Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda CX-9: Šestiválcové SUV dorazilo do Česka, stojí 999.900 Kč

SUV japonské značky nabízí výměnou za milion bohatou výbavu. Ta zahrnuje pohon všech kol, navigaci nebo audiosystém Bose.
Zpět na článek
11. 11. 2014 22:01
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 11. 2014 15:56
12. 11. 2014 07:35
12. 11. 2014 07:37
11. 11. 2014 17:06
11. 11. 2014 18:18
11. 11. 2014 22:01
11. 11. 2014 22:05
12. 11. 2014 01:52
12. 11. 2014 07:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 11. 2014 12:22
12. 11. 2014 12:19
12. 11. 2014 10:30
12. 11. 2014 10:55
12. 11. 2014 11:27
12. 11. 2014 12:14
12. 11. 2014 12:42
Avatar - KANKUNEN
11. 11. 2014 15:50
Tohle je neprodejne,
Jedine snad s plynem v zakladu. A to zrychleni na skoro ctyrlitr neni ani podprumerne. FX to dava pod 7.
Rozbalit vlákno
9
11. 11. 2014 16:01
Re: Tohle je neprodejne,
To zrychlení je zoufalé. X5ka (což je podobná krabice) to dává v motorizaci 35i, ve které má jen o 30 koní víc, za 6,5s. Taky mi to přijde neprodejné, jakkoli dva lidi z okolí, co tím jezdí, znám. :-O
Avatar - KANKUNEN
11. 11. 2014 16:23
Re: Tohle je neprodejne,
Real bude asi mnohem lepsi. Japici by si mohli spolu vyvinout jednu d V6, protoze zajimavych modelu maji dost.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2014 16:23
Re: Tohle je neprodejne,
to zrychlenie je skutocna mizeria.... 3,3 GDI 290hp sorento ktore sa predava v USA zrychluje z 0-100 rychlejsie ako ceed GT ... nuz nie je mazda ako mazda... aj ona ma svoje slabsie kusky
11. 11. 2014 16:50
Re: Tohle je neprodejne,
10 vterin je na takovy motor skutecne dost malo, ale spis by me zajimalo, jak na ne prisli. Ze zvedavosti jsem hodil zrychleni do googlu a vetsina vysledku hovori o mnohem adekvatnejsich 7.5 sekundach. Predpokladam, ze tam budou vetsi ztraty pri rozjezdu a prerazovani, takze cas z 0 na 100 nemusi uplne reprezentovat vyslednou dynamiku, ale i tak je tech 10 vterin trochu moc.
Stejne je uzasne, ze se u nas neco takoveho vubec prodava.
Jinak X5ka je mensi. Tohle ma na dylku 5 metru, takze se radi nekam k Grand SantaFe, Q7...
Avatar - Lucaslegend
11. 11. 2014 20:49
Re: Tohle je neprodejne,
zrychlenie to ma 7.6s z 0 na 60mil....co je z 0 na 100km 8sekund co uz je normalne na tento motor a vahu auta...inac zaujimave auticko a dobry krok od mazdy predat tu par kusov :-)ale zbytocne prehnane davat na to 20tky kolesa...
11. 11. 2014 22:04
Re: Tohle je neprodejne,
Dvacet palcu je uz slusny rozmer, ale na aute rozhodne nevypadaji nijak nadmerecne. Auto je docela otekle a kola zasunuta v podbezich. Vypadaji jako 17ky na beznem aute.
Avatar - Lucaslegend
13. 11. 2014 11:55
Re: Tohle je neprodejne,
po dizajnovej stranke verim ze to bude ok, ale po ekonomickej to je nezmysel....omnoho drahsie pneu a tazsie kolesa a zrejme aj tvrdsie a uz zbytocne sirsie ako 18stky....
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
11. 11. 2014 22:01
Re: Tohle je neprodejne,
Vzhladom na to, ze tu beha niekolko desiatok tychto aut zo siveho dovozu, par kusov sa preda urcite.

