Mazda 6 - první jízdní dojmy

Mazda 6 - první jízdní dojmy

 
 

Zapomeňte na 626 - tohle je téměř sportovní nářadí...

Novinářskou prezentaci tohoto vozu pojala Mazda trochu netradičně: Zatímco první den sloužily testovací vozy hlavně k přesunům mezi jednotlivými stanovišti, praktické testovací jízdy zabraly celé následující dopoledne. Proč o tom píšu? Bylo to totiž poprvé, co jsme na oficiální prezentaci mohli auta skutečně využít a sledovat je v běžném provozu. I když se naše poznatky ve výsledu nelišily od dojmů z ostrých testovacích jízd, přece jen je taková zkušenost zajímavá.

Ale k věci. První představení Mazdy6 jsme vám přinesli zde, navíc už teď můžeme prozradit, že o tomto voze chystáme zvláštní přílohu. Nebudu tedy unavovat technickými údaji a soustředím se na zkušenosti s jedním z prvních kusů, které do ČR dorazily.

První dojem je velmi silný. Už na fotografiích zaujmou velkoryse dimenzované přední a zadní sdružené světlomety, ale skutečný vzhled „úzkých očí“ je ještě lepší. Zatímco vzadu upoutají spíše netradiční předěly mezi světelnými plochami, přední čtyřžárovková baterie s průhledným krytem je dominujícím prvkem celého designu. Více sportu, dravosti a jasnější prolnutí evropského a asijského vkusu – tohle se tedy Mazdě povedlo. Profil vozu je oproti výrazné přídi spíše nenápadný. Sympaticky působí optické „přikrčení“ auta s vyšší, ale nijak masivní zádí.

Interiér působí přesně tak důvěryhodně jako na fotografiích. Plasty mají už napohled lepší kvalitu, vše dokonale lícuje a stříbrná středová konzole jakoby sem patřila odjakživa. Trochu překvapivá je přítomnost rádia bez přehrávače CD či kazet. Pohledem do ceníku ale zjišťujeme, že jde o modulární systém, kde lze příslušné „zásuvky“ za rozumný peníz dokoupit. Rádio se čtyřmi reproduktory je už v základní výbavě.

Sedadla i opěradla jsou přijatelným kompromisem mezi sportovní skořepinou a pohodlnou lenoškou. Záda na nich nebolí a v prudkých zatáčkách udrží tělo také. I cestující vzadu mají místa vcelku dostatek, a to dokonce i nad hlavou.

Zavazadlový prostor sedanu o objemu 500 litrů je velmi dobře přístupný a ani naše čtyřčlenná posádka jej nebyla schopna naplnit zavazadly až po okraj. Konstruktéři Mazdy si také připravili drobnou užitečnost: Inspirováni skládacími panenkami Karakuri, vyvinuli systém, který usnadňuje zvětšení zavazadlového prostoru. Pomocí jediného tlačítka uvnitř zavazadlového prostoru se sklopí zadní sedadla, loketní opěrky i opěrky hlavy, čímž vznikne zcela rovná plocha.

Nadprůměrný zavazadlový prostor (vítejte do Octavia-clubu!) mohl vzniknout také díky nové zadní víceprvkové nápravě typu E, na kterou má Mazda patent. V kombinaci s dvojitou lichoběžníkovou přední nápravou zajišťuje tato zadní náprava velmi dobrou stabilitu vozu, zvláště při ostřejším stylu jízdy.

Měli jsme možnost vyzkoušet všechny tři typy zážehových pohonných jednotek, se kterými Mazda 6 přichází na český trh. Dle našich dojmů už můžeme hovořit i o pořadí, byť samozřejmě subjektivním. 2.3i/122kW – dodává se pouze ve verzi Sport a pak také s kombi 4WD – to jsme ale neměli k dispozici. Na atmosféricky plněný čtyřválec výborný výkon, motor jde ochotně do otáček a nevadne až do červeného pole otáčkoměru. Jen je potřeba jej udržovat nad dvoutisícovou hranicí, do té doby se projevuje jen průměrně. Podvozek Mazdy je ještě o trochu „rychlejší“ než tento motor, takže strach z mimořádných situací není na místě. 1.8i/88kW – vysokoobrátkový motor, který v nízkém spektru otáček solidně táhne, a ve vysokém zase poskytuje příjemnou zvukovou kulisu ku sportovnějšímu svezení. Ideální pro rodinné auto, díky ochotě k vytáčení a dobře odstupňované převodovce nemá větší problémy ani s plně zatíženým vozem. 2.0i /104 kW – výkonově dostatečný, ale jde za plynem nejméně ochotně ze všech tří motorů. Pod plným zatížením se nám zdál příliš dlouhý čtvrtý převodový stupeň. Pravděpodobně bude tento motor optimem v poměru cena/výkon, ovšem sportovní radosti jsme si s ním příliš neužili. Spotřebu jsme neměli možnost měřit.

Z praktických zkušeností s vozy můžeme vyzdvihnout o třídu stabilnější podvozek oproti předchozí verzi – auto se téměř nenaklání, stopu v zatáčkách drží až nefyzikálně dlouho a k nedotáčivosti sklony nejeví. Přes drobné výtluky se Mazda6 přenáší plavně, záleží ovšem na průměru použitých disků. Balónové pneumatiky na 15“ocelových kolech v základní verzi utlumí kdeco, naopak hliníkové sedmnáctky jsou opravdu určeny spíše na rovné cesty…

Řadicí páka se pohybuje v krátkých drahách a s vyjímkou pátého převodového stupně šlo řazení lehce a přesně. Výborná je také základní výbava vozu (klimatizace, již zmíněné základní audio, 6 airbagů…), která bude určitě výzvou zvláště německé konkurenci.

Klasický redakční test sedanu plánujeme na říjen. Přibližně v té době by se také měly dostat k prodejcům první hatchbacky a kombi a také nové turbodiesely –ale v těch se svezeme až později.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles…

Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem! Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem!

Modernizovaný model střední třídy se dočká nových…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…