Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda Skyactiv-X: Opravdu bude spalovací revoluce tak úsporná?

Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem. Ale bude tomu skutečně tak?
Zpět na článek
23. 1. 2018 19:02
23. 1. 2018 22:17
24. 1. 2018 11:05
26. 9. 2018 10:30
23. 1. 2018 20:46
23. 1. 2018 22:20
24. 1. 2018 14:35
23. 1. 2018 22:13
24. 1. 2018 08:43
24. 1. 2018 17:17
24. 1. 2018 05:57
24. 1. 2018 07:17
24. 1. 2018 09:09
24. 1. 2018 13:10
24. 1. 2018 08:13
24. 1. 2018 09:14
24. 1. 2018 09:58
Avatar - Hammunasakra
23. 1. 2018 17:37
Zajímavej motor
Úspornější nejspíš fakt bude [odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
23. 1. 2018 18:42
Re: Zajímavej motor
Prostě diesel s malým kompresním poměrem. 1,9 TDI PD je na tom lépe.
24. 1. 2018 10:37
Re: Zajímavej motor
kolikrát už sem si tak říkal - takle zkušenej člověk a takle bl.ej
Zajímalo by mne co asi tak bude až bude sešrotován poslední 1.9TDI? Copak bude modlou pak?
Avatar - del42sa
24. 1. 2018 19:49
Re: Zajímavej motor
otázka je jestli těch 30% není míněno v kombinaci s elektromotorem, protože jak jsem pochopil, Mazda tento motor vyvíjí jako základ nového hybridního systému připravovaného na rok 2019. Přece jen na samotný typ spalování je ta úspora 30% paliva až příliš vysoká, ale ve spojení s elektromotorem to může dělat až těch 30% :-)

[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2018 20:59
Re: Zajímavej motor
ACZ jako obvykle přináší informace později ale zase sou míň kvalitní [odkaz] >:D
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2018 17:50
V mazdě
byli vždycky dobří motoráři :yes: A všechno co na těch jejich sky-activech je, tak je uděláno precizně s tím, že to bude nějaký čas sloužit. To právě nechápu koncern VW proč svoje čtyřválcové benzíny, které jsou mnohdy technicky na výši, tak v některých částech ojebává, Pak se na závady nemusí dlouho čekat.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jenik3
23. 1. 2018 19:02
Re: V mazdě
Diesel 2.2 mel jiste problemy se vstrikovanim, takze ne vzdy se dilo dari podle planu. NIcmene benzin ma same kladne hodnoceni.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2018 19:10
Re: V mazdě
O dieselech tu nebyla řeč, i ten mazdovský má své rezervy.
23. 1. 2018 22:17
Re: V mazdě
Vždycky dobří motoráři ? Všechno na sky-activech precizně ?

Jen připomenu Skyaktiv-D - chronicky se zadírající vačky, s následkem škod na motoru (vč.turba) v ceně cca 80.000 Kč. Kdo málo jezdil a nestihl odprásknout motor v záruce, Mazda na něj vystrčila p....rostředníček. :-!

(Jen pro úplnost a objektivitu.)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 1. 2018 10:48
Re: V mazdě
Viz. výše, s diesely máš částečně pravdu.
24. 1. 2018 11:05
Re: V mazdě
Samozřejmě, pokud mazďák nepodlehne naftovému opojení, nebývá zklamán, naopak, .rád se vrací ke značce a je ochoten jí i hájit. Pomáhá i odlišná filozofie ve vztahu k vypořádání se s emisními limity.

