Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda v současnosti preferuje pohon předních kol. V budoucnosti se to možná změní a japonské automobily se od svých soupeřů více odliší.

Mazda si v současnosti může mnout ruce. Dlouholetá spolupráce s Fordem sice skončila, ale řada 2 je dnes stále hodnocena jako řidičsky velmi zábavné auto, byť stárne. Třetí generace řad 3 a 6 vzbudily velký ohlas, stejně jako SUV CX-5. Uplatňování strategie Skyactiv do konstrukce nových modelů přináší své ovoce, aktuální produkty Mazdy vesměs zhubly, což se odrazilo na spotřebě paliva, tvarově se líbí a nechybí jim praktičnost. Neusnul ani Wankelův motor, byť jediné skutečné čtyřdveřové kupé světa RX-8 je bohužel minulostí.

V Hirošimě však musí myslet i na budoucnost. Výše a středně postavení inženýři Mazdy jsou pro to, aby se značka vrátila k pohonu zadních kol. Tato strategie by jí pomohla se ještě více od konkurence odlišit. Jenže, top management se naopak této myšlence vehementně brání, mužům „nahoře“ se nápad nelíbí. Proč? Jednoduché, odvolávají se na vysoké náklady, které by radikální změna koncepce přinesla. Mercedes-Benz dnes vyrábí předokolky, BMW s nimi přijde co nevidět a Mazda chce „trhat partu“? Nebo ne?

Zmíněná RX-8, která měla zadní pohon, je tedy minulostí a masové modely zase disponují výhradně předním. Zasvěcené osoby však věří, že návrat ke klasice budoucí řady ještě více zvýrazní. Podle jejich názoru současnému dynamickému designu japonských aut něco chybí - moře zábavy pro řidiče ve stylu řad RX a MX, jen v usedlejším pojetí rodinných a manažerských vozů.

Že by se rýsovala další spolupráce s Alfou Romeo? Ta se chystá v roce 2015 konečně uvést novou Giulii právě s klasickou koncepcí pohonu. Kříž a had nás na ni láká už od začátku dekády, ale zejména finanční problémy a klesající odbyt její vývoj zbrzdily. Na další sezónu slibuje větší Alfettu, obě budou postaveny na nové platformě, která vzniká spolu s koncernově spřízněným Neptunovým trojzubcem, tedy Maserati. Nezapomínejme však také na to, že Alfa s japonskou Mazdou už kooperují na vzniku nových generací roadsterů MX-5 a Spider.

Důkazy o prohloubení spolupráce však nejsou a Japoncům se aktuální zaměření vyplácí. Přechod na pohon zadních kol alespoň v některých segmentech se tak bohužel nezdá být hudbou velmi blízké budoucnosti. Byť by mohl přinášet další zisky a udržet relativně malého hráče bez zázemí velkého koncernu stabilně na trhu.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda RX-8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 







 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…