Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda a Wankel: Vývoj pokračuje

Japonská automobilka má stále tým, který pracuje na vývoji nového rotačního motoru, jehož výsledkem se má stát obnovení sériové produkce.
Zpět na článek
21. 9. 2015 10:02
21. 9. 2015 10:18
21. 9. 2015 15:03
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 09:21
Palec nahoru
za to, že to nevzdávají a nejdou stejnou cestou jako zbytek světa. Mazda :yes:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 09:46
Re: Palec nahoru
je super ze wankel sa vyvija aj dalej...... ale na druhej strane je vidiet ze tento motor je zda sa stale nazvime to "nie najidealnejsi" do kazdeho auta ..... kedze sa nedokaze nejako presadit a to wankely mame na "scene" uz vyse 50 rokov...... napriek tomu tych aut ktore mali wankel pod kapotou nie je vobec vela.....

nieco k wankelu som si nasiel aby som nepisal len mnou predpokladane dojmy ale realitu.... nasiel som clanok kde sa pise ...... ze pri sportovom modeli RX8 sa odporuca generalka motora ( ak auto clovek setri ) uz pri 100 000km ..... pod pojmom generalka motora sa v tomto priapde rozumie vymena dvojdielnych tesniacich list rotora .. rotor ma pruzne tesnenia a opotrebenim tesneni moze dojst k strate kompresie.... otazne je ako by takyto motor zvladal beznu prevadzku v takom aute ako je mazda 3 alebo firemny golfik ... ci povedzme passat... kde tych 100 000km spravit dokaze firma/majitel niekedy uz aj za 2-3 roky .....

takze suma sumarum.... tieto motory su mozno aj preto tak malo rozsirene lebo ich "bezudrzbova zivotnost" je stale zda sa mensia voci beznym motorom..... koniec koncov o wankeloch je toho vsade dost.... pisat by sme tu mohli na 3 strany vyhody aj nevyhody tychto motorov ..... kazdopadne mazde palce hore ze si aj v casoch setrenia najde stale dost financii na dalsi "boj s wankelom" :yes:
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 09:52
Re: Palec nahoru
No zrovna nedávno jsme nad tím u piva plácali a shodli jsme se, že tato nadstandardní "údržba" je u RX-8 vtipných 80tis Kč/80tis km :-)

Ale tady se jedná o sportovní náčiní, ne o rodinný HB. A ti kdo si to auto kupují o tom většinou vědí a počítají s tím. Lákadlo točit 10tis/ot. je velké :-)
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 09:59
Re: Palec nahoru
a tu vidim prave aj ja najvacsi problem tohto inak zaujimaveho motora... vysoka cena za udrzbu...... inak v dalsich veciach sa clovek docita vela chvaly na tento motor... avsak zakaznik chce dnes hlavne "bezudrzbovost" a bezstarostnu jazdu...... kazdopadne wankel nemozeme podcenit ani odpisat ... prve wankely vydrzaly 30 000.... dnes je to mozno aj 150 000 bez nejakej velkej zdrvujucej generalky.... uvidime... mozno za dalsich 10 rokov to bude motor ktory bude davat zmysel aj v "beznom mensom" aute... nielen v sportiakoch... uvidime... neodvazim sa predpokladat ako to s nim bude ale je prijemne citat ze wankel vdaka mazde nadalej zije :yes:
Avatar - Bully_
21. 9. 2015 11:07
Re: Palec nahoru
I kdyz samotni majitele RX-ek casto tvrdi cokoliv, kazdy se jich "folklorne" po 100 tkm pta, kolikaty uz maji v aute motor. Prestava to byt az takova legrace, kdyz skoro kazdy prizna, ze uz aspon druhy. Na druhou stranu se da vsechno sehnat rel. levne a i ten novy motor je vychazi casto levneji a s min komplikacemi, nez repase toho puvodniho.
Nehlede na opravdu vysokou spotrebu oleje i benzinu (zli jazykove tvrdi, ze se u Wankelu olej nemeni, ale doleva), treba nutnost ohrivani motoru na volnobeh pred vyjetim. RX 7 i 8 se i ve vybornem stavu daji sehnat oproti jinym sportovnim vozum hodne levne a kazdy pocita s tim, ze co usetri na nakupni cene, to do nich nasype behem jejich provozu.
Chapu, ze majitel takoveho auta ho proste musi milovat, ale pro me by to pres vsechny jeho prednosti nebylo to prave. Nejsem automechanik a nechce se mi ani sledovat hodnota rosneho bodu pred kazdou vyjizdkou. Jsou i jina auta, co jdou tocit skoro jak motorka, da se s nimi denne zachazet jako se sportakem a pritom vyzaduji jenom servis adekvatni jejich pouzivani.
Ale treba to ten tajny tym Mazdy nejak vyresi a tenhle clanek nebude jenom v duchu toho o patentu na letajici auto od Toyoty, nebo o kom to tu nedavno psali :-)
Avatar - Emel
21. 9. 2015 10:02
Re: Palec nahoru
Jo, jo... je ale potřeba si na rovinu říct, že Wankel v RX-8 byl průšvih, který bohužel ve velkém dopadl na zákazníky. Takže vyvíjejte, testujte... a pokud to k ničemu nebude, tak foukněte 2.0G a bude klid ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 10:16
Re: Palec nahoru
trosku sa obavam ci to v prichadzajucich casoch hybridov a elektromobilov uz nebude mat mazda s tym wankelom sa presadit ( napriek neustalemu vyvoju wankela ) uz tazsie ako to mala v minulosti .... kazdopadne mazda si zazsluzi uznanie... ze sa na wankel takpovediac nevykaslala... aj ked mohla a nikto by jej to pritom asi nemal za zle vzhladom na realitu trhu - mazda :yes:
Avatar - Emel
21. 9. 2015 10:18
Re: Palec nahoru
Je otázka kolik času tomu opravdu věnují. Říkalo se, že RX-8 oficiálně neměla zelenou, ale pár inženýrů pracovalo snad ve volném čase a pak přišlo s projektem za vedením :-) .

