nejdulezitejsi informace v tomto clanku je relativne skryta. mereni dle japonskeho standardu je totiz na rozdil od EU velmi blizke realite a srovnani statistik napr. se spritmonitor to jen dokazuje.
lze tudiz skutecne predpokladat realnou spotrebu kolem 5,5 litru, coz je u tohoto typu auta bajecne.
Oni uz i ty oxidy dusiku o necem napovidaji. Uz se tesim, az si ji budu moci prohlednout. Jen skoda ze nejsou prisne normy i v evrope, kdyz si evropa hraje na to jak je ekologicka. Pokazde kdyz pred sebou vidim mrak z koncernovych dieslu vzpomenu si na doby wartasu. Mazda :yes:
normy spotreby v EU jsou extremne smesne a jdou na ruku automobilkam. Ty se pak chlubi marketingove nizkymi cisly, ktere jsou vsak nedosazitelne. Nejusmevnejsi je Opel Ampera. Normovany cyklus 1,6 l/100 km. Realita prvnich testu je spis 10 litru na 100 km. O podvod se nejedna, protoze Opel pouze dodrzuje evropske normy.
z motora zmizol katalyzator a filter pevnych castic, pravdepodobne aj EGR, pribudlo vykonne turbo (predpokladam ze je vykonnejsie ako existujuce), ine zhaviace sviecky, upravene vyfukove ventily... uz len pocat co z toho bude to povestne "kurvitko"
v kazdom pripade drzim place, nic horsie ako filter pevnych castic za posledne roky nevymysleli, v tomto motore nebude, tesime sa :-)
uz len aby to tu bolo
kde to pisu? lebo tu na auto.cz je napisane ze dpf nebude, ale je to clanok s pred par mesiacov
este doplnim: tento clanok pise ze filter nebude [odkaz]
citujem "Skyactiv-D je splňuje bez selektivní katalytické redukce a nepotřebuje ani katalyzátor se zachytávačem NOx"
Ale jasně že DPF bude. Ale nebude filtr zachytávající a likvidující NOx (oxidy dusíku). Ti zmatkaři tam píší to samé 2x - selektivní katalytická redukce = redukce NOx na H2O a N2 - vodu a dusík. Katalyzátor se zachytávačem NOx neboli oxidů dusíku je to samé. Bez DPF se Euro6kové motory neobejdou. Přál bych si to ale myslím že to není technicky dosažitelné.
Dle mých informací má být vstřikovací tlak až 2 500 bar, což znamená vynikající atomizaci paliva a tím pádem málo nepáleného uhlíku = malý a výkonný DPF bez potřeby časté regenerace nezvyšující spotřebu.