Diskuse

Mazda představuje dva nové koncepty. Krásný sedan a vizi nové trojky

25.10.2017

Mazda na domácím tokijském autosalonu naznačuje, jak bude vypadat budoucnost jejích vozů. A to jak z hlediska designu, tak z hlediska techniky.

 

  • 130 Reagovat !

    foto nathan

    nathan 25.10.2017  11:08

    Bravo

    Mazda je dnes snad jedinou automobilkou která má koule jít vlastní cestou jak v dizajnu tak i v technice. A daří se ji. Dávám palec nahoru :yes:
    • 01 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 25.10.2017  11:53

      « Re: Bravo

      Je to pěkný koncept sportovního auta... :yes:

      Jako novou 3 si toto moc neumím představit..tohle není masovka na běžné ježdění.

      Auto má nepraktický přesah kapoty vpředu nad nárazník..nic do města.. ;-)
      A jako sportovní kára , je dost placaté..
      U sport.verze ok , na denní použití nepraktické.

      Uvidíme...taky je to o dost kratší auto než nyní 3.
  • 80 Reagovat !

    foto prezdivany-alias

    přezdívaný alias 25.10.2017  11:13

    Nádhera

    Ten sedan je elegance sama :yes:
    • 50 Reagovat !

      foto T0mej

      T0mej 25.10.2017  12:37

      « Re: Nádhera

      presne som to chcel napísať a aj ten hatchback vyzerá super a je to niečo iné ako súčasné autá ale vyzerá to krásne a futuristicky
  • 80 Reagovat !

    foto removed

    removed 25.10.2017  11:16

    čirá radost

    aneb nekonečná variabilita KODO
    Já vím, vlastní garáž... ale prostě si to neodpustím... GREAT!!! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.10.2017  14:23

      « Re: čirá radost

      Já ti to přeju... nicméně za sebe říkám, že na všech těch fotkách vypadá nejlíp RX-Vision >:D

      "Trojka" je proporčně divná. Z těch malůvek je jasné jak to autor myslel, ale naživo to úplně nefunguje, ta záď není tak "dynamická" jak měla být a pokud by to auto nestálo na tak extrémních kolech, tak by byla prostě tlustá. Přímo zezadu je to ale fajn.

      "Šestka" je o dost lepší, proporčně je to super. Je vidět, že té škvíry mezi kapotou a chromovým dekorem masky se Mazda nehodlá vzdát... ale tady to vypadá líp než na CX-5, snad krom bočního pohledu [odkaz] . Asi mi úplně nesedí zadní světla.

      Když se podívám zpětně na koncepty blízké 6, tak se mi pořád ze všeho nejvíc líbí Shinari [odkaz]

      A konečně interiéry - ty jsou moc pěkné oba :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto removed

        removed 25.10.2017  14:29

        « Re: Re: čirá radost

        RX- Vision je šperk, to s tebou souhlasím
        A právě ten detail, na který odkazuješ... tam mi hercna poskočila nejvíc radostí.
        Oni jak už píšou kluci... Mazda jede to svoje... a víc už psát nebudu, páč nemohu býti jen nezaujatým pozorovatelem :-)
        Interiéry fakt dobré, to se musí nechat. Je to celé takové nejaponské...
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 25.10.2017  15:36

          « Re: Re: Re: čirá radost

          Myslíš ten boční pohled? Já nevím, na mě ten přetažený kšilt kapoty moc dobře nepůsobí... plus navíc i to černé cosi pod tím. Asi bych dal přednost tomu, kdyby ten předek celý končil +- zároveň s hranou kapoty. Vůbec nechci spekulovat, co jim na to řeknou v testech NCAP... i když CX-5 to má taky, tak asi nic zvláštního.
          • 00 Reagovat !

