Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 MPS: Nová generace bude, použije atmosféru

Mazda v případě benzinových motorů rodiny Skyactiv sází na atmosférické plnění. Přeplňování nepoužije ani chystaný hot-hatch.
Zpět na článek
14. 7. 2013 13:04
14. 7. 2013 13:10
14. 7. 2013 13:21
14. 7. 2013 15:40
14. 7. 2013 15:48
14. 7. 2013 15:50
14. 7. 2013 15:52
14. 7. 2013 15:53
14. 7. 2013 15:57
14. 7. 2013 18:23
14. 7. 2013 19:35
14. 7. 2013 20:09
14. 7. 2013 20:20
30. 7. 2013 19:39
14. 7. 2013 20:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 7. 2013 01:14
14. 7. 2013 16:59
14. 7. 2013 19:32
14. 7. 2013 20:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 16:03
14. 7. 2013 16:59
14. 7. 2013 18:11
30. 7. 2013 19:29
14. 7. 2013 16:07
neregistrovaný "SR20"
14. 7. 2013 22:58
15. 7. 2013 12:47
15. 7. 2013 14:43
15. 7. 2013 17:10
16. 7. 2013 09:32
14. 7. 2013 15:22
14. 7. 2013 15:38
14. 7. 2013 15:47
14. 7. 2013 15:51
14. 7. 2013 16:00
14. 7. 2013 20:07
14. 7. 2013 20:47
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 20:17
14. 7. 2013 20:52
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 21:50
14. 7. 2013 22:35
14. 7. 2013 22:09
14. 7. 2013 22:36
15. 7. 2013 07:49
15. 7. 2013 17:30
15. 7. 2013 08:55
3. 8. 2013 09:10
Avatar - KANKUNEN
14. 7. 2013 13:04
To ne
Mají 2 a půlku. Poladit ji teda na 250 koní a nechá to za sebou i GT86, ovšem bez možnosti driftu. Na HH je dnes dvoulitr málo.
Rozbalit vlákno
32
14. 7. 2013 13:10
Re: To ne
suhlasim, aj keby to odladili len na 230k z 2,5l bolo by to urcite lepsie. Take auto si nekupuje kazdy a ked uz, tak nech to stoji za tu cenu.
14. 7. 2013 13:21
Re: To ne
Uvidime,co je nakoniec pravda,ved je tu aj moznost 6 MPS a tam by bol ten 2liter blbost
Avatar - Emel
14. 7. 2013 15:40
Re: To ne
Těžko říct, jestli se 2.5 vůbec do trojky vejde.

Jestli je dvoulitr málo nebo ne je otázka úhlu pohledu... 2.0TSI to v přímce konkurovat nebude, na druhou stranu, dlouhej táhlej není všechno.
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 15:48
Re: To ne
2.5 se do trojky vejde bez problémů.
Avatar - Emel
14. 7. 2013 15:50
Re: To ne
Už jsi to zkoušel :-) ?
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 15:52
Re: To ne
Blbější otázka už na skladě nebyla?
Avatar - Emel
14. 7. 2013 15:53
Re: To ne
Zatím se žádné informace o tomto motoru v trojce nikde neobjevila. Že má trojka na pohled dlouhý čumák a 2.5 jako čtyřválec není zase tak dlouhý je fakt, ale těžko říct jak to tam má Mazda poskládané...
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 15:57
Re: To ne
Vzhledem k tomu, že nová 3 používá prodloužený podvozek původní a tento je shodný s CX-5 a 2.5 se nijak zvlášť neliší od 2.0 a CX-5 se s 2.5 prodává, troufám si tvrdit že není problém nasadit 2.5 i do nové trojky.
Avatar - Ham.
14. 7. 2013 18:23
Re: To ne
Ale objevila
[odkaz]
14. 7. 2013 19:35
Re: To ne
sranda,pristrojovka ina ako Eu verzia...nie otackomer v strede ale rychlomer
Avatar - Ham.
14. 7. 2013 20:09
Re: To ne
Jj, řada prvků v interiéru je proti evropské verzi ošizená, ostatně jak je zvykem u všech automobilek.
[odkaz]
[odkaz]
14. 7. 2013 20:20
Re: To ne
toto myslim je len zakladna verzia...kedze ten displej urcite nebude uz v zaklade...takisto ta manualna klima...cakam,ze to bude aj v EU...a v podstate to tak maju aj 6 + cx-5 ale ako vieme,tie entry verzie tu ani nebehaju...
30. 7. 2013 19:39
Re: To ne
Základní verze mají své kouzlo v jednoduchosti, bez zbytečné elektroniky, zvláště u aut se zajímavými jízdními vlastnostmi.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 20:46
Re: To ne
Ale objavila. Odporucam viac citat.
Avatar - white label
15. 7. 2013 01:14
Re: To ne
Poměr délky "čumáku" k délce řadového motoru není zrovna při uložení motoru napříč příliš směrodatný.
14. 7. 2013 16:59
Re: To ne
To je těžko hodnotit (každý motor, převodovka i prostor pod kapotou má jiné rozměry), ale jestli se do předchozí trojky vešla 2,3ka i s turbem, tak teoreticky proč by se tam nemohla vejít 2,5ka bez turba...
14. 7. 2013 19:32
Re: To ne
Tym skor, ked sa tam vojde dokonca aj 2.2 turbodiesel...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 20:44
Re: To ne
Presne tak, americka verzia ma aj 2.5 litrovy motor.

