Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda Roadpacer AP: Proč se jí přezdívalo Toadracer? A co přineslo spojení GM a Mazdy?

V 70. letech chtěla Mazda proniknout na trh velkých sedanů, v portfoliu však žádné takové auto neměla. Získala jej však v modelu Premier australské automobilky Holden, u něhož původní agregát nahradila rotačním motorem.
Zpět na článek
7. 9. 2017 19:21
Avatar - Barrichello
7. 9. 2017 19:02
Jo to byly časy
když tehdá skoro všichni japonci vypadaly jako kopie amerik >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - JDM
7. 9. 2017 19:38
Re: Jo to byly časy
Tak pro Japonce to byl a stále je nejdůležitější trh a amici ty jejich malinký krabičky zrovna nemuseli tak se snažili přizpůsobit a jak tam dneska prodávají :-)
Avatar - Barrichello
8. 9. 2017 08:58
Re: Jo to byly časy
Vono to bylo jinak - po válce pomohli japonslému průmyslu na nohy amíci a ty japonci byly až do určitýho roku zmenenými kopiemi amerik >:D
7. 9. 2017 19:19
ekvivalentní objem 1,3 litru
Motor 13B je dvourotorový s objemem komory 654 ccm. Tj. skutečný objem motoru je 1308 ccm a ekvivalentní objem tedy není 1,3 litru jak se píše v článku ale cca 2,6 litru

Stejně tak je v článku poněkud nesrozumitelná pasáž o malém točivém momentu. Samotný nízký moment není při dostatečném výkonu problém, pokud je správně přizpůsobeno zpřevodování. Autem nehýbe moment, autem hýbe výkon
Rozbalit vlákno
12
Avatar - wakantanka
7. 9. 2017 20:35
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Ako mas pravdu, ale odznelo tam ze problemom bola hlavne zastara aut.prevodovka. Kto trochu vie o com je rec, ten si domysli. :-)
7. 9. 2017 20:42
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Jo souhlasím
Avatar - Enthusiastic.driver
8. 9. 2017 08:00
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Pasáž o nízkém momentu je technicky nesprávná, ale srozumitelná zcela. Když napíšeš "auto bylo pomalé kvůli malému jmenovitému výkonu v nízkých otáčkách", polovina lidí nebude vědět, o čem je řeč.
8. 9. 2017 08:20
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Ale o nízkých otáčkách nebo porovnání charakteristik wankelů a pístových motorů nebyla v článku řeč vůbec. Autor srovnává výhradně maxima momentů což je samozřejmě nesprávný přístup. Kdyby to mělo fungovat tak jak to prezentuje p.Dusil, jezdili bychom dnes výhradně v turbodieselech
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
8. 9. 2017 14:49
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Však v nich také skoro všichni jezdí. A sám jste si teď odpověděl proč tomu tak je. :-), tedy mimo jiné samozřejmě. Ano měla tam být správně charakteristika motoru z hlediska momentové křivky a nikoliv z hlediska vrcholu točivého momentu. O vrcholu momentu to opravdu není, ale může za leccos. Asi mi dáte za pravdu, když napíšu, že motor s maximem 200 N.m bude mít při běžné průběhu asi vyšší hodnoty v celém rozsahu otáček, než motor s vrcholem 110 N.m. Možná tam mělo být, že Wankellův motor není obecně zrovna pružný, což vím z vlastní praxe. Ano ekvivalentní objem je skutečně 2,6 litru. O to je to pak ještě horší.
8. 9. 2017 13:55
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
az na to ze je to presne opacne... fyzikalne autom hybe krutiaci moment tj. sila ..vykon si nasledne vies dopocitat :)..
8. 9. 2017 14:16
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Ale houby. Moment můžeš mít velký jak budeš chtít ale pokud k němu nebude i výkon auto se nehne
8. 9. 2017 14:23
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
co si mal z fyziky...? :-) moment na kluke motora je to co nasledne tu pracu vykonava ( vykon je praca za cas )..
jedine v com mas pravdu je ze moment mozes menit prevodovkou , cim sa max. vykon nemeni :)..
ale primarnym hybatelom je sila/moment.
8. 9. 2017 15:48
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
O moje fyzikální znalosti neměj strach. Opakuji že samotný moment bez výkonu autem nehýbe, práce se začne konat až s pohybem. Moment může působit a auto se přesto hýbat nemusí
Vem si třeba auto stojící v kopci se zařazeným kvaltem a vypnutým motorem, a pak to stejné auto jedoucí pomalu stálou rychlostí do kopce. V obou případech bude moment kterým působí motor shodný (ztráty teď neřeším), ale v prvním případě u stojícího auta je výkon nulový. Pohyb auta tedy není svázaný s momentem ale s výkonem, bez výkonu není pohyb, jen moment na to nestačí
8. 9. 2017 16:19
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
bavime sa o krutiacom momente co je schopny "vyprodukovat" motor..takze priklad so stojacim autom je irelevantny..
bez momentu nie si schopny konat pracu cize motor nevykona ani vykon.. :-) a akonahle ma motor nejaky moment ( silu ) tak ma aj nejaky vykon..( pokial ho nezablokujes vyssou silou )..
takze vykon motora ( schopnost konat pracu ) je dosledkom siloveho posobenia na hriadel ( kluku , cokolvek )..
8. 9. 2017 18:29
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
Opět se mýlíš. Pokud tvrdíš že ten příklad je irelevantný a chceš aby motor ten moment aktivně produkoval, tak si do mého příkladu dosaď místo spalováku elektromotor. Když v elektromobilu přidáš přesně tolik "plynu" abys vyvážil stojící auto v kopci, auto bude stát, motor bude produkovat moment ale výkon bude stejně nulový. Ale myslím že jsi to už pochopil taky.

Nicméně hlavní je fakt, že hodnota momentu motoru nic neříká o tažné síle auta a o jeho zrychlení. Dvě stejné auta se stejným okamžitým výkonem budou mít stejné okamžité zrychlení i když se okamžité momenty jejich motorů budou v té chvíli libovolně lišit.

Prostě rozhoduje především výkon, moment je podružný. A votom to je
11. 9. 2017 11:28
Re: ekvivalentní objem 1,3 litru
nechce sa mi v tom uz vrtat :-) ... zaklad je v tom ze motor z fyz. hladiska vie posobit silou..
presne ako si to napisal elektromotor moze drzat auto v kopci..
tvoj priklad bol irelevatny lebo si pisal automobil s vypnutym motorom..
si proste napisa fyzikalne rovnice a zistis ze bez sily/momentu nenulovy vykon neexistuje.
Avatar - praděda7
7. 9. 2017 19:21
Hned
od prvního pohledu říkám: "hele Holden Kingswood" a taky že jo.......v Austrálii jednu dobu nejpopulárnější vůz. Vyráběl se v Claytonu, předměstí Melbourne někdy v 70tých létech v několika verzích i s osmiválci.
Rozbalit vlákno
0