Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem. Ale bude tomu skutečně tak?
kolikrát už sem si tak říkal - takle zkušenej člověk a takle bl.ej
Zajímalo by mne co asi tak bude až bude sešrotován poslední 1.9TDI? Copak bude modlou pak?
otázka je jestli těch 30% není míněno v kombinaci s elektromotorem, protože jak jsem pochopil, Mazda tento motor vyvíjí jako základ nového hybridního systému připravovaného na rok 2019. Přece jen na samotný typ spalování je ta úspora 30% paliva až příliš vysoká, ale ve spojení s elektromotorem to může dělat až těch 30% :-)
byli vždycky dobří motoráři :yes: A všechno co na těch jejich sky-activech je, tak je uděláno precizně s tím, že to bude nějaký čas sloužit. To právě nechápu koncern VW proč svoje čtyřválcové benzíny, které jsou mnohdy technicky na výši, tak v některých částech ojebává, Pak se na závady nemusí dlouho čekat.
Vždycky dobří motoráři ? Všechno na sky-activech precizně ?
Jen připomenu Skyaktiv-D - chronicky se zadírající vačky, s následkem škod na motoru (vč.turba) v ceně cca 80.000 Kč. Kdo málo jezdil a nestihl odprásknout motor v záruce, Mazda na něj vystrčila p....rostředníček. :-!
Samozřejmě, pokud mazďák nepodlehne naftovému opojení, nebývá zklamán, naopak, .rád se vrací ke značce a je ochoten jí i hájit. Pomáhá i odlišná filozofie ve vztahu k vypořádání se s emisními limity.
Však jiným výrobcům se dnes nedaří ani ty benzíny, tak jako Mazdě v souhrnu vlastností.
Jj, dvoulitr od mazdy / 108, 114, 121 Kw/ by si měl každej povinně vyzkoušet, Sice se z něj trochu stává takový "pružan" a chuť do otáček je lehučko nižší, ale pořád je to motor co zpívá a krásně chodí, je spolehlivý, a je celkem jedno, jestli je nový, nebo má najeto 200 tis..
To už dnes rozhodně není standardem. Bohužel se tohle v testech moc nezmiňuje. Já jsem si ho právě proto koupil. Je příjemně naladěný, nění to úplnej šnek ale hlavně člověka nezruinuje protože je to držák. Neznám spolehlivější motory než Mazďácké benzínové dvoulitry (v této kategorii motorů). A jestli je něco podobně spolehlivé, není toho na trhu moc.
Jestli bude nebo nebude tento motor úspornější, se ukáže v reálném provozu. Nicméně pravdou je, že Mazda jako jediná světová automobilka jde svou vlastní cestou a to co dělá, dělá sakra dobře. :yes:
"Nového revolučně řešeného agregátu se sice dočkáme nejdříve za rok, avšak vybrané redakce motoristických časopisů již měly možnost nový motor vyzkoušet v prototypu." - mas pocit, ze hovoria o simulatore ?
Když si vezmu, že cca. 40% (?) spotřeby paliva jde i za zcela ideálních a teoretických podmínek na překonání jízdních odporů (odpor vzduchu, valivé odpory, udržení chodu motoru atd.), výškového profilu trasy, změny jízdní rychlosti apod., tak pak by snížení spotřeby o 20-30% znamenalo, že se Mazdě podařilo snížit "neefektivitu" práce motoru o 33-50% ... Pokud ano, smekám. Géniové. Ovšem pravděpodobnější bude, že realita sériové výroby vůči vymazleným "prototypům" bude spíše horší.
A hotový být musí, protože pokud jej chtějí nasadit v roce 2019 tak už dnes se zadává výroba nástrojů, komponent atd.
Maximalne se ladi detaily, ale hotovy byt musi. Vyrobci motoru, kteri vi co delaji, maji v internich prezentacich uz motory, ktere se dostanou do prodeje i za nekolik let.
