Diskuse

Maybach Zeppelin: Vzducholoď se vrací

12.2.2009

Maybach, luxusní divize Daimler AG, oživuje legendární označení Zeppelin. Ponese ho limitovaná série modelů 57 a 62, která bude poprvé představena v Ženevě.

 

  • 00 Reagovat !

    foto T613

    T613 12.02.2009  07:13

    Kříža

    Tento vůz by měli jako služební obdržet šéfové bank. Vzadu mají i křišťálovou kouli, dle které se mohou rozhodovat.
    • 00 Reagovat !

      foto Andromeda

      Andromeda 12.02.2009  08:24

      « Re: Kříža

      Tatro,jim spíše kolo nebo tenisky -> fyzická aktivita čistí hlavu... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 12.02.2009  08:44

    vzpomínka

    velmi matně si vzpomínám na obrovský úspěch Zeppelinu při jistém přistání v USA. Tehdy snad vyhrál dokonce nějakou award za bezpečnost při přistávání.... Tak snad tenhle bude konstrukčně vyspělejší...
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 12.02.2009  08:46

      « Re: vzpomínka

      a přesto je tato doprava dodnes nejbezpečnější na světě ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 12.02.2009  09:41

        « Re: Re: vzpomínka

        no ale záleží na výpočtu - kdyby byl počet přepravovaných osob takový jako u letecké přepravy - je pravděpodobnost selhání mnohem vyšší - a také tuším, že už nepoužívají vodík ale helium? - Jinak nedávno dávali nějaký pořad zrovna o této katastrofě a vyplynulo z toho, že za tím byla lidská chyba při přistávacím manévru, která "využila" slabé místo konstrukce....
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 12.02.2009  09:45

          « Re: Re: Re: vzpomínka

          v přepočtu na počet kilometrů bez nehody. A co za tím bylo nikdo neví.
          • 00 Reagovat !

            foto ozawasan

            ozawasan 12.02.2009  09:51

            « Re: Re: Re: Re: vzpomínka

            no spekulovalo se tam o atentátu - málo pravděpodobné a pak o tom, že před přistáním udělal kapitán dvě prudké otáčky v protisměru, které se "nedoporučovaly". Pak podle záběrů havárie došli k tomu, že pravděpodobně došlo k prasknutí jednoho ocelového lana vlivem těch zatáček, které protrhlo obal nádrže s vodíkem, čímž poklesla záď vzducholodě a vznícení unikavšího média způsobila statická elektřina v okamžiku kdy došlo ke shození kotvících lan a změně elmg. náboje vlivem spojení se zemí - působilo to vcelku logicky...
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 12.02.2009  09:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínka

              a další pokusy jsou zase založeny na statickém výboji a chytnutí ochranného nátěru. To je vyzkoušeno i v laboratoři. Prostě si můžeš vybrat co se ti líbí víc.
              • 00 Reagovat !

                foto ozawasan

                ozawasan 12.02.2009  10:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínka

                každopádně inferno...
        • 00 Reagovat !

          foto major

          major 12.02.2009  13:05

          « Re: Re: Re: vzpomínka

          No samozrejme už vtedy mohli používať hélium. Do Nemecka sa ale nemohlo dodávať a tým pádom bol vodík zrejme jednoznačná voľba.
      • 00 Reagovat !

        foto Leg

        Leg 12.02.2009  11:01

        « Re: Re: vzpomínka

        No záleží na tom, čo danú vzducholoď nadľahčuje, či vodík alebo hélium - dnešné Cepelíny plnené héliom a nie výbušným vodíkom sú bezpečnosťou úplne inde.
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 12.02.2009  11:07

          « Re: Re: Re: vzpomínka

          dle statistiky udělaného v meziválečném období. Přepočet nehod na ulétnuvší kilometry ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Leg

            Leg 12.02.2009  13:31

            « Re: Re: Re: Re: vzpomínka

            Jasne ;-) máš na to nejaký zdroj? Veľmi by ma to zaujímalo, hlavne letecká doprava, asi to nebude taká sláva ako dnes. Vtedy bolo asi najlepšie sadnúť na bicykel, narozdiel od súčasnosti
            :-)
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 12.02.2009  13:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: vzpomínka

              zdroj Václav Němeček .. bohužel žádné přesná čísla. Ale možná by se při troše snahy daly najít
  • 00 Reagovat !

    foto Sosa

    Sosa 12.02.2009  08:52

    mna by skor zaujimalo..

