Diskuse

Mazda odhaluje techniku budoucnosti, nabídne vznětový motor na benzin

8.8.2017

Nový unikátní motor s označením Skyactiv-X dorazí na trh v roce 2019. Vedle něho Mazda počítá i s modely na elektřinu.

 

  • 05 Reagovat !

    foto topten

    topten 08.08.  10:18

    spotreba

    když se podivam na spritmonitor na realnou spotrebu mazdy 6 od r.v. 2015, tak
    benzin 192koni prumer 7.84
    naftak 175 koni prumer 6.88

    kdyby mela spotřeba benzinaku klesnout o 20 resp. 30%, spotřeba benzinu by byla 6.27 resp. 5.49.
    protože benzin ma o 10% nižší vyhrevnost nez nafta a vypusti o 10% min CO2, odpovídalo by to naftovym 5.64 resp. 4.94.
    jestli to je realny, uvidíme mozna za 2 roky
    • 20 Reagovat !

      foto Pepe-

      Pepe_____ 08.08.  10:29

      « Re: spotreba

      Mazdu si nekupuju ludia, ktori chcu primarne setrit na palive. Mazda ani nema v ponuke motory (ako 1,6TDi), ktore by sa v takom velkom aute nahanali za nizkou spotrebou...
      • 03 Reagovat !

        foto topten

        topten 08.08.  10:36

        « Re: Re: spotreba

        a on se snad takovej superb, coz je velikost mazdy 6, nabízí s 1.6tdi ??
        • 10 Reagovat !

          foto Pepe-

          Pepe_____ 08.08.  10:43

          « Re: Re: Re: spotreba

          ano, 1,6TDi 88kW
          • 10 Reagovat !

            foto topten

            topten 08.08.  10:48

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            v ceniku ji nevidim, nejslabsiho chrochta vidim 2.0tdi 110kW
        • 00 Reagovat !

          foto Honza-M-

          Honza M. 08.08.  10:44

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ano, na Slovensku. U nás byl stažen z nabídky, protože ho tu nikdo nechtěl.
          • 31 Reagovat !

            foto Pepe-

            Pepe_____ 08.08.  10:52

            « Re: Re: Re: spotreba

            Nerob si iluzie, skor to bolo opacne. V CZ by si to kupil skoro kazdy. Preto Vam ho vyradili z ponuky aby sa predavali drahsie verzie.
            Ved 1,6TDi sa predava v DE,AT,SK,PL...
            • 10 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 08.08.  13:22

              « Re: Re: Re: Re: spotreba

              Proto třeba v ČR základní 1,4 TSI ani nezkoušeli nabízet - lidé by jim utrhali ruce a to prostě nejde, mít bezruké prodejce. >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 08.08.  15:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: spotreba

                >:-[]
                Zřejmě ze stejného důvodu Ford v ČR nenabízí 1.0 EB v Mondeu. To by byl ve Ford Storech šrumec jak u Turnerů a reexportéři by si prožili svůj černý čtvrtek. >:D
        • 00 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 08.08.  10:45

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ano.
    • 47 Reagovat !

      foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

      Ada - stop rendlíkovskému odpadu 08.08.  10:44

      « Re: spotreba

      Blbost. S dieselem se mnohem lépe jezdí! Srovnej krouťáky. Navíc diesel necuká!
      • 62 Reagovat !

        foto jk-81

        jk 81 08.08.  10:56

        « Re: Re: spotreba

        Měl jsem několik nafťáků teď mám benzíňáka a už bych do nafty znovu nešel.
      • 00 Reagovat !

        foto PepaJ

        PepaJ 09.08.  10:30

        « Re: Re: spotreba

        nevim o tom, ze by benziny cukaly..a pokud mas na mysli trba vozy vw..tak tam cukani zpusobuje prevodovka:) a jiste nejen u VW. U mazdy jsem se s timto problemem nesetkal..HDM prevodovky timto neduhem rozhodne netrpi
    • 01 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 08.08.  11:01

      « Re: spotreba

      V reálu je ten rozdíl ještě menší, protože pokud se nepletu, tak 2.5 litrový benzín (se aspoň u nás) prodává jedině s automatem. Takže benzín vs. nafta v automatu je 7,86 vs. 7,15.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 08.08.  13:37

        « Re: Re: spotreba

        Jo, jo, 2,5 s manuální převodovkou ti prodají třeba v USA (i v trojce), ale tady ne.