Nenii to Karlovwa oblibena znacka, tak je neduverivy ;-)
Nebuď trapný s Karlovwou - donedávna jsem měl Mazdu 3 (Skyactive). Mazda je má oblíbená značka.
Navíc nechápu, z čeho věštíš mou nedůvěřivost - jen z toho, že jsem (možná mylně) uvedl, že asi ještě není hotový?
Nedůvěřivý je spíš tesnav, jestli umíš číst a chápeš psaný text.
Ja teda neviem - jazdili na slapacom auticku ? :-)
Ak je prototyp uspornejsi ako sa cakalo a odhad konecnej uspory este po testoch navysili - potom nevidim dovod pochybovat, ze uspornejsi bude.
Z velmi obsáhlého článku novináře, co s ní v září jezdil: "Na finální verdikt je samozřejmě příliš brzy, protože Mazda bude na motoru dále pracovat. Dá se očekávat, že se zlepší jak odezva, tak třeba i dynamika. A určitě zmizí pochybné zvuky, které se občas ozývaly zpod kapoty, jak se směs zapálila v jiný okamžik, než měla.".
Když jsem teď navíc četl, že posouvají svůj odhad úspornosti, tak mi zkrátka přijde, že na finální verzi stále pracují.
Stále mám jedno z jejich aut, je už pravda deset let staré, a i přes pár výhrad k tehdejší výbavě, max. spokojenost. To auto je stále dobré a konkurenceschopné se vším, co jezdí dnes a stále se těším, když si ho projedu. Na tuhle značku a její spolehlivost prostě nedám dopustit! Už se teším, až se projedu v tomhle skyactiv X. :yes::yes::yes:
Divim sa negativnych reakcii na tvoj poukaz (teeda aspon podla palcov) ale i my mame vo firme mazdu 6 a bol s nou presne po 101000 km ten isty problem. A z pocutia sa to netyka len mazdy v nasom vozovom parku.....pritom ja osobne proti Mazde nic nemam, skor ma tu zaraza urcita "slepost" niektorych, ktori nedokazu priznat, ze Mazda ma dobre vozy ale nie az tak dokonale ako v skutocnosti su.
Problém vaček v dieselech je obecně známý, jen někteří skalní fanoušci s klapkami na očích nestrpí, když někdo řekne k "A" také "B".
Hrdinně se pak zmůžou pouze na negativní palec, protože něco k tomu napsat neumí. ;-) Já se tím však netrápím, v těchto případech je hodně :no: skoro jako vyznamenání. >:D
Motor X je o 20% úspornější než motor G - tohle napsat jde.
Motor X má o 20% větší úspornost než motor G - tohle podle mě napsat nejde, motor sám o sobě nemá úspornost, jen spotřebu...
Mazda mi je hodne sympaticka. Libi se mi, ze se snazi najit jinou cestu, jak splnit dnesni nesmyslne emisni limity, nez cpat pod kapotu aut maloobjemove turbomotory. K tomu jsou jeji auta na dnesni dobu opravdu necekane ridicsky prijemna a design za me taky super.
Kdyby neignorovala potrebu nekterych potencionalnich kupcu po rezervnim kole a necpala do vsech novych modelu, vcetne faceliftu, elektronickou parkovaci brzdu, tak bych se i povazoval za jeji cilovou skupinu zakazniku.
Ta zmínka o elektronické parkovací brzdě je směšná. Kolikrát ročně potřebuješ klasickou ručku? Copak jezdíš rally? Kromě toho, elektronická ručka v Mazdě umí zablokovat zadní kola a otočit auto podobně jako ruční. Proto mi ten argument přijde zcestný.
Stejně tak lze mít v kufru rezervní kolo. Mazda má své nedostatky, ale zmínit tyhle dva, to je k smíchu. Nemá to žádnou váhu. Navíc jde podobnou cestou stále více značek.
