Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 2: Nová generace dostane turbodiesel 1,5 l

Sériovou podobu třetí generace Mazdy 2 sice ještě neznáme, ale hirošimská automobilka nám v předstihu odhaluje její techniku.
Zpět na článek
11. 6. 2014 12:01
FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
jako
by
neměli na svíčky NGK, už zase dízl ale jak fajnovej? Takových fíčovinek co v něm je zní to jak z mimozemský telenovely a to nešlo udělat před deseti lety?? s EURO6?? ŠLO!! JENŽE SE JIM NECHTĚLO!! dokud je někdo nedonutí...
Tzn. dneska kdyby se jim chtělo vyrobí i dízl EURO10 s RTU [odkaz] .. kdyby se jim ovšem chtělo
DÁVAJ VÁM TO PO LŽIČKÁCH A VY ZOBETE A ZOBETE [odkaz] :-) >:D >:D >:D >:D >:D

PS: víte soudruidi, vždycky mě vrtalo hlavou, jak američani před 69 lety v 1945tým vožářili tu slavnou Hirošimu, tak jak to dodneska ti japoncové dělají že ty motóry nejsů radioaktivní ... 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 12:16
Re: FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
Bravo Kharl-Berenika.
Rád bych tě potkal abych na vlastní oči viděl, jak vypadá De Bill. Bilakovi, kterému se takto říkalo, se tímto hluboce omlouvám, proti tobě je to těžkej inteligent.
11. 6. 2014 12:17
Re: FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
BORECNAKONEC ;-) :-) >:D >:D >:D >:D >:D
12. 6. 2014 04:12
Re: FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
Jak si tě tu šéfredaktor pěstuje... ;-)

Tvoje idiocie narůstá. Pokud si omezenec tohoto typu bere do huby podobný historický události, dopadne to vždy tragicky...
12. 6. 2014 04:15
Re: FUJTAKSDÍZL KOLIK TO ŽERE?
Avatar - Ada je zase tady
11. 6. 2014 13:01
Pod kapotu osobního vozu pochopitelně patří diesel
Doba parních strojů a jeho odvozenin již minula ;-)

Ten motor vypadá slušně a jistě také slušně pojede. Škoda malého komresního poměru, to je daň ekologistům... :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - fOE
11. 6. 2014 13:25
Re: Pod kapotu osobního vozu pochopitelně patří diesel
V cem by byl vetsi kompresni pomer vyhodou kdyz (zatim podle spekulaci) pujde o jeden z nejuspornejsich motoru tak jak je navrzen, tedy s kompresnim pomerem jaky ma?
11. 6. 2014 19:02
Re: Pod kapotu osobního vozu pochopitelně patří diesel
Na tomhle fóru se nějak rozmnožila fáma, že vysoký kompresní poměr je nějaká super výhoda a prostě každej diesel by ji měl mít...
11. 6. 2014 13:46
do dvojky zbytocnost
Diesel chce pravidelne dlhe trasy, nie raz za mesiac, co asi malokto robi v aute kategorie B. Navyse odhlucnenie bude pravdepodobne horsie ako na drahsej trojke, kde je priemerne. Skor je to alternativa maleho dieslu do trojky, akosi pre ten motor nevidim okrem EU ziaden trh...

Podla mojich skusenosti s dvojlitrom v trojke, kde mam pri jazde stvrtina mesto - zvysok okresky do 110 spotrebu do 6 litrov benzinu pojde 1.5 benzin v trojke za 5 litrov, 1.3 este za menej, takze fakt neviem, kam chcu ten diesel dat, snad nie do sestky, lebo okrem mazdy 3 mi ziadne auto neprichadza na um, aj ked by to bol hriech, do tak podvozkovo dobreho auta davat maly diesel...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 14:36
Re: do dvojky zbytocnost
Ale no tak. Kdybys trochu sledoval deni, vedel bys ze tento motor pujde i do maleho crossoveru a muze jezdit i v CX-5 jako zaklad. Navic je to budouci kooperacni motor sdileny s Toyotou, pokud Toyota nevezme boxer od Subaru 1,6.
Zatim ma Toyota maly motor od BMW ale Japonci nedavno vytvorili koalici pro sdileni komponentu mezi japonskymi znackami.
Takze v blizkem budoucnu motor od Mazdy to je jiste, v Toyote.
Japonci nejsou blbci maji to rozmyslene.
A Mazde se s diesely extremne dari i v Japonsku. Funguji dobre jako nahrada hybridu. Takze asi tak.
11. 6. 2014 16:05
Re: do dvojky zbytocnost
O dohode s toyotou ohladom dieslov som nevedel, myslel som si, ze toyota si pre svoje potreby vystaci s dieslami od BMW, ale zmysel to dava, toyota by poskytla hybridnu technologiu, mazda zase maloobjemove motory 1.3G, 1.5G a 1.5D...

