Diskuse

Mazda chce zvýšit kompresní poměr benzinových motorů na extrémních 18:1

6.1.2014

Druhé generace motorů Skyactiv má být o 30 % úspornější. Japonští konstruktéři vidí cestu vpřed v dalším navyšování kompresního poměru.

 

  • 33 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 06.01.2014  15:15

    ...

    To jsem na to zvědavej :-)
    A jezdit to bude nejspíš na vodík, žejo?
    Zároveň bych chtěl vidět, co by s tím udělalo natankování N91, odpojení snímače klepání a vytočení do omezovače >:-[]

    PS: Opravte si "deNOTAční zapálení - to je kouzelnej překlep :-)
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 06.01.2014  20:13

      « Re: ...

      Bude také zajímavé, jak se poperou s emisemi. Následující věta mi přijde vtipná. "Díky tomu shoří veškeré palivo ve válci a při spalování vznikne méně oxidů dusíku." Pokud vím, HCCI se vyznačují relativně vysokými emisemi (nespálených) uhlovodíků. Jen tak na zamyšlenou (a pro pobavení), v budoucnu budeme v našich autech možná pálit směs benzínu a nafty. :-) To je představa, co pánové (a dámy)?
      • 21 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 06.01.2014  21:17

        « Re: Re: ...

        Myslim že jedinou dámu vocaď pár magorů docela drsně VWyštvalo
        • 31 Reagovat !

          foto Odan

          Odan 06.01.2014  23:01

          « Re: Re: Re: ...

          To je těžký.
          Když budu chodit do hospody na roh a donekonečna točit před štamgastama o tom, že ta jejich Plznička je hnusná a ať pijou radši víno (Hint hint!), dostanu brzo po kokosu půllitrem.
          A tady je to stejný, jen ty půllitry nelítaj.

          No a jak jsem říkal, stejně si myslím, že je furt tady. X let na tipcaru, x let na lidovkách, chvíle na iDnesu, do toho roky tady a najednou utne? To zrovna.
          • 01 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 06.01.2014  23:24

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Tos přehnal když si VW přirovnal k plzeňskýmu >:D >:-[]
            • 30 Reagovat !

              foto Odan

              Odan 06.01.2014  23:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: ...

              Audi, myslel jsem Audi :-)
              V Bavorsku mají pívo dobrý, tak to by snad šlo.
        • 10 Reagovat !

          foto Tomas-2002

          Tomas_2002 06.01.2014  23:28

          « Re: Re: Re: ...

          Vzpomínejme na ní v dobrém. Třeba je teď někde na lepším místě. Někde, kde V6 od Citroenu spluje dusík a vypouští vůní růží....
        • 20 Reagovat !

          foto Joab

          Joab 07.01.2014  10:06

          « Re: Re: Re: ...

          Kylie, nepřijde ti, že jsi poslední dobou taková jako dost průhledná?:)
      • 10 Reagovat !

        foto RWD

        RWD 07.01.2014  09:55

        « Re: Re: ...

        nebyl by lepší rovnou petrolej? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 07.01.2014  16:34

          « Re: Re: Re: ...

          Je to založené na spalování paliv s rozdílnými vlastnostmi. Benzín a nafta jsou jen jedním příkladem. Ale vzhledem k věčným debatám, co je lepší, mi to přijde vtipné. :-)

          Pokud vím, u HCCI je problém řízení. Myšlenka tedy je, že bys mohl míchat směs ve válci z různých paliv. Díky tomu bys měl pod kontrolou vlastnosti výsledné směsi. Teď asi chápeš, že by to s jedním palivem nefungovalo.
      • 10 Reagovat !

        foto osvoboditel

        osvoboditel 07.01.2014  12:54

        « Re: Re: ...

        Jo ta věta je nesmysl, oxidy dusíku začnou vznikat právě až potom, co se spálí veškeré palivo. Výrazně nejnižší emise NOx mají nepřímovstřikové zážehové motory.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 07.01.2014  16:32

          « Re: Re: Re: ...

