Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Motor: Prodeje modelů Mazda 2, 6 a CX-9 zvýší naše prodeje ve druhé polovině roku (výsledky za 1. pololetí)

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
S příchodem nových modelů by se měly zvýšit stagnující prodeje japonské automobilky Mazda, která od dubna do září, tedy za 6 měsíců, prodala 659 tisíc vozů. Prognóza hospodářského vývoje zůstala nezměněna.

Japonská automobilka Mazda Motor dosáhla za první pololetí svého fiskálního roku tržeb ve výši 1,656 bilionu jenů (14,3 miliardy dolarů), což znamená meziroční růst o devět procent. Na růstu se podle automobilky podílely dobré prodeje modelu 3 a také zahájení prodeje kompaktního modelu 2. V neposlední řadě stojí za nárůstem tržeb i oslabování jenu. Provozní zisk vzrostl za stejné období o 5 procent na 73,1 miliardy jenů (633,1 milionu dolarů). Na výsledku se pozitivně projevilo snižování nákladů a oslabující jen.

V oblasti prodeje japonská automobilka takový růst nezaznamenala. Celosvětové prodeje vzrostly meziročně o jedno procento na 659 tisíc vozů. Na domácím trhu však Mazda i přes pokles prodeje dokázala zvýšit svůj tržní podíl na 5 procent (díky dobrým prodejům modelu 2). Pokles prodeje v Číně vyplynul ze zastavení výroby v Hainanu. Mazdě se dařilo nejvíce zvyšovat prodeje na trzích, které jsou sdruženy do položky „Ostatní trhy“ (Austrálie, Izrael, atd.). Na těchto trzích se meziročně prodalo o 18 procent více vozů značky Mazda.

Mazda je i navzdory slabšímu růstu prodejů s výsledky spokojena, protože s nimi počítala. V druhé polovině fiskálního roku čeká zlepšení, které by mělo přijít s novými modely Mazda 2, CX-9 a Mazda 6. Na celý letošní rok tak Mazda očekává prodeje ve výši 1,36 milionu vozů, což by znamenalo meziroční nárůst o 4 procenta.

Hospodářské a prodejní výsledky Mazda Motor

 1H20071H200607/06 (v%)
Tržby (bil. JPY)1,6561,507+ 9
Provozní zisk (mld. JPY)73,169,6+ 5
Čistý zisk (mld. JPY)29,127,2+ 7
    
Globální prodeje (ks)659 000653 000+ 1
  Japonsko123 000131 000- 6
  Severní Amerika213 000199 000+ 7
  Evropa153 000153 0000
  Čína41 00061 000- 33
  Ostatní trhy129 000109 000+ 18
    
Cena akcie (JPY) *628749- 16

* Cena akcie na tokijské burze (k poslednímu dni září příslušného roku)

Vysvětlivky:

1H = první polovina roku (v tomto případě fiskálního)

JPY = japonský jen

Dan Vořechovský
Diskuze (15)
Avatar - Ghostyx
5. 11. 2007 20:34
Re: M6 s 2,2MZRCD 137kW má šanci
Tak necekal jsem to proto, protoze v papirech uvadi neco uplne jineho a verim, ze spousta lidi jim na to skoci... Autak je to libivy, bytelny, dobre zpracovany s relativne nizkou cenou a zakaznici si reknou, hmmm super vykon a tzv. downsizing, tak to tady asi nebude zle i se spotrebou jako u tak tezke konkurence napr. od BMW apod. To preci je pouze 2,3ka a vykon jako u bezneho 3,5 litru, tak to i ta spotreba nebude tak priserna, protoze to je preci pouze 2,3ka... Tak to jsem si presne taky rikal, ale ejhle! Realita je trosku zklamani, ale jen trosku... Staci mirne polechtat plyn a mas tam prumer 14 a ani se nenadejes a nadrz prazdna a jedes k pumpe! Jeste aspon kdyby ta nadrz tam byla vetsi, ale opravdu to moc autak na dlouhe streky asi nebude... Myslim, ze Mazda ma se spotrebou tohohle motoru MZR DISI obecne asi problem, protoze ono i v papirech stavajici 6ky MPS se taky pisou podobne parametry spotreby jako u me CX-7 a to je 6 nepomerne mensi a hlavne lehci autak nez CX-7 a verim, ze i u ni ta realita bude asi taky daleko horsi... Nechci se chlubit, ale jako podnikatel mam autaku vic a taky treba posledni model SUV X-Trail od Nissanu s nejvykonnejsim 2,0 DCI motorem, ktery ma oproti SUV CX-7 sice o 80koni mene a autak je to taky asi o 100kg lehci, ale subjektivne ten motor ma podobny byci tah a zrychleni, ma na diesel neskutecne dobry zvuk a ta prumerna spotreba? Pri jakekoliv sportovni jizde prumer neprekroci 8,5L nafty! Tak o tom se muze zatim Mazde jenom zdat... :'-( Ale verim, ze pokud ten diesel udelaji tak dobre jako u Nissanu potazmo Renaultu, tak to bude paradni motor a i tech 137kw na urcite jeste o neco tezsi autak jako dnesni CX-7 muze dostacovat... ;-)
Avatar - Ghostyx
5. 11. 2007 10:49
Re: M6 s 2,2MZRCD 137kW má šanci
Tak to je pro me osobne docela zklamani... :no: Cekal jsem ponekud vic... CX-7 mam v soucasne benzinove verzi a je to moje prvni Mazda, ktera se mi libila... Vse je OK az na ten motor. Vykon, zrychleni - fantasticke, ale ta spotreba je udes! Ani pri nejekonomictejsim jezdeni se nedostanu pres prumer 12,5 a to jsem necekal... Na pairove hodnoty zapomente! Pri sportovni jizde 16 a vic...
Avatar - skejpa
5. 11. 2007 00:54
Re: M6 s 2,2MZRCD 137kW má šanci
no vidis :-) to me ani nenapadlo. to by mohla byt prijemna kombinace a asi i bude podle toho jak se nechali slyset... :-) ale i tak je muj favorit M6 2,5i :-)
Avatar - WinDiesel
4. 11. 2007 21:19
Re: M6 s 2,2MZRCD 137kW má šanci
:yes:
Avatar - WinDiesel
4. 11. 2007 19:40
M6 s 2,2MZRCD 137kW má šanci
Myslím že to trochu trvalo ale zapracovali na dieselech a to by mohlo fungovat: M3 s 2,0MZRCD 105kW a nová M6 s 2,0MZRCD 103kW a 2,2MZRCD 137kW :yes:
Hádejte jaká ještě Mazda dostane 2,2MZRCD 137kW ??? :yes: