Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v listopadu 2008: Honda CR-V v segmentu SUV stále dominuje, Mazda CX-7 se propadá

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Na nejvyšším stupínku v kategorii terénních vozů stanula v listopadu opět Honda CR-V, a to již počtvrté v řadě. Druhé místo tentokrát patří Volkswagenu Tiguan a třetí příčku obsadila Toyota RAV4.

V listopadu bylo zaregistrováno 124 nových CR-V oproti 68 Tiguanům, Honda tedy znovu zvítězila s velkým náskokem 56 vozů. Na dalších příčkách jsou rozdíly minimální. Třetí skončila Toyota RAV4 (61 kusů), čtvrtý Hyundai Santa Fe (54), o jeden vůz méně má na kontě páté BMW X5, Kia Sportage skončila tentokrát šestá (52 vozů), i na dalších příčkách je pořadí vyrovnané – sedmá Grand Vitara má 43 nových registrací, osmý Forester 42, devátý Mercedes-Benz ML 41 a první desítku uzavírá druhý zástupce automobilky Hyundai, tím je Tucson se čtyřmi desítkami nových vozů. Jihokorejský východní vítr přivál do statistik také další nový model, velké SUV iX55, to se ovšem zatím do první třicítky neprobojovalo, pouhé dva kusy mu k tomu pochopitelně nestačily.

Ve srovnání s listopadem roku 2007 si Honda CR-V pohoršila jen mírně, za loňský jedenáctý měsíc bylo nově zaregistrováno 130 vozů, pokles tedy činí 4,6 %. Volkswagen Tiguan si naopak značně polepšil, ale před rokem jeho prodej teprve startoval – skončil na 14 vozech, což znamená zlepšení o 385,7 %. Toyota RAV4 následuje v meziročním porovnání svou japonskou konkurentku se stylizovaným H, z loňských 68 vozů si pohoršila o 10,3 %. Radikální pokles zaznamenal Hyundai Santa Fe, loni kategorii terénních vozů se 176 listopadovými vozy jasně kraloval, letos se tedy propadl o drastických 59,3 %. BMW X5 si připsalo za listopad 2007 79 vozů, letošní výsledek tedy znamená také pokles, i když jen o 32,9 %.

V celkovém pořadí od ledna vede Honda CR-V, jejich počet se přehoupl přes tisícovku (1.002 kusů, podíl ve třídě rovných 8 %), Hyundai Santa Fe je na druhém místě s 814 kusy (podíl 6,5 %), třetí je BMW X5 (754 kusů, podíl 6 %), čtvrtá je Kia Sportage (646 kusů, podíl 5,1 %) a na pátém je Nissan Qashqai s 603 kusy (podíl 4,8 %). V první pětce se tedy oproti říjnu nic nezměnilo, ovšem Mazda CX-7 spadla v celoročním žebříčku až na osmé místo. Dostala se před ní nejen Grand Vitara od Suzuki, ale i VW Tiguan.

V meziročním srovnání je na tom první pětka následovně: registrace CR-V vzrostly z loňských 878 o 14,1 %, Hyundai Santa Fe se samozřejmě propadl ze 1.482 kusů o 45,1 %, BMW X5 je na tom letos lépe o 59,4 % (loni 473), Sportage si naopak mírně pohoršila o 3,3 % (loni 668). Japonsko-britský kočovník je na tom o 100,3 % lépe než loni, kdy bylo za prvních jedenáct měsíců zaregistrováno 301 aut.

Mezi terénními vozy dominují přepážky, tedy užitkové verze N1 s odpočtem DPH. Například u vítězného CR-V byl jejich podíl v listopadu 46,8 % (58 kusů). U Tiguanu přesáhly nákladní verze polovinu celkového počtu (52,9 %, 36 vozů). Velmi podobný výsledek si na konto připsala Toyota RAV4 – 52,5 % (32 ze 61 toyot mělo v listopadu mřížku). U Hyundaie Santa Fe byl jejich podíl ještě vyšší, plných 66,7 % (36 aut), u BMW X5 pak tvořily více než tři čtvrtiny celkových registrací (75,5 %, 40 z 53 vozů).