          Narážel jsem hlavně na to, že dokonalé spálení směsi je prakticky utopie (je to o to vtipnější, že zrovna tyhle motory na tom nejsou nijak zvlášť dobře). A pak chudá směs a vysoký kompresní poměr u mne znamená hodně NOx. Pokud však vím, v testech měly tyto motory (relativně) nízké emise NOx (nižší než diesely). Zase tolik toho o nich nevím a asi by to stálo za bližší pohled
  • 86 Reagovat !

    foto VWrofl

    VWrofl 06.01.2014  15:40

    Mazda prostě umí

    jak nedávno opět ukázala, takže držím palce!
  • 22 Reagovat !

    foto Wartburg-353W

    Wartburg 353W 06.01.2014  16:02

    Benzin je zase tady

    Zda se, ze Aduv "zastaraly benzinovy motor s nizkym kompresnim pomerem" vstane z mrtvych
    • 72 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.01.2014  17:36

      « Re: Benzin je zase tady

      Naopak, Áda měl pravdu, já tady vidím VZNĚTOVÝ, tedy dieselův motor spalující v tomto případě benzín ........ >:D >:D >:D
  • 74 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 06.01.2014  16:05

    Otázka?

    Jestli není lepší cesta lehce ty motory přifouknout nějakým spolehlivým soft-turbem a vyřešit tak krouťák v nízkých a středních otáčkách, podobně třeba jako to ve své době dělal saab.
    • 11 Reagovat !

      foto Autoservis

      Autoservis 06.01.2014  16:59

      « Re: Otázka?

      To už raději kompresorem ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 06.01.2014  21:18

        « Re: Re: Otázka?

        A nebo, prostě zachovat charakter atmosféry a trochu lepší živost dole. Ono u dvoulitru by hned bylo pár desítek koní navrch, ale je fakt, jestli by se ty náklady na výrobu vrátily.
    • 21 Reagovat !

      foto Vaeden

      Vaeden 07.01.2014  08:11

      « Re: Otázka?

      At se na turba vyserou, na mazdě obdivuju jen a pouze jejich atmosferický motory, jsou jediný (krom amerikánů)

      At se Mazda drží atmosfer!
      • 21 Reagovat !

        foto pargi

        pargi 07.01.2014  08:42

        « Re: Re: Otázka?

        Jojo, jediní, krom amerikánů, Toyoty, Subaru, Lexusu, Hondy, Mitsubishi, Nissanu, Infiniti, Suzuki, Hyundai/Kia...
  • 61 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 06.01.2014  16:55

    Vznětový princip benzíňáku?

    Aby jsme tady potom neměli benzíňáky, co po ránu nejtujou jak Zetor Crystal :-O
    • 13 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.01.2014  17:37

      « Re: Vznětový princip benzíňáku?

      Pravda, to co zkouší momentálně Hyundai má horší zvuk než moderní "naftové" diesely.
    • 01 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 07.01.2014  09:15

      « Re: Vznětový princip benzíňáku?

      Tak priamovstrekové štvorvalce (notabene trojvalce) po studenom štarte zrovna vzorom kultivovanosti nie sú.
      • 00 Reagovat !

        foto biscuit

        biscuit 07.01.2014  09:31

        « Re: Re: Vznětový princip benzíňáku?

        a ktery motor podle tebe je? elektromotor? :-)
        • 01 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 07.01.2014  12:24

          « Re: Re: Re: Vznětový princip benzíňáku?

          No já teď čas od času jedu se starou Astrou 1,6 16V a ta i v mrazu po nastartování běží naprosto potichu. Neuvěřitelný jaký měl Opel před 14 lety výborný motory. Ve všech režimech otáček to jede, má to i výkonovou špičku, která většině dnešních turbo benzínům žalostně chybí a světe div se, žere to v zimě 8 litrů město. Nějak ten pokrok v bezínových motorech nikde nevidím ;-\
      • 01 Reagovat !

        foto Cuba66

        Cuba66 07.01.2014  13:34

        « Re: Re: Vznětový princip benzíňáku?

