Mazda 3 MPS: konec evropské nadvlády
Společně s faceliftovanou trojkou vstoupí na trh její ostrá varianta ocejchovaná značkou MPS. Po šestce tedy rozšíří rodinu MPS divoký hot hatch, jenž si brousí zuby na Volkswagen Golf GTI či Focus ST. Mazda 3 MPS se na silnici ohlásí dravým sportovním designem s agresivním předním nárazníkem, ztmavenými předními světlomety, sportovním nárazníkem, matnými zadními světlomety, chromovanou koncovkou výfuku s průměrem 95 mm a 18palcovými litými koly.
Uvnitř čekají na řidiče a spolujezdce nekompromisní sportovní sedačky s výraznými bočním vedením opěradla i sedáku a červeným logem MPS, sportovní nádech dostaly budíky přístrojové desky, středová konzola a hlavice řadicí páky. Manžetu řadicí páky a sedadla prošila Mazda červenou nití. Pod kapotou se usadil přeplňovaný zážehový motor DISI 2.3L Turbo poskytující maximální výkon 184 kW při 5500 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 3000 ot./min. Za povšimnutí stojí docela vysoký kompresní poměr vyjádřený hodnotou 9:5:1.
Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 6,1 sekund, elektronický omezovač zastaví hot hatch v rychlosti 250 km/h. Na rozdíl od větší šestky se výkon motoru přenáší skrze šestistupňovou manuální převodovku pouze na přední kola. Podvozek ladiči vylepšili o sportovní pružiny a silnější stabilizátory, zároveň posílili brzdy (vrtané kotouče o průměru 320 mm vpředu a plné kotouče o průměru 280 mm vzadu) a vyztužili karoserii, aby se v během divokých manévrů nekroutila.