Ale to vies, automobilovy web pre niektorych konci na auto.cz....
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2013 15:53
Re: To ne
Dvoulitr a dva a půl je skoro jeden blok, liší se to jen vyvažovacími hřídelemi.
Spíš bych viděl problém v něčem jiném - 2,0 sky je od začátku vytvářen do nízkých otáček, vysoký kompresní poměr, krouťák dole. A teď se přijde se sportovní verzí a snahou dostat výkon nahoře a v otáčkách, protože samozřejmě jinde to nejde. To mají v Hirošimě trošku protichůdné zájmy.
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 16:03
Re: To ne
Já jsem slyšel ze strany techniků z MMCZ něco o dvoulitru s turbem, ale moc tomu nevěřím.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2013 16:23
Re: To ne
Mazda potřebuje dvoulitr s turbem jako sůl, protože 2,3 je moc a je to trošku nákladný motor. Divím se, že když mají pořád nezávaznou spolupráci s fordem, proč si od nich dvoulitrový ecoboost nevezme. Byly doby, kdy mazda skoro komplet založila motory evropskou divizi ford.
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 16:59
Re: To ne
Podíl Fordu je minimální a dovoz agregátů z Valencie do Hiroshimy by se prodražil. Navíc Mazda má za sebou nepříjemnou zkušenost s podobným přebíráním 1.6 dieselu z Trémery - než se podařilo motor odladit, trvalo to cca dva roky.
14. 7. 2013 18:11
Re: To ne
pre americky a rusky trh bude k ponuke aj 2,5ka :-)
30. 7. 2013 19:29
Re: To ne
Dvoulitr rozhodně málo není. Buďme v dnešní době rádi za každý poctivý výkon bez dopinku. ;-) :yes:
neregistrovaný "SR20"
14. 7. 2013 16:07
Re: To ne
Dovolim si nesuhlasit. Dvojliter je dost. Ale 1300kg je moc. Kto skusil stare HH ako napriklad 205, Clio alebo aj almeru s dvojlitrom a hmotnostou jednej tony, tak chape o com tocim.
Dvestopatdesiat koni a siroke gumy este z kompaktu zabavne auto nerobia. Rychle ano, ale nie automaticky zabavne.
Avatar - biscuit
14. 7. 2013 22:58
Re: To ne
a necha to za sebou gt86 kde? na rovince? promin, budu sprostej - "a koho to sere?" :-) fakt to jinak rict neumim. mas tu vzdycky docela trefny prispevky, ktery vetsinou odkejvu, ale tohle je preci blbost. lidi, proc furt resite cisla na papire? o kolik je ten 2.0 motor lehci oproti tomu 2.5? jak moc to zmeni chovani a ovladatelnost auta? stoji ten pribylej vykon za to? mne osobne popravde mozna ani ne... ja uprednostnim pred vykonem to, jak se da s autem JEZDIT. a na drag bych si poridil proste neco jinyho :-)

(ale samozrejme, jestli rozdil ve vaze motoru udela par kil a rozdil ve vykonu pak bude velmi znat, pak to smysl ma a ja s tim nadale souhlasim. nejsem zastancem aut s malym vykonem, jen nemam rad vykon za cenu omezovani hravosti auta, coz je dneska, zda se mi, trend :-) )
Avatar - Hammunasakra
15. 7. 2013 14:43
Re: To ne
Myslim žes to trefil. Další hony za naturbenym výkonem sou nesmysl. Z tohohle pohledu dává nějakej vysokootáčkovej atmosferickej motor ve sportovní verzi M3 smysl a takový auto by mohlo bejt fajn zábavná hračka - třeba trochu jako GT86. Mazda má teď docela dobrý období, věřim že i nová M3MPS bude povedená :yes:
Třeba by do ní mohli dát novej Wankel, to by byla docela bžunda
Avatar - Emel
15. 7. 2013 17:10
Re: To ne
No, třeba tentokrát... Wankel je zajímavá technologie, pokud by nebyl problém se spolehlivostí... ten motor je úžasně kompaktní a určitě má velký podíl na geniálních jízdních vlastnostech RX-8, bohužel ta cena za to je příliš vysoká. Po úspěchu Sky-G se může stát, že si Mazda nebude chtít pálit prsty s Wankelem...
Avatar - Individualita
15. 7. 2013 20:37
Re: To ne
No přesně jak píšeš. Cena je příliš vysoká. Já to auto mám rád, ale nechtěl bych ho. Proč se asi dají ojeté RX8 koupit tak levně že? Žere to jako protržené, odchází to po pár desítkách tisíc km, musí se to pořádně zahřát než vyjedeš... ;-\
Avatar - Emel
16. 7. 2013 09:32
Re: To ne
Zahřát před plnou zátěží bys snad měl každý motor, v tomhle Wankel žádné specifikum není...
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 15:22
MPS
Jistě přijde dříve Mazda3 Hybrid s 1.5 s elektromotorem a protože se vážně uvažuje o kombinaci wankelu 16X s elektromotorem pro nový sporťák, může být nové MPS teoreticky i hybridní ala Infiniti M, nebo BMW 3er - v případě Mazdy kombinace vyladěného atmosférického čtyřválce a elektromotoru.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
14. 7. 2013 15:38
Re: MPS
O 16X už se toho napsalo skoro tolik, jako o nových Alfách... osobně to vidím tak 50:50 (bude / nebude).

