Mazda nezvládá uspokojovat poptávku po svých nových modelech
Design prodává, to je dávno známá věc a Mazda je přímo exemplárním příkladem tohoto rčení. Ještě předloni se automobilka potácela ve ztrátě, všechny síly ale vrhla do nové generace líbivých aut a dnes nejen že je zpátky v černých číslech, ale její výrobní kapacity nestíhají uspokojovat zájem zákazníků.
Mazda CX-5, Mazda6 a nejnověji i Mazda3 se líbí zákazníkům v Asii, Evropě i Americe a japonská automobilka se musí spoléhat pouze na domácí výrobní závody, protože jediné zahraniční joint-venture s Fordem, vyrábějící Mazdy na předměstí Detroitu, vloni skončilo. Zájem o Mazdy se kupříkladu v USA vloni zvýšil o 26,4 % a vypadalo to tedy na začátek obrovské expanze.
Jenže letos už to bylo jen 6,8 %, čímž Mazda jen víceméně kopírovala průměr růstu amerického trhu. Důvod? Američtí prodejci Mazdy nemají co prodávat, japonské závody Mazdy jedou naplno a ani tak nestíhají uspokojovat poptávku. A to ještě nezačal prodej sedanu Mazda3, jenž dělá v USA 40 % prodeje japonské automobilky a kde tedy Mazda vidí největší potenciál.
Zdá se, že zlepšit situaci může jedině otevření nové továrny v Mexiku na jaře příštího roku, do té doby musí Mazda spoléhat na to, že zákazníci počkají nebo se dívat, jak odchází ke konkurenci.