Japonská automobilka Mazda bude po roce 2030 vyrábět jen modely na elektrický pohon. S odvoláním na nejmenované zdroje to uvedla agentura Kjódó, mluvčí Mazdy ale zprávu odmítla komentovat.
Zrovna Mazda, která moudře konzervativně ustupuje od turbíček a která dělá ten slavný diesel na benzin by se dala na cestu elektro imobility? To snad né.
Tak na elektro přejdou nakonec všichni tak jako tak. Nevim proč tolik lidí tak hrozně vyšiluje. Spalovací možná nechá mazda u MX5ky, u ostatních modelů nevidim důvod proč nakonec nevyrábět jenom elektro.
Na elektro v reálu a v masovém/globálním měřítku nejbližších 20-30 let nepřejde nikdo. Proč? Protože to Arabové prostě nedopustí. A výkřiky sluníčkářských pseudomanažerů jsou dobré akorát tak k jejich zviditelnění se. V ropě je větší strategická síla, než si kdo dokáže představit. Tak to prostě je.
Před 20ti lety si netušil co to bude chytrej mobil = dneska bys bez něj nedal ránu
Spotřeba ropy bude i kdyby všechny auta jezdily na elektřinu. 95% výroby čehokoli spotřebovává k výrobě ropu. Na výrobu počítače na kterym si to napsal bylo potřeba zhruba 10násobek jeho váhy = ropy atd. atp.
Používat ropu pro běžnej pohyb aut = je nesmyslný plýtvání. Zkus se projet s čimkoli co má elektromotor = běžný spalovací motory se můžou jít..
Takže jako zábava do sportovních nebo zábavnejch aut typu MX5? Jo to jo :yes:
Jinak pro běžný posouvání a poskakování po městech? Ne to je fakt hloupost :no:
Vybral sis špatný příklad. :-) V té době byly PDA (už v moderní podobě) i komunikátory (tedy telefony s funkcemi typickými pro PDA) a existoval i výraz smartphone. Poprvé ho použil Ericsson pro svůj komunikátor GS88, který se datuje shodou okolností právě do roku 1997. Jako koncept to bylo myslím známé ještě dřív.
Napsal 20-30 lety = a ani před těma 20 netušil že za pár let bude používat mobil jako platební kartu atd. ;-)
I kdyby v roce 2030 nějaká menší firma typu Mazda fakt vyráběla jen elektromobily = než se obmění všechny auta = i v relativně vyspělym státě jako my = je to tak rok = 2050? :-)
Ty jsi ale napsal před 20. Před 30 byla ta představa jiná. Mám takový pocit, že tenkrát (spíš začátkem 80. let) byla jejich představa "smart phonu" v podstatě telefon s mikroprocesorem - zařízení, které by ti umožnilo vidět zadávané číslo, znovu vytočit, nebo třeba telefon na mince, který ukazoval, kolik jsi dovnitř vhodil peněz, atp. Používalo se v kontextu pevných sítí. Koncept smartphonu jako mobilního telefonu s dotykovou obrazovkou atd. se objevil myslím někdy koncem 80. let (možná 89/90).
Je jasné, co ses snažil říct, ale příklad to dobrý nebyl.
To mi připomnělo satelitní telefony = možná velká škoda že masový využití šlo trochu jinou cestou = i když to by asi byl všude lepší signál ale zase by se nerozšířilo tolik funkcí a aplikací
Velkou slabinou satelitních telefonů je signál v budovách. V EU, kde máme vysokou hustotu osídlení, nemají satelity šanci. Ani v přírodě, kde máš špatný signál třeba kvůli hustému lesu nebo kopci, ti nemusí satelitní telefon pomoci. Záleží na síti (třeba Inmarsat používá geostacionární satelity, takže potřebuješ vidět na jih).
To si představuješ trochu jak Hurvínek válku. Problém je ve vzdálenosti a tedy síle signálu. Opravdu je dobré na satelit "vidět". Například satelity sítě Iridium, které obíhají zemi po několika drahách (tedy prolétají nad námi), jsou ve výšce cca. 780 km. Jen pro představu. Inmarsaty necelých 36 tisíc a navíc nad rovníkem.
