reklama


Mazda2 1,4 MZ CD a 1,25i - dvakrát dvě jsou dvě

Mazda2 1,4 MZ CD a 1,25i - dvakrát dvě jsou dvě

 
 

Ve třídě malých vozů je stéle živěji. Auta rostou do všech směrů, designu se v posledních letech také uvolnily ruce a sdílené podvozkové platformy umožňují šetřit náklady a soustředit se na "kabát".

Ve třídě malých vozů je stéle živěji. Auta rostou do všech směrů, designu se v posledních letech také uvolnily ruce a sdílené podvozkové platformy umožňují šetřit náklady a soustředit se na "kabát". Mazda2, která sdílí podvozek s Fordem Fiesta, je dobrým příkladem toho, jak při rozumných nákladech vyvinout svébytné auto. Pro nástupce modelů 121 a Demio to platí dvojnásob, protože zejména 121 byla Fiestě více než věrnou kopií.

Dominantním prvkem stylingu karosérie je její výška, díky které získává Mazda2 před konkurencí podstatný náskok ve vnitřní prostornosti, při jízdě ale způsobuje větší citlivost na boční vítr. Přední světlomety i zadní sdružené svítilny jsou naopak řešeny horizontálně, přičemž příď zachovává novou "tvář" značky s kapkovitým tvarem světel a pětiúhelníkovým otvorem chladiče. Z boku pak zaujmou především neobvykle úzké zadní dveře, které ale díky širokému úhlu otevření nepředstavují pro nastupující osobu výrazné nepohodlí.

Uvnitř potěší především neobvyklá prostornost a to ve všech směrech. Mazdu 2 si mohou zamilovat dlouháni i tlouštíci, protože i v základní výbavě je výškové nastavení sedadla, naopak volant lze seřídit pouze vertikálně. Palubní deska a obložení dveří v černo-šedé kombinaci ozvláštňuje matně stříbrný dekor středového panelu, loketních opěrek a bočních výdechů ventilace. Všechny ovladače jsou intuitivně dosažitelné a materiály jsou vzdor levnějšímu vzhledu i příjemné na dotek. Velmi příjemné jsou četné odkládací prostory, které mají jedinou nevýhodu - autoatlas se vejde leda tak do kapsy ze zadní strany řidičova sedadla. Jsme-li u sedadel, rozhodně by jim neškodil delší sedák - to platí pro všechna místa ve voze.

Dozadu se i přes zmíněné užší dveře nastupuje pohodlně a nejlepší pocit máme opět z výšky nad hlavou - tři lidé si tu rozhodně nepřipadají uvězněni. Základní zavazadlový prostor patří s objemem 267 l k průměru třídy, dá se ale rozšířit sklopením dělených opěradel zadních sedadel na 1044 l. Přepravu dlouhých předmětů usnadní sklopné opěradlo spolujezdce, ale největší konkurenční výhodou je u Mazdy2 bezesporu extranízká nákladová hrana, která je i s podlahou zavazadlového prostoru pouhých 53 cm nad zemí! Páté dveře se vyklápějí do dostatečné výšky, takže obavu zde nemusí mít ani zmínění dlouháni.

Základní motorizací je pro Mazdu2 agregát o objemu 1.25litru, který poskytuje velmi dobrých 55 kW. Při praktickém provozu po městě není téměř znát malý objem a auto relativně svižně akceleruje. Motor si při dynamické jízdě říká o více otáček, což logicky doprovází lehce zvýšená hladina hluku. Při nutnosti udržovat vyšší stálou rychlost jsou pak vysoké otáčky nutností - k úspěšnému předjetí je tak leckdy zapotřebí podřadit i o dva stupně. To vše je vykoupeno přijatelnou průměrnou spotřebou cca 6,5 l, což zhruba odpovídá údajům výrobce. Pětistupňová převodovka je pro maloobjemový agregát a běžnou jízdu vhodně odstupňována, řazení je dostatečně přesné a delší dráhy přijatelné.

Turbodiesel 1.4se vstřikováním common rail druhé generace (s neobvyklým označením MZ CD) s maximálním výkonem 50 kW (točivý moment je 160 Nm při 2000 ot/min) je pak určen spíše pro ty, kteří hodlají vůz používat především na delších cestách. V nízkých otáčkách je agregát trochu hlučnější a málo táhne, optimální kombinaci výkonu, spotřeby a hluku pak poskytuje v pásmu cca 1900-2600 otáček. Oproti zážehovému motoru je u turbodieselu cítit jeho vyšší hmotnost a setrvačnost, výhodou je pak průměrně pětilitrová spotřeba.