    ..ze kdo to teraz bude kupovat resp. aky ma fin kriza dopad na Maybach alebo RR?
  • 00 Reagovat !

    foto Navtech

    Navtech 12.02.2009  09:41

    Navoněná bída

    Jenom pozlátko! Auto je velmi nedotáčivé, odezva řízení je naprosto strnulá a brzdy velmi rychle vadnou. Zřejmě díky stále špatnému SW je mezi 3 a 4 rychlostním stupněm velká prodleva a následuje nepříjemné škubnutí. V rychlostech nad 242km/h je spozorovatelný aerodynamický hluk a někdy i odpudivé vrzání odpadkového koše.
    • 00 Reagovat !

      foto ozawasan

      ozawasan 12.02.2009  09:42

      « Re: Navoněná bída

      ty jsi v tom novém seděl a vodil ho?
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 12.02.2009  09:46

        « Re: Re: Navoněná bída

        Ne, já uklízim to smetí >:D
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 12.02.2009  09:46

      « Re: Navoněná bída

      >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.02.2009  10:00

      « Re: Navoněná bída

      :yes: :yes: :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto RayBan

      "-- skrytý --" 12.02.2009  10:37

      « Re: Navoněná bída

      Plasty, zapomněl jsi na to nejdůležitější: plasty ...
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 12.02.2009  10:40

        « Re: Re: Navoněná bída

        Plasty jsou naopak dokonalý. Nejlépe s chilli omáčkou >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Sleeper

      Sleeper 12.02.2009  12:44

      « Re: Navoněná bída

      "V rychlostech nad 242km/h..." :o)))) Bravo, Navtechu :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 12.02.2009  13:40

        « Re: Re: Navoněná bída

        Možná 243, zas mě neber za slovo! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 12.02.2009  13:59

      « Re: Navoněná bída

      Jo, je to trapárna, každý civic za pár set tisíc si ho dá v zatáčce k obědu.
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.02.2009  22:42

      « Re: Navoněná bída

      >:D PS: dnes opět další zkušenost s 750i - Munchen a zpět...automat řadil šestku, i vzadu bylo (světe div se...) pohodlně, po dálnici konstant cca 160-190 - spotřeba tam a zpět 13,8, aerodynamický hluk se začal ozývat nad 160, převodovka na křižovatce nepotřebovala...no...ani vteřinu! >:D ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  23:49

        « Re: Re: Navoněná bída

        >:D :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 13.02.2009  21:09

        « Re: Re: Navoněná bída

        ;-) Já bych jí dal i hodinu >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Zbysek01

    Zbysek01 12.02.2009  09:46

    Olašský král

    Auto pasované pro něj na míru, neb křišťálová koule jako standard. >:D V dnešní době totální výkřik do tmy
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 12.02.2009  11:00

    CAUSA SIKORSKY (repete)

    Jó, starej Sikorsky… to byl parťák. Na dva hlty udělal láhev vodky. Na ex a na polskou krev. Tohle se nám často hodilo, když jsme pak spolu za čas po nocích v Chicagu učili černý krupiéry správně míchat polívku. A kdo nemíchal, tomu starej Sikorsky prstenem na pravým prostředníčku, prstenem s diamantem velkým jak pecka od broskve, vytetoval bez rozpaků na čelo úmrtní list.

    Našel jsem ho jedno ráno v postranní uličce zadního traktu baru s dokonalým názvem - Maybach. Byl po ohryzek napěchovanej olovem. V ruce, v tý ruce s diamantem velkým jako Ritz, držel starou popraskanou fotografii. Byla na ní mladá žena s mandlovejma očima a přiléhavejma šatama, co v náručí držela malýho kluka. Nikdy jsem se nedozvěděl, kdo to vlastně byl, ale ten snímek v jeho studený dlani mi o Sikorskym vypověděl víc, než těch deset tvrdejch let po jeho boku.