        Já jezdím dieselovým Aurisem 2.0D4-D a každý ráno si říkám, jak je to hlučný. Ale vždycky jen do okamžiku, kdy kolem projede soused s Oktávií TDi. Hned slyším, jakýho mám tichošlápka :-)

        P.S.: Mimochodem, myslím, že jsem někde četl jak snižují kompresní poměr u dieselů (myslím u Mitsu. 1,8 ASX), aby byly kultivovanější... Tak těm motorářům dneska nějak nerozumím, za vším jsou asi ty nesmyslný emisní limity..
  • 14 Reagovat !

    foto PeeTeeR

    PeeTeeR 06.01.2014  17:24

    Kompresor

    Kompresor Vám ubere na účinnosti motoru.
    No doufám že to Mazdě vyjde... Když vlastně kompresni pomer je objem nasateho vzduchu ku objemu stlaceného vzduchu. U benzinovych motoru se toto pohybovalo cca od 7 mi po 12... Čím vyssi pomer tím vyssi bude teplota ve valci diky stlaceni, muze vzniknout samovzniceni ve valci. Snad se to Mazde podari. Kdyz uz mají 14:1 tak by kluci japonsti mohli vymyslet jak se s timto neduhem popasovat a ukazat to ze jejich motory jsou uspornejsi v beznem provozu nez stejne vykonny maloobjemovy 5x oturbeny motor...
    Bravo Mazda!!!
    • 35 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.01.2014  17:38

      « Re: Kompresor

      No s Wankelem se pasují už hodně dlouho a zatím se to moc nevede ......... a to mám Mazdu opravdu hodně rád.
      • 02 Reagovat !

        foto Gouda

        Gouda 06.01.2014  18:14

        « Re: Re: Kompresor

        To není úplně fér srovnání. Wankel má nepřekonatelné principiální nedostatky, které ho v souboji o efektivitu prakticky vyřazují ze hry. Navíc v jeho vývoji není žádná konkurence, a proto do něho jde málo prostředků finančních i lidských.
        • 00 Reagovat !

          foto Freddka

          Freddka 08.01.2014  09:33

          « Re: Re: Re: Kompresor

          Wankel nema principialni nedostatky, naopak z principu je nejuspornejsi - kazda doba je pracovni. Problem je s materialy, ty motory zatim mnoho nevydrzi, RX8 byl podle me necekany uspech, ale zase se na to vykaslali a ani se jim nedivim ... :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Gouda

            Gouda 08.01.2014  10:43

            « Re: Re: Re: Kompresor

            Ano, já jsem myslel hlavně inženýrské nedostatky. Z mého omezeného povědomí vyplývá, že rotorová komora operuje v termodynamicky stálém stavu, takže těsnění jednotlivých komor je inženýrská noční můra.
            Ale jsou tam i čistě principiální problémy. Odchod nespálené směsi a CO do výfukového systému, hlavně při změně otáček motoru. A v autě se dá celkem těžko provozovat motor na konstantních otáčkách, jako v lodi nebo v letadle. Nebo taky fakt, že spalovací komora se pohybuje, což generuje v hořící expandující směsi proudy přímo odebírající energii (což ale paradoxně přispívá k hladkému chodu).
    • 30 Reagovat !

      foto JaMM

      JaMM 06.01.2014  17:56

      « Re: Kompresor

      Bojim sa vsak, ako budu tieto zuslachtene motory fungovat po 100 tkm, ked ich bude vytacat uz za studena nejaky pretekar. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 07.01.2014  09:18

        « Re: Re: Kompresor

        Takisto ako fúkané motory, ktoré pretekári vytáčajú za studena, prípadne prehriate rovno zhasnú. :-!
        • 01 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 07.01.2014  12:28

          « Re: Re: Re: Kompresor

          Automobilky nechtěj aby to vydrželo 300 tkm tak ty motory konstruujou tak aby se vysypaly co nejdřív po záruce. Čili nekvalitní materiály v kombinaci s long life oleji a technologie, která potřebuje trochu slušný zacházení, ale od uživatelů se jí ho nedostává a výsledek? Auto jako nekvalitní spotřební zboží. Chvilku pojezdit a pak zahodit.
    • 00 Reagovat !

