Mazda má nový čistý turbodiesel 2,2 MZR-CD (136 kW, 400 Nm)
Nový čtyřválec patří podle Mazdy k superčistým motorům nové generace. Podle interních analýz automobilky je již dnes schopen plnit emisní normu Euro 5. Hlavní technickou inovací má být uvedení nového filtru pevných částic s výrazně zlepšenou funkcí. To spočívá v prodloužení intervalu mezi regeneracemi filtru, což přímo ovlivňuje spotřebu paliva. Samotná regenerace je díky novému pórovitému keramickému materiálu, který obsahuje molekuly kyslíku, asi o dvě třetiny kratší než u konvenčních filtrů pevných částic.
Mechanismus regenerace se nemění. Je k ní zapotřebí krátce zvýšit teplotu výfukových plynů tak, aby nashromážděné saze ve filtru shořely. Prodloužení intervalu regenerace společně s jejím zkrácením umožnilo snížit spotřebu. Podle výrobce má první vůz s tímto motorem být schopen jezdit v kombinovaném cyklu za 5,6 l/100 km.
Nový motor má zdvihový objem o 10 % větší než současný motor 2.0 MZR-CD. Jeho detailní parametry zatím nejsou k dispozici, ale víme, že maximum výkonu bude na 136 kW a točivého momentu na 400 Nm. Tužší blok motoru a dvojice vyvažovacích hřídelů má zlepšit již tak velmi dobrý projev vznětových motorů Mazda z hlediska hluku a vibrací.