Co ses tím odkazem snažil říct? Schválně se omezuji na EU. Celosvětově je ten obrázek trochu jiný a kdo to potřebuje, ten tu možnost má. A na jejich pokrytí není moc co vylepšovat; Iridium má 100 % povrchu (což ale neznamená, že máš signál např. uvnitř budov) a Inmarsat je limitovaný zakřivením planety (kolem pólů má hluchá místa). Je to prostě realita, že v hustěji obydlených oblastech jsou pozemní bezdrátové sítě tvrdým soupeřem. Leda bys je zakázal. Jsou levnější na budování a dokáží poskytnout lepší služby. Jsem zvědavý, co budou umět telefony na nové generaci satelitů, ale nedělám si velké naděje. Iridium se možná dostane na úroveň ISDN (aktuálně mají 2,4 kbps; síť umí vyšší rychlosti, ale na to potřebuješ odpovídající anténu). >:D Předpokládám, že jsi nikdy satelitní telefon (nebo terminál) nepoužíval.
To co sem napsal = že kdyby kdysi dávno = v roce 1999 šla budoucnost směrem k satelitnim = byla by dneska signálem pokrytá planeta možná líp než pozemní sítí. Která teprve letos snížila volání mezi státama = částečně
Ale co by kdyby za 18 let = je v technice šíleně moc
Nemluvim o reálnym srovnání dnešního satelitního telefonu
Ten odkaz ale mluví o tom, jak Iridium nedlouho po spuštění zkrachovalo a síť, jejíž vybudování stálo deset miliard myslím dolarů, prodali za padesát milionů a tak tak zabránili tomu, že by nechali satelity prostě shořet. Což akorát vypovídá o tom, že je to další z těch aktivit, které se daly provozovat až po odepsání ohromných ztrát. Inmarsat na tom byl lépe, protože vznikl pod OSN, kde peníze asi nebyly problém. Dodnes je to první volba pro profesionály, pokud nepotřebují pokrytí u pólů.
Ale ona bude lépe pokrytá. Jak jsem napsal, na pokrytí satelitními sítěmi není co vylepšovat (= bylo dosaženo 100 %). Jo, byly a jsou tu menší hráči, kteří nemají globální pokrytí. Jako Thuraya, která se zaměřuje na Araby a pokrývá také většinu Evropy a Afriky.
Ano, v některých případech byl roaming tak drahý, že byl levnější i ten satelitní telefon (v tomhle desetiletí). :-) Tipl bych si, že byl tak drahý, protože si to prostě mohli dovolit; ne kvůli nákladům. Prostě to dojili. Nejlevnější však typicky pořád bylo si pořídit místní předplacenou SIM (hlavně tedy na data, což je přes satelit i ve velkých balíčcích hodně drahé). Výjimkou byly třeba výletní lodě, kde žádná místní SIM pochopitelně neexistovala. Kdyby chtěli, nebyl by pro satelitní operátory žádný problém napálit vyšší ceny na mezinárodní hovory. Mají tvou GPS pozici. Iridium tohle využívá u PTT služby (kdy telefon využíváš jako vysílačku). Nebo si tak jistí výhodné nabídky pro pevninu a stacionární aplikace, kde mají větší konkurenci, abys je nemohl využít pro něco jiného.
Mluvím ale o satelitech, které jsou vypouštěny v téhle době a budou sloužit v další dekádě. Satelitech, které mají uspokojit rostoucí hlad po rychlosti. Jen abys měl představu, o jakém downgradu se tu bavíme. Jo, těžko se odhaduje, co by bylo, kdyby do toho sypali řádově víc peněz. Ale nelze obejít fakt, že komunikují na větší vzdálenosti a na kratší se vždy komunikuje snáze.
Nedávno jsem se zase po delší době projel tramvají....a teda nic moc. Mačkáš se, cuká to hůř než dvojspojka ve tvých představách a dávkovatelnost brzdného účinku je přinejmenším sporná. O štangli jsem si málem rozrazil čelo. >:-[]
Taky si myslím. On někdo věří, že za 12 let bude vyřešena kompletně infrastruktura, vybudováno pár nových jaderných elektráren? Tak to aby začali zítra stavět. 2030 je v tomto případě co by kamenem dohodil.