A importer viac aj tak neocakava.
Avatar - PepaJ
12. 11. 2014 08:53
Re: Tohle je neprodejne,
zrychlení tu mají špatně uvedeno :

accelerations: 0- 60 mph 7.2 s; 0- 100 km/h 7.6 s

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2014 15:53
zaujimave auto
ale obavam sa ze taketo velke SUV v EU bez dizla bude nepredajna masa plechu... kto si uz nas kupi takyto naslapany benzin v SUV? ved uz male auta dnes mnohi kupuju dizle .... ozaj neviem co tymto mazda sleduje..... ale ako spestrenie ponuky preco nie.... par exemplarov sa iste preda a majitelia budu skutocne mat jedinecne auto... :yes:
Rozbalit vlákno
12
11. 11. 2014 15:56
Re: zaujimave auto
Jenže celý svět, s výjimkou zmatené EU jezdí na benzín, takže konečně pořádné SUV s normálním motorem. Za mě :yes:
Avatar - CHerokee
11. 11. 2014 16:01
Re: zaujimave auto
Normálním motorem... dost zastaralý motor se špatnými parametry. Velký, žíznivý, neekologický (euro 5) a ještě při tom všem si s tím aute moc neporadí. Zrychlení je podprůměrné... Mám rád benzín, ale do takových vozů patří pořádný diesel. SUV nejsou auta na radost... proto mi tato mazda nedává s podobnou motorizací vůbec smysl.
Avatar - Lucaslegend
11. 11. 2014 21:00
Re: zaujimave auto
zabudol si napisat ze to je aj nadpriemerne spolahlivy motor oproti dnesnym srackam...
Avatar - Barrichello
12. 11. 2014 13:33
Re: zaujimave auto
Ten motor by mohl mít lepší výkon (cca 35-40 Kw navíc klidně), konkurence vč. té americké to umí.
zrychlení je blábol, za 10s to nemůže jezdit 100ku, to by muselo vážit 2,5 tuny a ještě to mít 4stupnovej automat.
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2014 16:02
Re: zaujimave auto
no v USA by si iste nekupoval taketo nieco s dizlom... ale v eu je to bohuzial s benzinom asi nepredajne .... keby tam fukli 2,2 129kw dizel z CX5 tak by to mohlo byt vcelku u nas nielen zaujimave auto... ale mozno aj predajne uspesne auto.... nieco ako konkurent sorenta alebo santa fe-cka.... takto s bezninom to na uspech bohuzial v eu nevidim
12. 11. 2014 07:35
Re: zaujimave auto
Takže článek jsi očividně (jako obvykle) nečetl. Jedná se pouze o neofiko dovoz omezeného počtu kusů, prodejní rekordy Mazda trhat ani nemá v plánu.
Avatar - twistedTSD
11. 11. 2014 22:58
Re: zaujimave auto
Jen škoda, že těmi 13+ palci veškeré prodejní úspěchy pořádných SUV s normálním motorem také končí... ;-)
Avatar - _Karel_
11. 11. 2014 17:26
Re: zaujimave auto
Bude jich málo, ale s tím se i počítá.Když někdo koupil benzínový Murano, nebo Infinity, proč ne CX 9. Jak říká Kankunen, LPG.
Jinak, na tomhle mi "Kodo" příliš nefunguje, stará CX 7 se mi určitě líbila víc.
Avatar - twistedTSD
11. 11. 2014 23:04
Re: zaujimave auto
Facelift se podle mě moc nepovedl. Takové klasické násilné naroubování nové masky.
Avatar - pelikoš
12. 11. 2014 06:55
Re: zaujimave auto
takto například vypadá nástupce murana a myslím si, že vypadá mnohem lépe
[odkaz]
12. 11. 2014 07:37
Re: zaujimave auto
Jo, tohle se alespoň dá rozeznat od kvašky (na rozdíl od x-trailu) ;-)
Avatar - _Karel_
12. 11. 2014 07:51
Re: zaujimave auto
Tak jestli vypadá tohle nový líp bych si netroufl tvrdit, ale původní murano je každopádně elegantní krasavec. :yes:
Avatar - Glaukos
11. 11. 2014 17:06
tak si tipnu
ruský trh klesá a tak rozhodily pár aut určených pro Rusy po Evropě (jako kdysi Honda a benzínové CR-V), jinak nářeky pro diesel jsou pitomé, ty náklady by se nevrátily.
Jinak jsem měl možnost jezdit c CX-9 v Austrálii a až na sedadla (pro mě prostě divné) to byla pohoda
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
11. 11. 2014 18:18
Super , ale ...
len pre toho kto má na to, živiť toho žrúta ;-) Také Murano od Mazdy .
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Delfin2
11. 11. 2014 22:01
Klobúk dole
Palec hore vyzerá dobre ako imidžovka paráda ;-) Spotreba nebude nízka, ale ten kto má o take auto záujem vážny tak to riešiť nebude :yes:
