Jen nechapu jak je mozne, ze kdyz ma motor 2.0i vykon 114KW a vaha byla oproti minule generaci snizena, jak je mozne, ze ma horsi zrychleni nez minula generace s 2.0i ?
Mi to taky nehraje, lehčí a silnější než minulá generace a pomalejší. Moc se mi nezdá, že by se až tak poměnily převody a jestli jo, tak se bude akorát víc podřazovat.
Tak je, dlhsie prevody, vdaka ktorym sa zvysila maximalka, znizili emisie a spotreba, ale zaroven zhorsila akceleracia. Jo, na tu ekologiu raz vsetci zakapeme...
nevím, jestli měla předchozí generace po FL šestou rychlost nebo ne..(nechce se mi to hledat) Jestli měla jen pětku, nemuseli v současné generaci převody natahovat a pak mi to taky nedává smysl...ale jsem si jistej, že v tom má zase prsty ta hnusná ekologie >:D
Vzpomínka na 90tá léta (hlavně jeji začátek) mě vždycky napadne při čtení těhle článků o neustále padajících cenách. Dnešní dvacátnící kolikrát nemají ani tucha v jaké žijí vatičce.
Vyberajúc v strednej triede, M6 (teda Mazdu 6, nie tú bavorskú M6 ;-) ) hodnotím ako jednu z najlepších volieb. Kombi, alebo elegantný a pritom praktický liftback s dvojlitrom vidím ako optimálne rodinné auto a rovnocenného súpera Mondea či Superbu. Spoľahlivé, kvalitne vypracované, dostatočne priestranné a praktické a pre mňa i vzhľadovo prijateľné. Drobné priestorové nedostatky voči týmto konkurentom doháňa nžšou hmotnosťou a obratnosťou. Problém M6ky bola cena, ktorá v pomeroch cenovej vojny v EU pôsobila prehnane sebavedome, až nerealisticky. Je jasné, že výrobca mimo EU má dodatočné cenové náklady, ale v doterajších cenách bola mimo výberu normálne uvažujúcich kupujúcich. Preto 100 tisíc zľava je len zreálnenie a priblíženie sa k existujúcej situácii na trhu. Stále síce je M6 drahšia ako porovnateľné Mondeo, ale rozdiel sa zmenšil na cca. 25000, čo môže stáť za príplatok za kvalitu výroby made in Japan.
Podla mna je problem aj "japonsky" pristup k predaju: mas urcite kombinacie motorov/vybavy/karoserie, a dost. Ine nedostanes, ani keby si prosil. Chces autoamat? Jedine s benzinom 2.0, vo vybave TE-Plus. Ziaden iny motor, ziadna ina vybava.
Chcel by si nebodaj aj bezklucovy pristup, sportove sedadla, alebo 18" disky? Mas smolu, to vsetko je len v GTA. Ked si k tomu clovek prirata este minimalnu moznost doplnkovej vybavy, je jasne co europeskemu zakaznikovi (ktoreho rozmaznali koncernove konfiguratory) chyba...
Na druhou stranu pokud jdes primo po te vyssi vybave dostanes ji u japonskych znacek v baliku levneji nez kdyz si ji dokupujes po polozkach u evropskych vyrobcu.
Určitě máte pravdu, osobně jsem vůbec nechápal, jak se mohla Mazda Europe v době, kdy konkurence nabízela skladová Mondea se slevami 30% , chovat tak bohorovně. Mě na Mazdě stále velmi mrzí nemožnost doobjednat si jednotlivé prvky výbavy, jak o je tomu u koncernových vozů VW i Fordu. Například výbavě TE chybí parkovací senzory a pokud je chcete, musíte připlatit nehorázných 63 tisíc Kč za vyšší výbavu TE. Proto budu i přes tuto hurá akci raději volit jinou značku vozu.
parkovacie senzory sú v ponuke ako originálne príslušenstvo a domontuje ti ich ktorýkoľvek servis. a takýchto doplnkov je dosť, čo si vieš vyskladať. nemusí ich zmontovať priamo výrobca, senzory sa jednoducho a spoľahlivo montujú vo všetkých značkách :-!
Máte špatně psanou výbavu . Rozjezd do kopce, vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, děšťový senzor atd. má už verze TE. TE plus má navíc systém Bose, bixenonový světlomety a pár jiných drobností. >:-[]
Jinak cena je už slušná. Ještě trochu sleva od dealera a paráda >:D
Súhlas, ani v Mazde na SVK sa zľavy nedočkáš. Dokonca v TT i zákazníkovi, ktorý už jednu Mazdu u nich kúpil, nedali ani euro zľavu na druhú Mazdu, ponúkli iba niečo zdarma (tuším zimné gumy). 8-s