17.4. 2015 Leoš Káňa

Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution: Začátek dlouhodobého testu

 

Redakční kolektiv Světa motorů se pro rok 2015 rozšířil o nové kombi Mazda 6 se zážehovým dvoulitrem.

Při studování ceníků automobilů v prestižní střední třídě na nás čekal doslova šok – Mazda jako jediná v tomto segmentu nabízí zážehový dvoulitr bez přeplňování.

Ano, klasická čtyřválcová motorizace, bez které si automobilový průmysl ani neumíme představit, je na vymření. Pod tlakem snižování emisí jde konkurence cestou přeplňovaných malých objemů. Výběr dalšího vozu na dlouhodobý test tak byl zcela jednoznačný, navíc se šestka pyšní titulem Auto roku 2014 v České republice.

Žádné oťukávání

Naše volba padla na kombík, který je praktičtější a pro domácí zákazníky zajímavější, silnější agregát s výkonem 121 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Na mazdu jsme ale museli chvilku čekat, protože se rozbíhala výroba faceliftované verze – lehce se změnil design přední části a výraznější proměnou prošel interiér. Přebrali jsme ji s šestnácti kilometry na počítadle. Jenže na dlouhé zajíždění zcela nového vozu nebyl čas a začátkem března jsme s ním vyrazili na ženevský autosalon. Redaktor a fotograf se do ní poskládali s naprostým přehledem a jsme si jisti, že ani pětičlenná rodina nebude mít problémy s odjezdem na týdenní dovolenou. Kufr se základním objemem 522 l sice nepatří k největším ve třídě, je však dobře využitelný. Líbilo se nám také sklápění zadních opěradel jedním zatáhnutím za páčky ze zavazadelníku, přičemž vznikne rovná ložná plocha. Cestující vpředu mají kolem dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, odkládacích přihrádek a držáků nápojů dostatek – na dlouhé cestování jsou důležité. Kvitujeme také nový styling palubní desky. Pozice řidiče za volantem je ideální, takže můžeme vyrazit.

 [600×173]

Cenová politika

Líbí se nám zvuk motoru, který je pod plynem jadrnější, ale při ustálené jízdě si jenom ševelí. Na rozbitějších částech české dálnice si ale uvědomujeme, že komfort na 19palcových kolech není na očekávané úrovni. Tady začínáme přemýšlet nad cenovou politikou Mazdy, která testovanou motorizaci dodává jen se stupněm výbavy Revolution. Jak jsme si již dříve ověřili, na menších, 17palcových kolech je šestka pohodlnější, ale bohužel dvoulitr s výkonem 121 kW a manuální převodovkou je mít nemůže. Na druhou stranu výbava Revolution nabízí spoustu příjemných prvků. Audiosoustava Bose hraje výborně, zadní kamera je praktická při parkování a bezklíčkové zamykání příjemné. Bez dalších prvků bychom se však obešli. Systém sledování únavy řidiče nám po hodině hlásí, že si máme udělat přestávku, asistent pro udržení jízdních pruhů již z principu hned vypínáme a displej head-up, na kterém se zobrazuje aktuální rychlost i navigace, považujeme také za zbytečnost. I proto, že jsme většinu trasy jeli na tempomat – ten se ovládá i funguje na výbornou. Když si za volant přesedl vyšší fotograf, promítané údaje na head-upu neviděl. Přes menu jsme potom složitě hledali nastavení správného úhlu – listování v něm není příliš intuitivní. Proto jsme se ho chtěli zbavit zasunutím do palubní desky. Jenže jsme docílili jen jeho zhasnutí a sklíčko vždy po nastartování opět vyjelo do zorného pole řidiče.

Zdařilý start

Někdo jiný může být z této technické vymoženosti nadšený. My raději vyzdvihneme fungování celého vozu. Přesné a rychlé řízení dodává řidiči veškeré potřebné informace o natočení kol nebo změně směru jízdy. Podvozek bez problémů zvládá i ostřejší projíždění zatáček. Vůz se chová neutrálně a působí jistě a bezpečně. Motor na sešlápnutí plynového pedálu reaguje laxněji, než jsme si zvykli u přeplňovaných agregátů, ale plynulý zátah od volnoběhu je příjemný. Po překročení čtyř tisíc otáček nabídne i dynamické svezení. Cestu na ženevský autosalon a zpět jsme zvládli se spotřebou 8,4 l/100 km, a to jsme zejména na německých dálnicích mazdu nešetřili. Za celý březen jsme ujeli 4647 km s průměrem 7,7 l, což na syrový vůz s benzinovým dvoulitrem není špatná hodnota. Už se těšíme na další kilometry za jeho volantem.

Plusy

  • Prostor na předních sedadlech
  • Výborná ovladatelnost, řízení i řazení
  • Ochota motoru k vytáčení
  • Kombi za cenu sedanu
  • Kvalita a zpracování interiéru
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Komfort na 19palcových kolech
  • Slabá možnost individualizace
  • Průměrný kufr

Motor zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1998 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 121 kW při 6000 ot./min.
Točivý moment 210 N.m při 4000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Emise CO2 136 g/km
Spotřeba město/mimo město 7,5/4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Rozvor náprav 2750 mm
Délka x šířka x výška 4805 x 1840 x 1480 mm
Provozní/užitečná hmotnost1395/680 kg
Objem palivové nádrže62 l
Pneu 225/45 R 19
Objem kufru 522/1648 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 768 800 Kč (prémiový červený lak 18 400 Kč, navigační systém 12 500 Kč
Základní cena 737 900 Kč

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník Česko potřebuje víc inženýrů. Ekonomů je dost, říká odborník

Potřeby firem se podle hlavního ekonoma UniCredit Bank…

Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution:…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles…

Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem! Mazda 6 se chystá na další facelift. Dostane nový 2,5litr. S turbem!

Modernizovaný model střední třídy se dočká nových…

 



 
Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Jak levně garážovat auto: Temný život pod plachtou

Dnes 18:40

Sehnat při dnešních cenách nemovitostí garáž je pro většinu pracujících jako z říše snů. Existují ale i další možnosti řešení ochrany auta.




Blesk.cz

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni podali 20 tisíc přihlášek

Slováci se masově hlásí na české vysoké školy. Loni…

Zájem Slováků o studium na vysoké škole v ČR neklesá. Ačkoli se v důsledku demografického vývoje snížil celkový…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil kamerunskou hvězdu a má rekord

Překvapení se v UFC nekonalo. Miocic zničil…

Přišel do UFC a od první chvíle zářil. Francis Ngannou vyhrál šest prvních zápasů, žádný z nich netrval déle,…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…