        To je tak, když pro ně bylo prioritou vyhnout se SCR a dali tomu motoru velmi nízký kompresní poměr (na diesel).
  • 40 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 08.08.  10:20

    Dokázali to!!!!

    Tohle mě hodně zajímá.
    Časem se to ještě zdokonalí, např.přeplňování a mildhybrid.
    Potom by reálka 3l/100km u malýho auta s lehkou nohou nebyla nemožná.
    Uvidíme
    kdo by potřeboval lektromobil?
    • 35 Reagovat !

      foto topten

      topten 08.08.  10:22

      « Re: Dokázali to!!!!

      ja bych elektromobil s dosahem 200km jako druhy auto uzil
    • 41 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.08.  10:56

      « Re: Dokázali to!!!!

      zatím ne. až to uvidíme v praxi potom můžeme jásat. zatím je brzy - a je jisté že na tom motoru bude spousta kompromisů a HCCI režim bude používán spíše výjimečně, při ustálené jízdě což u nás snad ani nelze dosáhnout
      • 00 Reagovat !

        foto PepaJ

        PepaJ 09.08.  10:34

        « Re: Re: Dokázali to!!!!

        to Win Diesel: ono je jasne ze to upsory prinese, nova M3 jiste pojede za 4,5L mozna i za 4,0L prumeru.. kdyz stavajici umi 5,5L bezne. Opravdovym oriskem vsak bude slazeni vseho aby to fungovalo, tak jak ma. Ja spise vidim jako extremni riziko dlouhodoba spolehlivost teto nove technologie. Dle meho jim par let potrva nez se poradne odladi a pokud to vyjde bude velmi poztivni nejen pro mazdu, ale hlavne pro nas. Motor testuji uz skoro 4roky. Snad to neskonci jako s Wankely, kdy se to skvele reseni nedokazalo odladit ani za desitky let.
    • 11 Reagovat !

      foto N6600

      N6600 08.08.  11:31

      « Re: Dokázali to!!!!

      Uz to zrazu nie je blby rejzokastrol?
  • 10 Reagovat !

    foto michal-t

    michal.t 08.08.  10:22

    Odvaha

    Něco takového už bylo myslím na čase – zkostnatělost motorářských vývojových oddělení a strach pustit se do pořádného vývoje a ne jen do úzkoprsé nákladové/emisní optimalizace stávajících typů motorů, mě docela bije do očí… snad Mazda ukáže ostatním, že to prostě jde, když se chce.
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 08.08.  10:27

      « Re: Odvaha

      Jj, v evropě, respektive u některých koncernů si vrchol motorářství představují jen jako zvyšování tlaku truba. Na zbytek totálně kašlou a pak to tak vypadá. >:-[]
      • 11 Reagovat !

        foto CrankyDude

        CrankyDude 08.08.  11:49

        « Re: Re: Odvaha

        "...jen jako zvyšování tlaku truba." >:D >:D
        ten se povedl. :yes: Trúba . třeba tato: [odkaz] ?
        • 11 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 08.08.  14:00

          « Re: Re: Re: Odvaha

          Moc nesejčkuj, nebo nám ji Němci seberou na dvouválec 0,5 TFSI 333 Kw ;-) .
          • 00 Reagovat !

            foto CrankyDude

            CrankyDude 09.08.  09:38

            « Re: Re: Re: Re: Odvaha

            Není co sebrat, je to jejich, čR je 17. spolková země, anyway. >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 08.08.  23:21

      « Re: Odvaha

      Odvaha? Kdy je odvaha už hazard? Nebylo by to poprvé kdy se Mazda vydala cestou na jejímž konci nad ní visel krach. Ale bacha! Přeji Mazdě aby ji to vyšlo, jen si myslím, že na takovou "odvahu" nemají momentálně peníze a ani tak honem mít nebudou. Doba je zlá a bude hůř! ;-\
      • 10 Reagovat !

