Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

 
 

Mazda3 se na trhu etablovala se samozřejmostí, kterou jí jistě mohou leckteré konkurenční modely závidět. Počáteční nabídku dvou zážehových agregátů doplnil po čase i moderní turbodiesel 1.6, jehož základem je již mnohokrát oceněný agregát vzniklý za spolupráce skupin PSA a Fordu.

Mazda3 se na trhu etablovala se samozřejmostí, kterou jí jistě mohou leckteré konkurenční modely závidět. Počáteční nabídku dvou zážehových agregátů doplnil po čase i moderní turbodiesel 1.6, jehož základem je již mnohokrát oceněný agregát vzniklý za spolupráce skupin PSA a Fordu. Po Fordu, Peugeotu a Citroenu je tedy angažmá pod kapotou Mazdy3 logické a v případě českého trhu i nutné. Jak si tedy vede hatchback s naftovým srdcem?

Na rozdíl od dříve testované a sportovně laděné verze §http://www.auto.cz/?uid=404dd51f68896 sedan s motorem 2,0 je hatchback stavěn s maximálním zřetelem na využitelnost vnitřního prostoru. Už při pohledu z boku upoutá dlouhý rozvor, opticky podpořený řadou nízkých oken. Svažování střechy směrem k zádi je přitom velmi pozvolné a páté dveře tak mohou otevírat dostatečně široký jícen pro zavazadla. Zadní skupinové svítilny kopírují svým tvarem přední světlomety a hatchback tak vypadá „mazdovitěji“ než sedan. Pochvalu si zaslouží i pětiúhelníkové zadní sklo, které umožňuje dostatečný výhled dozadu.

Jestliže jsme u sedanu nešetřili stížnostmi na nešikovné otevírání víka zavazadelníku, musíme hatchbacku přiznat o poznání větší praktičnost. Madlo se nachází až pod dveřmi a cesta k němu vede vybráním v nárazníku. I přes mizerné počasí během testu se jeskyňka držela v přijatelné čistotě, a tak jsme vzali tento netradičně umístěný úchyt na milost (je však nutné se k němu sklonit). Otevřené dveře pak nezpůsobují problémy ani dlouhánům a jejich čalounění je na rozdíl od sedanu velmi dobré. Samotný zavazadlový prostor má základní objem slušných 360 litrů, ale po odkrytí podlahy se objeví pouze dojezdová rezerva. Kladem je nízká nakládací hrana, přimlouvali bychom se naopak za zjednodušení posuvu zadních opěrek hlavy. Po sklopení dělených zadních opěradel pak vznikne dost prostoru na převážení i objemného nákladu.

Interiér v nejnižší výbavě Comfort kombinuje černou a světle šedou barvu, a v našem případě byl obohacen ještě o červenočerné kožené potahy volantu a řadicí páky. Jakkoli nelze materiálům nic vytknout z hlediska kvality zpracování či příjemnosti na dotek, šedá barva se rychleji špiní a v porovnání s vyloženě sexy exteriérem dříve testovaného sedanu je černá přece jen vyváženější volbou. Jsme v praktickém rodinném voze a tak to nepovažujeme za chybu. Oproti sedanu se nám zdál nepatrně horší komfort nastupování zadními dveřmi, po usazení ale panovala u spolucestujících spokojenost. Místa pro kolena tak akorát a ani hlava nestrádá.

Vznětový agregát, který Mazdu3 pohání, je na rozdíl např. od Fordu C-Max (se kterým sdílí Mazda i podvozek) vyloženě ekonomickou volbou. Převody (kromě pátého) jsou o trochu těžší než bychom čekali a rozjezd s pištícími pneumatikami je možný jen za cenu řevu vysokých otáček. Naopak běžnou jízdu zvládá motor za doprovodu jen „zážehového“ hluku a po městě si vystačí s fantastickými 6 litry/100 km. Rodinný vůz ovšem dostává svému charakteru i tady: s řazením nahoru už v nízkých rychlostech si motor sice poradí a návštěvu pumpy o dost oddálí, se zrychlováním ale nepočítejte. Tím ale nechceme říct, že je motor nějaký louda – když jej na dálnici přimějete k ustálené stotřicítce, odmění se pětilitrovou spotřebou a až do Brna si můžete dát na pětku zámek.

Přičteme-li agilní a čitelný podvozek, je pocit z bezpečného a úsporného rodinného vozu dokonán. Cena je vyšší jen zdánlivě: kde jinde se dá pořídit šest airbagů, ABS, klimatizace a autorádio už v nejnižší možné výbavě? Nepropagujeme, jen upozorňujeme. Být rozvážnou hlavou rodiny či šéfem fleetu ve střední firmě, měli bychom o volbu víc.

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

Cena v základní výbavě: 569 900 Kč Cena v testované výbavě: 580 880 Kč

Základní výbava:dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Comfort, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, manuální klimatizace, palubní počítač, el ovládání předních oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, modulární audiosystém (audio + 6x repro), ABS, EBD, brzdový asistent EBA, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty a vnější zrcátka v barvě vozu, ocelová kola 195/65 R15

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+10.980,-)

Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla

Po odchodu Británie z Evropské unie se Evropská agentura…

V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole

Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) nebude po brexitu v…

USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu

Spojené státy opět zařadí KLDR na seznam zemí…

 
Technické údaje
Motor Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.3 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4420
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Auto Bild TÜV Report 2008: modely Mazda2 a Mazda3 vedou Auto Bild TÜV Report 2008: modely Mazda2 a Mazda3 vedou

V minulém roce se v Německu podíl vozidel, u nichž…

Mazda 3 MPS Extreme: japonský hothatch po australsku Mazda 3 MPS Extreme: japonský hothatch po australsku

Mazda 3 MPS již ve svém standardním provedení patří mezi…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dnes 18:50

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší starostlivá matka, nebo striptérka?

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší…

V dalším díle hokejového seriálu Lajna vyráží trenér druholigového Havířova Luboš Hrouzek, kterého hraje Jiří…

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu Jana Novotná (†49)

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu…

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…