Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2 sedan: Tříprostorová verze malého Japonce je tu oficiálně

David Bureš
Diskuze (42)
U Mazdy je tento týden pěkně živo. Automobilka představila dva modernizované modely a dvě úplné novinky.

Mazda rozšiřuje nabídku modelu 2 o verzi sedan. Automobil bude oficiálně představen příští týden na autosalonu v thajském Pak Kretu nedaleko Bangkoku. Už nyní však výrobce zveřejnil fotografie tohoto auta.

Možnou podobu dvojky sedan jsme zveřejnili již na začátku listopadu, nyní se ukazuje, že se malajský grafik malajsijský grafik Theophilus Chin od reality tolik neodchýlil. Reálný automobil je takřka shodný s Chinovou představou.

Automobil na fotografiích působí vcelku elegantně. Zadní partie připomínají větší trojku. Objem zavazadelníku nebo rozměry 2 sedan Mazda zatím neodhalila.

Nabídka motorů 2 sedan se nebude nijak výrazně lišit od dříve prezentovaného hatchbacku. Zatím je potvrzeno použití turbodieselu 1.5 Skyactiv-D o výkonu 77 kW. Pro hatchback se vedle této jednotky počítá se třemi verzemi zážehového 1.5 Skyactiv-G s 55 kW, 66 kW a 85 kW.

O výrobu novinky se postará thajská továrna AutoAlliance, kde pro vybrané trhy vzniká i 2 hatchback. Na thajském trhu se 2 sedan začne prodávat na začátku roku 2015.

Verze sedan byla odvozena již od minulé generace modelu 2, automobil se prodával primárně na asijských trzích. Asie bude hlavním trhem i pro novou generaci. Tentokrát by ale malý sedan japonské značky mohl zamířit i do Evropy. Automobilka chce zvýšit výrobu auta, aby snížila výrobní náklady, a proto hledá další odbytiště pro tento model.

Předposlední listopadový týden je ve znamení hned čtyř novinek z dílny Mazdy. Tou nejdůležitější je malé SUV CX-3, které se má stát z hlediska prodejů klíčovým modelem značky. Dalšími představenými vozy jsou modernizovaná provedení modelů CX-5 a 6. Ty sázejí hlavně na inovovaný vzhled, faceliftovaná 6 se pak konečně dočkala i pohonu všech kol.

David Bureš
Diskuze (42)
Avatar - Blue Sun
22. 11. 2014 10:20
protiproud
Jako obvykle pujdu proti mistnimu proudu, ale mne se tahle Mazdicka hodne libi. Doufam, ze pujde sehnat i u nas... Rad vystoupim ze Skoda-davu.
Mumochodem, uz nekdo videl novou Fabii na zakladnich kolech, ze tady kritizuje masu plechu?
22. 11. 2014 08:48
Re: Nenene
No jo, pro úspěch to zopakovali i u další generace.
Avatar - aproximus
21. 11. 2014 21:57
Re: Po malém sedanu může toužit jedině ten,
souhlas. vizuálně sedanům v téhle třídě, konkrétně i této mazdě, vůbec neprospívá móda vysokého pontonu a stále se zvedající hrana bočního prosklení, která má navodit jakože "dynamický" look. utkat se s tou masou plechu je pak úkol věru nelehký.
Avatar - woody-alien
21. 11. 2014 21:12
Re: Po malém sedanu může toužit jedině ten,
Blbost, ten kufr "navíc" je pofidérní vzhledem ke vstupnímu otvoru. A že je problém ten "přilepenej" kufr nějak designově ustát, o tom svědčí ty kreatury, který z toho v téhle třídě vznikaj. Možná je ta Mazda jeden z lepších pokusů, ale celkově je to bída a utrpení.

V nižší střední už se najdou slušný kousky, ale obecně sedan, má-li z něj vyzařovat nějaká elegance, podle mého prostě potřebuje rozmach, přiměřené rozměry.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 20:06
Re: Nenene
Myslím, že z té bídy B segmentu to historicky zvládl nejlépe SEAT [odkaz]
Na větších kolech to nevypadalo zle.