Diskuse

Tak přece se vrátí! Mazda potvrdila návrat Wankelu. Ale ne tak, jak byste čekali...

26.10.2017

Chystané použití Wankelova motoru japonský výrobce vysvětluje tišším chodem než u běžných agregátů.

 

  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 26.10.2017  17:45

    Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

    Je-li účinnost menší, tak spolu s dalšími potížemi to přeci není přínos vůči klasickému písťáku. A prodlužovač dojezdu, kdy se začne dobíjet až když je aku na dně, je přeci také nedobrý (až hloupý) přístup. Bude-li klasický písťák dobíjet stále, ve stejném a nejlepším svém režimu - jak co do účinnosti, tak i co do hluku a pečlivého vyvážení - bude jak tichý, tak úsporný, prostý nevýhod Wankela.
    • 00 Reagovat !

      foto BRoy

      BRoy 26.10.2017  18:47

      « Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

      Pokud pojede wankel trvale v otáčkách, kdy dává nejvyšší výkon (obecně vyšší otáčky nežli u pístového motoru), musí být jeho účinnost vyšší (menší počet pohyblivých součástí, píst neobrací pohyb o 180 stupňů atd). Nižší účinnost wankelu, jako hnacího motoru vozu v běžném provozu, je dána proměnnými otáčkami. Wankel má nižší krouťák, protože síla expanze působí na píst pod určitým úhlem a ne kolmo. Proto se musí pro rozjezd více vytáčet => zvyšuje se spotřeba. Takže varianta malý wankel, který trvale dobíjí elektromobil, je IMHO dobrý nápad.
      • 00 Reagovat !

        foto removed

        removed 27.10.2017  11:44

        « Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

        StarKluk ma pravdu. Trochu mi prijde, ze ten wankel je spise mazdi posedlost. Racionalne / realne totiz nedava moc smysl. Mozna jen pro zoho, komu nevadi mit ruce od smiru...
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 27.10.2017  12:25

          « Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

          Jo, jo. Wankel je názorný příklad toho, jak původně geniální nápad s řešením (zde krouživý píst) na sebe váže spoustu "plevele", jehož vyřešení je stejně geniální, jak nápad sám (většinou ještě geniálnější a pracnější).

          Mazda se přeci ujala Wankela potom, co ho všichni v Evropě a Americe odložili jako slepou uličku, a svou pílí a houževnatostí, která je vlastní Japoncům, Korejcům, Číňanům, ... , s nimi nakonec vyhrála Le Mans. Konec té slepé uličky tím ale jen posunula dál.
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 27.10.2017  17:06

            « Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

            Máš, samozřejmě ve všem pravdu. Vítězství v Le Mans však zdaleka neznamená, že je motor použitelný pro běžný provoz v dnešních měřítkách. (Emise, spotřeba oleje a paliva, životnost.........)

            To, že Mazda tvrdohlavě nechce zcela opustit tuto koncepci, chápu. Do vývoje a doladění až na současnou vrcholnou úroveň - jako jediní na světě - investovali tolik peněz a času, že svůj dílčí poloúspěch by rádi prodali alespoň jako "nositelé pokroku". Najdou se stále ostrůvky nadšenců - a stále se rodí noví, ne zcela prozření - kteří jsou ochotni si to nejen zkusit a koupit, ale i bezhlavě, neobjektivně obhajovat.

            Všichni to zde víme, pokud není co psát je Wankel klasika. Akceptuji informaci o návratu do sériové výroby. Nic víc. Důvody Mazdy proč jsem popsal výše, žádná díra do světa to však být nemůže.
    • 00 Reagovat !

      foto chudela-pipa

      chudela.pipa 26.10.2017  19:27

      « Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

      trochu studia než něco plácneš,účinnost je podstatně u wankela vyšší,z litrového motoru bez turba běžně vydoluješ 150 koní bez turba
      • 00 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 26.10.2017  21:11

        « Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

        Ano, je potřeba studovat, toho se drž než něco napíšeš. Účinnost motoru není o tom, kolik koní vytáhneš z litru objemu motoru, ale o tom, kolik energie v palivu proměníš na mechanickou práci. Takže motor může mít klidně 3 litry objemu a když při ustáleném výkonu třeba 30 kW bude žrát 6 litrů benzínu, tak je účinnější než wankel s objemem komor 0,9 litru ale spotřebou 7 litrů při stejném trvalém výkonu 30 kW.
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 27.10.2017  08:51

          « Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

          Účinnost Wankela proti klasickému písťáku je nižší zejména proto, že ochlazovací plocha spalovacího prostoru je velká.

          Pozn.:
          Výhoda kouživého pístu je zatím osamělá. Na tuto výhodu jsou "nalepeny" težkosti, jejichž vyřešení není zatím dobré.
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 27.10.2017  09:24

            « Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

            No sice mě to jako fandu do těchto motorů mrzí, kde nyní končí wankel. Ale jako čistě minimotůrek, který bude někde v malém prostoru v elektromobilu, který se aktivuje čistě na dojetí když selžou baterky by mohl fungovat.
            • 00 Reagovat !

              foto stary-kluk

              starý_kluk 27.10.2017  10:18

              « Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

              To jo, jako technická hračka je to bezesporu zajímavé.

              Ale jinak - jak jsem psal nahoře - je prodlužovač dojezdu vlastně hloupost.
              • 00 Reagovat !

                foto J-W

                J@W 27.10.2017  10:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

                Spořílek to není, to všichni víme.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených hvězdách i zakázané NHL

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených…

Byl jedním z pěti hokejistů, kteří si na mistrovství světa 1969 při druhém zápase proti tehdejšímu Sovětskému…

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková: Žila jsem s dvojníkem?!

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková:…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

 

Reflex.cz

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i kostely na jedinečných fotografiích

Rozpadající se krása: Opuštěné paláce, vrakoviště i…

Ukrývají se hluboko v lesích i uprostřed moderních metropolí. Řeč je o chátrajících objektech, které byly svými…