Za 12 let může bez problémů bejt třeba kompletní infrastruktura pro vodíkový auta = má to v plánu Japonsko nebo Německo. Nesmíš posuzovat výstavbu podle českejch standardů ;-)
Když vidim každej den stovky aut co poskakujou přede mnou za mnou vedle mě = je totální blbost aby všichni jeli na něco čeho sou omezený zásoby [odkaz]
Spalovací motor nechat pro nějaký zábavný auta = který budou časem naopak asi dražší = to určitě. Na běžný denní popojíždění = absurdní plejtvání
Zrovna u nás sou trvalý a místy docela obrovský přebytky elektrický energie a jen dostavba Temelína = a to si politici nenechaj ujít, v komplexních nákladech může jít až o 900 miliard = dodá k těm desetiletí nazpátek trvajícim přebytku dalších víc jak 2 tisíce megawatt
Přes tvý plky toho Německo znova a znova realizovalo víc než my a smutný je že často i za míň peněz než my = viz dálnice
Jednou v daleký vzdálený budoucnosti = kdyby byly úplně všechny auta elektrický = by byla spotřba zhruba jako půlka budoucího Temelínu :-)
Když všechny auta bez výjímky budou jednou elektrický bude to spotřeba cca 16 TWh = a dneska nějakejch 22 TWh ročně vyvážíme ;-)
To cos v 13:03 napsal netušim kdo šíří ale opakuje ho spousta lidí. A zatimco zelenou cestou se dá vyrobit nekonečně elektřiny = tak ropy je konečný nerostoucí množství. A to se zatim částečně používá jen solární větrná a vodní energie. Ale ne z přílivu kterej sám o sobě je schopnej dodat víc než všechny ostatní zdroje dohromady
Existují již vyčerpané ropné vrty, které jsou zase plné.Takže s tou ropou a jejím omezeném množství to není tak jednoduchý.
Až budeme mít dost elektřiny z přírodních zdrojů (třeba přílivu), pak bude mít daleko větší smysl úplná elektrifikace dopravy. V tuto chvíli si rádoby zelené německo bez dovezené elektřiny ani "neohřeje párek".
Zelený Německo už má za sebou den kdy čistě zelená elektřina pokryla přes 100% domácí spotřeby = ty seš proti nim nějak zaměřenej, na to že naše ekonomika stojí zrovna na jejich :-)
Jak s mírnou nadsázkou řiká jeden z našich předních ekonomů = když si Německo objedná o 10% víc = boucháme šampáňo protože máme rekordní růst; když o 10% míň sme v krizi >:-[]
Je přece fuk jestli se v jako prázdnym vrtu zase objeví ropa. Ropy v útrobách planety je konečný množství. Tahle vznikla v dobách kdy bylo rozmístění kontinentů a oceánů ještě jiný než dneska = než bude nějaká příští.. ;-)
Železné rudy je v útrobách planety taky omezené množství. Měla by se zakázat výroba aut, protože je jisté, že jednoho dne, nikdo neví kdy, dojde železná ruda.
Viz odkaz [odkaz] dneska víme naopak relativně dost
Prostě ropa na pohon běžnejch aut = je škoda. Auta dou pohánět všim možnym = tu ropu nutně potřebujeme na jiný věci = kde jí tak snadno nahradit nejde. Fakt jí používáme na 95% výroby vlastně čehokoli
Sám si řikal že seš spíš klidnej řidič = na to spalovat omezený zásoby ropy ve 100 milionech aut co se ročně vyrobí? Fakt neuvěřitelný plýtvání něčim čeho neni neomezený množství jako větru slunečních paprsků nebo těch příbojovejch vln
O zbývajících zásobách ropy víme úplný houno.
Energie z větru, slunečních paprsků a příbojových vln zatím neumíme vyrobit potřebné množství.
Tolik holá fakta.
