Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maxus EV80: Elektrické dodávky z Číny míří do Evropy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Značka Maxus, patřící pod křídla čínského koncernu SAIC Motor, byla vytvořena na základech britského výrobce lehkých užitkových vozidel LDV a na evropský trh vstupuje s elektrickou dodávkou EV80.

Čínský koncern SAIC Motor pracuje na svém vstupu na evropský trh prostřednictvím několika značek, z nichž jednou je i Maxus, specializující se na lehká užitková vozidla. Maxus jako samostatná značka byl založen v roce 2011, ale jedná se vlastně pokračování vývoje posledního modelu britské značky LDV, kterou čínská firma získala od ruské automobilky GAZ.

Maxus, který na vybraných trzích i nadále figuruje pod britskou značku LDV, ve spolupráci s německou leasingovou společností Maske Fleet zahajuje svůj vstup na evropské trhy, který se má na plno rozběhnout v příštím roce.

Letos míří první elektrické dodávky Maxus EV80 k dopravcům v Německu a Rakousku, v jejichž službách mají být důkladně prověřeny jejich schopnosti před oficiálním vstupem na další evropské trhy. Během příštího roku chce Maxus rozšířit svou působnost na Benelux, Norsko, Švédsko, Dánsko, Itálii, Francii a Španělsko.

Maxus EV80 představuje přímou evoluci původního LDV Maxus, vyvíjeného ve spolupráci mezi LDV s Daewoo Motors a představeného v roce 2004. Tehdy se jednalo o řadu lehkých užitkových vozidel s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 2,5 l.

Model EV80, který nyní míří do Evropy pod značkou Maxus, využívá karoserii svého předchůdce s rozvorem náprav 3850 mm, celkovou délkou 5700 mm, šířkou 1998 mm a výškou 2345 mm, kterou kombinuje s čistě elektrickým pohonným systémem, k němuž nejsou s výjimkou dojezdu na jedno nabití kolem 200 km k dispozici bližší specifikace.

Dodávka s třímístným interiérem má disponovat nákladovým prostorem o délce 3300 mm, šířce 1700 mm a výšce 1710 mm. Maxus uvádí maximální užitečné zatížení 950 kg a zmiňuje, že vedle dodávkového provedení nabídne i podvozek s kabinou, který bude vhodný k montáži účelové nástavby.

Doporučujeme

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
1. 4. 2018 10:18
Re: Kľudne
LDV o ktere se tu pise je taky znacka co koupili
Avatar - WinDiesel
1. 4. 2018 10:17
Re: Kľudne
No zdá se že nikdo tady o tom nic neví. Elektrická dodávka od Nissanu se prodává prachbídně, DHL zkoušelo v Praze elektrické Transity a dalo od nich ruku pryč. Se řidičem jsem mluvil a byl z toho auta celý nervózní.
Ono plánování rozvozů je fuška i tak a ještě do toho zahrnout parametr bídného dojezdu. Dojezdu ještě bídnějšího když to pořádně naložíš. Tak si myslím že se tady neztrapňuji já ale někdo jiný :-)
Jo a v Číně musí mít v autě 2 navigace - 1 je normální a druhá je navigace k nabíječkám :-)
31. 3. 2018 22:33
Re: Kľudne
No ale pozor, s Volvom Číňania všetko kúpili, to nie je ich vlastná pôvodná značka, ktorú by postavili sami. S hotovým know-how sa inak podniká.

Myslel som tým, že žiadne Geely, Landwind ani nič iné v Európe neprerazilo. Ak budú robiť niečo v licencii alebo skrátka kúpia európsku automobilku, to je niečo celkom iné.
31. 3. 2018 19:35
Re: Kľudne
"Zatiaľ žiadny čínsky pokus v Európe nevyšiel,"

treba Volvo? cast produkce co se dovazi od Volva se dovazi z Ciny kde to vyrabej, a prodava se jim to celkem slusne bych rekl

neuspech to ma jen tehdy, pokud tomu daj pro evropana neznamej novej brand kde je jasne ze je to Cina i brandem, brand ktery evropan zna dlouho si klidne koupi ikdys vi ze je to Cina :-)

jen tak do placu, v mobilni technice taky Cinani bojovali dlouha leta marne, ale po par letech se jim to povedlo a nektere znacky se v Evrope docela chytli
31. 3. 2018 17:54
Re: Kľudne
Načo sa strápňuješ výmyslami o veciach, o ktorých vieš prd?