Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda v současnosti preferuje pohon předních kol. V budoucnosti se to možná změní a japonské automobily se od svých soupeřů více odliší.

Mazda si v současnosti může mnout ruce. Dlouholetá spolupráce s Fordem sice skončila, ale řada 2 je dnes stále hodnocena jako řidičsky velmi zábavné auto, byť stárne. Třetí generace řad 3 a 6 vzbudily velký ohlas, stejně jako SUV CX-5. Uplatňování strategie Skyactiv do konstrukce nových modelů přináší své ovoce, aktuální produkty Mazdy vesměs zhubly, což se odrazilo na spotřebě paliva, tvarově se líbí a nechybí jim praktičnost. Neusnul ani Wankelův motor, byť jediné skutečné čtyřdveřové kupé světa RX-8 je bohužel minulostí.

V Hirošimě však musí myslet i na budoucnost. Výše a středně postavení inženýři Mazdy jsou pro to, aby se značka vrátila k pohonu zadních kol. Tato strategie by jí pomohla se ještě více od konkurence odlišit. Jenže, top management se naopak této myšlence vehementně brání, mužům „nahoře“ se nápad nelíbí. Proč? Jednoduché, odvolávají se na vysoké náklady, které by radikální změna koncepce přinesla. Mercedes-Benz dnes vyrábí předokolky, BMW s nimi přijde co nevidět a Mazda chce „trhat partu“? Nebo ne?

Zmíněná RX-8, která měla zadní pohon, je tedy minulostí a masové modely zase disponují výhradně předním. Zasvěcené osoby však věří, že návrat ke klasice budoucí řady ještě více zvýrazní. Podle jejich názoru současnému dynamickému designu japonských aut něco chybí - moře zábavy pro řidiče ve stylu řad RX a MX, jen v usedlejším pojetí rodinných a manažerských vozů.

Že by se rýsovala další spolupráce s Alfou Romeo? Ta se chystá v roce 2015 konečně uvést novou Giulii právě s klasickou koncepcí pohonu. Kříž a had nás na ni láká už od začátku dekády, ale zejména finanční problémy a klesající odbyt její vývoj zbrzdily. Na další sezónu slibuje větší Alfettu, obě budou postaveny na nové platformě, která vzniká spolu s koncernově spřízněným Neptunovým trojzubcem, tedy Maserati. Nezapomínejme však také na to, že Alfa s japonskou Mazdou už kooperují na vzniku nových generací roadsterů MX-5 a Spider.

Důkazy o prohloubení spolupráce však nejsou a Japoncům se aktuální zaměření vyplácí. Přechod na pohon zadních kol alespoň v některých segmentech se tak bohužel nezdá být hudbou velmi blízké budoucnosti. Byť by mohl přinášet další zisky a udržet relativně malého hráče bez zázemí velkého koncernu stabilně na trhu.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda RX-8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová chce dál hledat podporu pro svou brexitovou dohodu Mayová chce dál hledat podporu pro svou brexitovou dohodu

Britská premiérka Theresa Mayová doufá, že poslanci Dolní…

Vedení Kauflandu přebírá nejbližší spolupracovník nejbohatšího Němce Vedení Kauflandu přebírá nejbližší spolupracovník nejbohatšího Němce

Obchodní řetězec Kaufland nezůstal bez šéfa dlouho. Jeho…

České dráhy u soudu neuspěly. Škoda Transportation jim nemusí vracet miliardu za lokomotivy České dráhy u soudu neuspěly. Škoda Transportation jim nemusí vracet miliardu za lokomotivy

Státní dopravce České dráhy neuspěl v soudním sporu se…

Evropští lidovci pozastavili členství straně Viktora Orbána Evropští lidovci pozastavili členství straně Viktora Orbána

Maďarské vládní straně Fidesz premiéra Viktora Orbána…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá! Testujeme nový Volkswagen T-Cross. Ptejte se, co vás zajímá!

První jízdy s novým Volkswagenem T-Cross absolvujeme na…

 



Když je novější horší: Motor Mazdy RX-8 v porovnání s RX-7 zrovna neobstojí Když je novější horší: Motor Mazdy RX-8 v porovnání s RX-7 zrovna neobstojí

Starší motor lepší než novější? V případě rotačních…

Mazda: Nový koncept s motorem Wankel potvrzen pro Tokio Mazda: Nový koncept s motorem Wankel potvrzen pro Tokio

Mazda pro letošní podzimní autosalon v Tokiu potvrdila…

 



 
Už zítra lehký facelift Auto.cz. Revoluce to nebude

Už zítra lehký facelift Auto.cz. Revoluce to nebude

Včera

Od zítřejšího rána by měly naše stránky běžet s lehce upraveným vzhledem.




Blesk.cz

Odhalení po Výměně manželek: Od zanedbané Lucky odešel partner za jinou!

Odhalení po Výměně manželek: Od zanedbané Lucky…

Nový díl Výměny manželek představil Štěpánku (32) s Martinem (29) a děti Štěpána (6) s Matýskem (4) z Ratenic a…

Babiš dostal operátory k jednacímu stolu. Chce, aby přiznali reálné ceny za data

Babiš dostal operátory k jednacímu stolu. Chce, aby…

Předseda vlády Andrej Babiš se sešel se zástupci všech tří velkých síťových operátorů v Česku. Téma bylo jasné –…

 

iSport.cz

Zírali jsme, říká manažer o Shiffrinové ve Špindlu. Zvolí Ledecká jen lyže?

Zírali jsme, říká manažer o Shiffrinové ve Špindlu.…

Stálo to čtrnáct měsíců v hodnotě usilovné práce a čtyřicet milionů v korunách. Všechno kvůli show, která trvala…

Bravo, slávistky! Remízu s Bayernem zařídila pumelice, Tvrdík byl nadšený

Bravo, slávistky! Remízu s Bayernem zařídila…

Fotbalistky Slavie překvapivě remizovaly v úvodním čtvrtfinále Ligy mistryň s Bayernem Mnichov 1:1. Favorit šel…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Radikalizace Václava Klause ml. překročila hranici tolerance vedení ODS

Bohumil Pečinka: Radikalizace Václava Klause ml.…

ODS vyloučila Václava Klause mladšího, což ovšem neřeší problémy této strany. Proč byl Klaus vyloučen a v jaké…

Pornografie, nebo umění? Unikátní japonské kresby měly novomanželům usnadnit svatební noc

Pornografie, nebo umění? Unikátní japonské kresby…

Název japonského uměleckého směru Šunga lze češtiny přeložit jako „jarní obrázky“. Toto japonské umění přelomu…