Mazda2 1.5 MZR GT - Má máma je motokára

Mazda2 1.5 MZR GT - Má máma je motokára

 
 

Jedovatou zelenou si už stačil vypůjčit akční Yaris, a tak lehká štika v japonském rybníce sází na mimikry. Stříbrných aut není v tomto segmentu mnoho, ale nenechte se oklamat. Tato jedna pětka v karoserii dvojky jede jedna radost.

Druhá dvojka v testu Auto.cz je na pohled nenápadně nudná, ale ve skutečnosti kouzelně zábavná. Pohání ji totiž točivá jedna pětka, která by nejraději roztočila řidiče i s celým autem. Jde jen o to, jestli se necháte vyprovokovat.

Záklek do bloku

…probíhá ještě v naprostém poklidu. Do Mazdy se dostáváme bezklíčovým systémem, který ale k vpuštění do zamčeného auta, vyžaduje pohlazení tlačítka na dveřích. Uvnitř vrcholného modelu s nejsilnějším motorem s dramaticky vypadajícím názvem výbavy (GT), není vlastně žádný výstřelek, který by vás uzemnil nebo naopak vybudil.

Je velká škoda, že se designéři nebo snad rozpočtáři z Hirošimy alespoň v nejdražším výbavovém stupni nenechali unést firemním zoom-zoomem, ve chvíli kdy vytvářeli interiérový layout. Středová konzola s hladkým povrchem z černého plastu přímo volá po některém tuzingovém komponentu. Ergonomicky dokonale situovaná řadicí páka s kůží potaženou hlavicí by taky zasloužila odlišení a o troše ušlechtilé oceli pro pedály snad už ani nemá smysl mluvit.

obrázek [555 x 298]
 

Okem praktika brzy odhalíte, že dioda, kterou je indikována funkce klimatizační jednotky, je tak nevýrazná, že jedině v noci lze pohledem jednoznačně stanovit zda právě chladíte nebo ne. Snad se při nejbližší modelové péči dočkáme lepšího řešení.

Pokud zaklekáte do bloků ve čtyřech, volte správnou konstelaci týmu! Dozadu se O’Nealové nevejdou a už průměrně rostlý muž bude za vzpřímeného posazu podpírat klesající strop nad zadními sedadly. Nad sedákem jsme naměřili jen 900 mm, ve Fabii je o 70 mm více, v Cliu o 30 mm více, ale třeba v Peugeotu 207 na tom budete s 910 mm podobně.

Provokatérka

Drzost, to rozhodně není vlastnost, která patří ke genetické výbavě vozů značky Mazda, a přece nakonec u této nepěkné vlastnosti po úvahách nad charakterem auta skončíte. Může za to dvojka. Její snadné ovládání, perfektní řazení i přímé řízení s optimální zpětnou vazbou jsme chválili už posledně. To ale byla pod kapotou jen obyčejná třináctistovka se 63 kW. Teď máme stokoňové stádo a hmotnost jen o málo vyšší než před dvěma měsíci. Asi si dovedete představit jak to asi jede. Nebo ne? Pak čtěte dál.

obrázek [555 x 320]
 

Vemte si Mini Cooper s nižší pohotovostní hmotností, lehčím motorem a normální karoserií. Zmenšete průměr pneumatik, zabalte to do karoserie bez pruhů a bílých střech a máte to, co jsme dostali my. K filozofii “lepší čas ve zrychlení dostanete když snížíte hmotnost“, které je dodnes věrný Lotus, se Mazda vrátila právě včas. Prvoplánově se nízká hmotnost prodává jako příspěvek k nižší spotřebě, ale člověka za volantem mnohem více bude zajímat, že to taky krááásně jede.

Jednoduše řiditelná dvojka GT má výkonové rezervy, které vás budou pokoušet i při cestě za nákupy. Extrémně těsně nasázené převodové poměry nutí motor k vytáčkám podobným odmlouvání dítek před odpoledním spaním. Malinkatý průměr otáčkoměru navíc zkresluje aktuální používaný režim motoru, takže doporučujeme častější dohled nad tímto ukazatelem. Když budete mít dojem, že to fakt dobře táhne vodspoda, možná už budete blízko k pěti tisícům. Na druhou stranu, žádný otáčkový extrém nečekejte. Kolem šestého tisíce je hrátkám konec a vy se zase můžete bavit řadičkou.