        foto CrankyDude

        CrankyDude 09.08.  09:40

        « Re: Re: Odvaha

        "Kdy je odvaha už hazard?" kontrolovat stav benzínu v nádrži benzinového auta zapálenou sirkou...třeba. >:D
        "Přeji Mazdě aby ji to vyšlo,...." připojuji se k přání.. :-!
  • 00 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 08.08.  10:24

    Škoda že,

    v článku není info jak to bude s produkcí mikročástic u tak vysokého kompresního poměru, jestli to půjde bez filtru, nebo jen s filtrem.
    • 24 Reagovat !

      foto topten

      topten 08.08.  10:25

      « Re: Škoda že,

      ja bych vychazel z toho, ze primej vstrik = filtr
      spis bude zajimava produkce jedovatého NOx, když to bude nejspis spalovat chudou smes
      • 50 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 08.08.  10:29

        « Re: Re: Škoda že,

        To je právě ten problém, že tím benzín ztratí svoji velkou výhodu a nabalí na sebe pytel problémů, které otravují uživatele dieselů.
        • 35 Reagovat !

          foto topten

          topten 08.08.  10:33

          « Re: Re: Re: Škoda že,

          ja mam pocit, ze to co leze z vejfuku dyzlu je vetsine uzivatelu dyzlu uplne jedno a ty emise otravuji (doslova) hlavne ty okolo...
          • 23 Reagovat !

            foto Beefcake

            Beefcake 08.08.  10:36

            « Re: Re: Re: Re: Škoda že,

            Ti to mozno ani netusia. Kolkokrat rozmyslam, ako im dat zozadu najavo, ze im ide z vyfuku dym (tym metacom cierneho dymu pri akceleracii) a smrad. Musim si nacvicit nejaku pantomimu.
            • 00 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 08.08.  13:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

              tmave mlhovky, aby bylo skrz tu tmavou mlhu videt >:D neco jako baterka na tmu
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 08.08.  10:40

            « Re: Re: Re: Re: Škoda že,

            To že je jim jedno co leze z výfuku je jasné, ale není jim jedno, že se ten filtr časem může zanést, ucpat, snižovat výkon auta, ředit olej palivem, zvýšené náklady .... atd..
            • 20 Reagovat !

              foto CrankyDude

              CrankyDude 08.08.  11:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

              Možná, že bude zapotřebí se poohlédnout po starších autech a nekupovat ty komplexity? :-!
              • 00 Reagovat !

                foto Beefcake

                Beefcake 08.08.  13:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                Ano a dymit este viac... To je presne to zmyslanie.
                • 00 Reagovat !

                  foto CrankyDude

                  CrankyDude 09.08.  09:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                  Od nahražení karburátoru vstřikováním a přidáním katalyzátoru vývoj redukování smogu (a nejen toho) už není skokový, ale kosmetický. :-! Budoucnost je ve vodíku. ;-)
        • 13 Reagovat !

          foto Beefcake

          Beefcake 08.08.  10:35

          « Re: Re: Re: Škoda že,

          By som sa velmi cudoval, keby to napadlo niekho tu a nie vyvojarov z Mazdy.
          Konecne nieco revolucnejsie medzi motormi.
          • 03 Reagovat !

            foto topten

            topten 08.08.  10:38

            « Re: Re: Re: Re: Škoda že,

            je jasny, ze je to napadlo a nejak to vyresi, klidne podobne jako u naftaku, tedy i tou močovinou.
            ale jestliže je osobní naftak v USA nepruchodnej, benzinovej "naftak" by tam mozna prosel ...
            • 20 Reagovat !