Že je ropy omezený konečný množství = to snad víš nebo? ;-)
Je naprosto nepodstatný jestli sou současný odhady = viz odkaz = úplně přesný nebo trochu nepřesný = je jí omezený množství. Pokud nejsi typ = jako hodně našich politiků = po mě potopa = je rozumný..
A fakt jí potřebujeme na milion jinejch věcí = nan všechno co máš kolem sebe včetně toho počítače na kterym si ty nesmysly k tématu napsal = bez urážky ;-)
Nechceš si k tématu třeba něco víc přečíst = a až pak = se mnou souhlasit? :-)
Ach jo.
Pokud můžeme čecha brát jako průměrného evropského motoristu, pak by Evropa potřebovala pro elektrická OSOBNÍ auta energii 50-ti Temelínů. Nejlidnatější země Evropy - Německo, 8 Temelínů. Německo, to je ta země, co už dnes musí energii dovážet.
A to nemluvím o potřebném množství surovin na baterie, a těch surovin zcela jistě není nekonečné množství, resp. lithium se odhaduje na 20 mil. tun.
Můžeš kecat cokoli o tom, že ropa někdy za několik desetiletí možná, možná dojde. Ale v tuto chvíli ji nemáme čím nahradit. A nevidím zcela reálné hmatatelné zdroje elektřiny ani v budoucnosti jedné dekády dopředu, abychom mohli říct, že za 12 let zakážeme spalovací motory.
Kecat? Možná? Ropa dojde možná? Ty si zase ve formě :-)
Ropa dojde úplně na 100% = víš to stejně jako všichni ostatní. Nebo? ;-)
A minimálně ode dnes víš že jí potřebujeme na tisíce jinejch věcí. Postupně prostě musíme přejít na jiný pohony aut = ze současnejch 98% spalujících ropu = to je prostě realita. Je úplně fuk a nepodstatný jestli si to nějakej Karel v roce 2017 umí dát do správnejch souvislostí. Přechod na jiný pohony bude trvat nesrovnatelně dýl než 12 let. Ale musí začít = a vlastně už začal :-)
A lithium možná časem nebude potřeba = na jinejch typech baterií se pracuje už dneska. I když to nevíš nebo spíš si to nechceš připustit = jednou od těch zbytečně vzácnou nedostatečnou ropu spalujících motorů budeme muset odejít = víme to = na 100%
Osobně mi využití vodiků a elektřiny dává smysl = pro omezenou část aut sportovního ražení neni problém využívat spalovací motory eště dlouho. Ale je blbost je mít v podstatě ve všech z těch 100 000 000 aut co chrlí planeta rok co rok
Ty seš extrémní hlupák. Já se nebavím ani slovem o tom, jestli je super, že jezdíme ve spalovacích motorech. Já se bavím o tom, že říct "2020 zakážeme spalováky" je stejně de.mentní, jako říct "2020 zakážeme těžbu ropy a atomové elektrárny".
Říct : "budeme se snažit, abychom do 2020 byli schopni vyřešit všechny problémy spojené s elektrifikací dopravy a mohli ji začít masově zavádět" zní daleko reálněji.
Je moc těžké to pochopit a nevkládat neustále do mé klávesnice tvoje představy co si asi myslím a po čem asi toužím?
Debata s tebou vypadá asi takhle: "Bohužel, nedokážeme do letadel dávat jiné než hořlavé palivo, není to reálné" Hamuna: "takže ty si fakt přeješ, aby při leteckých haváriích uhořely stovky lidí? A víš, že při haváriích lodí nejčastěji nikdo neuhoří? Tak proč si přeješ, aby uhořeli v letadlech?"