Však jiným výrobcům se dnes nedaří ani ty benzíny, tak jako Mazdě v souhrnu vlastností.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 1. 2018 12:15
Re: V mazdě
Jj, dvoulitr od mazdy / 108, 114, 121 Kw/ by si měl každej povinně vyzkoušet, Sice se z něj trochu stává takový "pružan" a chuť do otáček je lehučko nižší, ale pořád je to motor co zpívá a krásně chodí, je spolehlivý, a je celkem jedno, jestli je nový, nebo má najeto 200 tis..
Avatar - skejpa
26. 9. 2018 10:30
Re: V mazdě
To už dnes rozhodně není standardem. Bohužel se tohle v testech moc nezmiňuje. Já jsem si ho právě proto koupil. Je příjemně naladěný, nění to úplnej šnek ale hlavně člověka nezruinuje protože je to držák. Neznám spolehlivější motory než Mazďácké benzínové dvoulitry (v této kategorii motorů). A jestli je něco podobně spolehlivé, není toho na trhu moc.
Avatar - nathan
23. 1. 2018 17:50
To se ukáže v reálu
Jestli bude nebo nebude tento motor úspornější, se ukáže v reálném provozu. Nicméně pravdou je, že Mazda jako jediná světová automobilka jde svou vlastní cestou a to co dělá, dělá sakra dobře. :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Beefcake
23. 1. 2018 18:29
Re: To se ukáže v reálu
"Nového revolučně řešeného agregátu se sice dočkáme nejdříve za rok, avšak vybrané redakce motoristických časopisů již měly možnost nový motor vyzkoušet v prototypu." - mas pocit, ze hovoria o simulatore ?
Avatar - _Karel_
23. 1. 2018 20:21
Re: To se ukáže v reálu
Budou ho aplikovat v 2019. Zprvu hovořili o úspoře cca 15%, aktuálně 20-30%. Takže hotový evidentně není.
23. 1. 2018 21:49
Re: To se ukáže v reálu
Když si vezmu, že cca. 40% (?) spotřeby paliva jde i za zcela ideálních a teoretických podmínek na překonání jízdních odporů (odpor vzduchu, valivé odpory, udržení chodu motoru atd.), výškového profilu trasy, změny jízdní rychlosti apod., tak pak by snížení spotřeby o 20-30% znamenalo, že se Mazdě podařilo snížit "neefektivitu" práce motoru o 33-50% ... Pokud ano, smekám. Géniové. Ovšem pravděpodobnější bude, že realita sériové výroby vůči vymazleným "prototypům" bude spíše horší.

A hotový být musí, protože pokud jej chtějí nasadit v roce 2019 tak už dnes se zadává výroba nástrojů, komponent atd.
24. 1. 2018 11:44
Re: To se ukáže v reálu
Maximalne se ladi detaily, ale hotovy byt musi. Vyrobci motoru, kteri vi co delaji, maji v internich prezentacich uz motory, ktere se dostanou do prodeje i za nekolik let.
Nenii to Karlovwa oblibena znacka, tak je neduverivy ;-)
Avatar - _Karel_
24. 1. 2018 20:03
Re: To se ukáže v reálu
Nebuď trapný s Karlovwou - donedávna jsem měl Mazdu 3 (Skyactive). Mazda je má oblíbená značka.
Navíc nechápu, z čeho věštíš mou nedůvěřivost - jen z toho, že jsem (možná mylně) uvedl, že asi ještě není hotový?
Nedůvěřivý je spíš tesnav, jestli umíš číst a chápeš psaný text.
Avatar - Beefcake
24. 1. 2018 13:23
Re: To se ukáže v reálu
Ja teda neviem - jazdili na slapacom auticku ? :-)
Ak je prototyp uspornejsi ako sa cakalo a odhad konecnej uspory este po testoch navysili - potom nevidim dovod pochybovat, ze uspornejsi bude.
Avatar - _Karel_
24. 1. 2018 20:15
Re: To se ukáže v reálu
Z velmi obsáhlého článku novináře, co s ní v září jezdil: "Na finální verdikt je samozřejmě příliš brzy, protože Mazda bude na motoru dále pracovat. Dá se očekávat, že se zlepší jak odezva, tak třeba i dynamika. A určitě zmizí pochybné zvuky, které se občas ozývaly zpod kapoty, jak se směs zapálila v jiný okamžik, než měla.".
Když jsem teď navíc četl, že posouvají svůj odhad úspornosti, tak mi zkrátka přijde, že na finální verzi stále pracují.
24. 1. 2018 10:41
Re: To se ukáže v reálu
Toyota si nejde svou vlastni cestou? Tesla si nejde svou vlastni cestou? aha vlastne svou vlastni cestou si jde jen Mazda :-!
24. 1. 2018 12:35
Re: To se ukáže v reálu
aj Toyota aj Tesla si idú svojou vlastnou cestou, samozrejme.
Akurát, že na rozdiel od Toyoty, Tesla si ide svojou vlastnou cestou...do ***
Avatar - Ghostyx
23. 1. 2018 18:32
Fandím jim a moc
Stále mám jedno z jejich aut, je už pravda deset let staré, a i přes pár výhrad k tehdejší výbavě, max. spokojenost. To auto je stále dobré a konkurenceschopné se vším, co jezdí dnes a stále se těším, když si ho projedu. Na tuhle značku a její spolehlivost prostě nedám dopustit! Už se teším, až se projedu v tomhle skyactiv X. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2018 20:46
Já čekám
Mám políčeno na novou Mazdu 3 se Skyactive-X motorem. Určitě motoráři v Mazdě odvedou stejně skvělou práci jako u Skyactive-G :yes:
Rozbalit vlákno
3
23. 1. 2018 22:20
Re: Já čekám
Modli se, aby to nebylo jako u Skyactive-D. (Viz já 22:17.) :-|
24. 1. 2018 13:20
Re: Já čekám
Divim sa negativnych reakcii na tvoj poukaz (teeda aspon podla palcov) ale i my mame vo firme mazdu 6 a bol s nou presne po 101000 km ten isty problem. A z pocutia sa to netyka len mazdy v nasom vozovom parku.....pritom ja osobne proti Mazde nic nemam, skor ma tu zaraza urcita "slepost" niektorych, ktori nedokazu priznat, ze Mazda ma dobre vozy ale nie az tak dokonale ako v skutocnosti su.
24. 1. 2018 14:35
Re: Já čekám
Problém vaček v dieselech je obecně známý, jen někteří skalní fanoušci s klapkami na očích nestrpí, když někdo řekne k "A" také "B".