              foto WinDiesel

              WinDiesel 08.08.  11:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

              chlapci chlapci co takhle si toho více přečíst???
              HCCI motor funguje při nízkých teplotách, produkuje minimum NOx
              N2 + O2 + vysoké teploty spalování = NOx
              částice možná ale NOx určitě ne, proto do toho Mazda jde, proto si tak věří
              tento článek princip HCCI motoru vůbec nepopisuje, zkuste jinde třeba na Autoforu tam to vyšlo včera a předevčírem
              • 12 Reagovat !

                foto topten

                topten 08.08.  11:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                o nižší teplote jsem se tam nedocet, jen, ze je teplota regulovana
                ale jinde sem se docet, ze výhodou jsou velmi nizke emise NOx a PM, takze tady jsou obavy asi zbytecny
        • 00 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 08.08.  11:04

          « Re: Re: Re: Škoda že,

          neztratí - NOx produkované HCCI motorem jsou velmi nízké díky nízkým teplotám spalování (v určitých režimech)
          na druhou stranu díky vysoké kompresy hrozí TDI-PD efekt - nýtování
          ale kdyby byla spotřeba jako u vznětového motoru na naftu, lidi by to jistě zkousli a Mazda by mohla vyrábět místo 2 druhů motorů jen jeden ... :-)
        • 10 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 08.08.  11:05

          « Re: Re: Re: Škoda že,

          Priamovstrekove benziny maju tuto "vyhodu" len vdaka tomu, ze vyrobcovia si vydupali 3-rocnu vynimku v Euro6, ktora im povoluje 10x viac pevnych castich, ako naftovym motorom. Ked tato vynimka skonci, kazdy priamovstrekovy benzin bude musiet mat filter. Bez neho sa ten limit splnit neda...
          • 02 Reagovat !

            foto topten

            topten 08.08.  11:16

            « Re: Re: Re: Re: Škoda že,

            ta vyjimka konci letos v zari pro nove homologovany a od pristiho zari pro všechny.
            naftaky zas maj vyjimku v o 25% vyssim laboratornim limitu NOx, který v realu v prumeru prekracuji vic jak 6x
            10x vic PM u primovstriku se tyka poctu, ne hmotnosti.
            dyzlum bez filtru se v dymovitosti nemůžou rovnat ani ty nejhorsi primovstrikovy benziny
            • 20 Reagovat !

              foto -Teddy-

              _Teddy_ 08.08.  12:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

              Trochu to pleties. Naftaky nemaju vynimku, ale vyssi limit. Euro6 stanovuje 0.08 pre naftak (vs 0.06 pre benzin).

              Priamovstrekove benziny maju naozaj vynimku, pretoze aj ked Euro6 stanovuje rovnaku hodnotu pre benzin aj naftu (6e11), prve tri roky platnosti Euro6 maju benziny vynimku az na 6e12, t.j. 10x vyssi pocet.
              • 20 Reagovat !

                foto topten

                topten 08.08.  12:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                primovstrikovej benzin euro 6b ma limit PM 6E12, nastupujici euro 6c ma limit 6E11. zadna výjimka nebo vyhoda, jen změna limitu.

                a od pristiho roku by mela vstoupit v platnost euro 6d-temp, který zveda limit NOx v realu na skoro 170 mg/km, tedy na uroven skoro 20 letych benzinaku s euro 3 a za dalsi 2-3 roky euro 6d, která stanovuje limit NOx na 120mg/km, tedy o něco lepsi nez benzinove euro 4 z roku 2005.
                opet změna limitu (tentokrát k horšímu), zadna vyhoda nebo vyjimka
                • 10 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 08.08.  14:02

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                  Ale kdeže. Teddy má pravdu. Limit pro Euro6 byl 6e11. Jen se rozhodli o jeho odložení až do Euro 6c a do té doby nastavili dočasný limit 6e12, o kterém se vědělo, že ho tehdejší motory zvládnou. Byl to výsledek lobby automobilek, aby oddálily nutnost použít filtry, což by je stálo nějaké to euro. A také si tím koupily čas, ve kterém se samozřejmě snažily přijít na to, jak to udělat, aby filtr použít nemusely.
                  • 00 Reagovat !

                    foto topten

                    topten 08.08.  14:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                    zadna euro 6 není
                    je stavajici euro 6b a nastupujici euro 6c, která u primovstrikovych benzinu snizuje počet PM
                    • 10 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 08.08.  14:36

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                      Ale je. Označení 6c shrnuje emisní limity, OBD standard, metodiku atp. V normě je tabulka pro Euro 5 a pak tabulka pro Euro 6 emisní limity. Najdeš tam také formulace jako full Euro 6 emission requirements. V 6b jsou preliminary values pro pevné částice u zážehových motorů, v 6c final. V podstatě jde o to, že nástup rozdělí do několika fází a to představují ta písmenka.

