Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol

Mazda v současnosti preferuje pohon předních kol. V budoucnosti se to možná změní a japonské automobily se od svých soupeřů více odliší.

Mazda si v současnosti může mnout ruce. Dlouholetá spolupráce s Fordem sice skončila, ale řada 2 je dnes stále hodnocena jako řidičsky velmi zábavné auto, byť stárne. Třetí generace řad 3 a 6 vzbudily velký ohlas, stejně jako SUV CX-5. Uplatňování strategie Skyactiv do konstrukce nových modelů přináší své ovoce, aktuální produkty Mazdy vesměs zhubly, což se odrazilo na spotřebě paliva, tvarově se líbí a nechybí jim praktičnost. Neusnul ani Wankelův motor, byť jediné skutečné čtyřdveřové kupé světa RX-8 je bohužel minulostí.

V Hirošimě však musí myslet i na budoucnost. Výše a středně postavení inženýři Mazdy jsou pro to, aby se značka vrátila k pohonu zadních kol. Tato strategie by jí pomohla se ještě více od konkurence odlišit. Jenže, top management se naopak této myšlence vehementně brání, mužům „nahoře“ se nápad nelíbí. Proč? Jednoduché, odvolávají se na vysoké náklady, které by radikální změna koncepce přinesla. Mercedes-Benz dnes vyrábí předokolky, BMW s nimi přijde co nevidět a Mazda chce „trhat partu“? Nebo ne?

Zmíněná RX-8, která měla zadní pohon, je tedy minulostí a masové modely zase disponují výhradně předním. Zasvěcené osoby však věří, že návrat ke klasice budoucí řady ještě více zvýrazní. Podle jejich názoru současnému dynamickému designu japonských aut něco chybí - moře zábavy pro řidiče ve stylu řad RX a MX, jen v usedlejším pojetí rodinných a manažerských vozů.

Že by se rýsovala další spolupráce s Alfou Romeo? Ta se chystá v roce 2015 konečně uvést novou Giulii právě s klasickou koncepcí pohonu. Kříž a had nás na ni láká už od začátku dekády, ale zejména finanční problémy a klesající odbyt její vývoj zbrzdily. Na další sezónu slibuje větší Alfettu, obě budou postaveny na nové platformě, která vzniká spolu s koncernově spřízněným Neptunovým trojzubcem, tedy Maserati. Nezapomínejme však také na to, že Alfa s japonskou Mazdou už kooperují na vzniku nových generací roadsterů MX-5 a Spider.

Důkazy o prohloubení spolupráce však nejsou a Japoncům se aktuální zaměření vyplácí. Přechod na pohon zadních kol alespoň v některých segmentech se tak bohužel nezdá být hudbou velmi blízké budoucnosti. Byť by mohl přinášet další zisky a udržet relativně malého hráče bez zázemí velkého koncernu stabilně na trhu.

JAKE.AUTO.CZ: Mazda RX-8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku Stropnický chce obrněnce za 11 miliard, mají nahradit zastaralou techniku

Kopřivnické Tatře a brněnskému Vojenskému výzkumnému…

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Mazda se chce vrátit k pohonu zadních kol







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta V Německu chystají úpravu emisí NOX skoro pro všechna dieselová auta

Dokonce i ministerstvo životního prostředí se v Německu…

 






 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem! Na lásku nevěřím

Anna Slováčková: Dítě chci, ale asi ne s přítelem!…

Ještě před necelým rokem hlásala, že nevěří na lásku. Teď se Anna Slováčková (21) objevuje po boku svého pizzaře…

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si musel napasovat k volantu

Chlapec (10) ukradl 4 auta za 6 týdnů. Sedačku si…

S jakými autíčky si hrají vaše děti? Damarion Moore (10) z americké Floridy si zahrával s těmi skutečnými a…

 

iSport.cz

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který prohrál nejtěžší boj

Tvrďáci z klece pláčí: Dojemné vzkazy chlapci, který…

MMA bojovníci z Hradce Králové se snaží pomáhat těžce nemocným dětem podporou nadace Šance onkoláčkům. Proto…

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo si asi nezajdou

Blažek o posilách Sparty: Mám z toho strach. Na pivo…

Milionové nákupy fotbalové Sparty sleduje jako mnozí další s velkým zájmem – i rozpaky. Bývalý gólman Jaromír…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…