      foto pargi

      pargi 07.01.2014  08:50

      « Re: Kompresor

      Třeba konečná komprese foukaných motorů může být ještě větší, jelikož nasávaný vzduch už ztlačený je. No a kdyby něco, vždy je tady možnost tankovat palivo s vyšším oktanovým číslem (což ale pro masový produkční motor není úplně optimální řešení - pro provozovatele). A kompresor spíš zvyšuje třecí ztráty, bohatě to ale vykoupí právě zvýšením účinnosti motoru.
  • 40 Reagovat !

    foto Ad-

    Ad. 06.01.2014  17:39

    kompresní poměr

    Jen bych zmínil rozdíl mezi kompresním poměrem geometrickým a skutečným poměrem objemů stlačené směsi (případně vzduchu).

    Ten geometrický je daný geometrií klikového mechanismu a ten uvádí i Mazda. Skutečný kompresní poměr směsi je ale nižsí, protože ke kompresi nedochází při celé délce zdvihu. Jakmile používáte Atkinsonův nebo Millerův cyklus, skutečný kompresní poměr se liší od geometrického. A že mazda tyhle věci používá moc ráda :-)

    V každém případě fandím!

    Jinak vznět u benzinových motorů je možný, viz (diesotto u MB, teď experimentuje Hyundai nebo kdo), ale problém je s nízkou účinností a nestabilitou hoření. Tenhle způsob spalování se jmenuje HCCI, což znamená Homogenous Compresion Charge Ignition... ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto petrumr

      petrumr 06.01.2014  18:18

      « Re: kompresní poměr

      my modeláři to známe, sice je to dvoutakt....
    • 10 Reagovat !

      foto Dobiii

      Dobiii 06.01.2014  18:49

      « kompresní poměr

      Skutečný kompresní poměr (dynamický) může být i vyšší než statický např 10:1 spoustu atmosferických motorů dokáže před uzavřením sacího ventilu naplnit i více než 100% objemu válce... Motory F1 mají až 145% před uzavřením ventilu a staticky kompresní poměr 14:1 a více...
      • 00 Reagovat !

        foto Ad-

        Ad. 07.01.2014  17:41

        « Re: kompresní poměr

        To, co popisuješ ty, je účinnost naplnění válce...

        Pro její zvýšení se ladí délka sacího potrubí, snižují se ztráty v sání, kanálech, atd. VW u motoru 1,8 TFSI udělalo tvar sacích kanálu tak, že měly trochu tvar difusoru. Zvýšila se tím rychlost vzduchu a tím hybnost vzduchového sloupce ve válci. Díky setrvačné síle toho sloupce vzduchu se do válce dostalo více vzduchu a tímpádem se zvýšila i účinnost naplnění.
    • 02 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 06.01.2014  21:35

      « Re: kompresní poměr

      Gasoline Direct Injection, GDi,
      Gasoline Direct Injection Compression Ignition Engine, GDCI Car :-)
  • 66 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 06.01.2014  18:11

    Nic nového pod Sluncem

    Dieselu samozřejmě patří budoucnost, ať už se jmenuje TDI, nebo HCCI. A palivem následující generace bude zemní plyn - pochopitelně spalovaný v dieselu!

    BTW: vždycky jsem psal o tom, že snižování kompresního poměru je nesmysl. Proč měl motor 1,9TDI tak malou reálnou spotřebu a jásavý zátah? Protože měl kompresní poměr 20:1! :yes:
    • 11 Reagovat !

      foto eXp10it

      eXp10it 06.01.2014  20:06

      « Re: Nic nového pod Sluncem

      Každé palivo má své nasazení, jenom zaslepený člověk bez zkušeností nebo nadhledu odsuzuje benzín/naftu/LPG 8-s Stejně jako budete těžko tvrdit že na denní popojíždění 5km po městě je nejlepší nafta tak stejně budete těžko tvrdit že na dálnici je nejlepší atmosférický benzín. Chce to trochu myslet a můžete být spokojený i vy.
      • 12 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 06.01.2014  21:35

