reklama


Mazda Premacy 1,8 84 kW

Mazda Premacy 1,8 84 kW

 
 

V posledních letech se velmi dobře uchytila nová kategorie vozů, kterou v Evropě "nastartoval" Renault svým veleúspěšným typem Scénic. Jde o menší varianty klasických velkých VANů, které jsou pro běžného evropského spotřebitele, přeci jen trochu velké.

Tento nový trend zachytila i Mazda, která představila zajímavě vypadající model Premacy.

Mazda Premacy se dodává se dvěma výkonovými variantami zážehového čtyřválce 1,8 (74 a 84 kW) a turbodieselem s přímým vstřikováním paliva 2,0 DiDT s výkonem 66 kW.

Pro test jsme si vybrali Premacy s výkonnějším zážehovým šestnácitventilem 1,8/84 kW a maximální výbavou nazvanou Touring.

První pohled na Premacy prozrazuje velký rozvor, což potvrzuje i přesný údaj 2670 mm (pro porovnání Scénic má rozvor 2580 mm). Podvozek totiž Premacy převzala z modelu 626 kombi. Velký rozvor umožňuje konstruktérům lépe využít vnitřní prostor a také jízda vyšší rychlostí by měla být klidnější.

Jízdní vlastnosti Premacy jsou přes výše položené těžiště dobré, v zatáčkách nedochází k většímu naklánění. Také citlivost na boční vítr (vzhledem k větší boční ploše) je dobrá. Účinné brzdy mají ve všech verzích sériově rozdělovač brzdného účinku EBD a ABS.

Výkon motoru je výborný a díky lehčímu zpřevodování je možné s Premacy jet velmi svižně, při rozumné spotřebě. Ta se při testu pohybovala okolo 8,5 l/100 km. Tzv. papírové zrychlení z klidu na 100 km/h by Premacy měla zvládnout za 11,4 s, ale nám se to podařilo i v lepším čase (pod 11 s), což nebývá obvyklé. Hluk pronikající od motoru do interiéru je přiměřený.

Interiér je prakticky uspořádán a obsahuje množství odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou, jak bývá u těchto vozů obvyklé, každé zvlášť, aby bylo možné je dle potřeby sklápět, popřípadě zcela vyjmout. Podobně jako u Mazdy 626 je možně sklopit i opěradlo pravého předního sedadla, čímž vznikne dostatečně dlouhý prostor pro přepravu extrémně velkých věcí (např: koberec). Zavazadlový prostor svým objemem 420 litrů odpovídá této kategorii vozů. Pod ním se skrývá plnohodnotná rezerva.

Cena u testované Premacy 1,8 byla 708 320 Kč, což odpovídá maximální výbavě i užitné hodnotě vozu. Cena základního modelu Premacy 1,8/74 kW začíná na 559 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 695 Kč Cena v testované výbavě: 708 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, TCS, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, manuální klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený volant a hlavice řadící páky, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, rádio v barvě interiéru + 4x repro + anténa, vyjímatelná sklopná a oddělená zadní sedadla, pylový filtr, ukazatel vnější teploty + palubní počítač, mlhová světla, litá kola 15", nárazníky v barvě vozu, podélný střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, el. zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, el. ovládané střešní okno

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13 420,- Kč)

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1839
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 161 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 7 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 719
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 520
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Mazda5 s pohonem všech kol pro japonský trh Mazda5 s pohonem všech kol pro japonský trh

Japonská Mazda ve svých prodejních sítích Mazda, Mazda…

Facelift Mazdy Premacy Facelift Mazdy Premacy

Kompaktní velkoprostorový vůz značky Mazda prodělal…

 



 
Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Nové Subaru XV uvidíme už v Ženevě. Na prvním snímku mu to opravdu sluší!

Dnes 11:53

Nová generace Subaru XV si odbude globální premiéru už na březnovém autosalonu v Ženevě. Podle prvního snímku to bude fešák!




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama