Mazda 6 - první jízdní dojmy

Mazda 6 - první jízdní dojmy

 
 
6.8. 2002 Ondřej Šuch

Zapomeňte na 626 - tohle je téměř sportovní nářadí...

Novinářskou prezentaci tohoto vozu pojala Mazda trochu netradičně: Zatímco první den sloužily testovací vozy hlavně k přesunům mezi jednotlivými stanovišti, praktické testovací jízdy zabraly celé následující dopoledne. Proč o tom píšu? Bylo to totiž poprvé, co jsme na oficiální prezentaci mohli auta skutečně využít a sledovat je v běžném provozu. I když se naše poznatky ve výsledu nelišily od dojmů z ostrých testovacích jízd, přece jen je taková zkušenost zajímavá.

Ale k věci. První představení Mazdy6 jsme vám přinesli zde, navíc už teď můžeme prozradit, že o tomto voze chystáme zvláštní přílohu. Nebudu tedy unavovat technickými údaji a soustředím se na zkušenosti s jedním z prvních kusů, které do ČR dorazily.

První dojem je velmi silný. Už na fotografiích zaujmou velkoryse dimenzované přední a zadní sdružené světlomety, ale skutečný vzhled „úzkých očí“ je ještě lepší. Zatímco vzadu upoutají spíše netradiční předěly mezi světelnými plochami, přední čtyřžárovková baterie s průhledným krytem je dominujícím prvkem celého designu. Více sportu, dravosti a jasnější prolnutí evropského a asijského vkusu – tohle se tedy Mazdě povedlo. Profil vozu je oproti výrazné přídi spíše nenápadný. Sympaticky působí optické „přikrčení“ auta s vyšší, ale nijak masivní zádí.

Interiér působí přesně tak důvěryhodně jako na fotografiích. Plasty mají už napohled lepší kvalitu, vše dokonale lícuje a stříbrná středová konzole jakoby sem patřila odjakživa. Trochu překvapivá je přítomnost rádia bez přehrávače CD či kazet. Pohledem do ceníku ale zjišťujeme, že jde o modulární systém, kde lze příslušné „zásuvky“ za rozumný peníz dokoupit. Rádio se čtyřmi reproduktory je už v základní výbavě.

Sedadla i opěradla jsou přijatelným kompromisem mezi sportovní skořepinou a pohodlnou lenoškou. Záda na nich nebolí a v prudkých zatáčkách udrží tělo také. I cestující vzadu mají místa vcelku dostatek, a to dokonce i nad hlavou.

Zavazadlový prostor sedanu o objemu 500 litrů je velmi dobře přístupný a ani naše čtyřčlenná posádka jej nebyla schopna naplnit zavazadly až po okraj. Konstruktéři Mazdy si také připravili drobnou užitečnost: Inspirováni skládacími panenkami Karakuri, vyvinuli systém, který usnadňuje zvětšení zavazadlového prostoru. Pomocí jediného tlačítka uvnitř zavazadlového prostoru se sklopí zadní sedadla, loketní opěrky i opěrky hlavy, čímž vznikne zcela rovná plocha.

Nadprůměrný zavazadlový prostor (vítejte do Octavia-clubu!) mohl vzniknout také díky nové zadní víceprvkové nápravě typu E, na kterou má Mazda patent. V kombinaci s dvojitou lichoběžníkovou přední nápravou zajišťuje tato zadní náprava velmi dobrou stabilitu vozu, zvláště při ostřejším stylu jízdy.

Měli jsme možnost vyzkoušet všechny tři typy zážehových pohonných jednotek, se kterými Mazda 6 přichází na český trh. Dle našich dojmů už můžeme hovořit i o pořadí, byť samozřejmě subjektivním. 2.3i/122kW – dodává se pouze ve verzi Sport a pak také s kombi 4WD – to jsme ale neměli k dispozici. Na atmosféricky plněný čtyřválec výborný výkon, motor jde ochotně do otáček a nevadne až do červeného pole otáčkoměru. Jen je potřeba jej udržovat nad dvoutisícovou hranicí, do té doby se projevuje jen průměrně. Podvozek Mazdy je ještě o trochu „rychlejší“ než tento motor, takže strach z mimořádných situací není na místě. 1.8i/88kW – vysokoobrátkový motor, který v nízkém spektru otáček solidně táhne, a ve vysokém zase poskytuje příjemnou zvukovou kulisu ku sportovnějšímu svezení. Ideální pro rodinné auto, díky ochotě k vytáčení a dobře odstupňované převodovce nemá větší problémy ani s plně zatíženým vozem. 2.0i /104 kW – výkonově dostatečný, ale jde za plynem nejméně ochotně ze všech tří motorů. Pod plným zatížením se nám zdál příliš dlouhý čtvrtý převodový stupeň. Pravděpodobně bude tento motor optimem v poměru cena/výkon, ovšem sportovní radosti jsme si s ním příliš neužili. Spotřebu jsme neměli možnost měřit.

Z praktických zkušeností s vozy můžeme vyzdvihnout o třídu stabilnější podvozek oproti předchozí verzi – auto se téměř nenaklání, stopu v zatáčkách drží až nefyzikálně dlouho a k nedotáčivosti sklony nejeví. Přes drobné výtluky se Mazda6 přenáší plavně, záleží ovšem na průměru použitých disků. Balónové pneumatiky na 15“ocelových kolech v základní verzi utlumí kdeco, naopak hliníkové sedmnáctky jsou opravdu určeny spíše na rovné cesty…

Řadicí páka se pohybuje v krátkých drahách a s vyjímkou pátého převodového stupně šlo řazení lehce a přesně. Výborná je také základní výbava vozu (klimatizace, již zmíněné základní audio, 6 airbagů…), která bude určitě výzvou zvláště německé konkurenci.

Klasický redakční test sedanu plánujeme na říjen. Přibližně v té době by se také měly dostat k prodejcům první hatchbacky a kombi a také nové turbodiesely –ale v těch se svezeme až později.

Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu

Na autosalonu v Ženevě nechybí ani vlajková loď japonské…

Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles…

 



 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Včera

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Real ztratil s Villarrealem, Torres se loučil dvěma góly

SESTŘIHY: Real ztratil s Villarrealem, Torres se…

Fotbalisté Realu Madrid zakončili španělskou ligu remízou 2:2 na hřišti Villarrealu, když v závěru neudrželi…

Dočkalova show v USA! Kritizovali ho jen hrdinové z Twitteru, řekl kouč

Dočkalova show v USA! Kritizovali ho jen hrdinové z…

Jakoby se vrátil do časů, kdy dirigoval sparťanská a reprezentační představení. Bořek Dočkal zažil v neděli ráno…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…