        « Re: Re: Nic nového pod Sluncem

        :yes:
      • 12 Reagovat !

        foto PKSPKS

        PKSPKS 07.01.2014  00:20

        « Re: Re: Nic nového pod Sluncem

        Co mas proti atmosferickemu benzinu na dialnici? Moj 2 tonovy Journey 3,6 V6 na dialnici pri 125km/h zoberie okolo 8l benzinu, pri 130km/h okolo 9l.
        S 2.0 TDi s o tretinu lahsim autom a s o tretinu mensim celnym prierezom som na dialnici robil okolo 7,5l/100km
        Dialnica nie je diesli a benzine, dialnica je o zladeni vykonu motora s velkostou a hmotnostou auta.
    • 32 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 06.01.2014  23:55

      « Re: Nic nového pod Sluncem

      Což ho moc nešlechtí neb u dieslu se tak trochu dá říct že čím nižší komresní poměr tim lepší :yes: >:D
      To čim vyšší tim lepší platí u benzínu ty pako >:-[]
      • 23 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 07.01.2014  01:56

        « Re: Re: Nic nového pod Sluncem

        No ty budeš asi expert... >:D >:D >:D
        • 22 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 07.01.2014  03:29

          « Re: Re: Re: Nic nového pod Sluncem

          No proti tobě teda určitě >:-[]
          Bravo Mazda Bravo :yes: :-)
    • 22 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 07.01.2014  10:40

      « Re: Nic nového pod Sluncem

      "...palivem následující generace bude zemní plyn - pochopitelně spalovaný v dieselu..."

      Ado, toto vazne aspiruje na vitazstvo v zlatom ventilku! Pretoze "diesel" je bud oznacenie paliva (nafta) alebo motora ktory spaluje naftu. Chces teda plyn (palivo) spalovat v nafte (palivo)?

      btw, 1.9tdi mal tak malu spotrebu preto, ze este nebol uskrteny kadejakymi klapkami, dpf-filtrami, egr-ventilmi a podobnymi eko-nezmyslami. A mimochodom, mal kompresny pomer 19:1 (vo verzii s "PumpeDüse") pripadne 19.5:1 (starsi model, este s "VerteilerPumpe"). Potom 2.0TDI-PD to znizil na 18.5:1, a 2.0TDI-CR na 18:1.
      • 20 Reagovat !

        foto Lovap

        Lovap 07.01.2014  11:28

        « Re: Re: Nic nového pod Sluncem

        Ten zlatý ventil by mal ísť skôr tebe, nemyslíš? Označenie motoru ako "diesel" akosi nie je o tom, že spaľuje naftu, ale o tom, že ho vynašiel Rudolf Diesel >:D , ktorý nevynašiel motor spaľujúci naftu, ale motor, kde sa palivová zmes vznieti tlakom a nie zážihom iskry. Dieselove motory totiž vôbec nemusia spaľovať naftu - prvý Dieselov motor spaľoval arašidový olej a napríklad lode spaľujú v dieseloch mazut, čo nafta takisto nie je.
  • 39 Reagovat !

    foto rmt

    rmt 06.01.2014  18:53

    technika

    Mazda ma asi dobrou techniku, o tom žádná, ale designově se mi Mazda nelíbí ani jedna, připadají mi nudný.
    • 74 Reagovat !

      foto fulbo

      fulbo 06.01.2014  19:28

      « Re: technika

      Mazda a nudný design?? Red Dot Design Awarded to the new Mazda 6.
      • 36 Reagovat !

        foto rmt

        rmt 06.01.2014  19:38

        « Re: Re: technika

        jo Mazda 6 není tak hrozná, mne se líbí designově jiný auta, ale to je můj názor. Mazdu bych si nekoupil, ani tu 6 a třeba cx-7 je pro mě hodně ošklivý auto.
        • 15 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 06.01.2014  20:11