+nesmyslný odkaz
Jako obvykle víš ovno = a urážkama to nezměníš. Víš že to je web o autech = a ne tvejch představách jak co funguje? :-)
Kolik si toho o tomhle tématu zatim přečet? Jako vždycky nic = nebo? ;-)
Jestli se celou dobu bavíš že v roce 2020 někdo zakáže spalovací motory = měls to napsat hned. Hned bych ti odepsal že meleš kraviny :-)
Viz já 15:58 = je to běh na dlouhý tratě a když brzy můžeme mluvit o plný elektrifikaci s optimismem tak v roce 2050 = to už budeš dávno... no prostě tě to nebude zajímat ;-)
Debata s tebou vypadá jako že něco nepochopíš nebo neni po tvym = tak jediná možnost je že všichni ostatní sou extrémně hloupí = včetně Vaculíka, Hawkinga atd. :-)
A teď se soustřeď = existuje i jiný vysvětlení ;-)
Viz já 16:08 = když si dloubneš de k tomu dopsat: bez urážky
Nebo holt jako ty: Seš extrémní hlupák. Můžeš kecat, plkat.. ;-)
Nebuď *** a aspoň konečně napiš co bylo v tý lahvi! Neoslepli sme nebyla to katastrofa, ale [odkaz] to fakt nebyl. Vypils to aspoň sám? Božská whisky co :yes::yes::-)
Takže já ti nechám za vyhranou sázku poslat přímo z eshopu za 3 litry flašku, s kolkem, novou, zavřenou - a ty máš odvahu se mě ptát co v ní bylo, že ti to prý nechutnalo? Ty seš dobrej kolík >:D
Nebo to jen pravidelně pořád dokola píšeš s touhou abys mě naštval? Marně. Já se za sebe stydět nemusím. Já zaplatil cizímu trotlovi drahou flašku, protože držím slovo a ty se jen sám shazuješ. :-)
Mám takovou blbou vlastnost = většinou mluvim pravdu = a pili sme to 2 a porovnali s [odkaz] s jednoznačnym závěrem. A my testy dělat umíme [odkaz] [odkaz] :-)
TAkže seš buď trouba a naletěl si = nebo lhář = jiná možnost neni :-!
Nevěřil bys jak ta vlastnost lidi s ere = no ty vlastně spíš věřil :-)
No a ropa se honem honem uvnitř [odkaz] nevyrobí. Takže jí plejtvat a eště k tomu smrdět = jen v Evropě na blbej vzduch umře nějakejch +400 t. lidí ročně. Na planetě přes 3 miliony
Ropáky typu Ferrari ale klidně i levnější pro zábavu = jednoznačně :yes::yes:
Pro takový to běžný denní ježdění = pro těch spodních 8 miliard = elektřina, vodík, prostě něco co míň smrdí, stejně jezdí a za chvíli to nedojde
Jestli zrovna menší značka Mazda přejde jen na elektroauta za 13 let = nebo třeba 15 nebo za 20 je skoro nepodstatný. Reálnej přechod než se vymění aspoň většina aut = je na desítky let. I ten rok 2050 co píšu je spíš jen přání. Ale že na to dojde = a v některejch místech planety třeba dokonce i dřív než 2050 = to je jistota. 100% ;-)
Že ropa dôjde je iba tvoj dojem, dedukcia bez relevantných údajov. To je asi taká dedukcia, akože Slnko raz zhasne. Otázka je, kedy to bude. Známe zásoby sa zväčšujú rýchlejšie, než to stíhame ťažiť, takze správnejšie dedukcia by bola, ze nedojde nikdy. Teóriu abiotickeho vzniku ropy poznáš? Fosílny pôvod ropy je iba domnienka, nie fakt.
Slnko fakt raz zhasne = problémy začnou asi za 1 miliardu let = u ropy nepatrně dřív >:-[]
Ano někteří se domnívají že vzniká abioticky = důkaz pro to neni žádnej = je to spíš zbožný přání. A i v tom případě by došla = že jí ubejvá víme = to ti neřekli? :-)
A pak je ta druhá část = ropu potřebujeme na milion různejch věcí = a zrovna na pohon aut moc ne ;-)
A pak ta třetí věc = smrad ze spalovacích motorů aut v centrech měst je fakt zbytečnej. Trvat na tom že musí zůstat dokud to půjde = jak i tady některý chtěj = to snad ani nekomentovat :-)
Tyvoe to jako fakt, tys mu to poslal? Huste ty. Priste muzes poslat rovnou tuzemak, stejnak to ocividne nepozna..