            foto removed

            removed 25.10.2017  15:45

            « Re: Re: Re: Re: čirá radost

            oni to ani nebudou vyrábět. Jenom ukazují právě tu variabilitu a umění jejich designéra. A z tohoto pohledu na to nahlížím.
            Je jasné, že tohle by testem neprošlo, páč by tomu pak mohli dát zrovna název Mazda Gilotina nebo Amputia.
            Ale jako sochařské dílko to ve mne zvedlo několik vln nadšení.
            Myslím si, že Ikuo Maeda na to fakt kápnul...
            CX-5 v ochraně chodců skončila nad (mé) očekávání velmi dobře
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 25.10.2017  15:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: čirá radost

              A kdybys měl vybrat Vision Coupe nebo Shinari - co je ti bližší?
              • 00 Reagovat !

                foto removed

                removed 25.10.2017  15:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: čirá radost

                tohle
                [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 25.10.2017  16:06

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čirá radost

                  Ale tak jo, není to špatné, tenhle pohled vypadá majestátně a dynamicky. Přesto...
                  [odkaz]
                  • 10 Reagovat !

                    foto removed

                    removed 25.10.2017  16:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čirá radost

                    v něčem mi Shinari (vzdááááleně) připomíná Xedos. Nicméně v mých očích se jeví jako vítěz Vision Coupe.
  • 70 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 25.10.2017  11:21

    mazda válí

    mazda robí momentálne krásne kúsky a vyhliadky sú tiež dobré.
  • 100 Reagovat !

    foto Magister

    Magister 25.10.2017  11:23

    Mazda je svoje

    Mazda jde svou cestou...v designu, motorech (bez přeplňování), v barvách... a to je dobře, nemusí vše vypadat stejně.

    Připadá mi, jako by se inspirovali trochu kdysi krásnou Alfou Romeo Brera.
    • 40 Reagovat !

      foto removed

      removed 25.10.2017  11:42

      « Re: Mazda je svoje

      pravda... Brera je pořád krasavice a v mnoha ohledech (neznamená ve všech) k sobě Mazda a Alfa vždy měly blízko
    • 10 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 25.10.2017  11:54

      « Re: Mazda je svoje

      Inspirace Alfou mne taky napadla.. :-)
  • 30 Reagovat !

    foto VIZI

    VIZI 25.10.2017  11:38

    Mazda

    Moc pěkný design, už se těším až bude takhle vypadat nová 6-ka.
  • 28 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 25.10.2017  11:44

    No...

    aby tu nebyla jen samá chvála (ač si ji oba koncepty rozhodně zaslouží)...
    Hatch bude mít příšerný výhled šikmo vzad, ty sloupy jsou jak od dálničního mostu. Ale jinak nádhera.
    Sedan mi pak nesedí... bohužel použili proporce, které auto dělají opticky těžké na zadek.
    Ovšem interiéry... tisíc bodů ze sta.
    • 41 Reagovat !

      foto nathan

      nathan 25.10.2017  12:28

      « Re: No...

      KODO = duše v pohybu. Jinba Ittai = jednota koně a jezdce. Tyto věci jsou úzce spjaty s muskulaturou zvířat. A tam když si všimneš, tak zadní nohy šelem ale i koní atd jsou výrazně silnější a svalnatější než přední. Pak ten zadek evokuje jakoby sílu, sílu potřebnou na skok nebo vyrazit prudce z místa dopředu. No a výhled šikmo vzad? Tak ten výhled v zásadě až tak často nepoužíváš. Jednak máš jako vyježděný řidič už určitý odhad jak rozměrů tak i okolí a možných situací a když třeba manévruješ v úzkých prostorách tak máš i zadní senzory resp. couvací kameru. Není to nic tragického si myslím.
      • 010 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 25.10.2017  12:33

        « Re: Re: No...

        Víš o tom, že při jízdě jsou ti senzory a kamera k ničemu? Jsou totiž couvací, ne pro jízdu v pruzích. A nejčastější problémy vznikají při přejíždění mezi pruhy, kde takovéhle sloupy přesně působí obrovské problémy.
        No a tu sílu... nevidím. Vidím jen tlustý zadek.
        • 51 Reagovat !

          foto nathan

          nathan 25.10.2017  12:44

          « Re: Re: Re: No...