Nejvíce SUV se vznětovými motory prodala Honda, dieselové CR-V si odvezlo celkem 96 zákazníků. V procentní statistice ovšem patří prvenství korejskému Santa Fe, všechny nové Hyundaie této modelové řady měly pod kapotou agregát o objemu 2,2 litru spalující naftu, žíznivější benzinové dva-sedmičky vyšly naprázdno. Bavorská X5 v této statistice zaostala za lídrem jen o 3,8 %, dva listopadové vozy byly poháněny zážehovými motory.

Třída terénních vozů, registrace na českém trhu v listopadu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období11/20081-11/200811/20081-11/2008
1.Honda CR-V124100211,0%8,0%
2.Volkswagen TIGUAN685546,0%4,4%
3.Toyota RAV4614985,4%4,0%
4.Hyundai SANTAFE548144,8%6,5%
5.BMW X 5537544,7%6,0%
6.Kia SPORTAGE526464,6%5,1%
7.Suzuki GRAND VITARA435823,8%4,6%
8.Subaru FORESTER423593,7%2,9%
9.Mercedes-Benz ML414303,6%3,4%
10.Hyundai TUCSON404433,5%3,5%
11.Nissan QASHQAI386033,4%4,8%
12.Audi Q7354463,1%3,5%
13.Mitsubishi OUTLANDER344513,0%3,6%
14.Volkswagen TOUAREG324122,8%3,3%
15.Ford KUGA311222,8%1,0%
16.Toyota LAND CRUISER243122,1%2,5%
17.BMW X 6231102,0%0,9%
18.Nissan X-TRAIL222172,0%1,7%
19.Ford RANGER211041,9%0,8%
20.Volvo XC90202661,8%2,1%
21.BMW X 3192981,7%2,4%
21.Land Rover FREELANDER191101,7%0,9%
23.Chevrolet CAPTIVA142801,2%2,2%
23.Peugeot 4007141141,2%0,9%
23.Renault KOLEOS14351,2%0,3%
26.Mazda CX-7135521,2%4,4%
27.Citroën C CROSSER121351,1%1,1%
27.Opel ANTARA12771,1%0,6%
29.Land Rover DISCOVERY9940,8%0,7%
29.Mercedes-Benz GLK9180,8%0,1%
29.Mitsubishi PAJERO9930,8%0,7%
-Ostatní modely125163711,1%13,0%
-CELKEM112712568100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Avatar - R32
22. 12. 2008 20:32
Re: Mazda CX-7
OKi Oki, nechcel som na teba útočiť, s nohami som to myslel zo srandy (ale sú aj taký ľudia) >:D Veľa zdaru. ;-)
Avatar - woody-alien
22. 12. 2008 18:53
Re: TIGI NA DRUHOU
Tak blábol to jistě je, jenom nejni o nic větší než ten od GTI, kterej se rozplývá nad prodejem Tigiho a CRV s dvojnásobným prodejem taktně přehlíží jako něco odpudivého na dotek. A ty taky pěkně meleš... :-)
Avatar - Ham.
22. 12. 2008 18:21
Re: Leaders and Losers
Jo to docela sedí, GTI je o něco rychlejší díky krouťáku jak v přímce tak na výjezdech ze zatáček a něco šetří i na brzdách. Chtělo by to u CTR snížit váhu tak o 100 kg a asi by bylo vyrovnáno, cesta kterou nedávno nastoupila Mazda u 2 a 6 má něco do sebe.

:-)
Avatar - R32
22. 12. 2008 17:48
Re: Mazda CX-7
Ja som tvrdil že Tigu, Kuga a Qashqai sú rozdielna trieda? S Toyotou RAV-4 mám skúsenosť a s miestom je to porovnateľné, no krátke predné sedáky je mínus, hlavne na dlhšej ceste to obťažuje... Psychycky som na tom inak v pohode, ďakujem za opýtanie, no súdiť niekoho len podľa toho, že tu neprispievam v každom článku je asi choré. Mne stačí čítať, nie vždy mám čas a chuť prezentovať sa a hlavne sa potom s niekym naťahovať na blbostiach... ;-)
Avatar - King
22. 12. 2008 15:45
Re: Leaders and Losers
Pokud brzdy testuješ takhle poctivě, může to být zajímavé, mě se ale na normální silnici nikdy brzdy utahat nepodařilo.

Jinak co se týče srovnání GTI a CTR, mrkni sem [odkaz] . Nejde o to, jestli budeš o sekundu pomalejší, ale jak se budeš za volantem bavit. Předpokládám, že v současné turboéře jsi nekupoval CTR proto, že budeš nejrychlejší na silnici. ;-)