          « Re: Re: Re: technika

          nie kazdy ma rad tie obliny to je pravda, mne napriklad mazda 6 sedi dizajnovo vcelku ok ale 3ka uz az taka originalna kraska nie je, CX5 je tiez hodne zvlastna to je fakt, omnoho mi tu viac ladi hranatejsi dizajn sportagu ked sme uz u SUVeciek, v nizsej strednej triede nie je oblina ako oblina a ceed a mazda 3 su sice obe dost oble a gulate auta ale posobia pritom obe uplne inak a odlisne, podobne aj 308micka, mne na mazde nevadi ako tak nic ale ten ich dizajn mam pocit ze sa rychlo okuka ta velka maska uzke svetla a velke oble plochy nie su velmi trvacne , to uz aj i30 je hrantejsia a to je korejec pritom, ja mazde fandim ako teda aj vsetkym azijcom teda aj japoncom ale dizajn novych gulatuckych mazd sa asi rychlo okuka bohuzial, ale je fajn ze mas nazor aky mas, to je normalne ved kazdy mame svoj nazor a kazdy si vieme dnes vybrat take auto z ponuky ake sa nam paci :yes:
          • 20 Reagovat !

            foto rmt

            rmt 06.01.2014  20:19

            « Re: Re: Re: Re: technika

            jo to jsi napsal dobře ze se rychle okouka, třeba vitara kterou máme tak i po 7 letech výroby vypadá furt dobře a rad se s ni kocham. Tohle téma tu nejde vyřešit, každý ma jiný vkus, taky proto se vyrábí tolik aut.
            • 03 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 06.01.2014  20:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: technika

              dizajn je hodne subjektivna zalezitost to je pravda ;-) , stara dobra SX4ka vyzera stale super ako keby este len vcera vysla prvykrat z vyrobnej linky ale ta nova cross SX4 to uz bude iny pribeh, tie velke svetla a obla natiahnuta vajcoidna konstrukcia bude starnut rychlejsie, vitara je pekna hranatucka ale novy model by si uz stejne davno zasluzila ale je fakt ze SUVeckam hrany sedia, sportagu obzvlast ale aj vitare alebo land roverom ;-)
              • 10 Reagovat !

                foto rmt

                rmt 06.01.2014  20:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: technika

                Mne se líbí i ten s-cross, je fakt ze jsem suzukifil, ale designově pěkný, a kizashi je taky parádní. Design renaltu je dost kontroverzní, mne se taky líbí ale spouště lidem se nelíbí vůbec. Já si ho kvůli vzhledu koupil. Auta co me nudí je VW snad jen transportér je dobrej. Takovej Touran byl okoukanej snad už když vyšel.
      • 13 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.01.2014  20:33

        « Re: technika

        Stačí se podívat, kdo všechno tuhle cenu dostal. Očividně nejsem designér, takovou skvadru nedokáži nijak uchopit.
        • 02 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 06.01.2014  21:37

          « Re: Re: technika

          U motorů je to podobné, například jásání Američanů - porotců nad 1,0 Ecoboost .......
          • 22 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 06.01.2014  22:50

            « Re: Re: Re: technika

            V tomhle případě jde mimo jiné i o to, že když někdo Red Dot vytáhne, tak si vůbec neuvědomuje, že tuhle cenu vyhrála i řada Škodovek, včetně Fabie II a Roomsteru, což jsou vskutku designérské skvosty. >:-[] Takže se vždy musím smát. A opravdu nevím, jak tuhle skupinu uchopit. Ale nejsem designér, takže co já o tom vím.
    • 01 Reagovat !

      foto xjara

      xjara 07.01.2014  15:40

      « Re: technika

      Tohle je samozrejme vec nazoru. Ale prozrad mi prosim co si myslis o vw kdyz mazda je designove nudna? :-)
  • 41 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    "-- skrytý --" 06.01.2014  23:15

    No, niekto inovuje...