Rozbalit vlákno
1
11. 11. 2014 22:05
Re: Klobúk dole
Spotreba u auta tehle velikosti neni nikdy "nizka".
11. 11. 2014 22:10
Pro některé postižené diskutéry ...
Teda zírám co to tu blábolí něktěří rádobi odborníci na SUV.
tak za prvé: nehodnotím dizajn z fotografie
za druhé: ukažte mi nové auto se 3 řadami pohodlných sedadel a ještě slušným kufrem s cenovkou pod 1.000.000,- takový prostě neseženete a to včetně hundéé.
za třetí: tohle auto není na žádný závodění jako pseudo paskvilní X6 apod. pro maséry. Diskuze o zrychlení mi příjde prostě úchylná.
za čtrté: motor je určen pro velmi pohodlnou a spolehlivou jízdu bez starostí, spotřeba 13 litrů nevypadá lákavě, uvědomte si však velmi nízkou cenu vozu a to že takto velká vozidla v naftě jezdí jen o velmi málo menší spotřebou např. Q7, jejich cenovka je však dvojnásobná. Jak dlouho budu musit jezdit , než projedu rozdíl dvou litrů ve spotřebě? Odpověď je nikdy a až ten vůz budu prodávat po 5 letech prodělám cca 600.000,- na CX-9 a na Audi 1.200.000,- !!! Ale mám v garáži Audi, BMW a hrozně jsem ušetřil na nižší spotřebě......... :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2014 07:17
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Plný souhlas, ale to v "sportovní", postižené Evropě a zejména na tomhle serveru pochopí jen málokdo. Tady musí být i traktor sportovní...
12. 11. 2014 07:42
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Proč nehodnotit dizajn z fotografie? A diskuze o zrychlení by byla úchylná, kdyby auto s benzinovým 204 kW 6 hrnkem s téměř V8 objemem dávalo kilo za 7 vteřin. V tabulce je uvedeno přes 10 (to bude nejspíš překlep), a to je u takhle výkonného auta žalostné navzdory jeho velikosti. Diskuze je tedy na místě. Jinak cena je úplně snová :yes:
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2014 08:32
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Vtipné je, že sám výrobce tuhle hodnotu nikde neuvádí (bohužel pro hloupou Evropu), ale různě z webu získané měřené hodnoty jsou cca 7,5-8 sekund. Je to auto primárně pro US trh, kde se na takové hlouposti nehledí, tam je důležitá výbava, cena...
Avatar - aproximus
12. 11. 2014 08:05
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
z toho co píšeš mi nepříjde, že by si kdy vyzkoušel jakékoliv dieslové V6 suv této velikosti od D3. to by ti zřejmě otevřelo oči. horní cx-9 je nabídkou pro skalní a těžké individualisty a je zcela mimo obzor racionálního kupce..
Avatar - Blue Sun
12. 11. 2014 08:21
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Povedzte mi, aproximus, čo si predstavujete pod takým slovom "racionální"? Já jen abychom případně mluvili řečí stejného kmene.
12. 11. 2014 12:25
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Slovník kmene většinový normální nakupující: Racionální je ten, co se správně rozhodne na základě informací z reklamy, reklamní brožůrky a doporučení Karla. Oproti tomi iracionální bude si ověřit konstrukci, zkusit, jak se s tím opravdu jezdí, rozmyslet se co doopravdy potřebuji, jaky typ auta chci, na co mám a pak si podle toho koupit auto.
12. 11. 2014 21:05
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
no ja som vyskusal V6 diesel v D3 (suv ) a zrejme mi to oci neotvorilo , co je take super na 3.0d v autach ktore sa bezne predavaju za 2 000 000 kc ?
12. 11. 2014 11:36
Re: Pro některé postižené diskutéry ...
Ta Mazda bude mit po 5 letech cenu okolo 300k, spis mene. Jinak s tim srovnanim japonskeho mainstream s Q7 jsi tezce mimo. I presto, ze Q7 je na pomery D3 znacne zastarale auto, je jeji technika stale na mile vzdalena teto Mazde (motory, pohon 4x4, vzduchovy podvozek, zpracovani, lepsi materialy, propracovanejsi design atd.).
Avatar - Ada je zase tady
11. 11. 2014 23:38
Jaké SUV?
Je to normální kombík, navíc s nemožným motorem.

Ale možná, že Passat Alltrack také někdo bude považovat za SUV...
Rozbalit vlákno
9
12. 11. 2014 01:52
Re: Jaké SUV?
Za 13 l byste to auto musel šolichat stálou devadesátkou po okreskách. Praxe bude kolem 16 l. Podobně jako Murano. Trochu silnější X5 dvouturbo jezdí za 10, svižně za 11 (vím z praxe). A to už peněženka pozná. Pravda, rozdíl v pořizovací ceně se tak stejně nedožene.
Reakce na Testpilota
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 11. 2014 07:33
Re: Jaké SUV?
Jazdil som so 4.0 litrovym 6 valcom vo Forde Explorer. Pod 10 litrov som sa zmestil bez problemov - na okreskach do rychlosti 100 km/h, 12-13 to zralo pri dynamickejsej jazde (vzhladom na charakter auta), na dialnici (Explorer bola krabica) a v meste s lahkou premavkou.

Motor nemal ani 5000 km.

16 to vezme v meste s nustou premavkou a vtedy, ak nevies jazdit a jazdis ako prasa.
12. 11. 2014 12:22
Re: Jaké SUV?
Turbo není atmosféra. 3l se po těch okreskách bude "šolichat" tak 120km/h. A nakonec kdo jezdí svižně nemá co litovat peneženku. Rozdíl ve spotřebě vlivem stylu jízdy je větší, než vlivem různé konstrukce motoru.
Avatar - Barrichello
12. 11. 2014 13:30
Re: Jaké SUV?
V6 je v pohodě. Akorát tahle japonská nemá nic moc výkon, konurence evropská, ale třeba i americká má delako víc.
Cadillac má z 3,6 V6 atmosféra 320 HP. Chrysler umí 300.

Je fakt, že japonci se za super výkony v téhle třídě nikdy moc nehnali.
Ale ty motory sou vcelku spolehlivé a osvědčené. Věřím že ja 11 s tím v klidu půjde jezdit.
Avatar - Lucaslegend
12. 11. 2014 20:18
Re: Jaké SUV?
Ten 3.6 v cadillacu uz nie uplne poctiva klasicka atmosfera... to uz je priamovstrek, vdaka tomu z toho vydoluje viac koni...

Ja mam starsieho japonca s 3.5 poctivou atmosferou a ta ma slusnych 297koni, cize ziaden podstatny rozdiel...ale ked to porovnam so starsou 300C, tak ta mala ovela horsi 3.5 motor...ale inac nic proti americkym autam nemam...
Avatar - Barrichello
13. 11. 2014 10:27
Re: Jaké SUV?
Tak jistě, je to přímovstrik, ale pořád atmosféra.
Turbo to nemá. Nikdo japoncům nebrání taky udělat přímovstřik. U GM už ho používaj přes 7 let.

Tak stará 3,5 V6 Chrysler byl zastaralý motor, ještě SOHC, původem v 90. let , základ, tedy blok a pár dalších věcí byl ještě z první generace aut jako Concorde, LHS, Vision.
To že se to používalo ještě v roce 2009 bylo z důvodu, že čekali na nový Pentastar.
Avatar - Lucaslegend
13. 11. 2014 12:13
Re: Jaké SUV?
zatial som proti priamovstrekom kedze nemaju filtre pevnych castic a tak nam hnusne zasieraju pluca, takze az ked toto vyriesia potom to bude ok sa tym chvalit........spolahlivost/servisne naklady uz nemusia byt take iste ako pri atmosfere s nepriamym vstrekovanim...

takze v starsejj 300C ktora sa zacala vyrabat v roku 2004 pouzili v podstate motor z 90 rokov....to cakanie bolo nejako dlhe....
Avatar - Barrichello
13. 11. 2014 14:52
Re: Jaké SUV?
Já sem se na to speciálně ptal co se týče spolehlivosti a prý se to jijak extra ne*ere.

Tak oni měli 2,7 V6 DOHC, to byl moderní motor vyvinutý komcem 90 let a ještě upravený v a modernizovaných v letech 2000 a 2005.