Hrdinně se pak zmůžou pouze na negativní palec, protože něco k tomu napsat neumí. ;-) Já se tím však netrápím, v těchto případech je hodně :no: skoro jako vyznamenání. >:D
Avatar - Emel
23. 1. 2018 22:13
Úspornost
Motor by měl přinést o 20-30% větší úspornost... v čem tu úspornost měříte?

Jinak jsem zvědavý co z toho bude a držím palce :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
24. 1. 2018 08:43
Re: Úspornost
Aha... a co je 100% - auto, co jezdí zadarmo? A 0%? :-O
Avatar - Hammunasakra
24. 1. 2018 08:49
Re: Úspornost
Co je v tomhle případě 100% je v úvodní větě perexu ;-)
Avatar - Emel
24. 1. 2018 17:17
Re: Úspornost
Motor X je o 20% úspornější než motor G - tohle napsat jde.
Motor X má o 20% větší úspornost než motor G - tohle podle mě napsat nejde, motor sám o sobě nemá úspornost, jen spotřebu...

Ale ok, to je spíš o lingvistice než o autech :-)
Avatar - euro89
24. 1. 2018 05:57
Mazda
Mazda mi je hodne sympaticka. Libi se mi, ze se snazi najit jinou cestu, jak splnit dnesni nesmyslne emisni limity, nez cpat pod kapotu aut maloobjemove turbomotory. K tomu jsou jeji auta na dnesni dobu opravdu necekane ridicsky prijemna a design za me taky super.
Kdyby neignorovala potrebu nekterych potencionalnich kupcu po rezervnim kole a necpala do vsech novych modelu, vcetne faceliftu, elektronickou parkovaci brzdu, tak bych se i povazoval za jeji cilovou skupinu zakazniku.
Rozbalit vlákno
3
24. 1. 2018 07:17
Re: Mazda
Ta zmínka o elektronické parkovací brzdě je směšná. Kolikrát ročně potřebuješ klasickou ručku? Copak jezdíš rally? Kromě toho, elektronická ručka v Mazdě umí zablokovat zadní kola a otočit auto podobně jako ruční. Proto mi ten argument přijde zcestný.

Stejně tak lze mít v kufru rezervní kolo. Mazda má své nedostatky, ale zmínit tyhle dva, to je k smíchu. Nemá to žádnou váhu. Navíc jde podobnou cestou stále více značek.
Avatar - Jaros71
24. 1. 2018 09:09
Re: Mazda
Elektrická ručka je nyní trend doby..dá se zvyknout.

