Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda nabourala legendární Le Mans závoďák 787B. Ale chtěla by stvořit další

V Goodwoodu havarovalo jediné japonské auto, které kdy vyhrálo Le Mans. Možná to bylo symbolické, Mazda by se totiž na La Sarthe mohla vrátit.
Zpět na článek
30. 6. 2015 21:59
Upřesnění...
Ahoj všem, prosím opravte pár nepřesností - nejednalo se o 787B, ale o 767B a vyhrála Mazda v roce 1991 se 787B, vůz číslo 55. 767B jela v roce 1989, to je OK, ale měla motor 13J, 787B měla 26B.
Tomas Hyan jako expert a novinář, který jediný z východního bloku byl přímo u Mazdy v roce 1991, by z Vás dostal infarkt, kdyby to četl :-).
A Mazda by se měla pravděpodobně vrátit do třídy LMP2, LMP1 je tak drahá, že to prostě nejde pro relativně menší automobilku utáhnout - Porsche, Audi a Toyota prolili LeMans rozpočty neskutečně financí v posledních 2 letech extrémně.
Rozbalit vlákno
1
2. 7. 2015 14:34
Re: Upřesnění...
Kolega M. F. sic informace dost pomotal, ale "expertem" Hyanem prosím neargumentujte. Tento pán v poslední době vytváří ve svých článcích podobné chyby. Například v předposledním čísle Automobilu napsal, že závod do vrchu Shelsley Walsh je nejstarší dosud fungující tratí na světě (ano, uvádějí to i na svých stránkách). Není to však pravda, Milwaukee Mile je o dva roky starší. Dále před časem balamutil čtenáře, že McLaren nevyhrál v sezóně 2013 žádnou GP poprvé od roku 1980, což je samozřejmě také nesmysl, zapomněl na období 1994-6. Expertovi, za kterého je pan Hyan všeobecně pokládán, se takovéto kiksy stávat nesmějí. P.S. Vaše poslední věta nedává smysl a máte v ní hrubku.