Mazda 6: další úroveň designérského konceptu „Zoom-Zoom“
Mazda uvádí, že konstruktéři druhé generaci modelu 6 vtělili tři základní hodnoty: „emocionalitu a sportovního ducha“, které garantují atraktivní styling a skvělé jízdní vlastnosti, „exkluzivitu“ díky všeobecné kvalitě a „promyšlenou koncepci“, přinášející komfort a prostor aniž by utrpěl dynamický design. Kombinací těchto hodnot má vzniknout emotivní vazba mezi vozem a jeho majitelem, která je v japonštině nazývaná „Kizuna“.
Nakolik se konstruktérům Mazdy podařilo docílit toho, aby měl majitel ke svému vozu silnou emotivní vazbu se ukáže až první vozy dorazí k zákazníkům, ale již teď je jasné, že novinka přichází s atraktivním designem a většími rozměry.
Nový sedan je v porovnání s odcházejícím modelem delší (4735 mm, + 65 mm), širší (1795 mm, + 15 mm), vyšší 1440 mm, + 5 mm) a má i delší rozvor (2725 mm, + 50 mm. Stejné rozměry má i nový hatchback, který se liší pozvolněji klesající střešní linií a pátými dveřmi v zádi. Nejvíce narostlo kombi, které je rovněž delší (4765 mm, + 75 mm) a také vyšší (1490 mm, + 10 mm) než jeho předchůdce.
Z větších vnějších rozměrů samozřejmě profituje i prostor pro cestující a nová Mazda 6 nabídne především více místa pro nohy (+ 20 mm) a ve výšce ramen (+ 9 mm). Komfort při cestování na delší vzdálenosti má zajistit nová konstrukce rámů sedadel a jejich boční vedení. Nový je i systém vytápění, ventilace a klimatizace, který umožňuje individuální nastavení teploty v prostoru řidiče a jeho spolujezdce. O příjemnou atmosféru v interiéru se postará i snížená hlučnost, která při rychlosti 60 km/h klesla o 2,5 dB (ze 70 dB na 67,5 dB).
I přes své větší rozměry je nová Mazda 6 o 35 kg lehčí než její předchůdce. Na voze je o 7 % více karosářských dílů vyrobeno z vysocepevnostní oceli a výrazně se zvýšila torzní i ohybová tuhost karoserie.
Standardem pro všechny modely se stane ABS, EBD, brzdový asistent, protiprokluzové zařízení TCS a DSC. O pasivní bezpečnost se postarají standardně montované čelní, boční i hlavové airbagy a aktivní opěrky hlav na předních sedadlech mají snižovat riziko poranění krční páteře. Při čelní nárazu se ze svých závěsů uvolní pedály brzdy a spojky, což má snížit riziko poranění nohou řidiče.
Nabídka pohonných jednotek bude obsahovat tři zážehové motory s objemy 1,8 l, 2,0 l a 2,5 l a jeden vznětový motor o objemu 2,0 litru. Pohonné jednotky budou kombinovány s jednou ze tří nabízených převodovek, mezi nimiž nechybí pěti – šestistupňové manuální převodovky, dostupné pro všechny verze. K dispozici bude i pětistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení, která bude kombinována se zážehovým dvoulitrem.
Další informace a také první dojmy z nové Mazdy 6 si můžete přečíst v příloze Autosalon Frankfurt 2007.
Nová Mazda6 - modelová řada (údaje pro sedan) | |||||
Motor | 1,8 MT | 2,0 MT | 2,0 AT | 2,5 MT | 2,0 D MT |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1999 | 1999 | 2488 | 1998 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 88/5500 | 108/6500 | 108/6500 | 125/6000 | 103/3500 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 165/4300 | 184/4000 | 184/4000 | 226/4000 | 330/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 200 | 214 | 204 | 220 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 7,0 | 7,7 | 8,1 | 5,6 |