Jo a vsad se se mnou o neco, staci mi pak Caol Ila za litranek:)
Jj, měl jsem nasadit jeho taktiku a vylhat se z toho. Teď se ještě dozvím, že jsem podvodník, že mu to za moje tři litry nechutnalo. Hammunasakra. Kdyby tu sázku prohrál, určitě by bez jediné výmluvy výhru poslal taky. ;-)
:yes:
A víš co, máš recht, kdybych nebyl vosel, tak nakráčím do eshopu a řeknu jim - vraťte mi prachy, hammunasakra to vypil a říkal, že to nechutnalo jak minule.
Jestli někdo někdy pochyboval, že seš úplně mimo, tak snad už teď musí mít jasno.
A bohužel i o mě, že se s tebou pořád zahazuju.
Měl bych se pod tíhou argumentů přiznat - napsal jsem pod objednávku "prosím vylít originální obsah a nahradit levnou náhražkou, pak originálně uzavřít a překolkovat." :yes::yes::yes:
Co říct co v tý flašce ve skutečnosti bylo = to by bylo nejsnazší a popravdě to jediný mě zajímá ;-)
Jednou sem měl Blue Label = fakt fantazie
Tohle v lahvi od Blue Label byla nějaká běžná whisky = ve srovnání s Black Label naprosto jasně horší = ale pít se to dalo = a už je to nějaká chvíle a neoslepli sme = tak to snad byla fakt nějaká běžná cenově dostupná whisky :-)
Když to h. vypil, co na tom chceš řešit? Kdybych si ji koupil já, půlku nechal nedopitou, s tím můžu chtít vrátit peníze. Ne s tím, že mi kdosi na druhé straně republiky (jehož názor má pro mě váhu asi jako názor Ády na Renaulty) řekl, že to nebylo ono.
Re: dobra zprava pro vetsinu obyvatel tyhle planety
to ses zase krásně po ránu udělal co ........ >:D zase budeš mít krásnej den, přeji Ti to .......... sice na tom není ani zbla pravdy ale chudému duchem není pomoci
Re: dobra zprava pro vetsinu obyvatel tyhle planety
Takže jsi se tu zase vyblil a opět jsi prokázal, že o tom víš * nebo vlastně to auto je ze dřeva a ta věc, ze které jsi to napsal z pampelišky takže k tomu vůbec není potřeba ropa >:D
o tom v kterém roce kompletně přejdou na výrobu elektroaut mi připomínají situaci, kdy parta ožralých výrostků stojí v lednu v jednu ráno na břehu zamrzlého rybníka a dohaduje se, kdo do něj skočí a podplave jej bez nadechnutí třikrát tam a zpátky. Většinou tam nakonec neskočí nikdo a vše dobře dopadne, jenom když je mezi nimi opravdový hlupák, tak si vyseká díru v ledu a skočí a díky přirozenému výběru páně Darwina je ráno o jednoho idiota méně.
docela odvaha prirovnavat vyvojare a manazery vetsiny automobilek k bande ozralych vyrostku.
ja si tohle zazil když sem po skole nastoupil do práce a odborari vykrikovali, ze jim my vyvojari jen ujidame ze spolecnyho talire ...
tehdejsi vedeni firmy vykriky odboraru castecne vyslyšelo a hadej jak to s firmou vypada dnes ...
Parta ožralých výrostků je (většinou) dostatečně inteligentní a do té zamrzlé vody neskočí, možná to vede druhý den po vystřízlivění k tomu, že někdo z té party začne trénovat a za x let se stane mistrem republiky v plavání (navzdory těm řečem na břehu rybníka, ale stejně ten rybník v lednu třikrát tam a zpět bez nádechu nepodplave). Přesto pokaždé ta parta povede tyto stejné řeči.
Se šéfy automobilek je to úplně stejné, většina je dostatečně inteligentních na to aby věděla, že vyhlásit, jako velký Mao, že od roku 20XX bude každá vesnice mít vysokou pec na výrobu železa prostě nefunguje, ale přesto velmi podobné řeči vedou o výrobě elektroaut. Ve skutečnosti do toho "zamrzlého rybníka" nikdo z nich dobrovolně neskočí a to dokonce i přes to, že umí velmi dobře plavat (a vyrábí už dávno elektroauta), protože díky své inteligencí dobře ví, že přechod na elektroauta musí být nějaký pozvolný proces doprovázený hromadou úsilí a drobných krůčků, zlepšení a že to není prostě hop na kozu a v roce 20XX máme tele.
