O důležitosti kategorie terénních a lehkých sportovně-užitkových automobilů dnes svědčí už jen to, že v dubnu se prodalo více takových aut než klasických osobních aut střední třídy.
Je celkom možné, že VW uprednostňuje západné trhy a na Čechy sa nedostáva potrebné množstvo, napokon čakať mesiace na nové auto sa nikomu nechce. Podobne bol na tom Ford Mondeo, či vlani Nissan Qasquai.
V tomto případě je otevřený konec nutný, jestli někdy skončí ta trapárna, kterou předvádí VW, prostřednictvím svého českého importéra, kdy není schopen uspokojit více než polovinu poptávky po Tiguanu. Na druhou stranu bych se nedivil, kdyby na to Tiguan letos prodejně dojel, potenciálního zákazníka neurčitá informace o termínu dodání a další mlžení za chvíli odradí a půjde jinam. Nabídka je dnes dost široká.
A navíc - za stejnou verzi v Česku chce prodejce u naprosto identického typu o cca 160 tis, korun víc, než při přepočtu aktuálním kurzem z ceny v Německu.
Jak píše Ladlen výše o Qasquai, najednou ho nabízejí v akci a začínají na 515.000,- CZK. Nevím, ale týpci, co u nás prodávají auta zřejmně spadli z měsíce a pokud jsou starší 40 let, tak se u nich dá hovořit o veksláckých metodách a především myšlení.
To jako chceš tvrdit, že maníci, co rozhodujou o cenách v ČR stáli u Tuzexu s bonama? To je trochu zcestný, nemyslíš? Automobilky si na cenovou politiku najímaj ty nejlepší světový experty a ne nějakýho Jardu z bazaru v okresním městě. Jak to dopadá je jiná věc a to ví oni sami nejlíp.
No, a ty ten pocit někdy nemáš? Píšu o mentalitě a o myšlení, ne že by prodávali bony a la Roman Skamene z filmu Bony a klid.
Vždyť zrovna u toho VW se každý z nich počínaje maníky v autosalonu tváří jako mistr světa a ty seš ten plebs, co je jenom obtěžuje.
A obchodní politika? Kdo ji dělá? Jaký význam má cena třeba toho Tiguana ve výši přesahující tu v Německu o 20%? To jsou manýry veksláků nebo ještě tak obchodníků na bazaru někde v Turecku. A abychom nemluvili jenom o VW. Vezmi si například Renault - nejdřívě cena jako prase a pak akce se snížením skoro o třetinu....
V tomhle byla sympatická KIA. Když její ředitel pro ČR mluvil o kouzle nízké ceny, prohlásil, že místo nadsazení ceny a pozdějších akcí nasadil takovou cenu, která je co nejnižší hned od začátku, ale nepočítají s nějakými superzlevňovacími akcemi. KIA se už prodává druhý rok a ceny jsou, pokud jsme si všímal, stále stejné.
No, já u VW nikdy nebyl. Že maj sebevědomí, jak prase je asi fakt. Ale asi k tomu maj důvod. Já do naší "samošky" taky nechodim, protože je majitel * a má avokádo za 44 Kč, tak jdu ke konkurenci. Ale ceny určitě netvoří ten pitomec, co to prodává. Asi zkoušej, co lidi vydrží a zaplatí, protože toho prodaj celkově dost. Jak je vidět, tak jsou lidi ochotný to akceptovat a charita je nezajímá.
Tos řek přesně, jak praví klasik - zkoušej co lidi vydržej, co jsou schopný akceptovat. A lidi, co si kupujou tyhle auta na nějakou tu kačku nekoukaj, ne :-)
Ohladne toho QQ,ked som to ja bral tak na SK boli cakacie doby cca.6 mesiacov.No a cez leto som bol s tym v Chorvatsku a tam to auto zalo necakany uspech a zaujem.Vzdy ked som siel po nieco do auta,alebo sme niekam isli,tak ma zastavovali domaci,ale aj cesi a slovaci(parkoval som hned pred apartmanom na promenade malej dedinky ale bolo tam neskutocne vela kudi) a vypytovali sa ako som spokojny,ako to jazdi atd......No a domaci povedali,ze u nich sa na to auto caka jeden rok!Tak to aky som fanda Nissanu,tak to by som teda necakal a aj QQ som bral tak,ze sme sa dohodli,ze beriem predvadzacku a ziadne cakanie nebude,a k tomu super cena vdaka chlapcom z JM Martin!!!
Je to taková Japonsko-Korejská jízda no a neni se čemu divit vždyť v poměru kvalita-cena je to jasná záležitost ovšem od někoho se dozvíme že je to zavádějící a že to o ničem nevypovídá.
A co chcel autor povedat!?Ja som sa vyjadróval len k cakacim dobam v roznyc krajinach,ale ked si zoberem pomer cena/jazdne vlastnosti/uzitkove vlastnosti tak QQ strci lavou zadnou Tiguana do kapsy,bez ohladu na to,ze ked sadnem do QQ tak ma nenapina na zvracanie ako je to u Tigiho.Zvonku to ujde zdnuka je to katastrofa a znacne predrazena.
Sorry,dnes mam toho vela,nepochopil som to,myslel som pod jap.-korejskou jazdou ironiu na jazdne vlastnosti a nie ako spanilu jazdu jap.-korej. vyrobcov.Problem je v tom,ze firmy nechcu povolit manazerom SUV,aspon na SK,tym padom sa Tigimu az tak nedari.
Jsou tam docela rozdílné kategorie,lada a wrangler vedle tiguana a c crosser..,Toyota dělá landcruisery dva,takže objektivní ta tabulka moc nejni,jako vždy ;-\
Bez ohledu na ostatni musi byt fackou pro konkurenci vysledek Mazdy CX7, s jedinym motorem v nabidce a jeste k tomu benzinovym je za mesic duben treti a celkove dokonce na 2.miste...tak to panove klobouk dolu! :yes:;-)
Překvapio mě,že he Lada Niva prodejnější než Antara.Chudáci od Opelu,doteďka to nemohou vydýchat >:D
Jinak první místa mě vůbec nepřekvapují.Je vidět,kdo ty SUV opravdu umí.CX-7 je asi největší skokan třídy :yes:
A to si ještě ani nežádal o slovo Koleos,jehož první jízdy dopadají na výbornou :yes:
no na ten koleos sem zvedavy :-) zvedavy, jestli to bude nespolehliva meka plečka a nebo poradny auto co neco vydrzi... moc v to neverim teda :-) ale nechme se prekvapit.
jinak CX-7 to je proste nadhera :-) je videt ze tu jsou i ridici, ktery chteji trochu citu auta za volantem SUV..