reklama


Mazda 6 - první jízdní dojmy

Mazda 6 - první jízdní dojmy

 
 

Zapomeňte na 626 - tohle je téměř sportovní nářadí...

Novinářskou prezentaci tohoto vozu pojala Mazda trochu netradičně: Zatímco první den sloužily testovací vozy hlavně k přesunům mezi jednotlivými stanovišti, praktické testovací jízdy zabraly celé následující dopoledne. Proč o tom píšu? Bylo to totiž poprvé, co jsme na oficiální prezentaci mohli auta skutečně využít a sledovat je v běžném provozu. I když se naše poznatky ve výsledu nelišily od dojmů z ostrých testovacích jízd, přece jen je taková zkušenost zajímavá.

Ale k věci. První představení Mazdy6 jsme vám přinesli zde, navíc už teď můžeme prozradit, že o tomto voze chystáme zvláštní přílohu. Nebudu tedy unavovat technickými údaji a soustředím se na zkušenosti s jedním z prvních kusů, které do ČR dorazily.

První dojem je velmi silný. Už na fotografiích zaujmou velkoryse dimenzované přední a zadní sdružené světlomety, ale skutečný vzhled „úzkých očí“ je ještě lepší. Zatímco vzadu upoutají spíše netradiční předěly mezi světelnými plochami, přední čtyřžárovková baterie s průhledným krytem je dominujícím prvkem celého designu. Více sportu, dravosti a jasnější prolnutí evropského a asijského vkusu – tohle se tedy Mazdě povedlo. Profil vozu je oproti výrazné přídi spíše nenápadný. Sympaticky působí optické „přikrčení“ auta s vyšší, ale nijak masivní zádí.

Interiér působí přesně tak důvěryhodně jako na fotografiích. Plasty mají už napohled lepší kvalitu, vše dokonale lícuje a stříbrná středová konzole jakoby sem patřila odjakživa. Trochu překvapivá je přítomnost rádia bez přehrávače CD či kazet. Pohledem do ceníku ale zjišťujeme, že jde o modulární systém, kde lze příslušné „zásuvky“ za rozumný peníz dokoupit. Rádio se čtyřmi reproduktory je už v základní výbavě.

Sedadla i opěradla jsou přijatelným kompromisem mezi sportovní skořepinou a pohodlnou lenoškou. Záda na nich nebolí a v prudkých zatáčkách udrží tělo také. I cestující vzadu mají místa vcelku dostatek, a to dokonce i nad hlavou.

Zavazadlový prostor sedanu o objemu 500 litrů je velmi dobře přístupný a ani naše čtyřčlenná posádka jej nebyla schopna naplnit zavazadly až po okraj. Konstruktéři Mazdy si také připravili drobnou užitečnost: Inspirováni skládacími panenkami Karakuri, vyvinuli systém, který usnadňuje zvětšení zavazadlového prostoru. Pomocí jediného tlačítka uvnitř zavazadlového prostoru se sklopí zadní sedadla, loketní opěrky i opěrky hlavy, čímž vznikne zcela rovná plocha.

Nadprůměrný zavazadlový prostor (vítejte do Octavia-clubu!) mohl vzniknout také díky nové zadní víceprvkové nápravě typu E, na kterou má Mazda patent. V kombinaci s dvojitou lichoběžníkovou přední nápravou zajišťuje tato zadní náprava velmi dobrou stabilitu vozu, zvláště při ostřejším stylu jízdy.

Měli jsme možnost vyzkoušet všechny tři typy zážehových pohonných jednotek, se kterými Mazda 6 přichází na český trh. Dle našich dojmů už můžeme hovořit i o pořadí, byť samozřejmě subjektivním. 2.3i/122kW – dodává se pouze ve verzi Sport a pak také s kombi 4WD – to jsme ale neměli k dispozici. Na atmosféricky plněný čtyřválec výborný výkon, motor jde ochotně do otáček a nevadne až do červeného pole otáčkoměru. Jen je potřeba jej udržovat nad dvoutisícovou hranicí, do té doby se projevuje jen průměrně. Podvozek Mazdy je ještě o trochu „rychlejší“ než tento motor, takže strach z mimořádných situací není na místě. 1.8i/88kW – vysokoobrátkový motor, který v nízkém spektru otáček solidně táhne, a ve vysokém zase poskytuje příjemnou zvukovou kulisu ku sportovnějšímu svezení. Ideální pro rodinné auto, díky ochotě k vytáčení a dobře odstupňované převodovce nemá větší problémy ani s plně zatíženým vozem. 2.0i /104 kW – výkonově dostatečný, ale jde za plynem nejméně ochotně ze všech tří motorů. Pod plným zatížením se nám zdál příliš dlouhý čtvrtý převodový stupeň. Pravděpodobně bude tento motor optimem v poměru cena/výkon, ovšem sportovní radosti jsme si s ním příliš neužili. Spotřebu jsme neměli možnost měřit.

Z praktických zkušeností s vozy můžeme vyzdvihnout o třídu stabilnější podvozek oproti předchozí verzi – auto se téměř nenaklání, stopu v zatáčkách drží až nefyzikálně dlouho a k nedotáčivosti sklony nejeví. Přes drobné výtluky se Mazda6 přenáší plavně, záleží ovšem na průměru použitých disků. Balónové pneumatiky na 15“ocelových kolech v základní verzi utlumí kdeco, naopak hliníkové sedmnáctky jsou opravdu určeny spíše na rovné cesty…

Řadicí páka se pohybuje v krátkých drahách a s vyjímkou pátého převodového stupně šlo řazení lehce a přesně. Výborná je také základní výbava vozu (klimatizace, již zmíněné základní audio, 6 airbagů…), která bude určitě výzvou zvláště německé konkurenci.

Klasický redakční test sedanu plánujeme na říjen. Přibližně v té době by se také měly dostat k prodejcům první hatchbacky a kombi a také nové turbodiesely –ale v těch se svezeme až později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Reklamní experti stojí tisíce za hodinu, i tak je jich málo Reklamní experti stojí tisíce za hodinu, i tak je jich málo

Hodinové sezení s kreativním ředitelem komunikační…

Porsche pomůže s integrací uprchlíků Porsche pomůže s integrací uprchlíků

Výrobce sportovních vozů Porsche se chce zapojit do…

Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše Zeman chce do etické komise donašeče StB, Sobotka jmenování nepodepíše

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odmítl podepsat…

Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko Kovosvit chce po problémech expandovat, v hledáčku má Německo a Rumunsko

Strojírenská firma Kovosvit MAS Sezimovo Ústí na…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou Video: Taxi v cestě není žádnou překážkou

Řidička Mazdy 6 musela mít asi hodně naspěch, když se…

 



 
Co se stane, když u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Co se stane, když u automatu během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?

Dnes 09:53

Dnešní automobily jsou čím dál více přetechnizované, ani jednoduché ovládání však nemusí zcela odfiltrovat chyby řidiče. Je to tak i v případě, že u vozu s automatem během jízdy vpřed zařadíte zpátečku?




Blesk.cz

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Horor u známé slovenské zpěvačky: Švagr na ni vzal sekeru!

Známá slovenská zpěvačka si toho v životě prožila opravdu hodně. Pokaždé stačilo málo a nemusela být mezi námi.…

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán chce vězení, Babiš prodej

Co bude s bývalým „pasťákem“ v Králíkách? Pelikán…

Blíží se další politický spor? Dost možná ano, jelikož Andrej Babiš by rád prodal budovu bývalého dětského…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna. Zastala se ho dcera Clintonové

Internet zesměšňuje Trumpova nejmladšího syna.…

Internetoví trollové vcelku pravidelně zesměšňují všechny veřejné činitele a nic jim není svaté. V případě…

 
 
reklama