Však toto nebylo žádné vyhlášení automobilky, ale jen canc senzacechtivého článku.
Ale některé lidi tento bulvární canc převzatý bulvárním webem učinilo šťastným, přejme jim to.
Přidávám přesnou citaci mluvčího EK:
Moderní dieselové jsou velice sofistikované, hrají a budou hrát zásadní roli v přechodu k elektromobilizmu ...
Rozumějme, k elektromobilizmu se bude přecházet postupně a diesely jsou zapotřebí více než benzíny.
A že to potrvá desítky let, to už pochopili i v nablblé EK a v nablblém europarlamentu.
2030 bych nebral jako jasně danej rok, může to být o 5 let pozdějc, je ale jistý, že to jednoho dne nastane. Nemyslim s,i že těmadle prohlášeníma dělají automobilky jasný termíny a závazky, ale spíš tím chtějí ukázat minimálně určité trendy, kterými se vývoj bude nadále ubíhat a předestírají předpokládané období, kdy nastanou větší změny. Analogie s ožralejma výrostkama je iracionální a v kontextu budoucnosti automobilového pohonu nemístná.
No zrovna Mazda ale může těžko ukazovat nějaké trendy v této oblasti, když dodnes nemá v produkci jediný elektrický model, nemá hybrid, nemá v podstatě žádnou reálnou alternativu ke spalováku a dodnes vyhlašovala jak zlepší spalovací motor. Od takové automobilky zní vyhlašování termínů a trendů v oblasti alternativních pohonů hodně nevěrohodně. Kdyby takové trendy vyhlašoval třeba Nissan, tak bych byl k jeho výrokům také rezervovaný, ale alespoň bych si řekl, jo něco pro to dělají.
Mazda "ladi" spalováky právě proto že nemá jinej pohon a aby nemusel dráze kupovat technologie jinde chce získat čas na svůj vývoj, a zrovna mazde bych takovou věc věřil, dokázali vydržet dlouho bez přeplňovani kdy jiný brečeli že to nejde.
Pěkně napsáno. Podobně se občas chovají i politici... "2040 zakážeme spalovací motory" apod. zhovadilosti....ale můžou si to dovolit, v té době dávno nebudou zvoleni.
Elektrina bude vyrabana z tych potokov slz petrolheadov a naopak, vznikne novy druh - electroheadi.
Mimochodom, dnes vysla u nas sprava, ze bola urobena legislativa, aby mohli mesta/obce urcovat nizkoemisne zony.
[odkaz]
Vyborne. Len aby to nebolo nasilu, bez mozgu a vsetci boli spokojni.
Tady toho už bylo [odkaz] = sorry připomínka naší diskuze o pachatelích devastace našich dálnic ;-)
Myslim že pro náročnější petrolheady auta se spalovacim motorem eště dlouho zůstanou = jediná otázka sou snad budoucí ceny takovejch aut
Pro většinu můžou bejt poháněný něčim míň škodícim, tiššim čeho je dostatek a nakonec vyjde i levnějš = příjemnej je i fakt že zlobící poruchový části spalovacích motorů = elektroauta nemaj
Nic neklouže. Tento týden jsem tam jel 2x a podruhé dnes v dešti a žádné klouzání se nekonalo... ;-)
Elektroauta pro skratoheady mě neleží ani ve "vyměšovacím ústrojí".... >:D Já už budu mít v tu dobu (2040) po kremaci a budu se na tu spoušť tady na zemi dívat ze svého obláčku... ;-)
No jasně že už neklouže = dyť to museli eště před kolaudací opravit! :-)
Ale ŘSD chtělo šetřit tak blbě že klouzalo a na mnoha místech eště klouže a bude se to opravovat roky. A hlavně v součtu ty klouzací kilometry vyjdou dráž než kdyby hned na začátku udělali perfektní povrch
To sem zrovna uklidňoval Karla = že než se elektroauta rozšíří a definitivně nebudou v bazarech spalovací motory = nebude ho to trápit protože.. >:-[]
Paní archeoložka říká: "Žijeme v nesmírně bohaté, zhýčkané a pohodlné společnosti". A má pravdu. Jinak by se archeologií nemohla živit a provozovala by svůj koníček až po práci. Ještě je třeba zmínit, že kvůli archeologickému průzkumu se odložila výstavba D35 o jeden rok a tento "průzkum" bude stát daňové poplatníky 400 mil. Kč. Opravdu žijeme v nesmírně bohaté společnosti, když si něco takového můžeme dovolit. >:-[]
400 milionů nakradou už desetiletí ŤOKovci na jednom kilometru = maximálně na 2 ;-)
No klidně i na čtyřech :-) ale výdaje na archeologii sou tak neskutečně minimální = že to je fakt nula nula nic.