1.5 v:
CX-5: dufam, ze je to iba tvoja spekulacia, ako presuvadlo O.K., ale mazda sa kupuje ako cenovo dostupne ludove akoze BMW a nie presuvadlo...
CX-3: podobne ako mazda 2 je to skor primestke auto - nakladanie deti do autosedaciek dozadu, na nakupy, po meste, do prilahlej dediny plus bude urcite oblubene u zien - pekne a falosny pocit bezpecia - opat je moderny diesel velmi nevhodna motorizacia na kratke trasy

Mazda benziny splnaju sluby, diesle su podla mna sklamanim - tu vyjadrenie predajcu mazdy vlastnymi slovami o 2.2 D: odchylka od papierovych spotrieb je omnoho vyssia ako u benzinu, prilis casta regeneracia a nevhodnost 2.2 na kratke trasy ...
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 16:32
Re: do dvojky zbytocnost
CX-5 - no bylo by to na hraně ale třeba bude více výkonů ........

No, když porovnáš benzín Sky-G a diesel Sky-G - ber to pragmaticky.
Sky-D bere reálně o litr méně než Sky-G ale poskytuje vyšší výkon a o více něž 150 Nm vyšší krouťák. S tím bych se srovnal snadno a navíc nepotřebuješ SCR ani DENOx.
12. 6. 2014 14:15
Re: do dvojky zbytocnost
Ved to prave pragmaticky beriem:
- iba o 1 l vyssia spotreba Sky-G 2.0
- lacnejsi o 2000 EUR
- absolutne nenarocny a lacnejsi servis
- nepotrebujem druhe auto na kratke trasy
- chcem 200 000 km a viac bez starosti - iba kvapaliny, sviecky, brzdove dosticky atd.

Nechcem skumat regeneraciu filtra, mnozstvo nafty v oleji, kvalitu nafty, ERG ventil, chladenie turba, sledovat studeny start atd. Ak to auto o par rokov nebudem jazdit ja, tak niekto z rodiny... Nepredam predsa dobre zachovale auto za zlomkovu cenu len kvoli tomu, ze bude mat cez 100 000 km...
Avatar - 3_diamanty
11. 6. 2014 14:37
Re: do dvojky zbytocnost
konecne rozumny nazor ....

diesel v malom aute je skutocne hodne zvlastna uchylka..... vobec nerozumiem tomu preco tie diesle za kazdu cenu tlacia vyrobcovia vsade aj do sportovych aut a aj do malych aut a miniaut... je to hodne zvratene a nepochopitelne.... pritom je kazdemu jasne ze realne sa tu usetrit moc neda.... o nevyhodach radsej pomlcim lebo to by som zase napisal slohovu pracu a chapem ze kazdemu sa to nechce citat ( nikoho sice nenutim... ale ok zdrzim sa tentokrat ) ......... inak mas zdravy pohlad na veci... a to ja vzdy ocenujem :yes:
Avatar - _Karel_
11. 6. 2014 15:11
Re: do dvojky zbytocnost
že se ušetřit nedá není jasné ani zdaleka každýmu.Jinak by si nafťáka nekupovali všichni jak o život. Takže i když bych dal přednost benzínu s velmi podobnou spotřebou, nepochybuji, že naft prodají dost.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 16:36
Re: do dvojky zbytocnost
Když se to tak vezme tak Ty jsi také hodně zvláštní úchylka - a takových je Vás víc ..... a necháme Tě tady blábolit bez omezení.
Škol jsi asi moc nevychodil, takže ještě jednou - auta se vyrábějí aby se prodala a byl na tom profit. Za normálních okolností - proč nevyrábět diesely, když je na nich větší profit než na benzínech?
11. 6. 2014 16:49
Re: do dvojky zbytocnost
Po diesloch je vacsi dopyt ako po benzinoch? Kde? V USA? V Rusku? V Cine? V Japonsku, kde kazdy druhy kompakt je hybrid? Diesle a kombi je lokalne specifikum EU, ktore tlacia automobilky udomacnene v EU - hlavne VW a premiova nemecka trojka.

