Mazda 6 - první jízdní dojmy

Mazda 6 - první jízdní dojmy

 
 

Zapomeňte na 626 - tohle je téměř sportovní nářadí...

Novinářskou prezentaci tohoto vozu pojala Mazda trochu netradičně: Zatímco první den sloužily testovací vozy hlavně k přesunům mezi jednotlivými stanovišti, praktické testovací jízdy zabraly celé následující dopoledne. Proč o tom píšu? Bylo to totiž poprvé, co jsme na oficiální prezentaci mohli auta skutečně využít a sledovat je v běžném provozu. I když se naše poznatky ve výsledu nelišily od dojmů z ostrých testovacích jízd, přece jen je taková zkušenost zajímavá.

Ale k věci. První představení Mazdy6 jsme vám přinesli zde, navíc už teď můžeme prozradit, že o tomto voze chystáme zvláštní přílohu. Nebudu tedy unavovat technickými údaji a soustředím se na zkušenosti s jedním z prvních kusů, které do ČR dorazily.

První dojem je velmi silný. Už na fotografiích zaujmou velkoryse dimenzované přední a zadní sdružené světlomety, ale skutečný vzhled „úzkých očí“ je ještě lepší. Zatímco vzadu upoutají spíše netradiční předěly mezi světelnými plochami, přední čtyřžárovková baterie s průhledným krytem je dominujícím prvkem celého designu. Více sportu, dravosti a jasnější prolnutí evropského a asijského vkusu – tohle se tedy Mazdě povedlo. Profil vozu je oproti výrazné přídi spíše nenápadný. Sympaticky působí optické „přikrčení“ auta s vyšší, ale nijak masivní zádí.

Interiér působí přesně tak důvěryhodně jako na fotografiích. Plasty mají už napohled lepší kvalitu, vše dokonale lícuje a stříbrná středová konzole jakoby sem patřila odjakživa. Trochu překvapivá je přítomnost rádia bez přehrávače CD či kazet. Pohledem do ceníku ale zjišťujeme, že jde o modulární systém, kde lze příslušné „zásuvky“ za rozumný peníz dokoupit. Rádio se čtyřmi reproduktory je už v základní výbavě.

Sedadla i opěradla jsou přijatelným kompromisem mezi sportovní skořepinou a pohodlnou lenoškou. Záda na nich nebolí a v prudkých zatáčkách udrží tělo také. I cestující vzadu mají místa vcelku dostatek, a to dokonce i nad hlavou.

Zavazadlový prostor sedanu o objemu 500 litrů je velmi dobře přístupný a ani naše čtyřčlenná posádka jej nebyla schopna naplnit zavazadly až po okraj. Konstruktéři Mazdy si také připravili drobnou užitečnost: Inspirováni skládacími panenkami Karakuri, vyvinuli systém, který usnadňuje zvětšení zavazadlového prostoru. Pomocí jediného tlačítka uvnitř zavazadlového prostoru se sklopí zadní sedadla, loketní opěrky i opěrky hlavy, čímž vznikne zcela rovná plocha.

Nadprůměrný zavazadlový prostor (vítejte do Octavia-clubu!) mohl vzniknout také díky nové zadní víceprvkové nápravě typu E, na kterou má Mazda patent. V kombinaci s dvojitou lichoběžníkovou přední nápravou zajišťuje tato zadní náprava velmi dobrou stabilitu vozu, zvláště při ostřejším stylu jízdy.

Měli jsme možnost vyzkoušet všechny tři typy zážehových pohonných jednotek, se kterými Mazda 6 přichází na český trh. Dle našich dojmů už můžeme hovořit i o pořadí, byť samozřejmě subjektivním. 2.3i/122kW – dodává se pouze ve verzi Sport a pak také s kombi 4WD – to jsme ale neměli k dispozici. Na atmosféricky plněný čtyřválec výborný výkon, motor jde ochotně do otáček a nevadne až do červeného pole otáčkoměru. Jen je potřeba jej udržovat nad dvoutisícovou hranicí, do té doby se projevuje jen průměrně. Podvozek Mazdy je ještě o trochu „rychlejší“ než tento motor, takže strach z mimořádných situací není na místě. 1.8i/88kW – vysokoobrátkový motor, který v nízkém spektru otáček solidně táhne, a ve vysokém zase poskytuje příjemnou zvukovou kulisu ku sportovnějšímu svezení. Ideální pro rodinné auto, díky ochotě k vytáčení a dobře odstupňované převodovce nemá větší problémy ani s plně zatíženým vozem. 2.0i /104 kW – výkonově dostatečný, ale jde za plynem nejméně ochotně ze všech tří motorů. Pod plným zatížením se nám zdál příliš dlouhý čtvrtý převodový stupeň. Pravděpodobně bude tento motor optimem v poměru cena/výkon, ovšem sportovní radosti jsme si s ním příliš neužili. Spotřebu jsme neměli možnost měřit.

