Facelift Mazdy RX-8 se poprvé představil v lednu na autosalonu v Detroitu, evropská premiéra proběhne až v září ve Frankfurtu. Na českém trhu se model s upravenou aerodynamikou a převodovým ústrojím ale prodávat nebude.
RX-8 asi moc lidi u nas nekupuje a ja se ani nedivim, vzdyt snad v cele CR nebyl predvadeci vuz, alespon asi tak pred rokem... To si opravdu nekdo mysli, ze si nekdo koupi sportovni auto bez toho, aniz by se v nem svezl? ;-\
Ano ZNÁM tenhle "začarovaný" kruh, to že "na konci" bude výběr jen mezi škoda octavia vw passat je sice ještě DALEKO, ale na druhou stranu to k tomu "směruje" RYCHLEJi, než se může zdát ;-\
Pěkný den ;-)
Presne tak, ale ja bych to omezil spis na CR. Tady se investuje jen do stredniho proudu a tam, kde jsi prodejci nejsou jisti, jestli se auto bude prodavat, se nejakou predvadeckou ani nezabivaji. Jen tak pro zajimavost - Honda S2000, ktera minuly rok stala cca stejne jako technicky horsi MX-5, mela snad uplne nulove prodeje (nemam to overene, ale udajne 0 kusu), zatimco MX-5 snad nekolik desitek - proc? Ano, Mazda ma urcite jmeno, ale predevsim nekolik predvadecek po republice, zatimco Honda ani jednu - to jsem overoval u dovozce... Tomu se da jen smat nebo spis mozna brecet. A tohle vsechno v dobe, kdy Nissan dotuje GT-R - a jak jim to krasne funguje...
Že Nissan "dotuje" GT-R to jsem sice nikde "nečetla", ale OPRAVDU to tak "působí" (a asi to tak opravdu je - vy máte nějaké "bližší" informace?)
Hondu S2000 jsem si důkladně "prohlížela", když se mi do "finálového výběru" dostala Honda Accord (2.4) - je to další SMUTNÝ důkaz, že KVALITA na výběr vozu NEmá moc vliv ;-\
PS: Prodejní číslo "NULA" snad ani NEchci "komentovat" :no:
Pěkný den :-)
Dotace vyroby GT-R se jednu dobu myslim docela resila, ale nevim ted kde presne. Konkretni cisla uz si pochopitelne nepomatuji a dost mozna ani zadna nebyla. Ale tak trochu to vysvetluje, proc je GT-R tak "levne" a pritom tak rychle a take proc je jeho vyroba omezena. Dle meho nazoru je cenovy rozdil mezi GT-R a GT-R Vspec zpusoben prave tim, ze ostrejsi model uz nebyla autmobilka ochotna dotovat, popripade ne tak moc, ale to uz je opravdu jen spekulace... :-)
Jeste z trochu jineho segmentu - Sony take dotuje, nebo alespon do nedavna dotovalo, vyorbu sve herni konzole PS3, a to z pocatku dost vyrazne. Predevsim sice diky platbam za licence apod., ale urcite i z marketingovych duvodu. Vsak u elektroniky je vernost znacce pomerne castym jevem.
U konzoli je to trosku o necem jinem. Vsechny konzole jsou dotovane, firma ziska penize zpatky z prodeje her. To ale u aut neplati, takze to srovnani, kdyz ne uplne chrome, tak hodne kulha.
Bohužel.....Je to smutné, ale v tomto segmentu je ČR trh relativně malou částí "koláče".
Na druhou stranu viz. situace kolem Subaru a představení STI 08 (hatch). Bylo k dispozici relativně dost předváděcích vozů a nebyl větší problém se svézt a následně ty předváděčky byly po servisu na odprodej i za relativně dobrou cenu.
Jenze i v CR se vyplati investovat do marketingu, ktery takoveto modely podporuji. Vzdyt na slovo "sportovni" dnes slysi kazdy a pritom kupuji rodinne MPV od Renaultu nebo SUV od Volva... :-)
Ono je to možná taky tím, že S2000 je pro průměrného českého křižáka (silnic) až moc velkej nášup. Šlápne tomu na plyn, ono to zařve a hodí zadkem, křižáček se lekne a zdrhne. MX-5 je civilnější a navíc designově "stravitelnější" kabriolet, takže proto asi ty prodeje.
Tak to je ten prodejce strasne hodny a ochotny, ze te necha vydelat mu penize... :-) Ja bych nic neresil a jel do Nemecka pro nove auto, minimalne jednani tam bude o dost lepsi, stejne tak servis apod, kdyby se neco vetsiho pokazilo. Nebo je tu moznost dovozu z USA, ktery se u noveho auta urcite vyplati (ale pochopitelne ne pres Denker a podobne zlatokopy), i pres zaruku apod.
A v USA, resp. VB a Japonsku taky, jestli se nepletu, jsou ceny polovicni. To nemluvim o cenach za benzin (v USA), obzvlast kdyz porovname, na kolik % z jejich prumerne mzdy vyjde litr benzinu/jedno auto a na kolik u nas... :-)