Pri sucasne a do buducna nastavenych emisnych normach, na ktorych sa spolupodielali aj EU automobilky, sa stava diesel na primestku dopravu nepouzitelny. A v autach typu Q7, X5 a bmw 7 tiez, kedze tie limity su drasticke a snad len plug-in hybridy ich splnia...

A: auta se vyrábějí aby se prodala a byl na tom profit
B: auta sa kupuju, aby sluzili majitelovi, nie on im

A chce peniaze, B ma peniaze. Podla mna ma byt zakaznik pan...
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 17:04
Re: do dvojky zbytocnost
Čti pozorně. Ne poptávka/dopyt, ale PROFIT. V Evropě se realizuje 2/3 profitu na prodeji dieselů - nakonec víš že bývají výrazně dražší než benzíny.

Jednoduchý vzorec, např.:
Ford Focus 2,0 TDCI bude za cca 500 000 v diesel a za 400 000 v 1,6 Ecoboost.
Když prodejce prodá s 5% marže, např. - vydělá na benzínu 20 000 a na diesel 25 000. Takhle jednoduché to je.

V Japonsku se situace měni pro diesely k lepšímu, a kdybys pozorně sledoval novinky, dočetl by ses že Mazda nechce jít cestou hybridů ale cestou zefektivňování spalovacích motorů.

V USA je vše jinak nastaveno díky levnému benzínu, jakkoli diesely jsou na vzestupu a dle renomovaných zdrojů by se do 2020 měly dostat na úroveň 10 až 12% ze všech prodaných automobilů.
11. 6. 2014 17:25
Re: do dvojky zbytocnost
Japonsko ma take ekologicke normy, ze diesel je aj bude okrajova zalezitost...

USA podobne, navyse amici najazdia omnoho viac a o moznych problemoch netusia...

V EU su teda az 2/3 profitov z predaja dieslov. Takze firmy sa snazia ziskat aj ine teritoria odbytu, kedze v 2/3 EU sa im situacia komplikuje a komplikuje a japonci sa smeju - toyota si diesle zabezpeci inde, honda ako najvacsi vyrobca motorov a firma bojucuca vzdy sama za seba ma dva vlastne, suzuki ma od fiatu, subaru ma tradiciu v boxer diesel a mazda tiez bude mat dva dieslove motory - pricom 2.2 do USA nie a nie dostat, 1.5 diesel v mazde 2 na mnohych trhoch nebude, napr. Australia a asi aj USA, no tak ale snad to vyriesi spolupraca s inymi japonskymi automobilkami.

Inak vacsina veci, co sa na japonskych autach kazi, su nejaponske pripadne europske, takze uzsia spolupraca japonskych firiem moze byt pre nich len a len plus, pricom v hybridoch uz aj tak maju roky vyvoja naskoku...
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2014 18:42
Re: do dvojky zbytocnost
Mýlíš se, pane.
Euro 6 je prakticky totožná s US normou a JP normou.
To je pro diesely nyní velká výhoda při uvádění na trh v Japonsku a USA, a taky se to tam děje.
2/3 CX-5 v Japonsku se prodá v dieselu.
I proto Honda uvedla na trh 1,6, Mazda 1,5, Subaru 1,6 a i proto si Toyota objednala u BMW 1,6 diesel. Všechny japonské značky mají nyní 2 diesely, což jim úplně stačí na kompletní pokrytí jejich nabídky.
General Motors paradoxně stahuje Cruze diesel z Evropy a nasazuje jej v USA - recenze jsou vynikající a prodeje velmi dobré.
Takže pozor, diesel absolutně neřekl své poslední slovo - efektivní je prakticky jako benzín-hybridy, v některých režimech lepší. proto se Honda a Mazda rozhodly jít více do dieselů a méně do hybridů.
A to ještě nemluvím o diesel-hybridech, kterých je víc a víc. Mercedes už je má v E-claas a S-class a za pár týdnů je tady C-class CDI300.