Mazda není na hybridy příliš vysazená, bez toho modelu bych se klidně obešel.
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 15:47
Re: MPS
Mazda možná na hybridy vysazená není, ale 3 hybrid je za rohem.

O 16X se toho napsalo hodně, ale jeho vývoj pokračuje směrem k přímému vstřiku (s ohledem na emisní limity). Navíc v minulosti neměla Mazda peníze na vývoj, které jí teď poplynou z dobrých prodejů CX-5, 6 a 3 se Skyactiv technologiemi.
Avatar - Emel
14. 7. 2013 15:51
Re: MPS
Hybrid jako hybrid je jedna věc, ale hybrid jako sportovní model? Tomu moc nevěřím.
Avatar - Shr3k
14. 7. 2013 16:00
Re: MPS
Pokud za dva tři roky vyjede nová RX-7, ať už se bude jmenovat jakkoliv, je dost dobře možné, že bude mít pod kapotou 16X s elektrickým dopingem, ať už tomu říkáš sporťák nebo ne.
Avatar - Emel
14. 7. 2013 20:07
Re: MPS
Možné to samozřejmě je, ale moc smysl mi to nedává. Wankel se svou žíznivostí není ideální pro podobné ekologické experimenty. Ne že by RX-8 neprospěla troška krouťáku navíc, ale podle mě by zvýšená hmotnost a složitost poznamenaly prožitek z jízdy. Zkrátka budu rád, když podobné experimenty Mazda přenechá Hondě a její CR-Z... a pak si možná nějakou RX-7 koupím :-) .
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 20:47
Re: MPS
Mazda potvrdila hybrid pre japonsky trh. Info je vonku od uvedenia modelu.

Nehovoriac o dohode o vyuzivani hybridneho pohonu, ktory ma Mazda s Toyotou.
14. 7. 2013 20:17
2.5l
Ve statech bude k dispozici i 2.5l ten ma nejakejch 185 koni a ze by MPS mela jen 200 mi prijde dost divny
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 7. 2013 20:52
Auto.cz zase exceluje
Sprava sa odvolava na jediny nemenovany zdroj, vsetci k tomu pristupuju opatrne, len auto.cz ma titulok, ze ide o hotovu vec....

Inak, odporucam sledovat autoblog.com - auto.cz pride do par hodin s rovnakym clankom.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PepaJ
14. 7. 2013 21:50
MPS
tipuji ze vysledkem 2.0 s turbem.. ve vykonovem rozsahu 210-225koni..no uvidime:)
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2013 22:09
Nic
MPS stejně asi nebude. Spoléhat na to, že inženýři by rádi, že v autoexpresu se zmínili - no nevím. Když Mitsu bylo schopno pohřbít Evo, tak proč by Mazda nemohla - a to není zdaleka taková ikona jako Evo...Jedna věc je co technici chtějí, co chce auto fanda, jaké jsou teoret. možnosti osazení čímkoliv a druhá věc je čistě ekonomická.
Moc bych MPS Mazdě (nám) přál, ale vidím to hodně skepticky.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
14. 7. 2013 22:36
Re: Nic
Nejde vo to ostrou verzi přát, ale kupovat! No a lidi nekupujou..
15. 7. 2013 07:49
Re: Nic
Lenže to je problem poslednej trojky ako takej. Tú nekupovali ani v slabších motorizáciách ako MPS, lebo bola strašne čudná designovo. Vo verzii MPS bola tá čudnosť ešte doplnená čudnými prvkami na nárazníku a kde kade.
V tomto designe, čo je teraz, by MPS išlo na predaj určite lepšie. A ešte lepšie by šla 6-ka MPS.
Avatar - Hammunasakra
15. 7. 2013 17:30
Re: Nic
No vono se nekupovala nejen Mazda, ale ani Evo. Všichni vo těch autech mluvěj, ale pak si koupěj Golfa v naftě nebo něco takovýho. No a proto tyhle fakt zajímavý auta mizej..
M6 se povedla, myslim že tam něco silnějšího než ten současnej 2,5 určitě dorazí
Avatar - Emel
15. 7. 2013 08:55
Re: Nic
Inženýři si u Mazdy třeba vydupali RX-8... jak to dopadlo a jestli se to může opakovat je věc jiná :-)
Avatar - praděda7
3. 8. 2013 09:10
MPS
1) Mazda se v EU moc neprodává. V ČR bída.
2) EU emisní zákony vylučují atmosféru a vysoký výkon
3) Mazda nemá peníze na vývoj 2.0 L s turbem.
Rozbalit vlákno
0