Diskuse

Tak přece se vrátí! Mazda potvrdila návrat Wankelu. Ale ne tak, jak byste čekali...

26.10.2017

Chystané použití Wankelova motoru japonský výrobce vysvětluje tišším chodem než u běžných agregátů.

 

  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 26.10.2017  17:45

    Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

    Je-li účinnost menší, tak spolu s dalšími potížemi to přeci není přínos vůči klasickému písťáku. A prodlužovač dojezdu, kdy se začne dobíjet až když je aku na dně, je přeci také nedobrý (až hloupý) přístup. Bude-li klasický písťák dobíjet stále, ve stejném a nejlepším svém režimu - jak co do účinnosti, tak i co do hluku a pečlivého vyvážení - bude jak tichý, tak úsporný, prostý nevýhod Wankela.
    • 00 Reagovat !

      foto BRoy

      BRoy 26.10.2017  18:47

      « Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

      Pokud pojede wankel trvale v otáčkách, kdy dává nejvyšší výkon (obecně vyšší otáčky nežli u pístového motoru), musí být jeho účinnost vyšší (menší počet pohyblivých součástí, píst neobrací pohyb o 180 stupňů atd). Nižší účinnost wankelu, jako hnacího motoru vozu v běžném provozu, je dána proměnnými otáčkami. Wankel má nižší krouťák, protože síla expanze působí na píst pod určitým úhlem a ne kolmo. Proto se musí pro rozjezd více vytáčet => zvyšuje se spotřeba. Takže varianta malý wankel, který trvale dobíjí elektromobil, je IMHO dobrý nápad.
      • 00 Reagovat !

        foto removed

        removed 27.10.2017  11:44

        « Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

        StarKluk ma pravdu. Trochu mi prijde, ze ten wankel je spise mazdi posedlost. Racionalne / realne totiz nedava moc smysl. Mozna jen pro zoho, komu nevadi mit ruce od smiru...
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 27.10.2017  12:25

          « Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

          Jo, jo. Wankel je názorný příklad toho, jak původně geniální nápad s řešením (zde krouživý píst) na sebe váže spoustu "plevele", jehož vyřešení je stejně geniální, jak nápad sám (většinou ještě geniálnější a pracnější).

          Mazda se přeci ujala Wankela potom, co ho všichni v Evropě a Americe odložili jako slepou uličku, a svou pílí a houževnatostí, která je vlastní Japoncům, Korejcům, Číňanům, ... , s nimi nakonec vyhrála Le Mans. Konec té slepé uličky tím ale jen posunula dál.
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 27.10.2017  17:06

            « Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

            Máš, samozřejmě ve všem pravdu. Vítězství v Le Mans však zdaleka neznamená, že je motor použitelný pro běžný provoz v dnešních měřítkách. (Emise, spotřeba oleje a paliva, životnost.........)

            To, že Mazda tvrdohlavě nechce zcela opustit tuto koncepci, chápu. Do vývoje a doladění až na současnou vrcholnou úroveň - jako jediní na světě - investovali tolik peněz a času, že svůj dílčí poloúspěch by rádi prodali alespoň jako "nositelé pokroku". Najdou se stále ostrůvky nadšenců - a stále se rodí noví, ne zcela prozření - kteří jsou ochotni si to nejen zkusit a koupit, ale i bezhlavě, neobjektivně obhajovat.

            Všichni to zde víme, pokud není co psát je Wankel klasika. Akceptuji informaci o návratu do sériové výroby. Nic víc. Důvody Mazdy proč jsem popsal výše, žádná díra do světa to však být nemůže.
    • 00 Reagovat !

      foto chudela-pipa

      chudela.pipa 26.10.2017  19:27

      « Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

      trochu studia než něco plácneš,účinnost je podstatně u wankela vyšší,z litrového motoru bez turba běžně vydoluješ 150 koní bez turba
      • 00 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 26.10.2017  21:11

        « Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

        Ano, je potřeba studovat, toho se drž než něco napíšeš. Účinnost motoru není o tom, kolik koní vytáhneš z litru objemu motoru, ale o tom, kolik energie v palivu proměníš na mechanickou práci. Takže motor může mít klidně 3 litry objemu a když při ustáleném výkonu třeba 30 kW bude žrát 6 litrů benzínu, tak je účinnější než wankel s objemem komor 0,9 litru ale spotřebou 7 litrů při stejném trvalém výkonu 30 kW.
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 27.10.2017  08:51

          « Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

          Účinnost Wankela proti klasickému písťáku je nižší zejména proto, že ochlazovací plocha spalovacího prostoru je velká.

          Pozn.:
          Výhoda kouživého pístu je zatím osamělá. Na tuto výhodu jsou "nalepeny" težkosti, jejichž vyřešení není zatím dobré.
          • 00 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 27.10.2017  09:24

            « Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

            No sice mě to jako fandu do těchto motorů mrzí, kde nyní končí wankel. Ale jako čistě minimotůrek, který bude někde v malém prostoru v elektromobilu, který se aktivuje čistě na dojetí když selžou baterky by mohl fungovat.
            • 00 Reagovat !

              foto stary-kluk

              starý_kluk 27.10.2017  10:18

              « Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

              To jo, jako technická hračka je to bezesporu zajímavé.

              Ale jinak - jak jsem psal nahoře - je prodlužovač dojezdu vlastně hloupost.
              • 00 Reagovat !

                foto J-W

                J@W 27.10.2017  10:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Stále nevidím ten přínos vůči klasickému písťáku

                Spořílek to není, to všichni víme.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích, děda na hoverboardu!

Ostravané umí žít: Babička na procházce o holích,…

Že je moderní technika jen pro mladé? Ani náhodou! Dědeček z Ostravy vyrazil na procházku s babičkou. Ta má v…

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State of Decay 2

Rozmlácené lebky i střeva na silnici. Recenze State…

Zombie se vrátily a s nimi i všudypřítomný a nikdy nekončící strach ze smrti. State of Decay 2 pro Xbox One a PC…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane. Klapne Síň slávy?

Hossa byl pro Chicago SUPERSTAR, smekl i Kane.…

"Končím s hokejem," rozesmutnil Marián Hossa o víkendu nejen čtenáře slovenského periodika Nový Čas. Předčasné…

 

Reflex.cz

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí, odkud pocházejí. Celkem je cizinců už 540 tisíc

10 největších skupin cizinců v Česku podle zemí,…

V posledních letech se také v Česku hodně hovoří o migraci. Někdy v souvislosti s obavami o bezpečnost, jindy…

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za 20 let seberou roboti práci

Automatizace ohrožuje Česko. Podívejte se, komu za…

Umělá inteligence je všude kolem nás už desítky let. V poslední době se ovšem stroje čím dál rychleji…