To mi je zase cenník, typicky hlúpo japonsky postavený. Ak nebudú predaje M6 také, ako očakáva importér, môže poďakovať zrejme aj nelogicky zostavenému cenníku. M6 by ma zaujímala s prostredným benzínom a manuálom; prečo mi ale nútia až najvyššiu výbavu? Ja nechcem kožené čalúnenie (zbytočne kĺže, ak nie sú sedadlá odvetrávané, potím sa v tom), ani 19" kolesá (to je už na úkor komfortu). Presne v štýle: Mohli sme urobiť rozumný cenník; ale nie, my sme si povedali, že vám zostavíme len pár možností voľby. 8-s:no:
Vetsine bude stacit zaklad, ktery ma vse dulezite a je za vybornou cenu, a s pripadnou slevou no nadhera. Tyhle stupne vybavy cenu snizuji a zaklad je plne dostacujici.
Ten prostredni motor je ale fakt divnej. Cenik se samozrejme muze upravit a snad to nekdo udela vcas
bohuzial, to je "cena" za to, ze sa auta vyrabaju v Japonsku. Nemozu si dovolit robit privela kombinacii (a uz vobec nie cosi take ako web-konfigurator a dodavat auto site na mieru zakaznika) pretoze by sa im sialene predrazila logistika/doprava. To asi je aj jeden z dovodov nizkych predajov Mazdy v Europe...
Mimochodom, zo vcerajsej diskusie k cene Octavie:
GTI: "...K šesti stovkám ještě jednu přidej na extras a máš jasno: máš-li těch sedm stováků, pak za ně obdržíš opravdovou evropskou extratřídu..."
_Teddy_: "Dat sedemsto tycek za octaviu? To nemozes mysliet vazne. Za taku cenu mas slusne vybavene auto z triedy o stupen vyssie..."
Navtech: "Které holátko myslíš vážně ty?!"
No a mame to tu. Napriklad Mazda6/2.0/121kW/Revolution za ~710 tisic je teda fakt "holatko" ako vysite, pretoze jej chyba skrabka na lad! :-)
Víc kombinací neznamená dražší dopravu, ale potenciálně delší čekání (bude menší pravděpodobnost, že tvá specifikace už někde je). Většinou to spíš znamená dražší výrobu.
Je to stejná komedie, jako to byla dříve. :-( Použitelné snad jen když chceš základní motor (popřípadě prostřední s automatem) a nejsi moc náročný na výbavu (nebo máš štěstí a sedne ti).
Njn, ti japonci jsou v tom skládání výbav čím dál horší. Z počátku to vypadalo na naprostou bombu ve střední třídě, teď to vypadá na opak. Nebude liftback, střední benzin nelze mít v manuálu s nižšími výbavami a s automatem u vyšší, kde bych to naopak předpokládal, 2,5 nelze mít v manuálu vůbec...
Když si naopak v Japonsku budeš kupovat Volkswagena, dostaneš taky na výběr z několika výbav, žádný konfigurátor na každou lampičku a popelník se nekoná,
Musím souhlasit. Přesně tahle kombinace mi tam chybí. Silnější dvoulitr s manuálem a třeba druhou nejnižší výbavou. To se teda v Mazdě někdo klepl do hlavy...
Já si nemůžu pomoct, ale ten nový web je hrozný. Tady nejde o zvyk a o nadávání na všechno co je nové. Vadí mi ta hrozná galerie. Chci si prohlédnout fotky nové Mazdy a místo toho vidím nějakých 8 fotek a tlačítko na další stranu. Pitoměji už to fakt udělat nešlo. to mám 16x odkliknout, abych se dostal k posledním fotkám? A to už vůbec nemluvím o tom, že se na jeden řádek textu vejde tak 7 slov. Akorát se z toho udělá kilometr dlouhá nudle.
M6 je opravdu krásné auto, skoda, ze je trochu mimo můj rozpočet :-( Ale uvidíme, treba nakonec zbyde vic peněz, nez počítám, nebo bude nějaká zajímavá cena na předvádčku :-)
že silnější dvoulitr v manuálu koupíš jedině v nejvyšší výbavě. Právě bych řekl, že kombinace 121 kW, manuál a střední výbavy by šly nejvíce z benzínu. No mi se trefili přímo jak chci, 2,5, automat, plná výbava. Jediné co bych uvítal je el. otvírání kufru. Jsem zvědavý co to bude žrát. Do osmi budu nadšený, do devíti spokojený.
Vyzkoušej diesely, jsou opravdu dobré a opravdu o hodně silnější než benzíny.
