17.4. 2015 Leoš Káňa

Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution: Začátek dlouhodobého testu

 

Redakční kolektiv Světa motorů se pro rok 2015 rozšířil o nové kombi Mazda 6 se zážehovým dvoulitrem.

Při studování ceníků automobilů v prestižní střední třídě na nás čekal doslova šok – Mazda jako jediná v tomto segmentu nabízí zážehový dvoulitr bez přeplňování.

Ano, klasická čtyřválcová motorizace, bez které si automobilový průmysl ani neumíme představit, je na vymření. Pod tlakem snižování emisí jde konkurence cestou přeplňovaných malých objemů. Výběr dalšího vozu na dlouhodobý test tak byl zcela jednoznačný, navíc se šestka pyšní titulem Auto roku 2014 v České republice.

Žádné oťukávání

Naše volba padla na kombík, který je praktičtější a pro domácí zákazníky zajímavější, silnější agregát s výkonem 121 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Na mazdu jsme ale museli chvilku čekat, protože se rozbíhala výroba faceliftované verze – lehce se změnil design přední části a výraznější proměnou prošel interiér. Přebrali jsme ji s šestnácti kilometry na počítadle. Jenže na dlouhé zajíždění zcela nového vozu nebyl čas a začátkem března jsme s ním vyrazili na ženevský autosalon. Redaktor a fotograf se do ní poskládali s naprostým přehledem a jsme si jisti, že ani pětičlenná rodina nebude mít problémy s odjezdem na týdenní dovolenou. Kufr se základním objemem 522 l sice nepatří k největším ve třídě, je však dobře využitelný. Líbilo se nám také sklápění zadních opěradel jedním zatáhnutím za páčky ze zavazadelníku, přičemž vznikne rovná ložná plocha. Cestující vpředu mají kolem dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, odkládacích přihrádek a držáků nápojů dostatek – na dlouhé cestování jsou důležité. Kvitujeme také nový styling palubní desky. Pozice řidiče za volantem je ideální, takže můžeme vyrazit.

 [600×173]

Cenová politika

Líbí se nám zvuk motoru, který je pod plynem jadrnější, ale při ustálené jízdě si jenom ševelí. Na rozbitějších částech české dálnice si ale uvědomujeme, že komfort na 19palcových kolech není na očekávané úrovni. Tady začínáme přemýšlet nad cenovou politikou Mazdy, která testovanou motorizaci dodává jen se stupněm výbavy Revolution. Jak jsme si již dříve ověřili, na menších, 17palcových kolech je šestka pohodlnější, ale bohužel dvoulitr s výkonem 121 kW a manuální převodovkou je mít nemůže. Na druhou stranu výbava Revolution nabízí spoustu příjemných prvků. Audiosoustava Bose hraje výborně, zadní kamera je praktická při parkování a bezklíčkové zamykání příjemné. Bez dalších prvků bychom se však obešli. Systém sledování únavy řidiče nám po hodině hlásí, že si máme udělat přestávku, asistent pro udržení jízdních pruhů již z principu hned vypínáme a displej head-up, na kterém se zobrazuje aktuální rychlost i navigace, považujeme také za zbytečnost. I proto, že jsme většinu trasy jeli na tempomat – ten se ovládá i funguje na výbornou. Když si za volant přesedl vyšší fotograf, promítané údaje na head-upu neviděl. Přes menu jsme potom složitě hledali nastavení správného úhlu – listování v něm není příliš intuitivní. Proto jsme se ho chtěli zbavit zasunutím do palubní desky. Jenže jsme docílili jen jeho zhasnutí a sklíčko vždy po nastartování opět vyjelo do zorného pole řidiče.

Zdařilý start

Někdo jiný může být z této technické vymoženosti nadšený. My raději vyzdvihneme fungování celého vozu. Přesné a rychlé řízení dodává řidiči veškeré potřebné informace o natočení kol nebo změně směru jízdy. Podvozek bez problémů zvládá i ostřejší projíždění zatáček. Vůz se chová neutrálně a působí jistě a bezpečně. Motor na sešlápnutí plynového pedálu reaguje laxněji, než jsme si zvykli u přeplňovaných agregátů, ale plynulý zátah od volnoběhu je příjemný. Po překročení čtyř tisíc otáček nabídne i dynamické svezení. Cestu na ženevský autosalon a zpět jsme zvládli se spotřebou 8,4 l/100 km, a to jsme zejména na německých dálnicích mazdu nešetřili. Za celý březen jsme ujeli 4647 km s průměrem 7,7 l, což na syrový vůz s benzinovým dvoulitrem není špatná hodnota. Už se těšíme na další kilometry za jeho volantem.

Plusy

  • Prostor na předních sedadlech
  • Výborná ovladatelnost, řízení i řazení
  • Ochota motoru k vytáčení
  • Kombi za cenu sedanu
  • Kvalita a zpracování interiéru
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Komfort na 19palcových kolech
  • Slabá možnost individualizace
  • Průměrný kufr

Motor zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1998 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 121 kW při 6000 ot./min.
Točivý moment 210 N.m při 4000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Emise CO2 136 g/km
Spotřeba město/mimo město 7,5/4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Rozvor náprav 2750 mm
Délka x šířka x výška 4805 x 1840 x 1480 mm
Provozní/užitečná hmotnost1395/680 kg
Objem palivové nádrže62 l
Pneu 225/45 R 19
Objem kufru 522/1648 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 768 800 Kč (prémiový červený lak 18 400 Kč, navigační systém 12 500 Kč
Základní cena 737 900 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno Jízdní dojmy s Mazdou 6: Nejkrásnější auto třídy zraje jako víno

Japonská vlajková loď se nám závěrem loňského roku…

Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu

Na autosalonu v Ženevě nechybí ani vlajková loď japonské…

 



 
Takto vypadá BMW X8. Zatím jen virtuálně, ale výroba je hodně pravděpodobná

Takto vypadá BMW X8. Zatím jen virtuálně, ale výroba je hodně pravděpodobná

Dnes 15:50

Tento týden se světu představilo nové BMW X7. A vizualizace odvozeného SUV-kupé na sebe nenechala dlouho čekat.




Blesk.cz

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i ošetřovné! Jak získat peníze od státu?

Odborníci Blesku: Důchody, nemocenská, mateřská i…

POZOR! Už v úterý 23. října můžete volat odborníkům z České správy sociálního zabezpečení. S čím vám můžou…

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi! „Došlápnu si na tebe!

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi!…

Kateřina Kristelová (38) a Tomáš Řepka (44) se nezastaví před ničím! Poté, co byli oba - zatím nepravomocně -…

 

iSport.cz

Deblové královny! Ve čtyřhře letos byly nejlepší Krejčíková se Siniakovou

Deblové královny! Ve čtyřhře letos byly nejlepší…

Barbora Krejčíková a Kateřina Siniaková získaly ocenění WTA pro nejlepší deblový pár roku. České tenistky si…

Češky se na Turnaji mistryň: Kvitová ukázala nohy, Plíšková je zahalila

Češky se na Turnaji mistryň: Kvitová ukázala nohy,…

Tenisový vrchol sezony Turnaj mistryň v Singapuru začne v neděli, a jak to bývá, jde o velkou slávu už před…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Mám sen, že v církvi povstanou homosexuálové, říká teolog, který se přiznal k homosexualitě

Mám sen, že v církvi povstanou homosexuálové, říká…

Kázání monsignora Petra Piťhy bylo štvavé a mrazivě směšné, trestní oznámení je v pořádku a minimálně omluva a…