit svou působnost na Benelux, Norsko, Švédsko, Dánsko, Itálii, Francii a Španělsko.
Maxus EV80 představuje přímou evoluci původního LDV Maxus, vyvíjeného ve spolupráci mezi LDV s Daewoo Motors a představeného v roce 2004. Tehdy se jednalo o řadu lehkých užitkových vozidel s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,5 l.
Model EV80, který nyní míří do Evropy pod značkou Maxus, využívá karoserii svého předchůdce s rozvorem náprav 3850 mm, celkovou délkou 5700 mm, šířkou 1998 mm a výškou 2345 mm, kterou kombinuje s čistě elektrickým pohonným systémem, k němuž nejsou s výjimkou dojezdu na jedno nabití kolem 200 km k dispozici bližší specifikace.
Dodávka s třímístným interiérem má disponovat nákladovým prostorem o délce 3300 mm, šířce 1700 mm a výšce 1710 mm. Maxus uvádí maximální užitečné zatížení 950 kg a zmiňuje, že vedle dodávkového provedení nabídne i podvozek s kabinou, který bude vhodný k montáži účelové nástavby.