Od prvního prosince by měla být na některých trzích dostupná Mazda 3 s menším turbodieselem 1.5 Skyactiv-D o výkonu 77 kW. Doposud měl vůz diesel pouze o objemu 2.2 litru.
7,2 l/100 dlouhodobě, M3 HB 2.0 AT - 80% Praha - 15% D1 - 5% zbytky
7,6 l/100 dlouhodobě (od 06/2015), M3 sedan 2.0 MT - 95% Praha
7,8 l/100 po prvních 2500 km, CX-3 2.0 AT AWD, 50% Praha, 40% D1, 10% zbytky
mám fenomenální GPS... a fenomenálně vedené "domácí" účetnictví :-) - a nemoc z povolání ;-)
1 vůz manželka
2 vůz dcera
3 vůz Já
čili to někdo musí hlídat
Nevím jak Mazda M6, motor je na trhu 3 roky. Ovšem nový motor 1,5 Sky-D jezdí za málo, testoval jsem. Tichý, na 77 kW velice dynamický, spotřeba velice nízká ať se na to šlapalo jak chtělo. Moc povedené.
Ani ne tak seniorstyle jak promyšlená jízda, kdy jsem se nerval ze 150m na oranžový semafor, abych zjistil, že 15m před lampou je už červená. Proto píšu, že reálně se dá držet kolem 5,5. 7 je spotřeba sopláka, co potřebuje ukázat, že malý pinďour se dá nahradit "rozjezdy pro hvězdy" >:-[];-) .... u xc60 je např. jízda podle předpisů 4,3-4,6. Normální provoz 50/50 je 6. FWD, 110kw, 8st aut.
Díky za diagnózu. :-) Dle této logiky mám s průměrem 7,5 hodně malého, zvlášť pak, když mažu přes Germánii s průměrem 8,5, abych stihnul trajekt v Dunkerque nebo v Holyhead... >:D
U vozidel této velikosti, pokud Má motor extrémně nízkou kompresi, není zvláštní úprava NOx zapotřebí. Mazda a ostatní prostě postupují dle stanovených pravidel. Až budou pravidla jiná, místo statického měření zavedou měření dynamické, v reálném provozu, budou všichni muset odladit motory jinak.
A věř mi že názory blábolistů jako ty to nezmění.
A mimochodem, s benzíny a hybridy je zacházeno zcela stejně, všechny typy pohonu potřebují měření v reálném provozu jako sůl, vůbec to není jen o dieselu.
Ano, všechna NOx regulace se děje u 1.5 přes chlazený EGR jako u 2.2. Ba co říct, díky tomu, že to nemá tak malou kompresi jako 2.2, tak to nemusí zastudena zvedat 2x jeden výfukový ventil při sání (IDEVA), takže odpadlo komplikované řešení s vačkou bez rolny.
Skyactiv-D nemá ani aktivní SCR ani akumulátor dusíků LNT, veškerá regulace emisí NOx je skrz chlazený EGR, proto má navzdory biturbo a 2.2 objemu tak malý výkon - je laděný skutečně dietně.
Ano a novzdory dietnimu ladeni byl uveden v AutoBildu jako nejhorsi priklad emisi NOx
Mazda - LNT - SCR
Japonci maji v tomto prax, prvni naftove Subaru meli tzv otevreny DPF (bypas). Ucinnost takoveho reseni byla jenom 40%.
Zajimave je to v tom, ze zeme doted povazovany za vzor v poctivost podvadi nevic - Nemci a Japonci.
A taky v tom jak je tady Mazda protezovana, ze dela jen atmosfericke benziny, ktere nezerou a ma nevim jakou magii na skodliviny a ostatni autmobilky s 1000nasobnym rozpoctem nic takoveho nedokazou. tak se ukazuje pravda. Pritom ma NOx nejvyssi a v testu cihla na podlaze mel ten 2.0i benzin vyssi spotrebu nez 1.2TSI, ktery plytva benzinem na chlazeni katu.
len si zabudol na fakt, že 2,0i má o 60 koní viac a testovalo sa pri maximálnej rýchlosti (+20 km/hod) oproti 1,2 tsi. Takže celý "test" mal výpovednú hodnotu houna.
Ak by bol test ja neviem pri 180km/hod tak by spotreby všetkých áut boli úplne iné a dovolím si povedať, že tie objemovo väčšie a výkonnejšie by mali menší rozdiel oproti papierom a možno i v absolútnych číslach by väčšie motory mali mižšiu spotrebu oproti fúkaným malorážkam.
Casty argument ludi je, ze maly fukany motor zere na max viac ako velky (a nefukany). Ze sa hodi iba do malej zataze. Pritom ten test ukazal opak. A aj dalsi test relnej prevadzky, kde Octavia 1.6TDI, brala menej nez 1.9TDI.
Tak to pak jo :-) Taky se mi u podobně výkonných aut podařilo dostat pod 5, ale ta jízda byla hodně defenzivní, klídek, pohoda :-) ( 2.0 TDCI, 2.0 TDI, 1.9 Dci)
No tak si pruboval zle. Mal som tuto 6 so slabsim dieslom a manualum a jazdil som dlhe trasy bezne za 6l (malo dialnic). Caste vypalovanie DPF a neefektivne riesenie likvidacie sa ordrazi na vysokej spotrebe.
Spotreba u novych SkyActiv diesloch nie je vobec nizka.
Mazde sa podarilo vynikajúcimi benzínmi a v spotrebe priemernými dieslami zrovnať spotreby oboch pohonov. Teraz zastávam názor, že ak sa niekto rozhodne ísť do mazdy tak by ju mal brať v benzíne.
Já souhlasím, je tu jen jedno drobné "ale" - třeba v šestce ten benzínový dvoulitr nijak skvostně nejede. V menších autech bych vůbec o naftě nepřemýšlel, šestku bych bral taky v benzínu, ale tam už argument pro naftu mám... a nejsou to provozní náklady, ale dynamika.
aj to je možnosť, len neviem čo všetko by bolo potrebné pre prihlásenie. A musím sa priznať, že som dosť nervózny keď behám po úradoch a dívam sa na tváre, ktoré bez štempla ani na WC nejdú...
vozil, kombinácia 2,5i + AT je dobre zladená, automat je nadpriemerný a dovolím si povedať že spolu s 8st ZF vyčnievajú z radu.
Čo je len môj osobný problém, že mám rád manuály a ten mazďácky je tiež super.
Fakt som zvedavy na tu cenu. Slabsi benzin je za 17200 EUR, zrychlenie 9s a spotreba okolo 6 litrov. Benziny su tak dobre, ze priestor pre slaby diesel je velmi maly...
Myslím si totéž. Význam nemá, ale syndrom dieselového pohonu jest zakořeněn hluboko :-)
U Mazdy chápu diesel u šestky a CX-5, ale níže je to zbytečné.
Nicméně v žádném novém ani starém "mazďáckém" dieselu jsem ještě nejel, čili nechci dělat předčasné závěry.
Lepší by byl titulek "Mazda 3 dostala nový 2.5 turbo Skyactive"... nebo "Velký návrat MPS" :-) jenže - Můžu Pořád Snít -...