Prachy na inovacii motorů 3,5 a 3,8 V6 asi Mercedes nechtěl dát, oni vůbec si za MB mysleli že pro usa řada věcí stačí vč. těch ošklivých interiérů No a když zjistili že nestačí, bzlo už docela pozdě a pak to dotahoval Cerberus a ty motory Pentstar V6 byly v roce 2009 připraveny do sériové výroby. No a pak přišel Fiat a jen to spustil.
12. 11. 2014 12:19
Re: Jaké SUV?
Pěkný design opravdu mate, ale je to SUV jako by byl třeba Tiguan kdyby byl o třídu vetší.
12. 11. 2014 10:30
euro 5??
není to trochu malo ??
Rozbalit vlákno
2
12. 11. 2014 10:55
Re: euro 5??
Pri benzíne je to jedno. Limity rovnaké. To iba diesle majú pri EURO6 problém, ze musia dolievať močovinu.
12. 11. 2014 11:27
Re: euro 5??
ano. to mas pravdu. mezi euro5 a euro6 není u benzinu rozdil. co ale na to rekne urednik?
on u benzinu není ani velky rozdil mezi euro4 a auro6, kdy euro6 by měly splnovat vpodstate všechny neprimovstrikove benziny. jediny rozdil je v NOx, kdy euro6 ma 0.06, zatímco euro4 0.08 - tedy stejne jako euro6 pro naftu.
v reálného testu ale naftove euro6 nesplnuje ani naftove euro3 u NOx
12. 11. 2014 12:14
Supr AKCE
Cena je podhodnocená, čekal jsem 1,4M. Takto obrovské auto v plné palbě a s normální dynamikou - to bude opravdu buď přebytek anebo test trhu anebo jen marketing. To stála svého času cx7. To auto znám a je to opravdu pohodlný, opravdu velký, při řízení předvidatelný a sebejistý a nakonec i docela živý koráb. Nehraje si na F1 na terenních kolech a nemá 600k/1000Nm na to jsou jiné značky. 10s/100 je na předjiždění dost, zejména, když motor reaguje HNED a ne za 4s. Design je opravdu jen přeleštěný, ale mi se líbí ten celkový švih a interiér je paráda. Ke spotřebě - nechápu lidi, kteří dají megapeníz za auto a pak řeší spotřebu třeba na úrovni 1/10 roční amortizace. Asi počkám, až ho někdo slušně ojede a koupím si ho místo cx7 >:D
Rozbalit vlákno
3
12. 11. 2014 12:42
Re: Supr AKCE
normalni dynamikou myslis zrychleni na urovni dacie?
zrychleni za 10s je na klidny jezdeni, urcite to není nic zivyho.
který motor reaguje za 4sec?
Avatar - Barrichello
12. 11. 2014 13:23
Re: Supr AKCE
kdejaký turbo traktor v dehtu, u nějž ještě při ostřejším odjezdu z křižovatky svítí kontrolka ESP jak vánoční stromek (zdravím volvo S80 D5)
Avatar - Lucaslegend
12. 11. 2014 19:59
Re: Supr AKCE
Uz tu viacero ludi pisalo ze to zrychlenie je chybne napisane! Dacia v zivote nebude mat tak dobre zrychlenie...:)
12. 11. 2014 13:13
CX9 v rodině - max. spokojenost
Dovolím si z vlastní zkušenosti doplnit diskusi:
CX9 máme 6 let jako rodinný vůz.
Dlouhodobá kombi spotřeba (reálně měřená) 11,6.
Velmi dobré jízdní vlastnosti na sněhu.
Plnohodnotná sedadla i ve 3 řadě (do cca 170cm), celkově perfektní prostornost a pohodní, i na dlouhé cesty.
Během 6 let žádné poruchy, pouze výměna brzd. kotoučů za výkonnější.
Ke zmiňovaným srovnáním s prémií: dobře znám i MB GL, Q7, X5 a RR (konkurenti při výběru), ale Mazda nám po zevrubném srovnání vyšla nejlépe (cena nebyla hlavním kritériem!)
CX9 je slabé "macho" auto, ale vynikající rodinné.
Jinak na rychlé přesuny mám nové Porsche Cayenne S diesel (4.2 tdi) a Mazdu mám radši :-)
PS - v rodině máme i CX5 a to je mazlík!
Rozbalit vlákno
0