17.4. 2015 Leoš Káňa

Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution: Začátek dlouhodobého testu

 

Redakční kolektiv Světa motorů se pro rok 2015 rozšířil o nové kombi Mazda 6 se zážehovým dvoulitrem.

Při studování ceníků automobilů v prestižní střední třídě na nás čekal doslova šok – Mazda jako jediná v tomto segmentu nabízí zážehový dvoulitr bez přeplňování.

Ano, klasická čtyřválcová motorizace, bez které si automobilový průmysl ani neumíme představit, je na vymření. Pod tlakem snižování emisí jde konkurence cestou přeplňovaných malých objemů. Výběr dalšího vozu na dlouhodobý test tak byl zcela jednoznačný, navíc se šestka pyšní titulem Auto roku 2014 v České republice.

Žádné oťukávání

Naše volba padla na kombík, který je praktičtější a pro domácí zákazníky zajímavější, silnější agregát s výkonem 121 kW a manuální šestistupňovou převodovkou. Na mazdu jsme ale museli chvilku čekat, protože se rozbíhala výroba faceliftované verze – lehce se změnil design přední části a výraznější proměnou prošel interiér. Přebrali jsme ji s šestnácti kilometry na počítadle. Jenže na dlouhé zajíždění zcela nového vozu nebyl čas a začátkem března jsme s ním vyrazili na ženevský autosalon. Redaktor a fotograf se do ní poskládali s naprostým přehledem a jsme si jisti, že ani pětičlenná rodina nebude mít problémy s odjezdem na týdenní dovolenou. Kufr se základním objemem 522 l sice nepatří k největším ve třídě, je však dobře využitelný. Líbilo se nám také sklápění zadních opěradel jedním zatáhnutím za páčky ze zavazadelníku, přičemž vznikne rovná ložná plocha. Cestující vpředu mají kolem dostatek místa, sedadla jsou pohodlná, odkládacích přihrádek a držáků nápojů dostatek – na dlouhé cestování jsou důležité. Kvitujeme také nový styling palubní desky. Pozice řidiče za volantem je ideální, takže můžeme vyrazit.

 [600×173]

Cenová politika

Líbí se nám zvuk motoru, který je pod plynem jadrnější, ale při ustálené jízdě si jenom ševelí. Na rozbitějších částech české dálnice si ale uvědomujeme, že komfort na 19palcových kolech není na očekávané úrovni. Tady začínáme přemýšlet nad cenovou politikou Mazdy, která testovanou motorizaci dodává jen se stupněm výbavy Revolution. Jak jsme si již dříve ověřili, na menších, 17palcových kolech je šestka pohodlnější, ale bohužel dvoulitr s výkonem 121 kW a manuální převodovkou je mít nemůže. Na druhou stranu výbava Revolution nabízí spoustu příjemných prvků. Audiosoustava Bose hraje výborně, zadní kamera je praktická při parkování a bezklíčkové zamykání příjemné. Bez dalších prvků bychom se však obešli. Systém sledování únavy řidiče nám po hodině hlásí, že si máme udělat přestávku, asistent pro udržení jízdních pruhů již z principu hned vypínáme a displej head-up, na kterém se zobrazuje aktuální rychlost i navigace, považujeme také za zbytečnost. I proto, že jsme většinu trasy jeli na tempomat – ten se ovládá i funguje na výbornou. Když si za volant přesedl vyšší fotograf, promítané údaje na head-upu neviděl. Přes menu jsme potom složitě hledali nastavení správného úhlu – listování v něm není příliš intuitivní. Proto jsme se ho chtěli zbavit zasunutím do palubní desky. Jenže jsme docílili jen jeho zhasnutí a sklíčko vždy po nastartování opět vyjelo do zorného pole řidiče.