Dokonce to v samotném Japonsku došlo až tak daleko, že lidi kupují M6 z 80% v dieselu, to samé s CX-5.
Sky-G je opravdu dobrý o tom žádná, ale na diesely nestačí - a to ani náhodou.
Můžu jen potvrdit, v CX 5 je diesel jasná volba, ale i ten benzín jezdí vymazleně, jen mu bude chybět dech na dálnici v kopci a naložené. Přece jen je to čtyřválec a v malých rychlostech dá diesel jasně najevo, co motor spaluje. Doufám, že 2,5 bude mít síly dost. Rozdíl v reálné spotřebě u CX 5 je jeden blbý litr a pokud bude 6 žrát s 2,5 o 1,5 litru víc neždiesel tak budu vysmátý jak lečo. Podotýkám, že u žadného jiného podobného auta bych si benzín nekoupil.
Včera tady někdo srovnával Mazdu 6 a novou Octavii. Něco z hledika cen. Když kouknu do toho ceníku, co má auto za 540 tis, tak to za kdovíjakou výhru rozhodně nepovažuji.
V případě nižších výbav bude vycházet Octavia levněji, ale v případě vyšších výbav tam už takový rozdíl není ( a to nepočítám s příplatkem za combi - tyto verze u nás budou asi převažovat). Je to samozřejmě dáno i náklady na logistiku.
Navíc M6 je oproti Octavii velikostně o třídu jinde.
No tak M6 je opravdová stredni třída, v základu má nefoukanou novou úspornou atmosféru, a vybavou v zakladu je okolo 1,4 tsi ambition plus + nějaké doplňky. Takze stejna cena jako u oIII ale opravdová střední a fungl nový motor. U mě je jasna volba Mazda :-)
Mazda6 v "Emotion" ma +/- vsetko co u auta strednej tiedy povazujem za samozrejmost. Je to zaklad, ale slusny zaklad. Pochopitelne, ze par veci tam este chyba. Ale ked skusis dovybavit OctaviuIII 1.4tsi "ambition" na +/- rovnaku uroven, mozno bude stat este viac ako ta mazda. Okrem toho u Octavie bude isto kombik stat viac (pri OII je ten rozdiel ~30-35 tisic Kc)...
Já si naopak tvrdím, že Octavii se slušnou výbavou a s 1.4 TSI nedám ani zdaleka tolik, co bych dal za základní model M6. Odhadem 470 tis. Do půl milionu se vlezu s velkým přehledem. ;-)
Já ty auta vůbec nesrovnávám, do toho se tady včera pustili jiní, já jen na tu nesmyslnost poukázal.
Mimochodem říkám, ty auta si nijak zvlášť konkurovat nebudou.
Nějaké prolínání vidím až u vrcholných kombinací, kdy plná mazda vyjde za méně než octavia. Ale to je tak 5 % zákazníků - většina budou fleety a základní modely pro fyzické osoby
No to je sice fakt, ale když porovnáš plnou octavii za cenu nějakých 800 tak najednou je plná mazda levnější nebo stejná. A to je mazda minimálně o jednu formální třídu výše a tak o tři pocitové a kvalitativní .
Uniká ti pointa. Snad nikdo rozumný nebude kupovat dobře vybavenou Octavii za ceníkovou cenu. Vím, že některým se to nelíbí, ale podívej se v ČR třeba na mobilní operátory. Neomezený tarif stával oficiálně nějaké 3-4 tisíce měsíčně, nebo kolik, přitom to někteří měli za 3-4 stovky. 90% slevu ti Škoda nedá, ale flexibilní umí být, když se jim chce.
Lenze ja nehovorim o slusnej vybave, ale porovnatelnej! OIII Ambition stoji 459.900,-. Aby bola na +/- rovnakej urovni vybavy ako M6/Emotion, musis doplnit start/stop, monitorovanie tlaku v pneu, hill-holder, elektricke ovladanie okien vzadu, a multifunkcny volant. To si fakt myslis, ze toto vsetko bude stat len 10 tisic Kc???
Já si to narozdíl od tebe nemyslím. ;-)
Laboruješ s ceníkem, na můj vkus až přespříliš. Neznám nikoho, zdůrazňuji, nikoho, kdo by si škodovku koupil za ceníkovou cenu z konfigurátoru. Vždy je tam sleva v řádu desítek tisíc. ;-)
Srovnával jsem to já. 1.4TSI Elegance za 509.000 u Škody oproti 539.900 u Mazdy. U Octavie bude kombík +- za 30.000, to jsi tedy v základu na stejných penězích. Mazda má 17" kola, monitor tlaku v pneu, asistent rozjezdu do kopce, start/stop. Octavia zase má autoklimu, mlhovky, kožený volant, vyhřívané a stavitelné sedačky. Na první pohled mi z toho vychází přibližně cenová remíza... a to není pro Octavii dobrá zpráva, Mazda je přece jen větší kus auta.