Rezerva tam souhlas..do nové firemní Mazdy CX5 jsme nechali dát dojezdovou rezervu , stálo to s výměnou podlážky kufru , jinak by to nepasovalo , zvedákem a pneu 12 tisíc !!
Avatar - euro89
24. 1. 2018 13:10
Re: Mazda
Chvili jsem premyslel, jestli ma na tohle vubec cenu odpovidat. Ale asi jen tohle... co je pro jednoho zcestny argument, muze byt pro druheho duvod nekoupit auto. :-!
PS: Rallye sice nejezdim, ale rizeni me bavi, takze rucku pouziju za rok mozna vickrat, nez vetsina ridicu za cely zivot.
Avatar - KANKUNEN
24. 1. 2018 06:11
To je komické, jak se snaží někteří varovat před spolehlivos
U skyactivu začali odnova a jediné co se nepovedlo jsou vačky u diesla. A ne že se jim to jen nekazí, mají to i dobře odladěno. Sedni si do Mzd3 a hned jedeš, jako by ti to auto stalo v garáži. Žádné zvykání.
Rozbalit vlákno
2
24. 1. 2018 11:46
Re: To je komické, jak se snaží někteří varovat před spolehl
Rekl bych ze to plati obecne u vetsiny japoncu jak se spolehliosti, tak se zvykanim. Ty auta proste sednou ;-)
Avatar - Aoyagi
24. 1. 2018 16:22
Re: To je komické, jak se snaží někteří varovat před spolehl
Na Toyoty (kromě Avalonu) si tedy musím většinou zvyknout...
24. 1. 2018 08:13
Tak..
s motorom skyactiv G dvojliter som maximálne spokojný. Bral by som ho aj v ďalšej generácii Mazdy 3. Čo je dobré, netreba meniť.
ten X by som asi počkal, kým to pár zákazníkov odskúša.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jaros71
24. 1. 2018 09:14
Re: Tak..
Asi je vždy dobré počkat až se vychytají mouchy nového motoru.
Jsem zvědavý , máme přes rok ve firmě CX5 s dieslem 150k , olej k výměně to hlásilo už po 12 tis. km..a servis není levný. ;-\
Jinak jezdí super , spotřeba s automatem ale žádná bomba - kolem 7.5-8 L/100 km
Jen při defenzívní jízdě na okresce se pohybuje kolem 6-6.5..
Uvidíme co to vydrží , nemá močovinu a furt vypaluje DPF filtr..což zvyšuje spotřebu.
Hlavně ve městě.
24. 1. 2018 09:58
Re: Tak..
presne, opatrnosť nie je na škodu, zvlášť keď je to takýto ´´revolučný motor´´

Ja to mám benzín 2,0 v Mazde 3, nič nehlási, olej po roku alebo 20tis.
spotreba 5,5 v zime a 5,2 v lete, s klímou zas do tých 5,5. Mesto+okresky
O nafte som nikdy ani neuvažoval, neviem posúdiť.
24. 1. 2018 12:44
Spalování chudých směsí
Se spalováním chudých směsí se koketovalo už v 80-ých letech. Využívalo se víření a vrstvení směsi s tím, že se zapalovala směs bohatší a prohořívala směs chudší (přibližně stechiometrický poměr 15 na zapálení a poměr přes 20 na prohoření). Vývoj však šel pomaleji než rychlost tvorby emisních předpisů, a tak se emise vyřešily trojcestným oxydačním katalyzátorem na výstupu motoru (výfuk), který přísně vyžaduje stechiometrický poměr (tedy víc CO než u chudé směsi), aby fungoval, takže spotřeba sice stoupla asi o 5 %, ale tehdy sledované CO, NOx, CHx byly "rázem" vyřešeny. I když by se tehdy spalování chudých směsí v částečném zatížení obešlo bez katalyzace CO (tedy většinou) a v určitém rozmezí bez kat. CHx, už k tomu nedošlo a vývoj spalování chudých směsí se zavedením 3-cestného katalyzátoru zastavil.

Pozdější dodnes sledované CO2 a NOx opět chudým směsím nepřálo.

