Diskuse

Mazda Miller V6: V roce 1994 to měla být budoucnost. Nakonec zapadla

19.6.2018

V 90. letech si Mazda hrála nejen s rotačním motorem typu Wankel, ale také s šestiválcovými agregáty. Ten nejzajímavější využíval takzvaný Millerův cyklus doplněný o přeplňování mechanicky poháněným kompresorem.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 19.06.2018  13:07

    Nejako sa mi to nepozdava

    Preco potom motor prestali vyrabat?
    Ako spotreba 10l/100km pri 200km/h mi pride nerealna - hlavne k dovetku, ze ked sa clovek snazil dokazal sa priblizit k 8l/100km.
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 19.06.2018  13:16

    Moc rád na

    tu dobu vzpomínám. Měl jsem tehdy 2x xedos 6 v atmo šestiválci. Devítky jsem také dobře znal, ale hydroměnič mi tehdy moc nevyhoval. Ty auta byla na svou dobu hodně sofistikovaná a precizně zpracovaná. Od kvalitního řízení až po svítící klíčové dírky. Pořád tvrdím, že tomu pocitu za volantem se třeba koncern horko těžko teprve teď dotahuje. Muller měl výkon, ale byla to jediná nespolehlivá verze xedosů, protože dmychadlo často odcházelo.
    • 00 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 19.06.2018  13:52

      « Re: Moc rád na

      Veru, vtedy som aj ja ako pubertak na Xedos 9 pozeral s velkymi ocami. Pacilo sa mi oproti vtedajsej konkurencii to pokrokove riesenie motora.
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 19.06.2018  16:23

        « Re: Re: Moc rád na

        Přeplňování bylo extrém, ale jejich tehdejší 2,0 V6 a 2,5 V6 byly skvosty, na ty motory nedám dopustit. :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto KANKUNEN

          KANKUNEN 20.06.2018  06:36

          « Re: Re: Re: Moc rád na

          Snad Mazda zase jednou vyleze s Xedosem V6
          • 10 Reagovat !

            foto pradeda7

            praděda7 20.06.2018  15:52

            « Re: Re: Re: Re: Moc rád na

            Naposledy vstal z mrtvých nějaký Kristus, ale to už je nějakých 2000 roků. Myslíš, že Mazda V6 to dokáže taky? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto KANKUNEN

              KANKUNEN 20.06.2018  16:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

              Mazda je poslední naděje s tím vznětovým benzínem, ale neverim tomu.
              • 00 Reagovat !

                foto pradeda7

                praděda7 20.06.2018  16:25

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

                Jak nevěříš? Novináři s tím už v Japonsku jezdili a příští rok to jde s novou M 3 do prodeje.... :yes: [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto J-W

                  J@W 20.06.2018  16:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

                  Na to jejich nové atmo-benzino-diesel jsem taky moc zvědavej. Jinak určitě chválím současný dvoulitr ve trojkách a šestkách v kterékoliv výkonové verzi. Jsou to jedny z mála dlouhodobě využitelné a spolehlivé motory.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Rasto

                    Rasto 20.06.2018  19:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

                    Mňa by zaujímalo ako vieš, že sú to jediné dlhodobo využiteľné a spoľahlivé motory. Navyše experimentovanie s extrémne vysokým kompresným pomerom mi príde z hľadiska spoľahlivosti nebezpečnejšie, ako keď na motor hodíš turbo. Ja mazde fandím tiež ale postoj - je to blbé lebo to má turbo je podľa mňa dosť nešťastný.
                    • 00 Reagovat !

                      foto J-W

                      J@W 20.06.2018  22:25

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

                      Teorie je pěkná věc, praxe druhá.
                • 00 Reagovat !

                  foto KANKUNEN

                  KANKUNEN 21.06.2018  07:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc rád na

                  Neverim v Xedos v6
        • 00 Reagovat !

          foto pallas

          pallas 21.06.2018  04:26

          « Re: Re: Re: Moc rád na

          neviem, či ten 2.0 V6 v Xedose 6 bol až taký skvost. Žralo to olej.

          [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 19.06.2018  17:37

      « Moc rád na

      uz len ten dizajn bol a je neskutocne nadcasovy... vidiet xedos na peknych diskoch v serii nalesteny s peknym lakom je pastva pre oci... jazdne na tom boli vraj celkom vymakkle, ale nikdy som to neriadil...
  • 00 Reagovat !

    foto Petr62

    Petr62 20.06.2018  09:55

    10L/100km při rychlosti cca 200km/hod

    Prosím o přihlášení alespoň jednoho řidiče který to s tímto vozidlem zažil.
    Milleruv cyklus je sice uspornější ale né takto. A srovnávat kompresní poměry motorů, když u jednoho necháváte schválně otevřené sací ventily v kompresním zdvihu je nesmysl.Musíte to srovnávat tkzv. azijským systémem po uzavření sacích ventilů .Jinak to bylo pěkné auto ale poruchové ,tím si nad sebou vyneslo ortel.
    • 00 Reagovat !

      foto parafin

      parafin 20.06.2018  19:17

      « Re: 10L/100km při rychlosti cca 200km/hod

      10 l na sto pri 200 kmh je samozrejme totálny nezmysel. Za toľko nejazdia ani diesle.
      Moderný 2.5 Sky-G jazdí pri 200 za minimálne 12 litrov...
  • 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 21.06.2018  04:20

    Doučiť sa o Citroene, a matematiku.

    "Pokud bychom hledali automobilku, nabízející nejavantgardnější techniku, tak historicky vzato by byl takovou mohl být třeba francouzský Citroën. Jenže to se bavíme o době před třiceti lety. Od konce 90. let jsou citroëny technicky stále méně avantgardní, takže neobvyklost se v jejich případě začíná týkat pouze a jen designu."

    Nech počítam ako počítam, koniec 90-tych rokov bol pred 18 timi rokmi, a nie pred 30.
    A na technickú avantgardu si treba aspoň zoznam patentov prečítať. [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples prestižního gymnázia očima Františky

Zůstaneme jako národ křupany? Maturitní ples…

Byl to nostalgií se stopu trpkosti a beznaděje doprovozený večer. Miluji tanec, ale plesy ráda nemám. Nikdy jsem…

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna (†74): Hasta la vista, napsal Orbán

Zemřel producent Terminátora a Ramba Andrew Vajna…

Ve věku 74 let ve svém domově v Budapešti zemřel filmový producent a podnikatel Andrew Vajna. Informovala o tom…

 

iSport.cz

Petřiny oběti! Soupeřky se baví žhavou formou Kvitové, založily klub

Petřiny oběti! Soupeřky se baví žhavou formou…

Zlaté dítě z Floridy Amanda Anisimová vyprávěla se sebevědomím svých sedmnácti let, že hodlá už letos vyhrát…

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla. Pardubice vyhrály 6:2!

SESTŘIHY: Plzeň skolila Oceláře, Kometa padla.…

SOUHRN | Po skaplu rozjetého Mountfieldu si smlsli i na lídrovi soutěže. Plzeňští hokejisté v rámci 37. kola…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře se soudcem si zaslouží potlesk

Karel Steigerwald: Mistrovský dialog kancléře Mynáře…

Přečetl jsem si dialog kancléře Mynáře s panem předsedou Nejvyššího správního soudu z dob, kdy tím předsedou…

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do zákulisí čínských nočních podniků

Sex, drogy a nespoutaná zábava: Unikátní pohled do…

Ukrajinec Sergej Melničenko se v roce 2015 přestěhoval do Hongkongu, kde se začal živit jako model a tanečník.…