Mazda v Paříži 2004

Mazda v Paříži 2004

 
 

Mazda v Paříži opět dokázala, že hodlá tradičním evropským automobilkám pořádně zamotat hlavu a rozhodně neplánuje klid zbraní. Jako nástroj útoku posloužily v hlavním městě Francie modely Mazda 5 a výkonný sedan Mazda 6 MPS.

Zatímco pětka vstupuje do bezedného segmentu kompaktních MPV, nabroušený sedan útočí na city sportovně založených řidičů.

Mazda5

I když představitelé Mazdy nechtěli na autosalonu v Ženevě o možnosti sériové produkce nové studie rodinného vozu jménem MX-Flexa hovořit nahlas, věřila většina přítomných, že se povedený koncept nakonec vyrábět bude. Stalo se. V tiskové zprávě, kterou automobilka rozeslala u příležitosti působení na pařížském autosalonu, se píše, že Mazda přivedla koncept do sériové výroby na základě četných pozitivních reakcí vyslaných odbornou a hlavně širokou veřejností.

Nová pětka od Mazdy má zčeřit stojaté vody svého segmentu a vnést do něj špetku filosofie Zoom-Zoom. To jinými slovy znamená, že chce přitáhnout pozornost zajímavým tvarem karoserie, jenž zdědila po konceptu a nabídnout dostatek vnitřního prostoru s novým uspořádání 6 + 1. Karoserii skutečně nelze upřít pořádnou porci dynamiky, která stále zůstává většině kompaktních MPV cizí. Agresivní přední světlomety, klínovitý tvar a ostré linky na cestě určitě nezapadnou.

Stejná dynamika jaká vyzařuje s Mazdy5 zvenčí, dýchá také uvnitř. Palubní deska vytvarovaná z kvalitních plastů sice nese prvky známé z jiných modelů značky, ale celkově vzato vytváří nový celek. Zákazníci budou moci vybírat ze dvou variant obložení interiéru. Jedna varianta staví na světle béžové, druhá varianta kombinuje základní černou barvu s chladivými stříbrnými prvky na středové konzole.

Ve výbavě Mazdy5 nebude chybět žádná ze standardních položek, objeví se však i novinky typu karty keyless, s jejíž pomocí bude možné snadno nastoupit do vozu s náručí plnou tašek, případně nastartovat bez nutnosti otočení klíčku v zapalování. Na některým trzích bude k dispozici i nově vyvinutý audiosystém vybavený pevným diskem (HDD), který je schopen uchovat až 3 000 písniček, což odpovídá 300 nebo 500 CD diskům!

S délkou 4 505 mm, šířkou 1 755 mm, výškou 1 615 mm a rozvorem 2 750 mm nemá Mazda5 problémy s vnitřním prostorem, kromě rozměrné karoserie ulehčuje život cestujícím i dvojice posuvných bočních dveří na obou stranách otevírajících se na 700 mm. Dveře jsou navrženy tak, aby umožnily bezproblémové nastupování dospělému člověku, jenž drží v náruči kojence. O variabilitu se není třeba obávat, sedadla ve druhé řadě lze totiž různě posouvat a sklápět. Na některých trzích bude nabízeno i sedmé sedadlo vyklápějící se z levého sedadla v druhé řadě.

Zavěšení v Mazdě5 vychází z Mazdy3, což znamená vzpěry MacPherson vpředu a víceprvkové zavěšení vzadu. Tato koncepce pomáhá potlačit tendenci k naklánění vozidla typickou pro většinu vozů kategorie MPV. Mazda5 je vybavena elektronickým hydraulickým posilovačem brzd a vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami vpředu a plnými kotouči vzadu. Bezpečnostní systém Mazdy5 zahrnuje systém 4W-ABS se systémem elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a systém jízdní stability (DSC).

O pohon novinky se postarají benzínové motory 1.8 l a 2.0 l známé z Mazdy3 a Mazdy6 s výkony 85 kW/115 k při 6000 ot./min. a 107 kW/145 k při 6000 ot./min. Výkon bude standardně přenášet na vozovku pětistupňová manuální převodovka, na vybraných trzích bude k dispozici také čtyřstupňová převodovka automatická. Na evropském trhu bude dostupný rovněž turbodiesel MZR-CD s objemem 2.0 l a výkonem 81 a 105 kW při 3500 ot./min. vybavený vstřikováním paliva „common rail“ i filtrem pevných částic a spojený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Mazda6 MPS

Symbolicky, dva roky poté, co Mazda ohromila návštěvníky pařížského autosalonu studií super výkonné varianty sedanu Mazda 6, se japonská automobilka vrátila na místo činu a ukázala tentýž vůz v sériové podobě. Novinka si vzala za základ vyztuženou karoserii Mazdy6 sedan, do které konstruktéři vpravili čtyřválec 2,3 l dramaticky posílený vysokotlakým přímým vstřikováním paliva s efektem vnitřního chlazení a zejména agilním jednokomorovým turbodmychadlem.

Tak vznikla jednotka s výkonem 191 kW/260 k při 5500 ot./min. a točivý moment 380 Nm při 3.000 ot./min. Sílu motoru přenáší na rozpálený asfalt exkluzivně vyrobená 18palcová kola, elektronicky řízený pohon zadních kol se samosvorným zadním diferenciálem a ručně řazená šestistupňová převodovka. Systém pohonu všech kol volí jeden ze tří různých režimů pro rozdělení točivého momentu dopředu a dozadu: normální, sportovní a sněhový (pro kluzké povrchy).

Systém odběru výkonu (PTO), jenž rozděluje točivý moment na zadní nápravu je vybaven svojí vlastní vodou chlazenou chladicí soustavou. O odpovídající jízdní vlastnosti se starají nápravy s dvojitými příčnými rameny, proti sériovému sedanu osazené sníženým a přitvrzeným pérováním. O 25 procent se zvýšila také tuhost vinutých pružin. Pro úplnost zbývá dodat, že posílená Mazda6 dosáhne nejvyšší rychlosti 240 km/h a z 0 na100 km/h zrychlí za 6,6 s.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště Baterie českou energetiku nespasí, přesto mají vznikat velká úložiště

V tuzemsku by brzy mohlo vyrůst přes sto megawattů…

OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník OLAF neměl právo Čapí hnízdo vyšetřovat, tvrdí jeho vlastník

Společnost Imoba, která vlastní farmu Čapí hnízdo,…

Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi Kdo nepracuje, dostává nižší dávky v hmotné nouzi

Chudým se snížily dávky. Kvůli novému opatření už přišlo…

ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO ONLINE: Babišova vláda důvěru nezískala, pro hlasovali jen poslanci ANO

Poslanecká sněmovna v dnešním hlasování nevyslovila…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mazda Paříž 2004

 












Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro maskoty, říká Koukal

V pětatřiceti debut na olympiádě. Nejedu tam pro…

Má něco za sebou. Petr Koukal je mistr světa, celkem byl na pěti šampionátech. Ale olympiáda? To bude…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…