reklama


Mazda v Paříži 2004

Mazda v Paříži 2004

 
 

Mazda v Paříži opět dokázala, že hodlá tradičním evropským automobilkám pořádně zamotat hlavu a rozhodně neplánuje klid zbraní. Jako nástroj útoku posloužily v hlavním městě Francie modely Mazda 5 a výkonný sedan Mazda 6 MPS.

Zatímco pětka vstupuje do bezedného segmentu kompaktních MPV, nabroušený sedan útočí na city sportovně založených řidičů.

Mazda5

I když představitelé Mazdy nechtěli na autosalonu v Ženevě o možnosti sériové produkce nové studie rodinného vozu jménem MX-Flexa hovořit nahlas, věřila většina přítomných, že se povedený koncept nakonec vyrábět bude. Stalo se. V tiskové zprávě, kterou automobilka rozeslala u příležitosti působení na pařížském autosalonu, se píše, že Mazda přivedla koncept do sériové výroby na základě četných pozitivních reakcí vyslaných odbornou a hlavně širokou veřejností.

Nová pětka od Mazdy má zčeřit stojaté vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. To jinými slovy znamená, že chce přitáhnout pozornost zajímavým tvarem karoserie, jenž zdědila po konceptu a nabídnout dostatek vnitřního prostoru s novým uspořádání 6 + 1. Karoserii skutečně nelze upřít pořádnou porci dynamiky, která stále zůstává většině kompaktních MPV cizí. Agresivní přední světlomety, klínovitý tvar a ostré linky na cestě určitě nezapadnou.

Stejná dynamika jaká vyzařuje s Mazdy5 zvenčí, dýchá také uvnitř. Palubní deska vytvarovaná z kvalitních plastů sice nese prvky známé z jiných modelů značky, ale celkově vzato vytváří nový celek. Zákazníci budou moci vybírat ze dvou variant obložení interiéru. Jedna varianta staví na světle béžové, druhá varianta kombinuje základní černou barvu s chladivými stříbrnými prvky na středové konzole.

Ve výbavě Mazdy5 nebude chybět žádná ze standardních položek, objeví se však i novinky typu karty keyless, s jejíž pomocí bude možné snadno nastoupit do vozu s náručí plnou tašek, případně nastartovat bez nutnosti otočení klíčku v zapalování. Na některým trzích bude k dispozici i nově vyvinutý audiosystém vybavený pevným diskem (HDD), který je schopen uchovat až 3 000 písniček, což odpovídá 300 nebo 500 CD diskům!

S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá Mazda5 problémy s vnitřním prostorem, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím i dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách otevírajících se na 700 mm. Dveře jsou navrženy tak, aby umožnily bezproblémové nastupování dospělému člověku, jenž drží v náruči kojence. O variabilitu se není třeba obávat, sedadla ve druhé řadě lze totiž různě posouvat a sklápět. Na některých trzích bude nabízeno i sedmé sedadlo vyklápějící se z levého sedadla v druhé řadě.

Zavěšení v Mazdě5 vychází z Mazdy3, což znamená vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Tato koncepce pomáhá potlačit tendenci k naklánění vozidla typickou pro většinu vozů kategorie MPV. Mazda5 je vybavena elektronickým hydraulickým posilovačem brzd a vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami vpředu a plnými kotouči vzadu. Bezpečnostní systém Mazdy5 zahrnuje systém 4W-ABS se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a systém jízdní stability (DSC).

O pohon novinky se postarají benzínové motory 1.8 l a 2.0 l známé z Mazdy3 a Mazdy6 s výkony 85 kW/115 k při 6000 ot./min. a 107 kW/145 k při 6000 ot./min. Výkon bude standardně přenášet na vozovku pětistupňová manuální převodovka, na vybraných trzích bude k dispozici také čtyřstupňová převodovka automatická. Na evropském trhu bude dostupný rovněž turbodiesel MZR-CD s objemem 2.0 l a výkonem 81 a 105 kW při 3500 ot./min. vybavený vstřikováním paliva „common rail“ i filtrem pevných částic a spojený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Mazda6 MPS

Symbolicky, dva roky poté, co Mazda ohromila návštěvníky pařížského autosalonu studií super výkonné varianty sedanu Mazda 6, se japonská automobilka vrátila na místo činu a ukázala tentýž vůz v sériové podobě. Novinka si vzala za základ vyztuženou karoserii Mazdy6 sedan, do které konstruktéři vpravili čtyřválec 2,3 l dramaticky posílený vysokotlakým přímým vstřikováním paliva s efektem vnitřního chlazení a zejména agilním jednokomorovým turbodmychadlem.

Tak vznikla jednotka s výkonem 191 kW/260 k při 5500 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 3.000 ot./min. Sílu motoru přenáší na rozpálený asfalt exkluzivně vyrobená 18palcová kola, elektronicky řízený pohon zadních kol se samosvorným zadním diferenciálem a ručně řazená šestistupňová převodovka. Systém pohonu všech kol volí jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy).

Systém odběru výkonu (PTO), jenž rozděluje točivý moment na zadní nápravu je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou. O odpovídající jízdní vlastnosti se starají nápravy s dvojitými příčnými rameny, proti sériovému sedanu osazené sníženým a přitvrzeným pérováním. O 25 procent se zvýšila také tuhost vinutých pružin. Pro úplnost zbývá dodat, že posílená Mazda6 dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na100 km/h zrychlí za 6,6 s.


Fotogalerie z výstaviště
 
Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu Trump boří diplomatické konvence: telefonoval s prezidentkou Tchaj-wanu

Nově zvolený americký prezident Donald Trump v pátek…

Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému Sousedé se staví proti Německu kvůli diskriminačnímu mýtnému

Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní…

Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking Nacházíme se v nejnebezpečnějším okamžiku ve vývoji lidstva, varuje Hawking

Slavný vědec Stephen Hawking napsal pro list Guardian…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to nejvíc klouže?

Ledovka pokryla silnice a Češi bourají. Kde to…

Zledovatěla vozovka, před tím varují silničáři v sobotu řidiče, jak na Moravě, tak na severu i východě Čech.…

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které  naopak zimu?

Přezimování kaktusů: Které potřebují teplo a které…

Podobně jako někteří živočichové uléhají k zimnímu spánku i některé rostliny si potřebují přes zimu odpočinout a…

 

iSport.cz

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se radovalo po nájezdech

San Jose znovu porazilo Montreal, Calgary se…

Hokejisté San Jose porazili v NHL Montreal 2:1 a připsali si desáté vítězství nad Canadiens na domácím ledě v…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt, být dobrou matkou?

Může žena, která nesnáší jakýkoli sexuální kontakt,…

"Vážený pane profesore, Vaše články čtu téměř okamžitě, jak vyjdou, a moc se na ně těším. Ale článek v RX 23/16…

 
 
reklama