          Vnímání dizajnu je subjektivní věc a každý člověk tyto věci vnímá jinak. Tvůj názor respektuji ale to je tak všechno.
          Když jseš v provozu tak bys mél mít v mozku uložený přehled/mapu o komplexním dění za tebou/vedle tebe/před tebou. Zpětná zrcátka jak boční tak i vnitřní by ti měla o dění za tebou a vedle tebe dávat o tom dostatek informací. Jestli uděláš chybu a přejedeš z jednoho pruhu do druhého s hrozbou kolize z tvé strany, je to způsobeno jen a jen tvou jezdeckou chybou.
          Když si koupíš vůz ve kterém jsou podmínky (horší výhled) komplikovanější, tak s tím musíš v mozku neustále pracovat a přizpůsobit se tomu.
          Druhá možnost je si takový vůz nekoupit a i to je čistě na tvém svobodném rozhodnutí.
          • 07 Reagovat !

            foto Blue-Sun

            Blue Sun 25.10.2017  15:01

            « Re: Re: Re: Re: No...

            Jo, takže ty budeš jeden z těch ředitelů zeměkoule, kteří přejíždějí sem a tam a to, co tím způsobí, zcela ignorují...
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 25.10.2017  18:09

            « Re: Re: Re: Re: No...

            A prave preto sa vymysleli vslijaki asistenti. :-)
        • 12 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 25.10.2017  12:45

          « Re: Re: Re: No...

          to, že sa výhľad šikmo vzad často nepoužíva počujem prvýkrát. Napr. dnes by som dal na to asi dole cyklistu, ale nech, je ich dosť :-)
        • 21 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 25.10.2017  18:18

          « Re: Re: Re: No...

          Nic proti, ale ty při přejíždění mezi pruhy otáčíš hlavu dozadu? Já teda kouknu vedle sebe, jestli mi něco neuniklo v mrtvém úhlu, ale jinak mám zrcátka. Parkování to jo.
          • 00 Reagovat !

            foto Nonsens

            Nonsens 26.10.2017  09:36

            « Re: Re: Re: Re: No...

            robím to ako ty, ale nepísal som o medzipruhovke, myslel som situáciu, ktorú podstupujem denne a to otočenie do protismeru cez obojsmernú cyklocestu, tam si idem krk vykrútiť, lebo sú tam aj stromy a ten cyklista je just vždy za C stĺpikom.
        • 00 Reagovat !

          foto PepaJ

          PepaJ 26.10.2017  18:32

          « Re: Re: Re: No...

          To Blue Sun:
          Tak nejak jsi zaspal dobu, ne?? Jen ma aktualni mazda 3 BM ma techto sensoru,radaru a kamer pro sledovani pohybu okolo, pred i za vozem nekolik..a vsechny funguji na jednicku vcetne automaticke korekce volantu pri hlidani jizdniho pruhu..a to nejen pri dalnicnich rychlostech. Samozrejme vsechny tyto funkce maji sve limity..ale radost z rizeni Mazdy mi neberou..a kdyz si chci opravdu blbnout na prazdnych okreskach vsechny systemy si vypnu! :-)
      • 15 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 25.10.2017  14:31

        « Re: Re: No...

        Jistě, výhled vlastně vůbec nepotřebuješ, když jsi vyježděný a máš odhad :yes: >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 25.10.2017  15:56

          « Re: Re: Re: No...

          Já třeba když sednu večer do motokáry tak dokážu předem odhadnout, jak budu druhý den vypadat...
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 25.10.2017  21:51

            « Re: Re: Re: Re: No...

            >:D Já to posledně odhadl špatně. Resp. nečekal jsem, že budu mít doma problém vysvětlit, že opravdu jezdím na motokáry a ne do S/M salónu. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 25.10.2017  21:57

          « Re: Re: Re: No...