                      Proto se tenkrát mluvilo o tom, že s Euro 6 (tedy 6b) přijdou filtry pro zážehové motory. A nakonec je nikdo neměl, ani jedna automobilka. Protože politici povolili a odsunuli tuhle část až do 6c (a přišli s těmi předběžnými [nebo úvodními] 6e12, což byla dle tehdejších studií zvládnutelná hodnota). Podobná situace, jako když zvolili u NOx faktor 2,1 (i když tam je to jen na požádání, tohle platilo pro všechny; ale také by mělo jít o limit, který splní současné motory).
                    • 10 Reagovat !

                      foto -Teddy-

                      _Teddy_ 08.08.  14:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                      Naozaj? A co je potom smernica EU 459/2012?
                      [odkaz]
                      • 00 Reagovat !

                        foto parafin

                        parafin 09.08.  13:08

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Škoda že,

                        Až na to, že filter pevných častí pre benzín je, oproti dieslu, výrazne lacnejší a jednoduchší. Žiadna aktívna regenerácia, stále vypaľovanie pri bežnej teplote spalín, žiadna obmedzená životnosť....
  • 12 Reagovat !

    foto Ada---stop-rendlikovskemu-odpadu

    Ada - stop rendlíkovskému odpadu 08.08.  10:42

    proč?

    ..."podobně úsporný jako dnešní turbodiesely"... proč tedy raději rovnou nezůstat u osvědčeného TDI? :yes:
    • 20 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 08.08.  11:00

      « Re: proč?

      Pokud tomu motoru neztvrdne chod motoru na úroveň tdi, tak hlavně proto. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 08.08.  11:01

      « Re: proč?

      ale Ádo klid ........... vždyť je to vznětový motor !!!!!!!!!!!!!! Akorát že palivem bude benzín.
      mám pro Tebe dobrou zprávu - motor z principu musí a bude mít extrémně vysokou kompresi :-) :-) :-)
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 08.08.  14:45

        « Re: Re: proč?

        Na poměry zážehových motorů určitě, ale že by byla extrémně vysoká na poměry vznětových? Vznětové byly i přes 20.
    • 02 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 08.08.  12:44

      « Re: proč?

      A které je to "osvědčené TDI"? Takový motor ve výrobě neexistuje...
  • 30 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 08.08.  11:11

    Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

    Neviem ci realny prinos bude az tak skvely ako to dnes v Mazde odhaduju, ale kazdopadne za snahu ist mimo hlavneho prudu im davam palec hore! Je to velmi sympaticke, ze takato (pomerne) mala automobilka si trufa na nieco nove a ine.

    Pre autora, toto je samozrejme nezmysel:
    "...K zapálení směsi totiž místo přeskokového napětí na svíčce využívá stlačení, tedy řízené detonační spalování..."
    O ziadne riadene detonacne (sic!) spalovanie sa nejedna. Ide o zapalenie zmesi ktore sposobi zohriatie adiabatickou kompresiou. A to sa prave musi nastavit tak citlivo, aby sa zmes zapalila, ale nedetonovala. Rozdiel medzi "horenim" a "detonaciou" je zbytocne vysvetlovat, lebo diskuteri to vedia, a redaktori ACZ v tom maju ocividne hokej...
    • 00 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 08.08.  11:15

      « Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

      Nedovedu si moc dobře představit, jak by se měla směs adiabatickou kompresí zapálit jen v jednom místě aby se pak plamen následně mohl šířit plynule.
      Podle mě to taky bude řachat ve větším objemu najednou
      • 00 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 08.08.  12:42

        « Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

        Zapali sa rovnakym sposobom, ako zmes s naftou: v pripade priamovstrekovych motorov sa benzin vstrekne do horuceho stlaceneho vzduchu, a zapali teplotou. Rozdiel je len v tom, ze zatial co nafta vybuchovat nechce, benzin zmiesany so vzduchom vybuchne ochotne, takze treba dat velky pozor na teplotu. Tipujem ze do toho motora sa bude musiet pouzivat naozaj vysokooktanovy benzin, pripadne vhodne aditiva...
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 08.08.  14:34

          « Re: Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

          Myslím že takhle to fungovat nebude

          nepasuje mi to s pojmem HCCI - Homogeneous Charge Compression Ignition. Vstříknutí benzínu do vzduchu těsně před vznícením nemůže vytvořit homogenní směs
          • 10 Reagovat !

            foto -Teddy-

            _Teddy_ 08.08.  14:54

            « Re: Re: Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

            To zalezi na tvare spalovacieho priestoru a vstrekovani. Ono to palivo sa samozrejme vstrekne predtym, nez sa dosiahne kompresia potrebna k zapaleniu. Povedal by som, ze toto je u benzinu asi este jednoduchsie, kedze sa odparuje...
        • 10 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 08.08.  14:54

          « Re: Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

          To těžko. Benzín má příliš nízké cetanové číslo, abys ho prostě vstříkl do horkého stlačeného vzduchu (oktanové tu nehraje roli). Nemluvě o tom, že se takovému procesu říká SCCI, ne HCCI. Homogenní směs takhle jaksi nevytvoříš.

          U HCCI je problém načasování. U dieselu (SCCI) řídíš načasování vstřikem. U HCCI jde o samovznícení. A je třeba zajistit, že se to stane ve vhodný okamžik.
          • 10 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 09.08.  10:56

            « Re: Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

            :yes: :yes: :-)

            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto PepaJ

              PepaJ 09.08.  13:12

              « Re: Re: Re: Re: Palec hore pre Mazdu, palec dole pre autora!

              jen doplneni z tiskove zpravy:

              2. SKYACTIV-X next-generation engine

              Technological innovations

              SKYACTIV-X is the world's first commercial gasoline engine to use compression ignition, in which the fuel-air mixture ignites spontaneously when compressed by the piston
              A proprietary combustion method called Spark Controlled Compression Ignition overcomes two issues that had impeded commercialization of compression ignition gasoline engines: maximizing the zone in which compression ignition is possible and achieving a seamless transition between compression ignition and spark ignition.

              Features

              This new proprietary combustion engine combines the advantages of gasoline and diesel engines to achieve outstanding environmental performance, power and acceleration performance.
              Compression ignition and a supercharger fitted to improve fuel economy together deliver unprecedented engine response and increase torque 10-30 percent over the current SKYACTIV-G gasoline engine.*3
              Compression ignition makes possible a super lean burn*4 that improves engine efficiency up to 20-30 percent over the current SKYACTIV-G, and from 35-45 percent over Mazda's 2008 gasoline engine of the same displacement. SKYACTIV-X even equals or exceeds the latest SKYACTIV-D diesel engine in fuel efficiency.
              With high efficiency across a wide range of rpms and engine loads, the engine allows much more latitude in the selection of gear ratios, providing both superior fuel economy and driving performance.

              Moving forward Mazda hopes to help create a future in which people, the earth and society can coexist with cars, to enrich people's lives through a car ownership experience that celebrates driving, and to become a brand with which customers feel a strong emotional connection.