Elektrická ručka je nyní trend doby..dá se zvyknout.
Rezerva tam souhlas..do nové firemní Mazdy CX5 jsme nechali dát dojezdovou rezervu , stálo to s výměnou podlážky kufru , jinak by to nepasovalo , zvedákem a pneu 12 tisíc !!
Chvili jsem premyslel, jestli ma na tohle vubec cenu odpovidat. Ale asi jen tohle... co je pro jednoho zcestny argument, muze byt pro druheho duvod nekoupit auto. :-!
PS: Rallye sice nejezdim, ale rizeni me bavi, takze rucku pouziju za rok mozna vickrat, nez vetsina ridicu za cely zivot.
To je komické, jak se snaží někteří varovat před spolehlivos
U skyactivu začali odnova a jediné co se nepovedlo jsou vačky u diesla. A ne že se jim to jen nekazí, mají to i dobře odladěno. Sedni si do Mzd3 a hned jedeš, jako by ti to auto stalo v garáži. Žádné zvykání.
s motorom skyactiv G dvojliter som maximálne spokojný. Bral by som ho aj v ďalšej generácii Mazdy 3. Čo je dobré, netreba meniť.
ten X by som asi počkal, kým to pár zákazníkov odskúša.
Asi je vždy dobré počkat až se vychytají mouchy nového motoru.
Jsem zvědavý , máme přes rok ve firmě CX5 s dieslem 150k , olej k výměně to hlásilo už po 12 tis. km..a servis není levný. ;-\
Jinak jezdí super , spotřeba s automatem ale žádná bomba - kolem 7.5-8 L/100 km
Jen při defenzívní jízdě na okresce se pohybuje kolem 6-6.5..
Uvidíme co to vydrží , nemá močovinu a furt vypaluje DPF filtr..což zvyšuje spotřebu.
Hlavně ve městě.
presne, opatrnosť nie je na škodu, zvlášť keď je to takýto ´´revolučný motor´´
Ja to mám benzín 2,0 v Mazde 3, nič nehlási, olej po roku alebo 20tis.
spotreba 5,5 v zime a 5,2 v lete, s klímou zas do tých 5,5. Mesto+okresky
O nafte som nikdy ani neuvažoval, neviem posúdiť.
Se spalováním chudých směsí se koketovalo už v 80-ých letech. Využívalo se víření a vrstvení směsi s tím, že se zapalovala směs bohatší a prohořívala směs chudší (přibližně stechiometrický poměr 15 na zapálení a poměr přes 20 na prohoření). Vývoj však šel pomaleji než rychlost tvorby emisních předpisů, a tak se emise vyřešily trojcestným oxydačním katalyzátorem na výstupu motoru (výfuk), který přísně vyžaduje stechiometrický poměr (tedy víc CO než u chudé směsi), aby fungoval, takže spotřeba sice stoupla asi o 5 %, ale tehdy sledované CO, NOx, CHx byly "rázem" vyřešeny. I když by se tehdy spalování chudých směsí v částečném zatížení obešlo bez katalyzace CO (tedy většinou) a v určitém rozmezí bez kat. CHx, už k tomu nedošlo a vývoj spalování chudých směsí se zavedením 3-cestného katalyzátoru zastavil.
Pozdější dodnes sledované CO2 a NOx opět chudým směsím nepřálo.
V tomto světle je dnešní přínos Mazdy velmi pozoruhodný a u nás laiků vzbuzuje několik otázek. Mezi nimi je např.: jak to dělají s tím, že chudá směs hoří déle? Zvláště jak to dělají ve vysokých otáčkách?
Pri vysokych otackach a vyssom zatazeni to urcite nebude spalovat chudobnu zmes. Vo vyssich zatazovych rezimoch pojde podla klasickej schemy beznych motorov.
