Ak by mal byt v encyklopedii obrazok typickeho japonskeho sedanu, tak by tam mala byt tato Mazda. Dlha, siroka, nizka, obla.... :yes:
Interier, jednoduchy, prehladny, bez tony striebornych dekoracnych plastov :yes:
Motory, apel na benzin, bez turba, nizka spotreba :yes:
Cena, zaklad v SR pod 22 000 eur :yes::yes::yes:
Ak by som dnes vyberal auto, tak Mazda 6 sedan :yes:
(este keby to malo hydraulicke pruzenie a bohovske sedacky ako mam v C5 >:-[] )
Hm kapota těžka a udajně kvuli uspory hmotnosti nema plynovou vzpěru což by ve středni třidě mělo byt podle mě standardem. Spiš bych za tim viděl usporu finančni.
Jinak design povedeny ikdyž zadni čast se mi moc nezamlouva ale to se uvidi až v realu. Interier typicky japonec=žadna hitparada. Mondeo na mě tedy zapusobilo vice.
Tak plynove vzpery bych i ozelel. Pokud se nesetri na necem opravdu dulezitem, jsem ochotny to prezit. Par gramu dole a trosku nizsi vyrobni cena jsou pro me spise dobre zpravy (auto bude o supermalicky kousicek uspornejsi a zivejsi, tedy deci benzinu za celou zivotnost auta :-) a Mazda vice vydela, co si prat vice :-)
čert vem vzpěry, přiznejme si jak často průměrný vlastnik leze pod kapotu. Mě zamrzelo spíš opuštení lichobežníkové přední nápravy ve prospěch levnějšího McPhersona. Ale cháp, že to přineslo značnou finanční úsporu. Naprosta většina potenciálních zákazníku ani netuší jaký je mezi těmito zavěšeními rozdíl. O vnímání nějakého jízdního rozdílu ani nemluvě.
Ano ta vzpěra mě opravdu zarazila a proč ? Protože se jedna o středni třidu kde je to standardem. Jinak zatim lze hodnotit pouze staticky dojem a až budou testy tak se možna vyjadřim i v jinych oblastech.
Z těch interieru ktere jsi tu dal je ten Mazdi z meho pohledu na tom nejhuř. Prostě japonec.
S tou vzpěrou souhlas, ve střední ji chápu jako standard (mně osobně je to v rámci doplňování kapaliny do otřikovačů celkem putna, ale co moje (či kohokoli jiného) partnerka ;-) ).
proč? Ty nechapes,ze davas priblble otazky...a umelo stavias taketo prkotiny,ktore nemaju na jazdu (komfort.bezpecnost,vykon,spotrebu) ziadny vplyv a snazis sa vytiahnut len neco akoby negativne,lebo ta asi serie,ze 6ka vyzera na skvele auto a ne a ne si to priznat,lebo nema znak VW,Skoda...
Mi se, čověče, ten mazdí interiér líbí fakt hodně. O exteriéru nemluvě. Plynová vzpěra haubny je cinkrlátko, to nebude rozhodovat o prodejním úspěchu. Stejně tak integrovaná škrabka :-)
Vzpěra je důležitá asi jako brzdící prkýnko na záchodě při koupi domu. Mazdí interiér je dokonalý kompromis mezi klasikou a bláznivou fordí směsicí. Jinak to vystihl přesně myslím Dinar, hezčí by bylo kdyby obrazovka byla větší, bez ovládačů a zakomponována ve stylu Lexus. Jejich řešení se mi líbí taky nejvíc. Televize a vzpěra stejně neovlivní, jak to auto jezdí.
Jednoduché - deformačné zóny a ochrana chodcov. O jazdné vlastnosti sa nie je treba báť. V tom bola mazda vždy špička.
Niektorí sa tu sklamaní z toho, že upustili od double wishbone a prešli na McPherson. Je to síce úspora vo výrobe, ale okrem toho sú to aj čitateľnejšie jazdné vlastnosti, lepšia spätná odozva a nižšie servisné náklady. Ja tento krok mazdy nehodnotím negatívne. Veď kto už len potrebuje v aute strednej striedy perfektnú trakciu v zákrute a nestačí mu iba výborná trakcia?!
tá nová predná maska na novom mondeu vyzerá podľa mňa príšerne. aj tie tenké svetlá. za mňa osobne je táto nová mazda o galaxiu krajšia než budúce mondeo. to už ani nehovorím o tom, že do mondea chcú pchať ten trojhrnček. sa vo forde načisto zbláznili.