          ...nebo tank. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 25.10.2017  12:01

    "Driving matters"

    Trojka padá z boku na čumák. Bohužel. Podobný problém má trochu i stávající šestka kombi.

    Šestka (dovolím si divokou spekulaci, že ten sedan je koncept nové šestky, nepříliš vzdálený finální verzi) je na tom o dost lépe, i když možná je už zase opticky až příliš těžká na zadek. Nicméně v tomto směru produkční verze ještě zřejmě dozná změn.

    Designové markanty budoucích modelů z Hirošimy jsou jasné - úzká světla, linie kapoty stáčející se na čumáku směrem dolu do poměrně velké masky chladiče, obecně kulaté či oblé tvary občas prořízlé nějakou tou hranou. Zůstávají svalnaté lemy předních blatníků a u sedanu tvar zezadu evokující kupé ze stávající šestky.

    Líbí se mi na tom ta paličatost dělat si to za každou cenu po svém. Jsem zvědav, jak to bude vypadat v showroomu.
  • 00 Reagovat !

    foto Floyd

    Floyd 25.10.2017  12:02

    OT: Hyundai vs. Auto.cz

    Pánové, toto by vám rozproudilo stonásobně víc diskuzi než Duster, billboardy, Tesla atp., co sem servírujete. Toto je novinařina!

    iDnes/František Dvořák vs. Auto.cz jen v říjnu 3:0 = technické KO >:D >:D >:D
    [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto removed

      removed 25.10.2017  12:24

      « Re: OT: Hyundai vs. Auto.cz

      imperium vrací úder >:D >:D >:D
      Jako to je fakt už více politika než nějaký konkurenční souboj. Ale legrace převeliká, no ni?
      • 00 Reagovat !

        foto Floyd

        Floyd 26.10.2017  00:10

        « Re: Re: OT: Hyundai vs. Auto.cz

        Si piš >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto kaiserlabus

    kaiserlábus 25.10.2017  12:29

    Jeden čumák + různé zadky.

    Líbí se mi jak na jeden čumák lepí různé zadky(čti prde..) a furt dobré. >:D
  • 00 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 25.10.2017  12:54

    Hlavně aby Mazdě dobře fungoval ten

    benzínový diesel a popravilo by to chromé tříválce.
  • 29 Reagovat !

    foto Josef-1

    Josef 1 25.10.2017  13:45

    Hnus

    Tak jsem si sedl do Mazdy 3 a 6 a z těch aut není vidět dopředu přes tu kapotu.

    A nelíbí se mně ta díra vpředu, Díky té díře je to auto protiaerodynamické, se součinitelem odporu vzduchu cx = 0,7.
    • 83 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 25.10.2017  14:04

      « Re: Hnus

      Tak si příště sedni líp, evidentně si neumíš nastavit sedadlo.

      Na ostatní? Emotikon "mávnutí rukou".
      • 40 Reagovat !

        foto removed

        removed 25.10.2017  14:05

        « Re: Re: Hnus

        Nejhorší ze všeho jsou trpaslíci ;-)
    • 30 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 25.10.2017  14:31

      « Re: Hnus

      Cx konkrétně 0,26 u sedanu a 0,28 u kombíku.
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 25.10.2017  18:12

      « Re: Hnus

      Moj 5 rocny syn tiez z mojho auta dopredu nevidi. :-) a vobec mu to na dvore pri hre neprekaza. :-) PS: sedacka sa da nastavovat aj vyskovo :-)
    • 00 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 25.10.2017  19:21

      « Re: Hnus

      Jožinko, nesmieš sa ako sedlák zvaliť napravo a s ľavou rukou na 12:00! :-) :-)
  • 10 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 25.10.2017  14:49

    Mazda +, autor -

    "...K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování..."