Mluvilo se o vhodnosti Wankelu pro spalování vodíku, tak třeba kápne něco z alternativních paliv...
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 10:25
Re: Palec nahoru
tak toto s tou RX8 som nevedel.... mazda musi mat radost, mat takychto odhodlanych ludi v time je minimalne polovica uspechu ;-)
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 10:25
Re: Palec nahoru
Přesně. Nějaký potenciál tam jistě bude. Teď jen jestli se toho dožijem >:D
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 10:24
Re: Palec nahoru
Kdyby v tom neviděli nějaký potenciál, tak by se tím nezabývali. Určitě ne menší automobilka jako je Mazda. A co když bude wankel hybrid hm? Tak se nechme překvapit a ono z toho třeba něco bude ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 10:28
Re: Palec nahoru
ano dava to logiku.... tiez sa to takto snazim vidiet ako ty..... verim ze wankel este moze prekvapit.... a ked nie vo velkoseriovych vozoch ..... tak dufam ze nadalej aspon v nejakom peknom sportiaku ..... ako nastupca RX8micky :yes:
21. 9. 2015 14:23
Re: Palec nahoru
Furt nas natahuju. Bude-nebude-bude-nebude. Ak nebude, tak podla mna Mazda strati velky kus image. Robia veci technicky zaujimavo a odlisne, to je pre mnohych, ktori mame radi vseliake technicke lahodky, velke plus pre image znacky. A prave v tomto je wankelov motor ta dolezita ceresnicka na torte. Skyactiv je super, ale je to len mala technicka odlisnost od zvysku konfekcie autmobiloveho sveta. Chce to ten wankel!
21. 9. 2015 10:11
Nebol to prave Wankel,
kvôli ktorému skrachovalo zopar automobiliek a skoro aj mazda?

Velka spotreba oleja, benzinu aj casti motora = mizerna zivotnost a draha prevadzka.

Osobne si myslim ze ziadny seriovy wankel nepride. Ale poznatky z riesenia problemov by mohli uplatnit niekde inde, takze nejaky vyznam to predsa len ma.

Len nech pekne zmaknu Skyactiv II HCCI a pracuju na Skyactiv III.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
21. 9. 2015 12:42
Já z toho moc radosti nemám
Myslím si, že dříve než bude vyvinut použitelný wankel, tak budou vynalezeny vhodné baterky a pro auta a tím skončí pomalu spalováky. Raději bych viděl MZD3 MPS a třeba V6 benzín skyactive pro staromilce. Uvidíme s čím bude jezdit CX9, můj tip je 2,5 t.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Individualita
21. 9. 2015 13:03
Re: Já z toho moc radosti nemám
Ten šestivál je bohužel velmi pravděpodobně utopie. Ten bych osobně v M6 rád viděl (a možná pak i koupil). Jinak nemyslím, že by wankel nějak zdržoval tebou popsané motory...
Avatar - praděda7
21. 9. 2015 15:03
RX3
Měl jsem svého času kámoše s RX3. Měl před tím i RX100 i RX2 Capellu. Motory spravoval doma v prádelně. Motor byl lehoučký, dal se vytáhnout s vozu rukama. Těsnění rotoru měl vyměněné do dvou hodin. :-!
Rozbalit vlákno
0