    Starej Sikorsky taky často říkal - hochu, nemusíš mít hodně, ale vždycky musíš mít nejvíc... No, nesl jsem si tohle sebou celej život. Teď stojím na molu, pozoruju Queen Elisabeth 2. Je to parádní škuner. Vrtulník se jménem, co mi vhání slzu do očí, právě zvedá z paluby skleněnej kvádr. Je plnej dokonalý evropský klasy. Maybach... tohle vidět Sikorsky, srazí paty. Jo, Evropa, kde je jí konec...

    Až si zejtra obuju jednoho Maybacha, na zpětný zrcátko mu pověsím Sikorskyho prsten. To proto, abych na sebe nebyl nikdy moc pyšnej.

    BRAVO MAYBACH :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ozawasan

      ozawasan 12.02.2009  11:09

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      když jedeš po týhle koleji.... tak umíš pane :yes: :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  12:00

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        Ó děkuju :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 12.02.2009  11:31

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      Toto nebolo copy&paste, pretoze som si vsimol par odchyliek, napr.:

      "...míchat polívku..." - myslim ze v originali bolo "michat salat" :-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  12:02

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        Tak nyní jsi mě odzbrojil... :-) Smekám. Jo, tohle jsem změnil, ta polévka mi tam nyní sedla lépe :-) :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 12.02.2009  13:06

          « Re: Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

          To vies, su clanky, ktore clovek len prebehne ocami.
          A potom su take, ktore sa oplati aj zapamatat si...
          • 00 Reagovat !

            foto GTI

            GTI 12.02.2009  13:25

            « Re: Re: Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

            :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.02.2009  12:36

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      Tak toto je jeden z tých príspevkov od teba, ktoré patria k tým klasickým od GTIho. :yes: ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  12:39

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        ;-) Doufám... a díky.
    • 00 Reagovat !

      foto Ricardo

      Ricardo 12.02.2009  13:20

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      To asi nebude ten polský premiér Sikorski co za války zahynul při pádu letadla :-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  13:24

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        :-) Ne, tohle je jinej Sikosky :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 12.02.2009  14:01

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      :yes: ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  23:50

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.02.2009  22:45

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      bardzo dobrze ;-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 12.02.2009  23:50

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        :-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto ronick

      ronick 13.02.2009  06:55

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      Klasickej GTI :yes: :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 13.02.2009  22:16

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        ;-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Marko

      Marko 13.02.2009  16:43

      « Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

      :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 13.02.2009  22:17

        « Re: Re: CAUSA SIKORSKY (repete)

        :-) :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto wolff

    wolff 12.02.2009  12:06

    Maybach

    jako značka ještě existuje? Sem si teda už myslel, že to Mercedes tenhle nepovedený pokus o prestižnín značku zrušil... No tak přivítejme nejspíše posledního z posledních... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Johny-Rico

      Johny.Rico 12.02.2009  20:50

      « Re: Maybach

      Wolffe, u nás v Havířově jezdí jeden 57S, a řeknu ti, že na pohled je to auto "stunning", opravdu!!! Je to obrovský kus auta. Schválně jsem majitele uhnal k tomu, aby tomu přihulil, když jsem byl okolo, a ten V12 jede jako samet i pod tlakem... to auto jsem si naprosto zamiloval... škoda jen, že je to předražené prodoužené S s motorem 65 AMG... ale prostě pohádka ta kára... a ten pás diod vzadu, jak se rozsvítí, je to masakr...
  • 00 Reagovat !

    foto P-407

    P 407 12.02.2009  12:42

    To vzducholode.

    Problémem je inertní hélium, které má podstatně nižší než výbušný vodík. Je otázkou zda by dopravu zboží na trase Čína - Evropa lépe než lodě nezajišťovali vzducholodě. Vezmu -li v úvahu, že nosná síla je zdarma, bežná přepravní rychlost posledních Zeppelinů byla nad 100 km/h. užitečná nostnost v desítkách tun - ovšem plněno vodíkem. Je to asi 5 let co jedna německá akciovka pokoušela projekt oživit, postavila hangár a dnes je tam tropický ráj. Ví někdo něco bližšího? Jak a zda je propočítána efektivita podobného projektu?
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 12.02.2009  13:04

      « Re: To vzducholode.

      tehdy jediný výrobce hélia bylo USA. Týkalo se to nějakých surovin, které tehdy byly nalezeny jen na jeho území. Na Německo bylo tehdy uvaleno embargo, které bylo na nátlak veřejnosti zrušeno po zkáze Hindenburgu.
      Vzduchoplavba se oživuje neustále. Jako poslední o nich uvažovala americká armáda. Uvažovala o vzducholodích s nosností 600tun. Druhý typ pak má nahradit komunikační satelity, resp. má být součástí včasné výstrahy.
      • 00 Reagovat !

        foto figurka

        figurka 12.02.2009  13:53

        « Re: Re: To vzducholode.

        Sem tam se objevují i zprávy o využití vzducholodí pro námořnictvo na dlouhodobé hlídkování nad oceány a nebo jako spojovací platforma.
        Realita ale bude pravděpodobně taková, že s rozmachem UAV a jejich výdrží, provozními náklady a cenou se na vzducholodě asi zase v tichosti zapomene.
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 12.02.2009  14:19

          « Re: Re: Re: To vzducholode.

          no výhodou oněch vzducholodí je, že je vypustíš a už se nestaráš. Počítá se s elektromotory a dobíjením skrze solární články.
          • 00 Reagovat !

            foto figurka

            figurka 12.02.2009  15:17

            « Re: Re: Re: Re: To vzducholode.

            To jsou UAV také, jen ta vytrvalost není "taková" - u "velkých" UAV cca. 30-40 hod. Na druhou stranu jejich výhody jsou zjevné a to provozní a servisní náklady a také jednodušší "zneviditelnění" pro protivníka ( menší rozměry, vysoká operační výška a relativně jednoduše aplikovatelná techologie stealth )
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 12.02.2009  17:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: To vzducholode.

              tak ony vzducholodě mají působit nepřetržitě ve výšce 35km nad vlastním územím ..
              • 00 Reagovat !

                foto figurka

                figurka 12.02.2009  17:31

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vzducholode.

                Ano, jako včasná výstraha atd. v těch výškách ideální. Nehledě na to, že do takové výšky dostat letadlo.......
                • 00 Reagovat !

                  foto P-407

                  P 407 12.02.2009  20:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To vzducholode.

                  Já měl spíš na mysli komerční užití pro cargo. Obrovská nosnost a rychlejší než lodě, přitom spotřeba paliva je jinde než u letadla. Ne vojenské ale civilní cargo mě zajímá.
      • 00 Reagovat !

        foto P-407

        P 407 12.02.2009  14:07

        « Re: Re: To vzducholode.

        Díky.
    • 00 Reagovat !

      foto Falco

      Falco 12.02.2009  14:06

      « Re: To vzducholode.

      • 00 Reagovat !

        foto P-407

        P 407 12.02.2009  22:03

        « Re: Re: To vzducholode.

        Super odkaz. Díky. To jsem rád, že ta myšlenka žije.Vdzducholodě - She: Macon, Acron.
      • 00 Reagovat !

        foto skejpa

        skejpa 13.02.2009  12:20

        « Re: Re: To vzducholode.

        40 tu teda nejaka moc velka prepravni kapacita... kor pri porizovaci cene one vzducholodi a udrzbe onoho plavidla...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.2009  12:53

    KAŠMÍR LUXUSU

    MAYBACH, to je značka ako štyridsať rokov zrejúceho francúzkeho vína. Sentencia exkluzivtiy, luxusu. Jednoducho- ušlachtilá nemecká technika. MAYBACH ZEPPELIN predstavoval skutočného ZEPPELINA na zemi. A je veľká škoda, že dnes MAYBACH už nemá v sebe toho ducha ušľachtilej techniky. Toho totiž majú len tie staré automobily. Ale to nič nemení na to, že aj dnenšý MAYBACH môže mať v sebe ducha tradície. Bohužiaľ, nemá. To, čo MAYBACH oddeluje od ROLLS-ROYCE PHANTOM je dizajn a duch tradície. Je preč. Tak dúfam, že ten budúci MAYBACH, bude opäť ZEPPELINOM na kolesách. Zatiaľ je len skôr superluxusným automobilom.
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 12.02.2009  13:27

      « Re: KAŠMÍR LUXUSU

      Tohle vyžaduje čas, a dostatečný počet gentlenanů, kteří tahle auta jezdí. Po krizi jich bude více než před ní, začne se opět hrát na tradice... Velmi cením tvůj pohled na věc.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 12.02.2009  15:10

        « Re: Re: KAŠMÍR LUXUSU

        Ďakujem.
        No veď práve, začne sa opäť hrať na tradície, ale tie nejak dnešnému MAYBACHU chýbajú. Ak si to myslel tak, že sa bude ceniť práve tá značka, tak o tom nie je pochýb, ale myslím si, že s tou dávkou ducha tradície nielen v značke, ale aj v celom aute mohli byť predaje MAYBACHU už teraz na inej úrovni.
    • 00 Reagovat !

      foto Vasut74

      Vasut74 12.02.2009  13:34

      « Re: KAŠMÍR LUXUSU

      Yoyo je treba jim drzet palce - message je jasna - dete do pr**ele s malovani certu na zed :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.02.2009  13:31

    asia design

    na mě to zvenku působí jak asiat :no:
  • 00 Reagovat !

    foto Pjenkava

    Pjenkava 12.02.2009  18:46

    Když super-ultra-luxus na čtyřech kolech tak jedině...

    Bentley ;)

    Konkrétně Flying Spur
    • 00 Reagovat !

      foto Ghostyx

      Ghostyx 13.02.2009  01:02

      « Re: Když super-ultra-luxus na čtyřech kolech tak jedině...

      Jedine RR Phantom. :yes: :yes: :yes: ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Pjenkava

        Pjenkava 14.02.2009  11:46

        « Re: Re: Když super-ultra-luxus na čtyřech kolech tak jedině...

        Ten je hnusnej >:D
  • 00 Reagovat !

    foto igor77

    igor77 13.02.2009  09:38

    kukuč

    nepripada vam ten maybach zepredu jako ta faceliftovana oktavka ?
    ty oci.. ty usi.. bravwo škoda (-;
  • 00 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 13.02.2009  13:26

    Tohle je auto pro opravdovýho bosse, ne Maybach

    :yes: :-!

    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Táňa Vilhelmová nepřišla na zkoušky hry, kde má hlavní roli! Co se stalo?

Táňa Vilhelmová nepřišla na zkoušky hry, kde má…

Pro Tatianu Vilhelmovou (40) je role mecenášky Medy Mládkové (99) jednou z nejtěžších v životě, přesto chyběla…

Blesk tlapky „zmáčkly“ úředníky: Množitelka musí psy pustit. A zaplatí tučnou pokutu

Blesk tlapky „zmáčkly“ úředníky: Množitelka musí psy…

Po týdnech, kdy Blesk tlapky vytrvale poukazovaly na nekalé kšefty množitelky Petry Novákové (35), dříve…

 

iSport.cz

OVERTIME s Kollerem: Sparta je na lepší cestě, Česku chybí gólová mašina

OVERTIME s Kollerem: Sparta je na lepší cestě, Česku…

Není v Česku povolanějšího člověka na hodnocení útočníků, než je Jan Koller. Nejlepší střelec v historii…

Jágr v ráži, pustil se i do kapitána Jihlavy: Co mi zbývá se 120 kily...

Jágr v ráži, pustil se i do kapitána Jihlavy: Co mi…

Po vyrovnané partii na Vysočině jsou zpátky na koni. Kladenští hokejisté si ve třetí semifinálové bitvě play off…

 

Reflex.cz

Nejúčinnější antikoncepce se jmenují Maláčová a Schillerová. Zn.: S námi vyděláte 80 tisíc

Nejúčinnější antikoncepce se jmenují Maláčová a…

Desítky tisíc matek současných miminek či batolat, které se těšily, jak jim od nového roku stát dorovná jejich…

Andrej Babiš: Česko podpoří britskou žádost o odklad brexitu

Andrej Babiš: Česko podpoří britskou žádost o odklad brexitu

Česko tento týden na Evropské radě podpoří britskou žádost o odklad britského odchodu z Evropské unie. Na…