    Zapalenie zmesi kompresiou a zohriatim NIE JE DETONACNE SPALOVANIE! Vdaka tymto nezmyslom, ktore furt opakujete, vyzerate ako banda amaterov, ktori nevedia o autach a motoroch vobec nic...
    • 10 Reagovat !

      foto Floyd

      Floyd 26.10.2017  00:12

      « Re: Mazda +, autor -

      Iba vyzerajú? Oni už jsou.
  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 25.10.2017  16:09

    6/3

    Pokud jde o koncept Kai, tak co se mi nelíbí je, že ten zadek je hodně oblý, bez výraznějších hran a opravdu hodně skloněný, ale to by myslím do sériové podoby stejně neprošlo. Co se mi naopak líbí hodně, je ten interiér, tam bych byl pro aby do série přešel téměř beze změn, což se tedy asi taky nestane. Každopádně 3 se mi v hatchbacku líbí asi o něco víc, než sedan, to je co říct.

    Pokud jde o Vision Coupé, tak tam mi to něco připomíná*, konkrétně to řešení těch zadních "rtů" kolem světel. Není mi to úplně po chuti. Interiér moc pěkný, možná místy trochu moc minimalistický, ale opravdu jen trochu. Boční linka parádní, s krytou optikou vpředu i vzadu by se mi to líbilo celkově víc.

    Mazda by si zasloužila podobný model, jako měl Lexus s LFA. Takže nejraději bych viděl v sériové podbě RX Vision.
    Jinak exteriér současné 6 má neskutečnou road presence a řekl bych překvapivě v tmavě šedé metalíze. Úžasná kára na pohled.

    *EDIT: Připomíná, toto. Takže už i chápu proč se mi to nelíbí, nelíbilo se mi to ani "tehdy"..Ale na Mazdě to pořád vyznívá lépe. [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto del42sa

    del42sa 25.10.2017  17:29

    RX-9

    a co RX-9 a nová generace wankelova motoru ? Osobně jsem čekal nějaké oznámení a ono nic... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Michal12

    Michal12 25.10.2017  20:18

    Citroen Metropolis z března 2011 po japonsku v 2017.

    Kvalit originálu ale nedosahuje.
  • 00 Reagovat !

    foto chalan66

    chalan66 25.10.2017  21:22

    6

    Mazda už od prvej mazda 6 , ukazuje že auto môže zaujať aj dizajnom a to nevšedným. Mazda to skrátka vie ! To je môj názor a beriem, že nie každý bude aj zdielať tento názor :-)
  • 02 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 25.10.2017  23:52

    Tak este jeden

    No neviem, tie oble a nalestene tvary mi pridu cista umelina.

    Ale zato: [odkaz]
    alebo [odkaz] - skoda, ze tento dizajn asi ostane len pri koncepte.
  • 10 Reagovat !

    foto Brumbal

    Brumbal 26.10.2017  09:53

    Mazda jede bomby !!!

    Bravo Mazda, jen tak dal.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích, děda na hoverboardu!

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích,…

Že je moderní technika jen pro mladé? Ani náhodou! Dědeček z Ostravy vyrazil na procházku s babičkou. Ta má v…

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State of Decay 2

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State…

Zombie se vrátily a s nimi i všudypřítomný a nikdy nekončící strach ze smrti. State of Decay 2 pro Xbox One a PC…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane. Klapne Síň slávy?

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane.…

"Končím s hokejem," rozesmutnil Marián Hossa o víkendu nejen čtenáře slovenského periodika Nový Čas. Předčasné…

 

Reflex.cz

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí, odkud pocházejí. Celkem je cizinců už 540 tisíc

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí,…

V posledních letech se také v Česku hodně hovoří o migraci. Někdy v souvislosti s obavami o bezpečnost, jindy…

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za 20 let seberou roboti práci

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za…

Umělá inteligence je všude kolem nás už desítky let. V poslední době se ovšem stroje čím dál rychleji…