Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda v Paříži 2006

Vitek
Diskuze (3)
Mazda přivezla do Paříže hned několik zajímavých novinek. V evropské premiéře se představil crossover CX-7, který patří mezi zástupce sportovně laděných SUV.

Mazdu CX-7, která se začne prodávat v příštím roce, pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec MZR 2,3 DISI Turbo s přímým vstřikováním, který nabízí velmi slušný výkon 190 kW při 5500 ot/min a hutný točivý moment 380 Nm s vrcholem již ve 3000 ot/min. CX-7 zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 210 km/h. Mazda CX-7 je vybavena šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem všech kol s řídicí elektronikou, samočinně rozdělující točivý moment mezi nápravy podle aktuálních podmínek. Podvozek s přední nápravou MacPherson a zadní typu multilink má rozvor 2750 mm, vnější rozměry CX-7 činí 4675/1870/1645 mm. Standardní výbava CX-7 zahrnuje systémy ABS, TCS (kontrola trakce) a DSC (stabilizace). CX-7 jezdí na 18-palcových kolech s pneumatikami rozměru 235/60.

Evropskou premiéru měla v Paříži také Mazda Senku, což je futuristická studie naznačující, jak by mohlo vypadat sportovní auto budoucnosti. Senku je vybaveno hybridním pohonem, kombinujícím motor Wankel s elektromotory, sedmistupňovou převodovkou, futuristickým interiérem a inovativním systémem otvírání dveří.

Příznivci ostrých hatchbacků pozorně okukovali novou Mazdu3 MPS, která je nejvýkonnějším sériovým kompaktem s předním pohonem. Díky zážehovému čtyřválci MZR 2,3 DISI Turbo, známému z větší Mazdy6 MPS, totiž disponuje výkonem 191 kW při 5500 ot/min a točivým momentem 380 Nm při 3000 ot/min. Ve spojení s 6-stupňovou manuální převodovkou sprintuje Mazda3 MPS z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,7 l/100 km. Mazda3 MPS má samozřejmě náležitě odladěný podvozek, agresivnější výraz a 18-palcová kola.

Mazda MX-5 Roadster Coupe rozšiřuje nabídku třetí generace legendárního roadsteru. Po loni uvedené verzi s plátěnou střechou přichází Roadster Coupe s elektricky ovládanou pevnou skládací střechou hard top, která ani ve složeném stavu nijak nezasahuje do zavazadlového prostoru objemu 150 litrů. Střecha zvládne složení (nebo rozložení) za pouhých 12 sekund. Nárůst hmotnosti oproti MX-5 s plátěnou střechou činí pouze 37 kg. Ve výbavě Mazdy MX-5 Roadster Coupe se nově objeví audiosystém kompatibilní s iPod.

Koncem roku bude na evropských trzích uveden nový terénní pick-up BT-50 s pohonem všech kol a samosvorným diferenciálem, poháněný novým turbodieselem common-rail 2,5 litru s výkonem 105 kW při 3500 ot/min a točivým momentem 330 Nm, vrcholícím již v 1800 ot/min. BT-50 nabízí komfortní interiér blízký osobnímu autu a možnost volby tří verzí kabiny.


Vitek
Diskuze (3)