17.4. 2015 Leoš Káňa

Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution: Začátek dlouhodobého testu

 

Redakční kolektiv Světa motorů se pro rok 2015 rozšířil o nové kombi Mazda 6 se zážehovým dvoulitrem.

Při studování ceníků automobilů v prestižní střední třídě na nás čekal doslova šok – Mazda jako jediná v tomto segmentu nabízí zážehový dvoulitr bez přeplňování.

Ano, klasická čtyřválcová motorizace, bez které si automobilový průmysl ani neumíme představit, je na vymření. Pod tlakem snižování emisí jde konkurence cestou přeplňovaných malých objemů. Výběr dalšího vozu na dlouhodobý test tak byl zcela jednoznačný, navíc se šestka pyšní titulem Auto roku 2014 v České republice.

Žádné oťukávání

Naše volba padla na kombík, který je praktičtější a pro domácí zákazníky zajímavější, silnější agregát s výkonem 121 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Na mazdu jsme ale museli chvilku čekat, protože se rozbíhala výroba faceliftované verze – lehce se změnil design přední části a výraznější proměnou prošel interiér. Přebrali jsme ji s šestnácti kilometry na počítadle. Jenže na dlouhé zajíždění zcela nového vozu nebyl čas a začátkem března jsme s ním vyrazili na ženevský autosalon. Redaktor a fotograf se do ní poskládali s naprostým přehledem a jsme si jisti, že ani pětičlenná rodina nebude mít problémy s odjezdem na týdenní dovolenou. Kufr se základním objemem 522 l sice nepatří k největším ve třídě, je však dobře využitelný. Líbilo se nám také sklápění zadních opěradel jedním zatáhnutím za páčky ze zavazadelníku, přičemž vznikne rovná ložná plocha. Cestující vpředu mají kolem dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, odkládacích přihrádek a držáků nápojů dostatek – na dlouhé cestování jsou důležité. Kvitujeme také nový styling palubní desky. Pozice řidiče za volantem je ideální, takže můžeme vyrazit.

 [600×173]

Cenová politika

Líbí se nám zvuk motoru, který je pod plynem jadrnější, ale při ustálené jízdě si jenom ševelí. Na rozbitějších částech české dálnice si ale uvědomujeme, že komfort na 19palcových kolech není na očekávané úrovni. Tady začínáme přemýšlet nad cenovou politikou Mazdy, která testovanou motorizaci dodává jen se stupněm výbavy Revolution. Jak jsme si již dříve ověřili, na menších, 17palcových kolech je šestka pohodlnější, ale bohužel dvoulitr s výkonem 121 kW a manuální převodovkou je mít nemůže. Na druhou stranu výbava Revolution nabízí spoustu příjemných prvků. Audiosoustava Bose hraje výborně, zadní kamera je praktická při parkování a bezklíčkové zamykání příjemné. Bez dalších prvků bychom se však obešli. Systém sledování únavy řidiče nám po hodině hlásí, že si máme udělat přestávku, asistent pro udržení jízdních pruhů již z principu hned vypínáme a displej head-up, na kterém se zobrazuje aktuální rychlost i navigace, považujeme také za zbytečnost. I proto, že jsme většinu trasy jeli na tempomat – ten se ovládá i funguje na výbornou. Když si za volant přesedl vyšší fotograf, promítané údaje na head-upu neviděl. Přes menu jsme potom složitě hledali nastavení správného úhlu – listování v něm není příliš intuitivní. Proto jsme se ho chtěli zbavit zasunutím do palubní desky. Jenže jsme docílili jen jeho zhasnutí a sklíčko vždy po nastartování opět vyjelo do zorného pole řidiče.

Zdařilý start

Někdo jiný může být z této technické vymoženosti nadšený. My raději vyzdvihneme fungování celého vozu. Přesné a rychlé řízení dodává řidiči veškeré potřebné informace o natočení kol nebo změně směru jízdy. Podvozek bez problémů zvládá i ostřejší projíždění zatáček. Vůz se chová neutrálně a působí jistě a bezpečně. Motor na sešlápnutí plynového pedálu reaguje laxněji, než jsme si zvykli u přeplňovaných agregátů, ale plynulý zátah od volnoběhu je příjemný. Po překročení čtyř tisíc otáček nabídne i dynamické svezení. Cestu na ženevský autosalon a zpět jsme zvládli se spotřebou 8,4 l/100 km, a to jsme zejména na německých dálnicích mazdu nešetřili. Za celý březen jsme ujeli 4647 km s průměrem 7,7 l, což na syrový vůz s benzinovým dvoulitrem není špatná hodnota. Už se těšíme na další kilometry za jeho volantem.

Plusy

  • Prostor na předních sedadlech
  • Výborná ovladatelnost, řízení i řazení
  • Ochota motoru k vytáčení
  • Kombi za cenu sedanu
  • Kvalita a zpracování interiéru
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Komfort na 19palcových kolech
  • Slabá možnost individualizace
  • Průměrný kufr

Motor zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1998 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 121 kW při 6000 ot./min.
Točivý moment 210 N.m při 4000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Emise CO2 136 g/km
Spotřeba město/mimo město 7,5/4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Rozvor náprav 2750 mm
Délka x šířka x výška 4805 x 1840 x 1480 mm
Provozní/užitečná hmotnost1395/680 kg
Objem palivové nádrže62 l
Pneu 225/45 R 19
Objem kufru 522/1648 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 768 800 Kč (prémiový červený lak 18 400 Kč, navigační systém 12 500 Kč
Základní cena 737 900 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159 Aero Vodochody představily nástupce letounu L-159

Výrobce letecké techniky Aero Vodochody ukázal na…

Bílý dům odmítá, že Trump popírá vměšování Ruska Bílý dům odmítá, že Trump popírá vměšování Ruska

Bílý dům odmítl závěry médií, že si prezident Donald…

OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA OBRAZEM: Pustý Detroit. Jak vypadá město pět let po největším krachu v historii USA

Detroit, svého času jedno z nejlidnatějších měst USA…

Provozovatel KFC zvýšil v Česku tržby o stamiliony Provozovatel KFC zvýšil v Česku tržby o stamiliony

Polská firma AmRest, která v tuzemsku provozuje…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu Ženeva 2018: Prozkoumali jsme omlazenou Mazdu 6. Známe i cenu slušně vybaveného základu

Na autosalonu v Ženevě nechybí ani vlajková loď japonské…

Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení Mazda ukázala omlazenou šestku. Největší novinku zabalila do známého balení

Japonská značka představila na autosalonu v Los Angeles…

 



 
Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Další parádní Lego stavebnice! Bondův Aston Martin DB5 z kostek má unikátní výbavu

Dnes 18:50

Lego stavebnice nejslavnějšího auta Jamese Bonda má dokonce i výbavu svého předobrazu.




Blesk.cz

Fešák Hasselhoff z Pobřežní hlídky: Jako dárek k 66. narozeninám třetí svatba s mladší ženou!

Fešák Hasselhoff z Pobřežní hlídky: Jako dárek k 66.…

V 90. letech z něj dámy doslova šílely díky roli v Pobřežní hlídce. A herec David Hasselhoff, který v úterý…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent Juve potkal s idolem

Blázinec a fotka s Ronaldem! Jak se český talent…

Splnil si sen, možná i jeden z největších životních zážitků. Roman Macek, český záložník Juventusu, na vlastní…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…