Mazda v Paříži 2004

Mazda v Paříži 2004

 
 

Mazda v Paříži opět dokázala, že hodlá tradičním evropským automobilkám pořádně zamotat hlavu a rozhodně neplánuje klid zbraní. Jako nástroj útoku posloužily v hlavním městě Francie modely Mazda 5 a výkonný sedan Mazda 6 MPS.

Zatímco pětka vstupuje do bezedného segmentu kompaktních MPV, nabroušený sedan útočí na city sportovně založených řidičů.

Mazda5

I když představitelé Mazdy nechtěli na autosalonu v Ženevě o možnosti sériové produkce nové studie rodinného vozu jménem MX-Flexa hovořit nahlas, věřila většina přítomných, že se povedený koncept nakonec vyrábět bude. Stalo se. V tiskové zprávě, kterou automobilka rozeslala u příležitosti působení na pařížském autosalonu, se píše, že Mazda přivedla koncept do sériové výroby na základě četných pozitivních reakcí vyslaných odbornou a hlavně širokou veřejností.

Nová pětka od Mazdy má zčeřit stojaté vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. To jinými slovy znamená, že chce přitáhnout pozornost zajímavým tvarem karoserie, jenž zdědila po konceptu a nabídnout dostatek vnitřního prostoru s novým uspořádání 6 + 1. Karoserii skutečně nelze upřít pořádnou porci dynamiky, která stále zůstává většině kompaktních MPV cizí. Agresivní přední světlomety, klínovitý tvar a ostré linky na cestě určitě nezapadnou.

Stejná dynamika jaká vyzařuje s Mazdy5 zvenčí, dýchá také uvnitř. Palubní deska vytvarovaná z kvalitních plastů sice nese prvky známé z jiných modelů značky, ale celkově vzato vytváří nový celek. Zákazníci budou moci vybírat ze dvou variant obložení interiéru. Jedna varianta staví na světle béžové, druhá varianta kombinuje základní černou barvu s chladivými stříbrnými prvky na středové konzole.

Ve výbavě Mazdy5 nebude chybět žádná ze standardních položek, objeví se však i novinky typu karty keyless, s jejíž pomocí bude možné snadno nastoupit do vozu s náručí plnou tašek, případně nastartovat bez nutnosti otočení klíčku v zapalování. Na některým trzích bude k dispozici i nově vyvinutý audiosystém vybavený pevným diskem (HDD), který je schopen uchovat až 3 000 písniček, což odpovídá 300 nebo 500 CD diskům!

S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá Mazda5 problémy s vnitřním prostorem, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím i dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách otevírajících se na 700 mm. Dveře jsou navrženy tak, aby umožnily bezproblémové nastupování dospělému člověku, jenž drží v náruči kojence. O variabilitu se není třeba obávat, sedadla ve druhé řadě lze totiž různě posouvat a sklápět. Na některých trzích bude nabízeno i sedmé sedadlo vyklápějící se z levého sedadla v druhé řadě.

Zavěšení v Mazdě5 vychází z Mazdy3, což znamená vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Tato koncepce pomáhá potlačit tendenci k naklánění vozidla typickou pro většinu vozů kategorie MPV. Mazda5 je vybavena elektronickým hydraulickým posilovačem brzd a vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami vpředu a plnými kotouči vzadu. Bezpečnostní systém Mazdy5 zahrnuje systém 4W-ABS se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a systém jízdní stability (DSC).

O pohon novinky se postarají benzínové motory 1.8 l a 2.0 l známé z Mazdy3 a Mazdy6 s výkony 85 kW/115 k při 6000 ot./min. a 107 kW/145 k při 6000 ot./min. Výkon bude standardně přenášet na vozovku pětistupňová manuální převodovka, na vybraných trzích bude k dispozici také čtyřstupňová převodovka automatická. Na evropském trhu bude dostupný rovněž turbodiesel MZR-CD s objemem 2.0 l a výkonem 81 a 105 kW při 3500 ot./min. vybavený vstřikováním paliva „common rail“ i filtrem pevných částic a spojený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Mazda6 MPS

Symbolicky, dva roky poté, co Mazda ohromila návštěvníky pařížského autosalonu studií super výkonné varianty sedanu Mazda 6, se japonská automobilka vrátila na místo činu a ukázala tentýž vůz v sériové podobě. Novinka si vzala za základ vyztuženou karoserii Mazdy6 sedan, do které konstruktéři vpravili čtyřválec 2,3 l dramaticky posílený vysokotlakým přímým vstřikováním paliva s efektem vnitřního chlazení a zejména agilním jednokomorovým turbodmychadlem.

Tak vznikla jednotka s výkonem 191 kW/260 k při 5500 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 3.000 ot./min. Sílu motoru přenáší na rozpálený asfalt exkluzivně vyrobená 18palcová kola, elektronicky řízený pohon zadních kol se samosvorným zadním diferenciálem a ručně řazená šestistupňová převodovka. Systém pohonu všech kol volí jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy).

Systém odběru výkonu (PTO), jenž rozděluje točivý moment na zadní nápravu je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou. O odpovídající jízdní vlastnosti se starají nápravy s dvojitými příčnými rameny, proti sériovému sedanu osazené sníženým a přitvrzeným pérováním. O 25 procent se zvýšila také tuhost vinutých pružin. Pro úplnost zbývá dodat, že posílená Mazda6 dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na100 km/h zrychlí za 6,6 s.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Mazda Paříž 2004

 












Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď rozhodují, za co je utratí

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď…

Zrušení cyklootočky, vytvoření laviček se záhony nebo opravení sociálního zařízení ve skautské ubytovně. To jsou…

 

iSport.cz

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu ti nohy, hrozil agentovi

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu…

Se Zlatanem Ibrahimovicem nejsou žádné žerty. Fotbalový agent Mino Raiola, který kanonýra Manchesteru United…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…