Japonská automobilka návštěvníkům ženevského autosalonu servíruje tři novinky. Hlavní hvězdou je důkladně modernizovaná Mazda 5, kterou tiskové materiály dokonce popisují jako novou generaci.

Druhou novinkou je faceliftovaná Mazda 6 a třetí je výroční MX-5 20th Anniversary.

5

Předchůdkyně nové Mazdy 5 ve své době přinesla do svého tržního segmentu dospělý vzhled, posuvné boční dveře a originálně vyřešenou variabilitu druhé řady sedadel. Nová přináší stejné kvality, řadu detailních vylepšení a především design, vybočující z řady.

Vůbec poprvé je u sériové Mazdy aplikován designový jazyk „Nagare Flow“, který vozu uděluje dynamický a elegantní vzhled. Karoserie vozu dlouhého 4585 mm, širokého 1750 mm a vysokého 1620 mm se může pochlubit koeficientem aerodynamického odporu cx 0,30.

Příslušnost k rodině značky Mazda prozrazuje pětiúhelníková maska chladiče, ale mnohem více zaujmou tvary boků vozu, který je stejně jako jeho první generace vybaven druhým párem posuvných bočních dveří.

Sedmimístné uspořádání interiéru s označením Karakuri přináší maximální flexibilitu sedadel ve druhé a třetí řadě. Přední část sedáků ve druhé řadě je nyní o 50 mm silnější a rozšířená opěradla předních sedadel a další opatření zlepšují komfort sezení. Přední část středové loketní opěry mezi předními sedadly byla rozšířena z 35 mm na 50 mm, aby poskytovala lepší oporu.

Nový systém páskového dotykového senzoru na bočních dveřích detekuje překážku a přepne posuv dveří na opačnou stranu. Informační systém zobrazující údaje klimatizační soustavy audiosystému a palubního počítače je umístěn výše než dosud, což má přispět ke zkrácení pohybu očí při odečítání displeje během jízdy.

K účinnější ochraně chodců má přispět absorpční konstrukce předního nárazníku a kapoty motorového prostoru. Výstražný systém ESS upozorní ostatní řidiče na nebezpečnou situaci automatickou aktivací výstražného osvětlení při prudkém brzdění. Přední sedadla jsou opatřena systémem ochrany krční páteře při nárazu zezadu. Rám opěradel sedadel v druhé řadě má zpevněnou konstrukci, která v případě čelního nárazu nedovolí nákladu proniknout do prostoru pro cestující. Nový profil bočních výztuh ve dveřích zaručuje ještě vyšší pevnost a elektricky ovládané boční posuvné dveře získaly západky s novou, zdokonalenou konstrukcí.

Zážehová motorizace MZR 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a systémem i-stop je dodávána včetně indikátoru řazení, podporujícího plynulý a hospodárný styl jízdy. Tato pohonná jednotka poskytuje výkon 110 kW (150 k) v 6000 min-1 a točivý moment 191 Nm v 4500 min-1. S šestistupňovou manuální převodovkou dosáhne maximální rychlosti 196 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 11,0 s a v kombinovaném provozu má průměrnou spotřebu 6,9 l benzinu na 100 km.

Dalším zážehovým motorem je jednotka o objemu 1,8 l se šestistupňovou manuální převodovkou, která disponuje výkonem 85 kW (115 k) v 6000 min a točivým momentem 191 Nm v 4500 min. Maximální rychlost této motorizace je 182 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,8 s a v kombinovaném provozu má průměrnou spotřebu 7,2 l paliva na100 km. Obě pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 5.

Premiéra Mazdy5 se sice odehrála v Ženevě, ale prodej se má rozběhnout až na podzim letošního roku.

6

Mazda v Ženevě představuje také model 6 v modernizované podobě pro evropské trhy. Karoserie dostala výraznější masku chladiče, změny na nárazníku nejsou příliš zásadní, nový design mají přední světlomety i koncové svítilny. Nová jsou kola z lehkých slitin o rozměru 17 nebo 18 palců a nabídka laků karoserie se rozšiřuje o dva nové odstíny.

V interiéru jsou nové přístroje a ovladače. Na panelu klimatizace, audiosystému a ramenech volantu je nově hluboký černý lak. Nová i je povrchová úprava dekoračních list, které jsou matně stříbrné u základní výbavy a leštěné stříbrné pro vyšší verze. Na čalounění sedadel jsou použity nové vzory.

Nejdůležitější novinkou modernizace je nový zážehový motor MZR 2,0 l DISI, který bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Tato pohonná jednotka nabídne výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a točivý moment 193 Nm při 4500 min-1.

Modernizace, i když ne tak významná, se dotkla i dalších zážehových motorů s objemy 1,8 l a 2,5 l. Naftová škála tří čtyřválců 2,2 MZR-CD prošla modernizací nedávno

Inovovaný podvozek má zajistit dokonalejší jízdní stabilitu a komfort odpružení. Řízení má optimalizované uchycení, přepracovaná pouzdra a nově naladěný posilovač. Přední zavěšení trojúhelníkovými rameny dostalo upravená pouzdra stabilizátoru pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech. Víceprvkové zadní zavěšení má pevnější uchycení náboje a nové uspořádání pouzder příčného členu. Nově jsou zkonstruovány úchyty předního pomocného rámu, přepracována pouzdra vodících ramen zadní nápravy a optimalizována charakteristika předních i zadních tlumičů.

Nový plochý deflektor a zvětšený přední spoiler spolu s většími deflektory u zadních kol mají omezovat turbulence v oblasti kol a prospívat tak stabilitě ve vysokých rychlostech. Novinkou je i adaptivní natáčecí systém pro přední bi-xenonové světlomety. Nový je také výstražný systém (ESS) upozorňující ostatní řidiče na nebezpečnou situaci automatickou aktivací výstražného osvětlení při prudkém brzdění a asistent pro rozjezd do svahu (HLA) pro vozy s manuální převodovkou zabraňuje nežádoucímu couvnutí vozu při rozjezdu z místa ve stoupání; spolupracuje se systémem dynamického řízení stability (DSC).

MX-5 20th Anniversary

Poslední novinkou Mazdy v Ženevě je evropské provedení výročního vydání modelu MX-5 s označením 20th Anniversary Edition. Starý kontinent se dočká jen 2000 kusů.

Základem limitované série 20th Anniversary Edition je MX-5 s plátěnou střechou a čtyřválcem o objemu 1,8 litru s výkonem 93 kW (126 k). Jedinou novinkou pod kapotou je přídavná rozpěra mezi horními úchyty předních tlumičů pérování pro zvýšení tuhosti.

Výroční vydání Mazdy se od ostatních verzí odlišuje stříbřitými pouzdry světlometů do mlhy a chromováním na masce chladiče, vnitřních plochách předních světlometů a dveřních klikách. K rozpoznávacím znamením Mazdy MX-5 20th Anniversary Edition patří i specifický design 17palcových litých kol.

Dalšími úpravami jsou dekorační lišty v barvě karoserie, opěradla sedadel v barvě karoserie, speciální koberce s vyraženým logem 20th Anniversary a obšitím okrajů v barvě karoserie a prahové lišty z nerezavějící oceli, nesoucí pořadové číslo vozu v rámci evropské série (1 až 2000).

Zájemci o toto provedení dvoumístného roadsteru budou moci volit jeden ze tří laků karoserie - modrý Aurora (novinka pro MX-5) a dvě klasické barvy, perleťově bílá Crystal a červená True.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…