Mazda v Ženevě 2004

Mazda v Ženevě 2004

 
 

Jako obvykle testuje Mazda reakce veřejnosti na nový model prostřednictvím velmi podobné studie. Tentokrát byla hlavní hvězdou stánku studie MX-Flexa, která je všeobecně považována za nástupce modelu Premacy.

Evropskou premiéru si také odbyl koncept Mazda MX-Micro Sport. Technickou lahůdkou bylo představení nové verze unikátního motoru RENESIS využívající vodíkové palivo a inovovaná verze Mazdy Tribute.

MX-Flexa

Na společné platformě s Mazdou3, potažmo Focusem C-MAX o velkorysém rozvoru 2.750 mm (při délce 4470 mm) přijíždí malý velký vůz, kombinující praktičnost s maximálně sportovním fleurem. Nabízí plnohodnotné pohodlí a štědrou porci prostoru šestici cestujících, případně sofistikovaný systém E-ZZ-FOUR na bezpečný a snadný převoz až čtyř kol. Všechna místa k sezení jsou v maximální možné míře unifikována a zadní lze snadno složit do podlahy pomocí jednodotykového systému KARAKURI, známého už např. z Mazdy 6. Z téhož vozu pochází i pohonná jednotka, příčně uložený zážehový čtyřválec 2,3 l (126 kW, 214 Nm), doplněný čtyřstupňovým automatem. Stejně jako ve Focusu je přední náprava typu McPherson, zadní je víceprvková. Po prvních praktických zkušenostech s C-maxem lze prohlásit, že jízdní vlastnosti budou jistě špičkové. Nejen praktickým doplňkem budou posuvné dveře o šířce 700 mm na obou stranách a konceptu velmi sluší exkluzivní 18" disky.

MX-Micro Sport – Silná a sportovní

Na platformě Mazdy2 postavená studie disponuje výkonným zážehovým motorem o objemu 2,0 litru s výkonem 110 kW/150 k a maximem krouticího momentu 187 Nm při 4 500 ot/min. Relativně vysoký vůz je osazen šestistupňovou převodovkou a poháněna jsou přední kola. Zajímavostí je také kombinace McPhersonu na přední nápravě a klikové zadní nápravy s torzní příčkou. Ve třídě subkompaktů tak vznikl vůz, který velmi dobře vypadá, kypí silou a je schopen komfortně a stylově přepravit čtyři osoby. Navzdory dynamickému a sportovnímu designu nabízí interiér nové Mazdy MX-Micro Sport hojnost prostoru v oblasti hlavy i kolen.

RX-8 s vodíkovým rotačním motorem

Mazda také představila pohonnou jednotku využívající alternativní palivo, která slučuje vodíkové palivo s unikátní rotační technologií agregátu RENESIS. Jelikož tento koncepční motor využívá benzin i vodíkové palivo, je Mazda přesvědčena, že v případě Mazdy RX-8 s vodíkovým agregátem RE se jedná o reálný vůz využívající alternativního paliva. Provoz na vodíkové palivo vyžaduje u tohoto motoru provedení určitých úprav, díky kterým by jeho výroba byla relativně málo nákladná. Jako takový by pak přispěl propagaci využití vodíkového paliva i rozvoji podpůrné infrastruktury tohoto alternativního paliva. Maximální výkon při provozu na benzín/vodíkové palivo je 154kW/81kW, obojí při 7200 otáčkách, kroutící moment pak vrcholí hodnotou 222Nm/120Nm při 5000 otáčkách.

facelift Tribute

Další premiérou na letošním ženevském autosalónu je inovovaná verze SUV Mazda Tribute. Nová verze představuje zážehový agregát MZR o objemu 2,3 litru, novou technologii pohonu všech čtyř kol (AWD), inovované prvky pasivní i aktivní bezpečnosti a zdokonalený interiér, a to vše pod modernizovaným exteriérem.

Kombinaci Mazda Tribute se zážehovým šestiválcem 3,0 litru nyní doplní varianta s novým zážehovým motorem MZR 2,3 litru 110 kW/150 k – který nahrazuje agregát o objemu 2,0 litru. Vůz je nyní vybaven spojkou s aktivním ovládáním krouticího momentu (ATCC= active torque control coupling). Tento systém využívá progresivního systému řízení motoru, který nepřetržitě sleduje rychlost otáčení kol a polohu škrticí klapky. Na základě těchto údajů určuje stav vozidla i předpokládaný záměr řidiče a automaticky ovládá elektromagnetickou spojku, která převádí krouticí moment na zadní kola vozu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér Češi se ve Švédsku zapletli do bezpečnostního skandálu. Bylo to fiasko, říká švédský premiér

Za fiasko považuje švédský premiér Stefan Löfven švédské…

Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku Pohledem Hynka Kmoníčka: Svoboda po arabsku

Televize Džazíra začala ambicí stát se ostrovem státními…

 
Zdroj: redakce

Štítky Mazda Ženeva 2004

 












Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí podivná zpráva. Vdova vyšla ven s dvojčátky

Zpěvák (†41) Linkin Park byl zavražděn, tvrdí…

Na tragické smrti zpěváka Linkin Park Chestera Bennigtona (†41) se přiživují mnozí. Aby se web Yournewswire.com,…

 

iSport.cz

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný faul i paráda Martiala

Real začal prohrou s United: komické penalty, drsný…

Už jsou opět v zápřahu! Vítěz Ligy mistrů a španělské ligy Real Madrid vstoupil do letní přípravy. Na turné…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…