              *1 As of August 2017. According to in-house investigations.
              *2 Mazda's human-centered self-driving technology development concept. People enjoy driving while being revitalized mentally and physically. Meanwhile the car is driving "virtually" with a firm grasp of the movements of the driver and the car. In unexpected situations, such as a sudden loss of consciousness, the car will override the driver, automatically contact emergency services and drive safely to the most appropriate location.
              *3 Engine is still under development and figures are subject to change.
              *4 A condition in which the ratio of gasoline to air is reduced to a level that would not ignite in a spark-ignition engine.
  • 10 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 08.08.  11:12

    vysoká účinnost v široké škále otáček

    Pokud bude mít motor vysokou účinnost v široké škále otáček, snad to povede opět k jednodušším převodovkám
    • 10 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 08.08.  13:11

      « Re: vysoká účinnost v široké škále otáček

      Ako zaujimave vidim toto: " Benefitem pak podle všeho bude i vyšší výkon, až o 30 % proti dnešním jednotkám značky, tomu ale podle všeho napomůže i zástavba kompresoru" - ten kompresor.
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 10.08.  16:41

        « Re: vysoká účinnost v široké škále otáček

        Krásná účinnost 50% platí určitě pro zatížený motor. Při částečném zatížení - které je většinou - to bude horší. Aby se udržela ona účinnost téměř stále, musela by pomoci elektrika: místo převodovky dva el. stroje a místo části nádrže menší aku. Spotřeba by ještě dále klesla.
    • 00 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 10.08.  16:42

      « Re: vysoká účinnost v široké škále otáček

      ... v široké škále otáček a zatížení - viz příspěvek zde.
  • 21 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 08.08.  13:35

    veta stoleti

    "Vedle postupného vylepšování spalovacího motoru, který dle Mazdy bude v následujících letech stále pohánět naprostou většinu aut na světě,"

    tahle veta nema chybu, je to asi jako kdybych ja ted vestil, ze za mesic bude moje auto stale jezdit na benzin a ne na krevety >:D
    • 00 Reagovat !

      foto parafin

      parafin 09.08.  13:13

      « Re: veta stoleti

      narozdiel od ostatných, čo tvrdia, že za 5 (10,15,20...) rokov už budú iba elektromobily, Mazda má rozum a vidí, že spalováky tu budú ešte veľmi, veľmi dlho. Elektromobily sú už 100 rokov slepá ulička a tak to aj zostane.
      Kvapalné palivá sú proste výhodnejšie. A nemusia byť nutne "fosílne".
      [odkaz]
  • 01 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 08.08.  17:26

    To jsem přesně čekal

    Poslední roky jsem četl spoustu optimistických zpráv o vznětových motorech na benzín. A hned jsem pesimisticky/nrealisticky předpokládal, že vznítit dnešní vysokooktanový benzín není nic jednoduchého. A vida, reálná aplikace se neobejde bez zážehového systému. Takže motor bude mít vznětové (vysokotlaké čerpadlo, víceotvorové vysokotlaké vstřikovače, filtr pevných částic, přeplňování) i zážehové (svíčky, cívky. lambda sondy) součásti a tudíž bude poměrně drahý a jeho dlouhodobá údržba bude taká poměrně drahá. Otázkou jsou také emise škodlivých látek v případě, že motor bude využívat chudou směs. Dle mého názoru vsadila Mazda na dost riskantní kartu.
  • 10 Reagovat !

    foto Wolfsteen

    Wolfsteen 08.08.  21:02

    Snad to vyjde

    a bude to tak dobré, jak nám Mazda slibuje. Stávající Skyactive funguje skvěle. Doufám, že svojí stávající trojku vyměním za tu novou. Prasátko už krmím :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt! Stihl se zpěvák usmířit s dcerou?

Zášť v rodině Wabiho Daňka (†70) napravila až smrt!…

Léta mezi nimi panovaly napjaté vztahy, nakonec se ale Wabi Daněk (†70) stihl před smrtí smířit s dcerou…

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

 

iSport.cz

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by gól dal, řekl

Jindřišek kopal trestňák skoro jako Panenka. Ten by…

Nesmazatelně se zařadil mezi významné osobnosti historie Bohemians 1905. Josef Jindřišek odehrál proti Liberci…

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět slaví. Liberec bere bod

SESTŘIHY: Dukla smetla Boleslav, Zbrojovka opět…

Fotbalisté pražské Dukly odčinili debakl se Slavií, když v 15. kole HET ligy porazili na svém hřišti Mladou…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…