Z praktických zkušeností s vozy můžeme vyzdvihnout o třídu stabilnější podvozek oproti předchozí verzi – auto se téměř nenaklání, stopu v zatáčkách drží až nefyzikálně dlouho a k nedotáčivosti sklony nejeví. Přes drobné výtluky se Mazda6 přenáší plavně, záleží ovšem na průměru použitých disků. Balónové pneumatiky na 15“ocelových kolech v základní verzi utlumí kdeco, naopak hliníkové sedmnáctky jsou opravdu určeny spíše na rovné cesty…

Řadicí páka se pohybuje v krátkých drahách a s vyjímkou pátého převodového stupně šlo řazení lehce a přesně. Výborná je také základní výbava vozu (klimatizace, již zmíněné základní audio, 6 airbagů…), která bude určitě výzvou zvláště německé konkurenci.

Klasický redakční test sedanu plánujeme na říjen. Přibližně v té době by se také měly dostat k prodejcům první hatchbacky a kombi a také nové turbodiesely –ale v těch se svezeme až později.

Spolupracujeme s TipCars.com
Stát vyhrál v kauze podezřelých restitucí, vracet pozemky po Bečvářově velkostatku nemusí Stát vyhrál v kauze podezřelých restitucí, vracet pozemky po Bečvářově velkostatku nemusí

Stát nemusí vydat Emilii Bednářové a dalším restituentům…

Opozice v pražském magistrátu marně zkoušela odvolat Matěje Stropnického Opozice v pražském magistrátu marně zkoušela odvolat Matěje Stropnického

Pražská opozice se pokusila odvolat Matěje Stropnického…

Číně a Hongkongu poprvé za téměř 30 let klesl úvěrový rating Číně a Hongkongu poprvé za téměř 30 let klesl úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody's dnes zhoršila…

Číňané ovládli další automobilku: po Volvu získali i Lotus Číňané ovládli další automobilku: po Volvu získali i Lotus

Národní malajsijská automobilka Proton, která se v…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 



 
BMW řady 8 je venku: Takhle bude vypadat!

BMW řady 8 je venku: Takhle bude vypadat!

Dnes 14:51

Zbrusu nové kupé BMW řady 8, které ideově navazuje na osmičku E31 z let 1989 až 1999, si světovou premiéru odbude už zítra. V předstihu přinášíme první základní info včetně fotek.




Blesk.cz

Lucie Křížková zdrcená smrtí táty: Čekám, kdy se objeví ve dveřích

Lucie Křížková zdrcená smrtí táty: Čekám, kdy se…

Lucie Křížková (32) momentálně neprožívá šťastné období, zemřel jí tatínek, kterého tolik milovala. Modelka se s…

Řidič vjel na novou silnici, zničil asfalt i svodidla. S dírou v nádrži uháněl pryč

Řidič vjel na novou silnici, zničil asfalt i…

Škodu za šest milionů korun způsobil pětatřicetiletý řidič, který ve středu i přes zákaz vjezdu vyrazil…

 

iSport.cz

Dočkal si v reprezentaci spraví chuť, věří Jarolím. Chce motivovat Pilaře

Dočkal si v reprezentaci spraví chuť, věří Jarolím.…

Na klíčovou kvalifikaci v Norsku (10. června) i přátelské utkání v Belgii o pět dní dříve vybral trenér Karel…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Před 40 lety začaly Hvězdné války, podívejte se na unikátní fotografie z jejich zákulisí

Před 40 lety začaly Hvězdné války, podívejte se na…

Vesmírná sága Star Wars, neboli Hvězdné války, nabídla poprvé 25. května 1977 užaslým filmovým fanouškům do té…

Z Normandie přes Ardeny až k nám: Skvělá kniha popisuje cestu Američanů válečnou Evropou

Z Normandie přes Ardeny až k nám: Skvělá kniha…

Pod tímto titulem vydalo domažlické Nakladatelství Resonance v edici Paměť knihu místního patriota Bohuslava…