Jízda s Mazdou2 je ve srovnání se spíše tužší Fiestou více komfortní, vůz si pražské dlažby téměř nevšímá a retardéry přejíždí bez vyvolání strachu o nápravy. Chválíme dostatečně účinné brzdy, přesné řízení (i když posilovač by mohl ve vysokých rychlostech poskytovat přece jen lepší kontakt vozovkou) a stabilitu v zatáčkách. Hlavně ve vyšších rychlostech je pak vůz citlivý na boční vítr a vyjeté koleje. Mezi klady lze bezpochyby počítat dobré manévrovací schopnosti a vynikající výhled všemi směry.

Cenu má Mazda2 už v základní výbavě a motorizaci (319.900,-) nastavenu výše než konkurence, přičemž s ohledem na podvozek, motor a základní výbavu můžeme říci, že jde především o cenu za prostornost a design. Velmi dobrým podvozkem, nabídkou motorů, spotřebou i základní výbavou se může Mazda2 směle měřit s favority v daných disciplínách, výrazně navrch má ale jen ve zmíněném vnitřním uspořádání a nezaměnitelném designu. Cenu 399.900 Kč za turbodieselovou verzi je vzhledem k výbavě nutno porovnávat s motorem 1.4i za 364.900 Kč, což je vzhledem k cenovým hladinám konkurence přece jen vyšší hodnota. Zmíněné jinde neviděné výhody ale i tuto cenu do jisté míry opodstatňují, zvláště s ohledem na záruku 3 roky/100.000 km.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

1.25i

Cena v základní výbavě: 319 900 Kč Cena v testované výbavě: 349 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, tříbodové pásy na všech sedadlech s předpínači, imobilizér, boční ochranné lišty v barvě vozu, tónovaná skla, vyhřívané zadní okno, podélný střešní nosič, imitace hliníku na středovém panelu, výškově stavitelný volant, látkové čalounění, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání oken vpředu, zadní sedadla sklopná a dělená 2:3

Výbava testovaného vozu:manuální klimatizace + modulární audio systém Mazda (+30.000,-)

1,4 MZ

Cena v základní výbavě: 399 900 Kč Cena v testované výbavě: 409 900 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, tříbodové pásy na všech sedadlech s předpínači, imobilizér, boční ochranné lišty v barvě vozu, tónovaná skla, vyhřívané zadní okno, podélný střešní nosič, imitace hliníku na středovém panelu, výškově stavitelný volant, látkové čalounění, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, el. ovládání oken vpředu, zadní sedadla sklopná a dělená 2:3, modulární audio systém Mazda, ovládání audiosystému na volantu

Výbava testovaného vozu:metalická barva (+10.000,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor 1.25i1,4 MZ
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 2
Zdvihový objem (ccm): 12421399
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 600050 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 4000160 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 163160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.115
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5 / 6.35.5 / 4 / 4.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 267 / 1044267 / 1044
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1160 / 3701160 / 370
Rozměr pneu:175/65 R14175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39253925
b) šířka (mm): 16801680
c) výška (mm): 15451545
d) rozvor (mm): 24902490
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1010880 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 900740 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980980
k) šířka vpředu (mm): 13801380
l) šířka vzadu (mm): 13801380
délka sedáku vpředu (mm): 520520
délka sedáku vzadu (mm): 510510
výška opěradla vpředu (mm): 560560
výška opěradla vzadu (mm): 570570
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
Hodnocení 1.25i 1,4 MZ
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 9
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 9 9
Výhled vpřed: 9 9
Výhled vzad: 8 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 7
Tah v nižších otáčkách: 6 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 7
Spotřeba: 8 9
Odstupňování převodovky: 8 8
Snadnost řazení: 9 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 9 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27 8,27
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV) Mazda2 GT: malý rošťák (Roadlook TV)

Když to nemá alespoň šestiválec, 18palcová kola a…

Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce Mazda2 facelift: nová tvář, nové srdce

Po rodinné šestce prezentované na autosalonu v Ženevě…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama