Diskuse

Zetsche: Maybach do dvou let skončí

25.11.2011

Prestiž v rámci skupiny Daimler bude v budoucnu reprezentovat už jen značka Mercedes-Benz.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Sosa

    Sosa 25.11.2011  20:14

    tja,

    schade eigentlich :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Ondrej-Samal

    Ondřej Šámal 25.11.2011  20:37

    Nevyhnutelný konec

    Tenhle konec musel být jasný už od začátku. Značka bez renomé, auto postaveno na základech staré S-klasse (ať je sebevíc luxusní), nudný design, velmi vysoká cena, malé portfolio (dlouhá a ještě delší varianta + "sportovní" verze fakt nestačí), navíc v období renesance Rolls-Royce, to prostě nemohlo dopadnout dobře.
    Tak aspoň na rozloučeno jedno video:
    [odkaz] >:D
    • 00 Reagovat !

      foto saldy

      saldy 25.11.2011  20:42

      « Re: Nevyhnutelný konec

      MB tenhle projekt neměla zapotřebí, model S je prostě až příliš dokonalý na to aby překročil sám sebe, MB jen promrhala potenciál jména Maybach špatným směrem, RR jen tak sesadit nelze, a na Bentley ztrácel Maybach svým až přeexponovaným konzervatismem.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 25.11.2011  21:46

      « Re: Nevyhnutelný konec

      Já nepotřebuji značku Maybach, ale některá řešení, která nabízí, jsou jedinečná. Nikdy jsem nechápal, koho napadlo vložit Maybach mezi klasické S a S Pullman. Přijde mi to zvláštní mít S pod i nad. Pokud by Mercedes přišel s něčím mezi S a Pullmanem, tak by to bylo ideální.
    • 00 Reagovat !

      foto gld

      gld 26.11.2011  01:14

      « Re: Nevyhnutelný konec

      Tak tak..zvlášť vzhľadom ku konkurencii. Napadlo by niekoho, že rolls royce phantom je prebúchané bmw 7? Alebo bentley je vw phaeton v top výbave?

      Pri pohľade na maybach proste človek nemal pocit, že kupuje niečo extra. S-kláda z toho kukala na každom rohu.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 27.11.2011  19:03

        « Re: Re: Nevyhnutelný konec

        Tak Bentley staví na technice Audi. Zato RR je úplně někde jinde než BMW. Problém je, že Maybach nechali hodně zastarat. Koncept představili v roce 1997, v roce 2000 obnovili značku a v roce 2002 začal prodej. Pro porovnání předchozí S se začalo prodávat v roce 1999. Oni nepoužili starou platformu, použili to nejnovější, co měli. Ale než se to dostalo do prodeje, tak to už tak horká novinka nebyla a dorazili to designem nového S, který se Maybachem inspiroval. V řadě anket Maybach porážel RR i Bentley, bylo to skvělé auto, ale Daimler neměl žádnou strategii, nebyl ochoten investovat, prostě zkazili další automobilku. Pro mě osobně je v téhle třídě Maybach to nejlepší na trhu. Je zastaralý, ale jedinečný. Nejlepší, co člověk mohl udělat, bylo poslat svůj nový Maybach k Brabusu na malý upgrade. To auto je pak opravdu kancelář na kolech. A hlavně působí důstojně.
        • 00 Reagovat !

          foto Car-fan

          Car fan 27.11.2011  20:02

          « Re: Re: Nevyhnutelný konec

          Pojďme si hlavně ujasnit, že Bentley staví na technice VW Phaeton a ne Audi.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 28.11.2011  01:16

            « Re: Re: Re: Nevyhnutelný konec

            Nový Continental GT stojí na platformě MLB, což je platforma vyvinutá Audi (používá ji od roku 2007). Pro starší Bentley máš částečně pravdu, platforma je sdílená s Phaetonem, ale byla vyvinutá Audi pro A8. Hlavní rozdíl je, že používá ocelovou konstrukci místo ASF. A technika je také odvozená od A8. Vysoké modely VW stojí na technice Audi. Takže i Bentley stojí na technice Audi. Nový Bentley používá platformu Audi přímo, protože poslední počin Audi byl plánován tak, aby umožňoval použití ocelových, hliníkových i hybridních karoserií. Takže ocelová A4 stojí na stejné platformě jako hybridní A6 a hliníková A8.

            Do budoucna nejspíš Audi, Porsche (pravděpodobně se nebude týkat 911 a případného supersportu), Bentley a top VW budou sdílet jednu platformu. Plánovaný Cajun bude nejspíš stát právě na MLB spolu s Q5 na rozdíl od Tiguanu a Q3, kteří stojí na PQ35. Většinou platí, že ve vyšších segmentech Audi dotuje VW, v nižších VW dotuje Audi. To také koresponduje s vyvíjenými platformami - jedna pro velká auta pod Audi (MLB - od A4 po A8), druhá pro malá auta pod VW (MQB - od Up! po Passat). Přesně řečeno, tyto platformy jsou identifikovány uložením motoru. Stejně tak nové čtyřválcové motory z dílny Audi jsou stavěné tak, aby šly namontovat jak podélně, tak příčně. Tady vidíš unifikaci a optimalizaci v celé své kráse. Protože Audi bude používat MQB (budoucí A1, A3, Q3), tak nové motory plánuje tak, aby je mohlo sdílet celé portfolio. Konkrétně jde o novou A3, která už klepe na dveře. Bude stát na MQB s Haldexem páté generace a poslední generací motorů, takže bude pravděpodobně mimo jiné vybavena vypínáním válců.

            Ale zpět. Platforma VW D1, na které bylo založeno portfolio Bentley, je odvozena od platformy Audi D3. Důvod, proč Bentley nepoužil přímo platformu Audi, je ten, že nemá hliníkovou karoserii, která byla důležitým stavebním kamenem platformy D3. I tak je řada dílů zaměnitelná.
    • 00 Reagovat !

      foto Johnnn

      Johnnn 26.11.2011  11:07

      « Re: Nevyhnutelný konec

      Možná by se Maybach postavil na nohy, kdyby nastoupil směrem, který by mohl udávat model Exelero. Jediný poslední počin, který ukázal, že design lze dělat i jinak...
    • 00 Reagovat !

      foto Ham-

      Ham. 26.11.2011  22:39

      « Re: Nevyhnutelný konec

      Tak značka Maybach měla renomé špičkové. Nedobrá byla strategie, resp. její neexistence jak znovuoživit a vyprofilovat značku a ochota zainvestovat a skutečně vyvinout špičkový model, snaha postavit nad Sko něco na bázi starého Ska nemohla dopadnout dobře. Daimler zde opět předvedl manažerské váhání ala spolupráce s Chryslerem a po letech se vrací na stromy. Teď jde jen o to aby se jim to nevymstilo, trochu moc chyb i na tak silnou značku, finančně to jistě ustojí ale image dostává políček.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 25.11.2011  21:45

    maybach nemal sancu

    dizajnovo aj technicky to auto bolo astarale uz ked prislo do vyroby, nehovoriac o tom ze je to maximalne neprakticka a neforemna obluda bez kuska charizmy

    daleko skor si kupim mercedes S ako maybach :yes:

    je len dobre ze sa mercedes zbavi mena maybach ktore mu neprinieslo za tie roky ani cent
    • 00 Reagovat !

      foto lancer24

      lancer24 25.11.2011  22:25

      « Re: maybach nemal sancu

      každa skusenost je dobra skusenost či už dobra či zla,nauči to ludi niečo nove ....možno chybal ten spravny pristup,davka exkluzivity ,ktora je potrebna pri podobnom projekte...

      p.s: to tvoje kupovanie aut už nerieš je to viac než vtipne všetko by si kupil a nemaš nič 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 26.11.2011  00:14

    Smútiť za Maybachom nebudem

    Ak by som patril medzi horných desaťtisíc, vôbec by som nad Maybacom neuvažoval. Rolls-Royce a Bentley hrajú úplne inú ligu. Na prvý pohľad je na nich vidieť, že sú to výnimočné auta. Ale Maybach je len predĺžený Mercedes - a ľudia od Mercedesu môžu stokrát hovoriť, že to tak nie je.
  • 00 Reagovat !

    foto kvand

    kvand 26.11.2011  21:59

    citatelia

    takze toto su zhruba citatelia tejto stranky...? Znacka bez renome?! Doteraz sa nikto na to neohradil, to znaci vasu neznalost o automobiloch.
    • 00 Reagovat !

      foto www-skodaoctavia-cz

      www.skodaoctavia.cz 27.11.2011  11:37

      « Re: citatelia

      Renomé rozhodně má, Maybach je pro mě špička. I když na to asi nemá, ale prostě když vidím Maybach tak si představím miliardáře. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Kubass

    Kubass 26.11.2011  23:18

    top

    Já si zase myslím že Maybach je top ve třídě (no top asi ne, ale je hodně nahoře). Design je nepřekonatelný (v jednoduchosti je krása, RR mi příjde doslova odporný zepředu). Třeba verze Landaulet, nikdo jiný tohle snad ani nenabízí, navíc to dokonale navazuje na Mercedesí model W100, jednu z nejluxusnějších limuzín 70tých let.
    Je to veliká škoda, potenciál to rozhodně mělo, bohužel lidí co na to má zase tolik není. Jednou sem Maybacha potkal na silnici a málem sem si zněho stříknul do textilu, je to prostě něco neuvěřitelného. (párkrát sem ho viděl i na autosalonech a tak, ale v provozu je to něco geniálního)
    Každopádně Wilhelm Maybach se svým synem asi rotují v hrobě, kdyby viděli že jejich geniální značka zase po letech končí.
  • 00 Reagovat !

    foto www-skodaoctavia-cz

    www.skodaoctavia.cz 27.11.2011  11:33

    škoda

    Je to škoda, ale bohužel desing těchto vozů byl otřesný. Jedině interiér za to stál.
  • 00 Reagovat !

    foto Karel6

    Karel6 27.11.2011  18:51

    A kruci

    Zrovna tak za dva roky jsem chtěl dva nebo tři koupit do rodiny . Tak holt bude mít žena s dcerou smůlu :-(
  • 00 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 28.11.2011  09:27

    Sbohem a šáteček

    Tnhle projet Mercedesu nevyšel, onose dá říct že mu nevyšel žádný projekt mimo své zavedené značky.

    No ted je na řadě další neúspěšný, a to Phaeton od VW, zastaralá vykopávka bez špetky nápady s mizernou výbavou a ted už i okleštěnou nabídkou motorů. Pro čínu dobrý, pro zbytek světa nanic.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…