jazdil som s predchadzajucou M6-kou v nafte, a prave spojka mi sla pekne na nervy: fungovala stylom "Nic - StaleNic - FurtNic - Plny -PriskokomVpred". Zaberala na velmi kratkej drahe a mal som problemy ju davkovat. To sice redukuje jej preklzovanie a zvysuje zivotnost, ale komfortu (najma v meste, kde sa clovek casto pohyna) to neprida...
potvrdzujem, na 2.0MRZ-CD M6 mam poriadne tuhu spojku, pre damy to vobec nie je. Zaroven 1. a 2. rychlostny stupen su velmi kratke a mestske kolony sa v tejto kombinacii nejazdia lahko.
Aj Kórejci. Žiaľ. Jazda v kolóne kde je treba 1-2, neutrál a stále dokola je pekná otrava. Ťažko sa zvyká ...
To nie je o vodičovi, ale o nedostatku auta. Najlepšie sa mi rozbiehalo paradoxne s hyundaiom H-1, kde sa dalo pohnúť bez plynu a spojka zaberala relatívne nízko a vo veľkom rozsahu. Krásne bez cukania.
Ja som na mojej šestke prvej generácii po facelifte najazdil už 40.000 km (teraz má auto 123.000 km) a vôbec som nezaregistroval tento problém. Akurát sa mi chvíľu zdá, keď presadnem z iného auta, že spojka v Mazde je o ničo kratšia.
Najväčší problém u Mazdy pre mňa je, že sa mi trochu odfajčilo ľavé koleno. Mám nadváhu a do šestky sa musí človek poskladať, respektíve kvôli úzkym dverám (z profilu) sú predné sedadlá pusunuté viac do stredu auta. Chce to však len trochu zmeniť spôsob nastupovania a je to ok.
Teddy má naprostou pravdu. M6 i po FL má u nafty hodně tvrdou spojku,zabírá až ke konci zdvihu a musí se dávat pozor,aby při sepnutí spojky motor nechcípl - a co řemen na to,že? Dlouho nic a pak to rychle zabírá.Rozhodně to není příjemné.Tvrdost pedálu, nebo síla ke stlačení je také hodně velká.Při popojíždění v X-km dlouhé koloně je to po 20-30 min docela nepříjemné a člověk se musí víc soustředit, což se mi u jiných aut nestává.Jinak jízdní vlastnosti a řízení perfekt,vyhozen DPF a SW ošetřeno,takže spotřeba 6 l, nafta neteče do klikovky a neředí olej,auto stabilní i ve vysokých rychlostech,necitlivé ne boční vítr.Mohla být tišší.Řazení 1.a2 st. bývá také u konkurence lepší a přesnější.Nicméně 20. leté dceři na ježdění do školy to stačí.Chovají se k ní ostatní méně agresivně a auto víc respektují,než když měla malé auto.Nj, jsme v české džungli... :no:
Ano, spojka je relativně tuhá (to je snad u sportovně orientované značky, která si zakládá na kvalitě řízení a řazení v pořádku...?), ale u aut s takovým točivým momentem existují i tužší. Velké soustředění není třeba, spojka totiž zabírá přesně a reaguje vždy stejně, díky záběru v horní části dráhy pedálu se s ní dá navíc pracovat rychle - například nedávno testovaný Citroën DS4 byl přesným opakem, chod pedálu byl vždy takovou menší loterií a kvůli delší dráze je potřeba uvolňovat pedál pozvolna.
Najezdil jsem s předchozí M6 2,3benzin cca 60 tis. km a velmi tuhá spojka byl důvod proč už jsem si další Mazdu nekoupil. Jízda ve městě nebo 10km zácpa cestou do Chorvatska byla přímo fyzickým utrpením a to jsem dost fit. I u nové verze je tuhá až běda. Taky řízení bylo velmi tuhé, nevím jak tady. Tj. pokud jedete na konstantní rychlost a rovně je Mazda super, jinak se jí vyhněte.
Měl bych jen dotaz, jak bys chtěl jinak technicky řešit vysouvání spojky, která musí udržet 400 Nm, musí rychle fungovat a má mít nějaký prokluz? U manuální 330d se tomu od dob E46 taky nikdo nedivil a nediví a sám víš, že 335d manuál ani nemá, protože vyšlapávat spojku, co má unést 580 Nm, to aby měl jeden lýtko jak kulturista.
Protože mě ta spojka štvala tak jsem vlezl i do M6 v benzínu 1,8l i 2l. Tam o velkém krouťáku nemluvme a ejhle - spojka šla těžko stejně. Takže já nevím jak bych to řešil, to by asi měli kluci v Mazdě.
Co jsem naposledy vypomáhal známému prodejci a převážel nějaké benzínové 1.8 a 2.0 šestky či pětky, spojka byla vždycky v pohodě. Ale ať tak nebo jinak, ve městě je to pochopitelně otrava.
Co se týče spojky, tak moje zkušenosti jsou takové, že do města, nebo do německých dálničních Stau by se samozřejmě hodil víc automat, proto moje další šestka či nová CX-7 bude muset mít automat (tedy doufám, že nový biturbo "Sky" diesel bude mít aspoň 150 kW, jinak se budu muset obrátit někam jinam).
Ještě zkuste napsat o regeneraci DPF, jak často,kolik km a co hladina oleje v klikové skříni,tj. kolik nafty a její těžké frakce regenerací nateče do oleje.U M6 po FL 1. gen to dělá při důsledném hlídání regenerací,nevypnutí motoru během procesu zhruba 750g/7 tkm... Tyto info všichni decentně ignorují (to není výtka redakci), je to obecný problém a tzv. výhoda nafty se tímto hodně eliminuje - z pohledu budoucích problémů,dnes obohaceno o přidávání MĚŘA do nafty(jiné chem.vlastnosti příměsi a dál nemusím,že?). Zastoupení všech výrobců mlží, servisy též.Berte to jen jako šťoucnutí-chápu,že začít na toto téma psát po pravdě bude znamenat STOP přídělu testovacích vozů a zánik webu nebo periodika. ;-)
Mám kombíka GTA s recenzovaným motorem ve 136kW verzi, jednoho z prvních dovezených do Česka, najeto 65000 km a bez jediného problému s DPF. Olej nepřibývá ani neubývá.
mam ten isty motor, spojka je uplne v pohode, nepripada mi ani extra tvrda, mal som predtym auto s tvrdsou spojkou. samozrejme, ked sadnem do fabie, tak jej spojka je makka ako maslo, az mi to je neprijemne. tak si asi treba zvyknut, neviem.
Cca pri tachometrovych 150 km/h sa auto prisaje k ceste a jazdi samo - ako po kolajniciach. 170-180 km/h a ani naznak dramy pri prejazdoch tiahlych zakrut na autobahn a to ani pri zmene pruhu v zakrute (predsa len, ak za vami ide 911.... patri sa uhnut).
Najvacsia sranda je, ze aj po dvoch hodinach jazdy medzi 150 a 180 auto (1.6, Activematic) nezozerie viac ako 9.5 litra benzinu. Inu, aerodynamika.