V tomto světle je dnešní přínos Mazdy velmi pozoruhodný a u nás laiků vzbuzuje několik otázek. Mezi nimi je např.: jak to dělají s tím, že chudá směs hoří déle? Zvláště jak to dělají ve vysokých otáčkách?
Rozbalit vlákno
12
24. 1. 2018 13:08
Re: Spalování chudých směsí
Pri vysokych otackach a vyssom zatazeni to urcite nebude spalovat chudobnu zmes. Vo vyssich zatazovych rezimoch pojde podla klasickej schemy beznych motorov.
24. 1. 2018 13:19
Re: Spalování chudých směsí
Jo, jo tak to bude, tak se o tom jinde i píše.Ono s tím totiž nic moc dělat nejde. Bude to složitá elektronika, která bude všechny režimy řídit.
24. 1. 2018 14:25
Re: Spalování chudých směsí
Píšou to i v tomto článku - V jakém režimu se tedy uplatní běžná zapalovací svíčka v kombinaci s nižším kompresním poměrem? Bude to zejména ve fázi ohřívání motoru a dále při jeho práci ve vysokých otáčkách. , - stačí si ho přečíst. ;-)
24. 1. 2018 14:52
Re: Spalování chudých směsí
Já vím. :-) - děkuji.
A tady navíc nejde jen o režimy při spalování benzínových chudých směsí, ale taky o režimy spalování benzínových směsí bez zapálení el. jiskrou. A možná to je šikovná kombinace všeho, co si jde na ruku.
24. 1. 2018 15:14
Re: Spalování chudých směsí
Ale Mazda bude sviecky pouzivat vzdy. Ziadny klasicky vznetovy princip tento motor nepouziva. V rezimu spalovania chudobnej zmesi sa zmes z jednej strany zapali svieckou a zvysok dokona vysoka kompresia. Nastane zvysenie tlaku a teploty a zmes sa rovnomerne zapali. Takto dosahuju nizkych emisii NOx, na rozdiel od cisto vznetoveho principu.
24. 1. 2018 15:49
Re: Spalování chudých směsí
Ó ne. Tento motor je právě zvlášní tím, že svíčky používá jen v určitých režimech a jinak zapaluje benzínovou směs jako diesel - od teploty kompresního tlaku a s přebytkem vzduchu - proto chudá směs. To je hlavní a převratné téma nového motoru. A o tom je tento pozdní článek na auto.cz.
Co na to NOx? - tož to je s tím spojené

Protože se v motoru střídají cykly Otto (Miller, ...) a Diesel, musí mít i proměnný kompresní poměr, a to je složitost - buďme zvědaví, jak to u Mazdy vymysleli.

.
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2018 16:43
Re: Spalování chudých směsí
Sice ti to pálí ale tady si sedíš na vedení. Výše "kompresního poměru" bude ovlivňována právě tím, kolik stechiometrické směsi zapálí svíčka.

Př.: statický kompresní poměr bude dejme tomu 12:1, takže při zdvihu pístu 120 mm nad ním zůstane ještě 10 mm prostoru. Při (spíš před, jelikož předstih zážehu, že) HÚ zapálí svíčka určité množství stechiometrické směsi tak, že tlak (a s tím spojená teplota) vzrostou do té míry, jako by byl kom. poměr 30:1 - tedy jako by při HÚ zbyly nad pístem třeba jen 4 mm.... To už spolehlivě zapálí onu chudou směs. Je to věda! ;-)
24. 1. 2018 16:55
Re: Spalování chudých směsí
Jo, jo, vlastně, to je právě ten nový princip SCCI - já na to zapomněl - promiň (dělám vedle toho něco jiného a zblbnul jsem).
Dobře, ale kde je ten režim s Dieslovým cyklem - tj. bez el.jiskry?
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2018 17:16
Re: Spalování chudých směsí
Bez svíčky ani bábovka. Diesel je mrtev (v osobácích), ať žije benzín! >:D

Vypadá to, že nafťáka nikdy vlastnit nebudu a asi o nic nepřijdu. Doba, kdy budou jezdit normální auta v reálu za 4l benzínu, klepe na dveře a jsem za to rád.
24. 1. 2018 17:30
Re: Spalování chudých směsí
Myslím Dieselův cyklus s benzínem, ne s naftou - to je hlavní přínos toho motoru !! Tzn. v určité šíři zatížení je to benzínový diesel (svíčka nepálí).

PS: Pomalu klepe na dveře i doba, kdy budou osobáky jezdit i mezi 2-3 l/100 km (seriové hybridy a až se lidi oprostí od SUV a čistě el. aut).
Avatar - Dzakobo
24. 1. 2018 17:53
Re: Spalování chudých směsí
Vznícení bez použití svíčky není, podle mého, v Skyactive-X možné. Kde by to šlo je ten motor Infiniti s mechanicky proměnným kom. poměrem. Ale dnešní vznětové motory si kvůli nízkému kom. poměru pomáhají dožhavováním při studeném startu, zde by zřejmě muselo také být. Já věřím Mazdě, když k tomu přidají elektromotor, tak to třeba skutečně za ty 3-2 litry jezdit bude.
24. 1. 2018 18:16
Re: Spalování chudých směsí
Dieselov cyklus sa tu nekona. To len media vsugerovavali ludom. Spekulovalo sa, ze to bude HCCI motor, ale Mazda to nazvala SPCCI prave preto, ze tam tie sviecky budu stale aktivne, len v urcitom rezime budu napomahat riadenemu "samovznieteniu".