TEST Mazda Demio 1,4 LX - Malý, velký vůz
Zvenku má Demio sice poněkud konzervativní "hranaté" tvary, ale i díky nim, je vnitřek velmi prostorný. Zadní posuvná lavice navíc umožňuje "regulovat" velikost zavazadlového prostoru, pokud je obsazena například dětmi, v rozmezí 330 až 365 litrů. V tom případě je možné posunout sedačku dopředu a zvětšit tím místo pro zavazadla. Je možné ji také překlopit až k předním opěradlům. Tímto vznikne dostatečně velký prostor pro přepravu například ledničky nebo dvou horských kol. Pochvalu zaslouží nízký práh pro nakládání zavazadel. Sériově instalované střešní ližiny umožňují naložit další zavazadla na střechu.
Přístrojová deska a výplně dveří obsahují několik odkládacích míst na drobné předměty. Bohužel šedivý plast použitý v interiéru a horší kvalita dílenského zpracování mírně kazí celkově příznivý dojem z Demia.
Zatím jediným motorem, který je možné s Demiem zakoupit, je zážehový čtyřválec 1,4 s nejvyšším výkonem 53 kW. Nejvyšší točivý moment dosahuje hodnoty 105 Nm při 3000 otáčkách za minutu, ale neklesá pod 100 Nm v rozmezí 1600 až 5000 ot/min. Jeho výkon i točivý moment je pro běžnou jízdu s relativně lehkým Demiem (950 kg) dostatečný. Spotřeba byla během testu velmi příznivá a pohybovala se okolo 6,5-7,0 l/100 km při jízdě mimo město.
Řazení je přesné, spojkový pedál jde velmi lehce. Posilovač řízení má přiměřený účinek.
Mazda Demio je zajímavá především svou užitnou hodnotou, variabilním interiérem, úsporným motorem a tříletou zárukou. Také poruchovost Demia, vzhledem k velmi dobré spolehlivosti ostatních automobilů Mazda, by měla být minimální. Jisté zklamání však přináší až příliš strohý design přístrojové desky a výplní dveří. Cena testovaného Demia 1,4 LX byla 359.740 Kč.