No, když si vemeš, jak silné motory se v autech střední třídy prodávají, tak mazda těmi svými s přehledem pokryje luxusní většinu poptávky. Prodeje silnějších benzinových motorizací (navíc bez automatu) jsou zcela marginální. Jinak souhlasím s tím, že je škoda 2,5litrového sky-activu bez možnosti manuálního fofrklacku, ale kolik by se jich v této specifikaci prodalo?
Ale ano to já souhlasím...že pokryje tím 90 % poptávky...možná i víc...jen za mě osobně píšu škoda.......viz. popsal jsem to níže a můžu jen dodat, někdo opravdu rád rychlé svezení a předjíždění bez kompromisu..atd..
Jinak....k těm automatům manuálum...už mám dva případy lidí..kteří si objednali MB Ecko kupe s manualem..na zakazku..protože se oficialne do neho ani manual nedodava :D:D a oni holt ho chcou..a to jsu ehm starsi panove....kteri nechcou zavodit...proste chcou svuj manual a hotovo.
Ono se říká, že 250 kobyl je na předek tak akorát na hraně. Že to nějak jde, je něco jiného, než že to jde efektivně. Odhlídneme-li od toho, jak mnou zkoušené "estéčko" škubalo za volant (člověka, který na to není zvyklý (tedy já) to může docela vyděsit :-) ), tak jsem se zahrabal při každém ostřejším rozjezdu. Takhle tedy rozhodně efektivní přenos nevypadá.
No a o šestkovém mps vůbec nevím..dokonce ani to, jestli se dělá v současné generaci :-) a zatím jenom sedan a kombi :-|
Nj, musel bys slevit z nároků na prostor a klesnout o třídu níž, aby ses svezl s foukaným mazdím benzínem, akční cena trojkové mps byla 599 900 :-)
Ano, ano, navíc o torquesteeru těchto "přemotorovaných" hh s předním náhonem jsem dokonce četl, ale vůbec mě nenapadlo, že to bude s volantem takhle tahat, není nad osobní zkušenost. Proto jsem spíš fanda japonských točivých atmosfér, které nemají takový nástup výkonu, aby ti vyrvali volant z rukou a můžeš je s radostí točit k 8000 :-)
Technika přenosu výkonu se nepochybně zlepšila, ale pořád narůstá aji přenášený výkon, takže mi to přijde, že z pohledu řidiče se nemění nic. Není nad klasické uspořádání se zadním náhonem :-)
Nu to už je polemika....ber to jako pracovní auto..trávíš v něm hodně času...a na to prostě nižší střední není. A tím pádem ti odpadá i točivý motor a honit ho do 8tis ;)
Samo to beru v podobě hothatche..proč ne....ale jako managerske auto..potřebuješ mít dostupný výkon hned teď a bez zbytečného přemýšlení.
A k tomu jsou tudba opravdu opravdu dobrá...proto byly a jsou to ted tak oblibene diesly. Nepřemýšlím šlápnu předjedu a pokračuju vklidu dal.
Zadní náhoj ne problematickký v zimě...bohužel...např já jezdím pracovně na šumavu co týden...a tam bych se s ním nechtěl otravovat od října do dubna, kdy hrozí sníh mrazy ledovky atd....4kolka je drahá a pak zas pomalá ve vyšších rychlostech ..no si pak vyber >:D
No jo, manažer prostě potřebuje jet hned bez zbytečného přemýšlení :-P typický obraz dnešních silnic, promiň za rýpnutí :-)
Turba dobrá sice jsou, zátah v dolních částech otáčkoměru návykový, bude-li ale nadále možnost si vybrat, sáhnu vždy po atmobenzínu, nejlépe japonském, tak jako jsem to udělal už 2krát.
No a když jezdíš pracovně hodně často do takových nehostinných podmínek, 4kolku bys možná užil. Mi se vždy hodně líbilo (a pořád líbí) předešlé Legacy s 6hrnkovým 3litrem, to jede úplně bez problémů aji ve vysokých rychlostech (což je pojem pro každého z nás asi relativní) :-)
Doufám, že ano....jen to bude pozdě...teď se rozhodujeme a kdyby nové Mondeo nebylo až za rok, ale třeba na vánoce..tak není co řešit....takhle by to možná chtělo změnu...jen více koní a nebo aspoň ten nejvýkonější s manualem.....a i tak chybí kus kroutaku.
40-50 tis ročně...a není to jen otom..z.dali ti to nestačí..ale zdali chceš víc....ted mam 205 ...a tojen z duvodu ze silnejsi Ecoboost se jeste nedodaval , to stejne plati pro automat..chtel jsem manual..ale k dispozici nebyl.
Nové auto ma nahradit ale ne moje mondeo ale otcovo a ten ma 220 koni z 2,5 turba...a proste i ten tocivy moment jde poznat.....zdali mas 350 nebo 250...