    …druhi sa uspokoja s primontovanim turba na cokolvek, co najdu v koncernovom sklade. To plati tak pre VAG ako je pre FORD.
    • 11 Reagovat !

      foto adamzprahy

      adamzprahy 07.01.2014  07:51

      « Re: No, niekto inovuje...

      myslet si, že dnešní maloobjemové turbomotory jsou jen jednoduše oturbená stará technika je hodně mylné. Mazda jde jenom jiným směrem, osobně nevím jestli takhle složitá "atmosféra" má nějak extra výhodu oproti turbomotoru, ale to je jen můj názor. Nic proti "downsizingu" ani těmto pokusům Mazdy nemám, naopak, je to prostě vývoj :yes:
      • 11 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 07.01.2014  10:46

        « Re: Re: No, niekto inovuje...

        Kazdy si vyberie svoju vlastnu cestu. Mne osobne je sympaticke, ze taka (pomerne) mala automobilka ako Mazda sa neboji ist "proti prudu". Pretoze co si budeme navravat, dnes sa vacsinou razi cesta down-sizingu, male objemy, 3- (alebo 2-) valce, turbo.

        Este pred par rokmi by som povedal, ze benzinovy (a vlastne aj naftovy) motor s kompresnym pomerom 14:1 je cisty nezmysel. Prakticky nemozne, a realny prinos nulovy. A to sa v oblasti vyvoja a testovania spalovacich motorov pohybujem dost dlho. No dnes by som bol uz opatrnejsi. Ze to este nikto nespravil to neznamena, ze sa to neda (ako nas uz Mazda presvedcila s prvou generaciou SkyActiv).
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 08.01.2014  01:35

          « Re: Re: Re: No, niekto inovuje...

          Nebyl kompresní poměr 14:1 dosažen před více než 30 lety?
  • 14 Reagovat !

    foto Tomas-2002

    Tomas_2002 06.01.2014  23:24

    Mazda

    Mazda už toho tolikrát tolik chtěla... :no:
  • 31 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 07.01.2014  07:50

    mazda aspoň nespí

    Samozřejmě, že tyto myšlenky už jsou v teoretické rovinně známé x desetiletí. Nicméně kdo je začal ve velkém sériově uplatňovat? Skoro nikdo. Většina automobilek jen přikřivuje plechy dle módních trendů a čas od času přisype trochu zobání v podobě nesmyslných asistenčních systémů, aby odvedli pozornost od podstaty věci. Mazna alespoň něco dělá a v zásadě jí to docela jde, takže má mé uznání. Ono automobilový průmysl není jen marketing a placení diskutéři vulgárně napadající okolí při propagaci svého panoptického šrotu. Ono by to mělo být o tom něco vymyslet, tak aby to něco přineslo a fungovalo. Jak moc to bude perla, možná alternativa či jen slepá větev ukáže až čas.
  • 12 Reagovat !

    foto mrs

    mrs 07.01.2014  08:28

    Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

    tak možná po letech dalšího vývoje doženou co dnes ztrácejí na přeplňované motory, které se za tu dobu zase zlepší, takže se poměr moc nezmění... >:D

    Technologie Skyactiv je takové hezké slovo, které ale nepřínáší v praxi až tak nic moc převratného (viz. nové motory v Mazdě 6 a 3), které na turba ztrácejí dynamikou a neposkytují lepší spotřebu... Ale zní to hezky (pro někoho, kdo to nemá možnost reálně porovnat). ;-)
    • 31 Reagovat !

      foto sexfive

      sexfive 07.01.2014  11:59

      « Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

      realne porovnať..a ty máš tu možnosť? v mojej CX-5 dvojliter má len 2000km a papká si nežne okolo 7 litríkov.. skús šliapnuť na krk tým minimotorčekom s turbom, koľko si zožerú. Mazda :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto MichalSVK

        MichalSVK 07.01.2014  20:20

        « Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

        :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 07.01.2014  22:17

        « Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

        Prave vcera v noci ve spitale na pohotovosti >:D jsem cetl v nejnovejsim Autobildu porovnani spotreby vozu v rezimu na plny plyn. Svete div se- z porovnavanych vozu docela jednoznacne vyhrala Skodufka Octavia 1,2 TSI. Pokud si to dobre pamatuju, sla pod 14l.- treba 2,0 TDI v porovnatelne tride byly nad 20l. a 1,6 TDI dokonce neco nad 22, jestli to nebylo 24? (omluva, nemam fotografickou pamet ;-\ ). Prekvapilo me to dost silne.
        • 00 Reagovat !

          foto Ham-

          Ham. 07.01.2014  22:48

          « Re: Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

          Zajímavé, v testu 1.2 TSI proti 1.6 TDI v Roomsteru to bylo přesně naopak, TSI 18,9 při 180km/h a TDI 10,7 při 180.
          Těm 14 litrům u nové generace TSI bych i věřil, ale 20 u TDI je nesmysl.