Máte rádi přímé řízení? V této Mazdě si jej užijete ale pro méně zdatné řidičky bude jeho upřímnost snad až přílišná. Stačí méně pozornosti a nechtěný pohyb volantu a vy spolu s autem zatáčíte tak rychle jako snad nikde jinde v této třídě. Je to zábava, ale chce to skutečně řídit a ne jen se vozit.

obrázek [555 x 320]
 

Kolik bere?

Sportování hlavně ve městě něco stojí – lehkost, nelehkost. Když se nebudete příliš krotit, skončíte se spotřebou blízko devíti litrům a o moc lepší to nebude ani na dálnici. Tam zaplatíte za to, že i pětka není vyložený rychloběh. Při stotřicítce se na otáčkoměru zastaví ručka na 4000 ot./min a zvukový doprovod má v té chvíli celkem vysoké grády. Spotřeba bude jistě přes 8 l/100 km. Úspornou jízdou lze odběr snížit, ale na rekordy jsou tu přeci jen dostupnější třináctistovky. GéTéčko si i při konstantní rychlosti 100 km/h řekne o 6 l/100 km.

Zdá se vám nejrychlejší dvojka příliš obyčejná? Máte pravdu, není to hot-hatch o kterém máte mívat mokré sny, ale vyzkoušejte ji, a její cenovka začínající čtyřkou se stane cílovou částkou vašich spořících účtů.

Související články:

Test Mazda2 1.3 MZR (63 kW) - Jako pírko
První cena vozu269.900,-Kč (1.3 MZR (55 kW), CE)
První cena vozu s testovanou motorizací434.900,-Kč (1.5 MZR (76 kW), GT)
Základní cena testovaného vozu 434.900,-Kč (1.5 MZR (76 kW), GT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků446.200,-Kč (1.5 MZR (76 kW), GT)

Plusy

  • tichý a silný motor
  • precizní řazení, velmi dobré brzdy, přímé řízení s optimálním posilovačem
  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • nízký vnitřní hluk
  • nízká pohotovostní hmotnost

Minusy

  • zpřevodování nejvyššího rychlostního stupně
  • omezený komfort při jízdě na nerovném povrchu
  • nedostupné podélné nastavení volantu
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda2 GT

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 446 200 Kč

Základní výbava:Čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, ABS+EBD+EBA, stabilizační systém DSC, imobilizér, elektrický posilovač řízení, výškově nastavitelný sloupek řízení, elektricky sklopitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, rádio s CD a MP3 přehrávačem + 4 reproduktory, CD měnič, ovládání audio systému na volantu, automatická klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bezklíčový vstup a startování, palubní počítač, kola z lehkých slitin s pneumatikami 195/45 R16, přední mlhové světlomety, světelný a dešťový senzor

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+11.300,-Kč)

Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena…

ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic

Na začátku tisíciletí zahájila skupina ČEZ svou spanilou…

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

 
Technické údaje
Motor Mazda2 GT
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 76 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.9 / 5.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 250 / 787
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 960 / 525
Rozměr pneu:195/45 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3895
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2490
e) rozchod vpředu (mm): 1465
f) rozchod vzadu (mm): 1455
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1030
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Mazda2 GT
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 6
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,76
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje Ojetá Mazda2: Méně kil odolnost nesnižuje

Menší a lehčí než předchůdce. Zato mnohem atraktivnější a…

Mazda 2 Black a White: Stylové loučení Mazda 2 Black a White: Stylové loučení

Malá Mazda 2 současné generace se už pomalu odebírá na…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla veselý pohřeb: Na poslední cestu ji vyprovodily balonky, před týdnem ji přejelo auto

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla…

Více než stovka smutečních hostů se dorazila v pátek rozloučit s tragicky zesnulou hudebnicí Denisou Bílou…

 

iSport.cz

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si to, říká Gulaš

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si…

Ve středu se stal podruhé otcem, narodila se mu dcera Ella. O dva dny později už ale plzeňský útočník Milan…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

V pravidelné Pětce dnes Václav Klaus mladší odpovídá mimo jiné na otázky zdražení másla a přiznává, že nesnáší…

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…