Mazda Premacy 1,8 84 kW

Mazda Premacy 1,8 84 kW

 
 

V posledních letech se velmi dobře uchytila nová kategorie vozů, kterou v Evropě "nastartoval" Renault svým veleúspěšným typem Scénic. Jde o menší varianty klasických velkých VANů, které jsou pro běžného evropského spotřebitele, přeci jen trochu velké.

Tento nový trend zachytila i Mazda, která představila zajímavě vypadající model Premacy.

Mazda Premacy se dodává se dvěma výkonovými variantami zážehového čtyřválce 1,8 (74 a 84 kW) a turbodieselem s přímým vstřikováním paliva 2,0 DiDT s výkonem 66 kW.

Pro test jsme si vybrali Premacy s výkonnějším zážehovým šestnácitventilem 1,8/84 kW a maximální výbavou nazvanou Touring.

První pohled na Premacy prozrazuje velký rozvor, což potvrzuje i přesný údaj 2670 mm (pro porovnání Scénic má rozvor 2580 mm). Podvozek totiž Premacy převzala z modelu 626 kombi. Velký rozvor umožňuje konstruktérům lépe využít vnitřní prostor a také jízda vyšší rychlostí by měla být klidnější.

Jízdní vlastnosti Premacy jsou přes výše položené těžiště dobré, v zatáčkách nedochází k většímu naklánění. Také citlivost na boční vítr (vzhledem k větší boční ploše) je dobrá. Účinné brzdy mají ve všech verzích sériově rozdělovač brzdného účinku EBD a ABS.

Výkon motoru je výborný a díky lehčímu zpřevodování je možné s Premacy jet velmi svižně, při rozumné spotřebě. Ta se při testu pohybovala okolo 8,5 l/100 km. Tzv. papírové zrychlení z klidu na 100 km/h by Premacy měla zvládnout za 11,4 s, ale nám se to podařilo i v lepším čase (pod 11 s), což nebývá obvyklé. Hluk pronikající od motoru do interiéru je přiměřený.

Interiér je prakticky uspořádán a obsahuje množství odkládacích ploch. Zadní sedadla jsou, jak bývá u těchto vozů obvyklé, každé zvlášť, aby bylo možné je dle potřeby sklápět, popřípadě zcela vyjmout. Podobně jako u Mazdy 626 je možně sklopit i opěradlo pravého předního sedadla, čímž vznikne dostatečně dlouhý prostor pro přepravu extrémně velkých věcí (např: koberec). Zavazadlový prostor svým objemem 420 litrů odpovídá této kategorii vozů. Pod ním se skrývá plnohodnotná rezerva.

Cena u testované Premacy 1,8 byla 708 320 Kč, což odpovídá maximální výbavě i užitné hodnotě vozu. Cena základního modelu Premacy 1,8/74 kW začíná na 559 900 Kč.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 695 Kč Cena v testované výbavě: 708 Kč

Základní výbava:4x airbag, ABS, TCS, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, manuální klimatizace, centrální zámek s dálkovým ovl., kůží potažený volant a hlavice řadící páky, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání oken a vnějších zrcátek, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, rádio v barvě interiéru + 4x repro + anténa, vyjímatelná sklopná a oddělená zadní sedadla, pylový filtr, ukazatel vnější teploty + palubní počítač, mlhová světla, litá kola 15", nárazníky v barvě vozu, podélný střešní nosič, kryt zavazadlového prostoru, el. zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, el. ovládané střešní okno

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13 420,- Kč)

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Mazda Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1839
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 161 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 7 / 8.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 719
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1235 / 520
Rozměr pneu:195
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1705
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,20
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Mazda5 s pohonem všech kol pro japonský trh Mazda5 s pohonem všech kol pro japonský trh

Japonská Mazda ve svých prodejních sítích Mazda, Mazda…

Facelift Mazdy Premacy Facelift Mazdy Premacy

Kompaktní velkoprostorový vůz značky Mazda prodělal…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…