Píšou to i v tomto článku - V jakém režimu se tedy uplatní běžná zapalovací svíčka v kombinaci s nižším kompresním poměrem? Bude to zejména ve fázi ohřívání motoru a dále při jeho práci ve vysokých otáčkách. , - stačí si ho přečíst. ;-)
Já vím. :-) - děkuji.
A tady navíc nejde jen o režimy při spalování benzínových chudých směsí, ale taky o režimy spalování benzínových směsí bez zapálení el. jiskrou. A možná to je šikovná kombinace všeho, co si jde na ruku.
Ale Mazda bude sviecky pouzivat vzdy. Ziadny klasicky vznetovy princip tento motor nepouziva. V rezimu spalovania chudobnej zmesi sa zmes z jednej strany zapali svieckou a zvysok dokona vysoka kompresia. Nastane zvysenie tlaku a teploty a zmes sa rovnomerne zapali. Takto dosahuju nizkych emisii NOx, na rozdiel od cisto vznetoveho principu.
Ó ne. Tento motor je právě zvlášní tím, že svíčky používá jen v určitých režimech a jinak zapaluje benzínovou směs jako diesel - od teploty kompresního tlaku a s přebytkem vzduchu - proto chudá směs. To je hlavní a převratné téma nového motoru. A o tom je tento pozdní článek na auto.cz.
Co na to NOx? - tož to je s tím spojené
Protože se v motoru střídají cykly Otto (Miller, ...) a Diesel, musí mít i proměnný kompresní poměr, a to je složitost - buďme zvědaví, jak to u Mazdy vymysleli.
Sice ti to pálí ale tady si sedíš na vedení. Výše "kompresního poměru" bude ovlivňována právě tím, kolik stechiometrické směsi zapálí svíčka.
Př.: statický kompresní poměr bude dejme tomu 12:1, takže při zdvihu pístu 120 mm nad ním zůstane ještě 10 mm prostoru. Při (spíš před, jelikož předstih zážehu, že) HÚ zapálí svíčka určité množství stechiometrické směsi tak, že tlak (a s tím spojená teplota) vzrostou do té míry, jako by byl kom. poměr 30:1 - tedy jako by při HÚ zbyly nad pístem třeba jen 4 mm.... To už spolehlivě zapálí onu chudou směs. Je to věda! ;-)
Jo, jo, vlastně, to je právě ten nový princip SCCI - já na to zapomněl - promiň (dělám vedle toho něco jiného a zblbnul jsem).
Dobře, ale kde je ten režim s Dieslovým cyklem - tj. bez el.jiskry?
Bez svíčky ani bábovka. Diesel je mrtev (v osobácích), ať žije benzín! >:D
Vypadá to, že nafťáka nikdy vlastnit nebudu a asi o nic nepřijdu. Doba, kdy budou jezdit normální auta v reálu za 4l benzínu, klepe na dveře a jsem za to rád.
Myslím Dieselův cyklus s benzínem, ne s naftou - to je hlavní přínos toho motoru !! Tzn. v určité šíři zatížení je to benzínový diesel (svíčka nepálí).
PS: Pomalu klepe na dveře i doba, kdy budou osobáky jezdit i mezi 2-3 l/100 km (seriové hybridy a až se lidi oprostí od SUV a čistě el. aut).
Vznícení bez použití svíčky není, podle mého, v Skyactive-X možné. Kde by to šlo je ten motor Infiniti s mechanicky proměnným kom. poměrem. Ale dnešní vznětové motory si kvůli nízkému kom. poměru pomáhají dožhavováním při studeném startu, zde by zřejmě muselo také být. Já věřím Mazdě, když k tomu přidají elektromotor, tak to třeba skutečně za ty 3-2 litry jezdit bude.
Dieselov cyklus sa tu nekona. To len media vsugerovavali ludom. Spekulovalo sa, ze to bude HCCI motor, ale Mazda to nazvala SPCCI prave preto, ze tam tie sviecky budu stale aktivne, len v urcitom rezime budu napomahat riadenemu "samovznieteniu".