Porovnavaj provnatelne. Octavia je masovy vyrobok, prerasteny priemernostou a kompromismi, kvalitou a spolahlivostou hra o dve ligy nizsie. O jazdnych vlastnostiach sa ani nemusime bavit, Mazda je v kazdej triede benchmark ovladatelnosti ci kvality prevodovky. Octavia je dopravny prostriedok, Mazda 6 je auto.
na jednu stranu, pokud chci silnější benzín, dostanu v rozumném příplatku navíc i automat a to je sympatické
ale pokud chci kůži a automat, tak jsem v pytli a musím koupit plno hovadin o které nestojím
včera jsem koukal na polský ceník a ten je poskladaný trochu jinak (... blbě)
..a to se týká i interiéru, je velmi povedený, s velkým náskokem je to nejhečí sedan střední třídy. Trošku mě mrzí, že nová oktávka se k tomuto ani nepřibližuje.... ;-\
a musím povedať že je to asi najkrajšie auto strednej triedy , vo vnútry som našiel ten hlúpy systém navigácie a rádia ;-\ , sedenie je na mieste vodiča komfortné až športové z auta je dobrý výhľad a ovladače sú tam kde majú byť , na sedadle spolujazdca sa vyšší človek ako 190 cm sa nebude cítiť dobre kvôli palubnej doske ktorá obmedzuje nohy a koľajničky sú dosť krátke, vzadu je dostatok miesta na nohy , hlava trpí ;-) Cena je nižšia ako mala stará M6 , bohužiaľ nie je to Group a výbavy sú pevne určené :no:
Celkovo nie som až tak nadšený , čakal som trošku viac , ale je lepšia ako Passat :-| ..... Je to normálne auto strednej triedy ;-)
Musím sa priznať, že slintám po tomto aute, ale čo som si myslel, že motor bude jednoznačne 2,5 benzín pri pohľade do cenníkov a parametrov na silnejší 2,2 chrochták až tak jednoznačne to nevidím.
Dám mazde 1-2 roky na odstránenie mušiek a aby som videl referencie a hor sa do predajne.
- Benzin moze byt sice usporny, ale na lpg to prerobit nepojde, ani dnes ani o 2-3 roky, kedze je to uplne novy motor uplne novej konstrukcie, takze pre tych, co vela najazdia, neprichadza velmi do uvahy. Plus ked si clovek zacne vychutnavat jazdu, spotreba bude o dost vyssia ako podla EU testov, predsa len, 4,86m a 5,5 l je utopia...
- stredny benzinovy motor s manualom iba v najvyssej vybave a cene
- 2,5 l benzin iba s automatom v najvyssej vybave a cene
- silnejsi diesel iba v najvyssej vybave aj cene
- slabsi diesel ma vsetky tie vychytavky ako adaptivne svetlomety, mrtvy uhol, jazdne pruhy atd., ktore davaju tomu auto pocit premiovosti, az vo vybave Attraction od 28700 EUR.
- cennik sa podoba CX-5 - 2000 EUR, kedze nie je 4x4. Povedal by som vsak, ze je este horsie, ba az priam tragicky zostaveny.
- VELKE MINUS: ziadne zlavy, ziadna moznost zjednavania, dlhe cakacie doby
- NAJVACSIE MINUS V EUROPSKOM KONTEXTE: ziadne predvadzacky.
- tie technologie nepojdu servisovat len tak hocikde, bude to chciet autorizovany servis = dalsie naklady.
Urcite to je super auto, o tom nepochybujem, ale mazda zvolila japonsku cestu - predavat radsej menej kusov v co najvyssej vybave za co najvyssiu cenu, co tu v Europe sa prinajmensom vymimka z kontextu.
Mně ty mínusy vůbec nevadí, vezmu už třetí mazdu v plné výbavě, automat chci, neboť žena se s manuálem moc nekamarádí a cenu budu mít 100% dobrou, jen musím vyřešit, protože se mi snížil nájezd z cca 33000 km ročně na 22000-25000 km ročně, jestli půjdu zase do 2.2 nebo do 2.5 benzínu a jestli by mi náhodou nestačil sedan, protože že bych jezdil stále s plně naloženým kombíkem, to se říct nedá.
Som na mazdu zaťažený - aj teraz mám dieslovú šestku. Základná výbava je však neuveriteľné holátko. Bez automatickej klímy, tempomatu a vyhrievaných sedačiek. Myslím, že Golf to má všetko už v základe. Dokonca malý Peugeot 208 má v tempomat v základe!
Šestku s manuálnou klímou som videl tak možno na obrázku - teraz to asi bude bývať častejšie :-).
Už som o tom kedysi písal - kvalitné audio u japonského výrobcu áut len v najvyššej výbavy mi príde úplná absurdnosť. To by malo byť za príplatok v akejkoľvek výbave. Štandardné audio v japoncoch je šunka za pár eúr z poľského trhu :-). A vlastné DIN-ové rádio si nenamontuješ čo zahynieš.
TAK to se prober. Podívej se na novou Octávku, příplatek je zde snad i za výhled z vozu a růžovou kontrolčičku na palubní desce o klimatizaci si můžeš v základu jen zdát. Co to blábolíš za nesmysl.
Odporúčam najskôr si niečo o autách naštudovať, veľa rozmýšľať a až potom niečo napísať. Potom by sa ti nestalo, aby si porovnával hrušky s jablkami. Octavia je auto o triedu nižšie - a tomu zodpovedajú ceny, výbava, použité materiály atď. Octavia NIE JE priamym konkurentom Mazdy 6. Porovnaj len si ceny základnej výbavy.
Predpokladám, že včera si len čosi-kdesi pochytil v diskusii Octavia vs. Mazda 6 a dnes sa hráš na chytráka >:-[] .
A co je vzákladu Octávie? - NIC za klimu se připlácí, za hliníková kola se připlácí, za výhřev zrcátek se připlácí, za zadní okna se připlácí, za stop start se pravděpodobně taky připlácí. To se ještě neví, jak je to s motry TSi s vytahaným řetězem po 30.000km.
Co je v základu M6? . klima, 6 pytlů, abs, esp, dsc, eba, 17 hliníky, autorádio s CD MP3, el. zrcátka + výhřev, komplet okna v elektrice, stop start systém atd,atd.atd. Technika Skyactiv je hodně dobrá a jelikož se osvědčila v CX-5 dali jí do lehčí M6. To jí předurčuje k úspěchu.
Ano máš pravdu, když si dovybavíš Octávku, která je otřídu níž, dostaneš se na minimální rozdíl od podobně vybaveného auta, ale o třídu víš. Kompletní ceník s popisem celé výbavy najdeš na stránkách Mazdy, tak si to naštuduj a pak plácej.
Tohleto srovnání je od začátku směšné. Uvědom si, že za půl milionu si žádnou M6 nikdy nekoupíš, leda v bazaru. A Octavii budeš mít velmi pěkně vybavenou. ;-)
Hele já nevím... podle mě za takové tři měsíce budou první skladovky a půjde to. V tom základu mě nic moc neruší... jasně, kožený volant a vyhřívané sedačky by to asi chtělo, stejně tak xenony, ale jako auto pro rodinu si umím představit i ten základ.
Počkám zářijovou výrobu a aktuální dieselový 135kW kombík GTA půjde do světa. Jen se musím rozhodnout, jestli vezmu delší sedan nebo přibližně stejně velké kombi. Každopádně Revolution s automatem a asi opět bílá perleť (na Mazdě 6 GJ je jen trochu studenější, než na GH). Uvažoval jsem i o 2.5 benzínu, ale cenový rozdíl není tak velký a při mém stylu jízdy se obávám, že bych se pod 8 litrů na dálnici jen těžko vešel.
nazdar mazdaci, ja bych sel do dieslu. nastesti zde diesel neni nutnou volbou kvuli absenci slusneho benzinu jak je to u jinych znacek, ale i tak bych preferoval diesel. jen ta vybava mi dela vrasky na cele.
Jsem velký fanda Mazdy a Hondy, ale co mi (v Evropě) chybí jsou nějaké pořádné motory. Accord už s poslední generací směle může konkurovat prémii a to samé jsem očekával od nové M6. Lze to ale se čtyřválcem 147 respektive 141kW? Prostě aspoň jeden V6 někde okolo 250 koní by to chtělo...
A až se začne prodávat nové Mondeo tak to tady bude zase :-). Octávka je prostě předražená a kdo chce atmosferickej motor má smůlu. Jinak si myslím že s nejsilnějsí benzínovou M6 půjde jezdit relativně v pohodě za 8 litrů. Nevidím důvod proč by to nemělo jít. Není to evropská automobilka takže by to mělo být ok.