Samozřejmě, diesel není příliš vhodný na krátké trasy a do města, ale i zde je spousta problémů vyřešena, Euro 6 motory se dají rychle zahřát, DFP již tolik netrpí ....

Uvidíme jak se chytí všechny ty nové 1,4 TDI, 1,5 Sky-D apod. Jistě, pod třídu Fabie už diesely neuvidíme ale už ve třídě Golf/Focus budou diesely opět hrát klíčovou roli a to nemluvím o třídě Passat/Mondeo.
12. 6. 2014 12:30
Re: do dvojky zbytocnost
Hm, vdaka za zaujimave intormacie, automobilky sa prisposobuju momentalnym potrebam, buducnost je podla mna velmi pestrofarebna bez extremnych zmien.

Najlepsiu poziciu ma podla mna toyota - hybrid jej zaraba peniaze a rozsiruje sa coraz viac a viac, klasicky benzin je stalica, do dieslu nemusi investovat ani cest, kedze ho ma vdaka spolupraci od bmw a teda aj mazdy, ktorym licencuje hybrid, s mazdou sa vie dohodnut aj na skyactive, takze jediny zatial nerentabilny vyvoj je vodik, ale tak bude mat dalsie eso v rukave do buducna a pripadny prechod na elektromobily by mali tiez zvladnut pri ich skusenostiach s hybridnymi technologiami...

Podla mna diesel urcite tak skoro nevymizne, ale ako jediny pohon v aute ma podla mna z dlhodobeho hladiska najhorsie vyhliadky, ekoslucka sa stale pritahuje a niekedy proste podla mna dojde k situacii, ze to nemusi byt rentabilne oproti inym technologiam - hybridy lacneju a lacneju a diesle su coraz narocnejsie a narocnejsie. CNG by som tiez nepodcenoval.

Ale nikto nevie - staci aby Cina zatrhla vsetko okrem elektromobilov na svojom uzemi a cely vyvoj bude hore nohami. Alebo prijde nejaky diesel ako predlzovac dojazdu. Nudit sa na diskusiach urcite nebudeme...
12. 6. 2014 00:17
Re: do dvojky zbytocnost
A preco nie, prave male dieselove motory na trhu doteraz chybali a tie maju oproti velkym vyhody prave v rychlom zohrievani a su vhodnejsie do mesta. Kedze vykon z nich odoberany pri studenom rozjazde v meste je rovnaky ako u velkeho diesel motora, ak ratame rovnaku vahu auta, tak mame k dispozicii rovnake mnozstvo odpadoveho tepla na lahsi motor.
Preto sa ti napriklad 75kg motor zohreje po 4km a 150kg po 8 km pri rovnakom style jazdy.
Zmensenie dieseloveho motora je v podstate jeho prisposobovanie mestskej prevadzke. Rychlejsie zohrievanie, mensie trpenie pri studenych startoch.
12. 6. 2014 11:13
Re: do dvojky zbytocnost
Prakticky to ma uplatnenie iba pre 2 skupiny - 1) je firma, co nechce dat zamestancovi drahe velke auto, ale jazdi vela, tak dostane najaku takuto Fabiu na naftu
2) su chudobni, ktori budu este chudobnejsi nakupom takehoto ojazdeneho zmotaneho diesla po firmenom borcovi s milionom km
Avatar - twistedTSD
11. 6. 2014 16:51
Re: do dvojky zbytocnost
Tak třeba ve Francii jsou v segmentu B diesely poměrně zásadní.