Naštěstí žijeme v bohatý společnosti a takovouhle banalitu si můžeme dovolit
D35 blbí politici zpozdili už asi o 20 let = že je naprosto nutný jí postavit slyšim odvždycky = ten rok za to že nekašleme na historii archeologii atd. je narozdíl od těch 19ti smysluplnej
Rozumně utracenech? Hahaha. Co s toho 400 mil. Kč výzkumu mám? Nebo ty? Nebo daňový poplatníci? Nic! Jediní, co z toho něco mají jsou sběrači střepů a to je něco, co by měli dělat po práci a na víkend a ne okrádat pracující. FUJ!
Hahaha, z tohoto se sakro nevykroutíš, protože je to jasné jak facka. Nějací sběrači střepů jsou populaci z 99% u prrddeellee...jen nás otravují a stojí nás peníze :-!
O tom co má význam a smysl a posunuje civilizace dál (kam dál? Do propasti?), pak rozhoduje podle tebe 10% lidí.....a těch 90% jsou tu jen na to, aby to šílenství zaplatili... >:-[]
Jako koníček po práci anebo podporovaný bohatými mecenáši to beru. Co neberu je koníček, který sabotuje a prodražuje výstavbu dálnic a dalších staveb a daňový poplatníci to musí finančně podporovat. FUJ! >:-[]
Porad se dokola omila ekologicnost. Ale me zajimaji jen dve veci. A to dojezd elektroauta, ale ne v idealnich podminkach, ale pri 140 km/hod na dalnici a v -20 stupnich C a teplote uvnitr 23 stupnu celsia. A kde budu nabijet, kdyz jen kolem nasich cva 10 panelaku stoji tak dobrych 150 aut? Diky za fundovane odpovedi.
Já to vidím tak, že bylo jednak potřeba "odstavit" arabáče a pak plně napojit automobilový průmysl na Industry 4.0. A s nabíjením si nedělej starosti. Lidé s paneláků budou jezdit HMD... ;-) Ok...je zde také možnost instalace indukčních káblů a senzorů do vozovky nebo parkovací plochy.
Přesně takovou odpověď jsem čekal - jako sarkasmus dobrý. :yes:
Po pravdě jsem ale čekal, že se reakcí ozve někdo, kdo má reálnou zkušenost s existujícími vozy. Dneska totiž topíme v autě odpadním teplem, ale jak to je/bude u elektromobilu? Předpokládám/doufám, že nebudeme v 21. století muset jezdit v kožichu a beranici jako před 100 lety.
Proč si děláš starosti s nějakým topením, když na elektroauto stejně nebudeš mít peníze a v elektrobuse se zahřeješ od druhých pasažérů, protože tam bude narváno... ;-)
Alektroauto pro toho, kde ho potřebuje pro jízdu po městě nebo pro krátké popojezdy do a z města, do práce atd. beru. Ale nutit lidi do nich pro jízdu na větší vzdálenosti je blbost. To už tu bylo 1000x zdůvodněné, spočítané a dokázané. A ano, vím, že to politici nakonec prosadí, protože nemají politickou vůli se proti tomu postavit. Oni vlastně nemají vůli se postavit vůbec ničemu, co by mohlo ohrozit jejich žlaby. :-!