          [odkaz]|ref=[odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Ada-je-zase-tady

            Ada je zase tady 07.01.2014  23:52

            « Re: Re: Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

            Když jedu s obytným přívěsem z Jáchymova nahoru na Boží Dar, tak 2.0 TDI si vezme na těch 2km do kopce 20 jako nic. Ale jinak jezdím s Outlanderem za průměr 7,2, což na tu bednu, která se musí protlačovat vzduchem, není zas tak moc. S benzínem by to bylo průměrně za 12 (vyzkoušeno se stejným autem z půjčovny). Takže je to stále o jediném: Carnotův cyklus, stejně jako první i druhá termodynamická věta stále platí. A proto budoucnost je v dieselu. :-! Je dobře, že to pochopili i u Mazdy. Vzhledem k tomu, že je na světě mnohem váce zemního plynu, než ropy, je správná i ta jejich snaha postavit diesel na alternativní palivo, jako je benzín. Diesel na plyn bude další etapa. :yes: :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 08.01.2014  14:36

            « Re: Re: Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

            V mnou zminenem testu neslo o ustalenou rychlost 180km/h, kde ma hlavni slovo aerodynamika. Tam bude zvlast u takove krabice jako je Roomster hrat roli vic veci.
            Ten test byl o skutecne zmerene spotrebe na "Vollgas", tj. plna akcelerace do Vmax a nasledne drzeni plynu na podlaze, na nejake udaje z PP se nehralo. I kdyz je taky porovnavali s realitou.
            Kazdopadne je jasne, ze ma kazdy z vozu svou Vmax uplne jinde. Kazdy test je spis zajimavost castecne vytrzena z reality, clovek si to musi "poskladat" z vic udaju a vyhodnotit podle toho, co od auta ocekava.
      • 00 Reagovat !

        foto cudzinec11

        cudzinec11 08.01.2014  13:22

        « Re: Re: Tak možná doženou co dnes ztrácejí...

        mozem sa spytat, ako si to auto zabehaval? ja mam na novej m3 sedan este iba 200 km, klesla spotreba casom? 7 litrov na CX-5 sa mi zda velmi malo, nakolko ma najhorsiu hmotnost a koeficient odporu z novych modelov mazdy
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je obětí zvrhlíka dítě

Za znásilnění v Česku padají jen podmínky. I když je…

Velká část pachatelů, které soudy v Česku loni odsoudily za znásilnění, dostala podmínečný trest. Ve většině…

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

 

iSport.cz

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na Vary, ty padly v Prostějově

Motor zdolal ve šlágru Kladno 3:0 a dotáhl se na…

Hokejisté Českých Budějovic navázali na výhru v Karlových Varech a porazili Kladno 3:0. Motor ani v jedenáctém…

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho ohromuje každý večer

Jágr o nové roli v Calgary i talentu, který ho…

Hokejový útočník Jaromír Jágr se v minulých dnech představil ve dvou bývalých působištích, ale žádnou nostalgii…

 

Reflex.cz

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek Vondráček z Babišova ANO

Předsedou Poslanecké sněmovny se stal Radek…

Předsedou Sněmovny dnes zvolili poslanci jejího bývalého místopředsedu Radka Vondráčka (ANO). V tajné volbě…

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe přesvědčivě ukázal, proč netisknout peníze

Tolik nul nespočítáte: Končící prezident Zimbabwe…

Robert Mugabe, prezident Zimbabwe a vydavatel stobiliónové bankovky, po měsících tlaku rezignoval. Po třiceti…