Zdařilý start

Někdo jiný může být z této technické vymoženosti nadšený. My raději vyzdvihneme fungování celého vozu. Přesné a rychlé řízení dodává řidiči veškeré potřebné informace o natočení kol nebo změně směru jízdy. Podvozek bez problémů zvládá i ostřejší projíždění zatáček. Vůz se chová neutrálně a působí jistě a bezpečně. Motor na sešlápnutí plynového pedálu reaguje laxněji, než jsme si zvykli u přeplňovaných agregátů, ale plynulý zátah od volnoběhu je příjemný. Po překročení čtyř tisíc otáček nabídne i dynamické svezení. Cestu na ženevský autosalon a zpět jsme zvládli se spotřebou 8,4 l/100 km, a to jsme zejména na německých dálnicích mazdu nešetřili. Za celý březen jsme ujeli 4647 km s průměrem 7,7 l, což na syrový vůz s benzinovým dvoulitrem není špatná hodnota. Už se těšíme na další kilometry za jeho volantem.

Plusy

  • Prostor na předních sedadlech
  • Výborná ovladatelnost, řízení i řazení
  • Ochota motoru k vytáčení
  • Kombi za cenu sedanu
  • Kvalita a zpracování interiéru
  • Přijatelná spotřeba

Minusy

  • Komfort na 19palcových kolech
  • Slabá možnost individualizace
  • Průměrný kufr

Motor zážehový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1998 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 121 kW při 6000 ot./min.
Točivý moment 210 N.m při 4000 ot./min
Pohon předních kol
Převodovka šestistupňová manuální
Nejvyšší rychlost 214 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,1 s
Emise CO2 136 g/km
Spotřeba město/mimo město 7,5/4,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km
Rozvor náprav 2750 mm
Délka x šířka x výška 4805 x 1840 x 1480 mm
Provozní/užitečná hmotnost1395/680 kg
Objem palivové nádrže62 l
Pneu 225/45 R 19
Objem kufru 522/1648 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 768 800 Kč (prémiový červený lak 18 400 Kč, navigační systém 12 500 Kč
Základní cena 737 900 Kč

Spolupracujeme s TipCars.com
USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G Revolution:…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky! Mazda má další kabriolet. Postavila ho na základech šestky!

Kabriolet na bázi Mazdy 6 slouží jako reprezentativní…

Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její  G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob? Jízdní dojmy: Mazda 6 (2017) a její G-Vectoring. Superpodvozek, nebo falešný sob?

Šestka od Mazdy dostala v rámci nového modelového roku…

 



 
Chevrolet Bolt EV míří vysoko. Značka jej srovnává s vozítkem pro jízdu na Měsíci!

Chevrolet Bolt EV míří vysoko. Značka jej srovnává s vozítkem pro jízdu na Měsíci!

Dnes 11:15

Před 46 lety se po souputníkovi naší planety poprvé proháněl elektromobil „Lunar Rover“. Jak dopadne srovnání mezi ním a novinkou Chevrolet Bolt EV?




Blesk.cz

Tragédie na festivalu: Zpěvák Mrkvička (†66) zemřel na pódiu!

Tragédie na festivalu: Zpěvák Mrkvička (†66) zemřel…

Už mu hrají Valčík na rozloučenou… Česká country hudba přišla o velkou osobnost, zpěváka a kytaristu Karla…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary, Arvidsson má sedmiletý kontrakt

Přestupy NHL ONLINE: Rittich prodloužil s Calgary,…

Ročník 2016/17 je za námi a hokejový svět znovu viděl, jak hokejisté Pittsburghu ovládli ligu. Během okurkové…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou pro Poláky nejoblíbenější soused

Zbigniew Czendlik: Nuda všechno zabíjí, Češi jsou…

Asi nejpopulárnější představitel české katolické církve není ani Čech, ani úplně typický kněz. Lanškrounský…

Nepokoje v Jeruzalémě: Čistá palestinská provokace

Nepokoje v Jeruzalémě: Čistá palestinská provokace

Na Chrámové hoře, přesněji u ní, proběhly v pátek pacifistické demonstrace nebohých trýzněných Palestinců,…