Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

 
 
4.10. 2004 Ondřej Šuch

Mazda3 se na trhu etablovala se samozřejmostí, kterou jí jistě mohou leckteré konkurenční modely závidět. Počáteční nabídku dvou zážehových agregátů doplnil po čase i moderní turbodiesel 1.6, jehož základem je již mnohokrát oceněný agregát vzniklý za spolupráce skupin PSA a Fordu.

Mazda3 se na trhu etablovala se samozřejmostí, kterou jí jistě mohou leckteré konkurenční modely závidět. Počáteční nabídku dvou zážehových agregátů doplnil po čase i moderní turbodiesel 1.6, jehož základem je již mnohokrát oceněný agregát vzniklý za spolupráce skupin PSA a Fordu. Po Fordu, Peugeotu a Citroenu je tedy angažmá pod kapotou Mazdy3 logické a v případě českého trhu i nutné. Jak si tedy vede hatchback s naftovým srdcem?

Na rozdíl od dříve testované a sportovně laděné verze §http://www.auto.cz/?uid=404dd51f68896 sedan s motorem 2,0 je hatchback stavěn s maximálním zřetelem na využitelnost vnitřního prostoru. Už při pohledu z boku upoutá dlouhý rozvor, opticky podpořený řadou nízkých oken. Svažování střechy směrem k zádi je přitom velmi pozvolné a páté dveře tak mohou otevírat dostatečně široký jícen pro zavazadla. Zadní skupinové svítilny kopírují svým tvarem přední světlomety a hatchback tak vypadá „mazdovitěji“ než sedan. Pochvalu si zaslouží i pětiúhelníkové zadní sklo, které umožňuje dostatečný výhled dozadu.

Jestliže jsme u sedanu nešetřili stížnostmi na nešikovné otevírání víka zavazadelníku, musíme hatchbacku přiznat o poznání větší praktičnost. Madlo se nachází až pod dveřmi a cesta k němu vede vybráním v nárazníku. I přes mizerné počasí během testu se jeskyňka držela v přijatelné čistotě, a tak jsme vzali tento netradičně umístěný úchyt na milost (je však nutné se k němu sklonit). Otevřené dveře pak nezpůsobují problémy ani dlouhánům a jejich čalounění je na rozdíl od sedanu velmi dobré. Samotný zavazadlový prostor má základní objem slušných 360 litrů, ale po odkrytí podlahy se objeví pouze dojezdová rezerva. Kladem je nízká nakládací hrana, přimlouvali bychom se naopak za zjednodušení posuvu zadních opěrek hlavy. Po sklopení dělených zadních opěradel pak vznikne dost prostoru na převážení i objemného nákladu.

Interiér v nejnižší výbavě Comfort kombinuje černou a světle šedou barvu, a v našem případě byl obohacen ještě o červenočerné kožené potahy volantu a řadicí páky. Jakkoli nelze materiálům nic vytknout z hlediska kvality zpracování či příjemnosti na dotek, šedá barva se rychleji špiní a v porovnání s vyloženě sexy exteriérem dříve testovaného sedanu je černá přece jen vyváženější volbou. Jsme v praktickém rodinném voze a tak to nepovažujeme za chybu. Oproti sedanu se nám zdál nepatrně horší komfort nastupování zadními dveřmi, po usazení ale panovala u spolucestujících spokojenost. Místa pro kolena tak akorát a ani hlava nestrádá.

Vznětový agregát, který Mazdu3 pohání, je na rozdíl např. od Fordu C-Max (se kterým sdílí Mazda i podvozek) vyloženě ekonomickou volbou. Převody (kromě pátého) jsou o trochu těžší než bychom čekali a rozjezd s pištícími pneumatikami je možný jen za cenu řevu vysokých otáček. Naopak běžnou jízdu zvládá motor za doprovodu jen „zážehového“ hluku a po městě si vystačí s fantastickými 6 litry/100 km. Rodinný vůz ovšem dostává svému charakteru i tady: s řazením nahoru už v nízkých rychlostech si motor sice poradí a návštěvu pumpy o dost oddálí, se zrychlováním ale nepočítejte. Tím ale nechceme říct, že je motor nějaký louda – když jej na dálnici přimějete k ustálené stotřicítce, odmění se pětilitrovou spotřebou a až do Brna si můžete dát na pětku zámek.

Přičteme-li agilní a čitelný podvozek, je pocit z bezpečného a úsporného rodinného vozu dokonán. Cena je vyšší jen zdánlivě: kde jinde se dá pořídit šest airbagů, ABS, klimatizace a autorádio už v nejnižší možné výbavě? Nepropagujeme, jen upozorňujeme. Být rozvážnou hlavou rodiny či šéfem fleetu ve střední firmě, měli bychom o volbu víc.

Spolupracujeme s TipCars.com

Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory

Cena v základní výbavě: 569 900 Kč Cena v testované výbavě: 580 880 Kč

Základní výbava:dvouose stavitelný volant, látkové čalounění Comfort, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, dálkově ovládané centrální zamykání, ukazatel vnější teploty, manuální klimatizace, palubní počítač, el ovládání předních oken, el. ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, modulární audiosystém (audio + 6x repro), ABS, EBD, brzdový asistent EBA, přední a boční airbagy, okenní airbagy vpředu a vzadu, předpínače bezp. pásů, imobilizér a dvojité zamykání, boční ochranné lišty a vnější zrcátka v barvě vozu, ocelová kola 195/65 R15

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+10.980,-)

Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
Technické údaje
Motor Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.3 / 5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / -
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1260 / 525
Rozměr pneu:195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4420
b) šířka (mm): 1755
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 740 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 540
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mazda3 1.6 MZ-CD – Rodinné úspory
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,58
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Auto Bild TÜV Report 2008: modely Mazda2 a Mazda3 vedou Auto Bild TÜV Report 2008: modely Mazda2 a Mazda3 vedou

V minulém roce se v Německu podíl vozidel, u nichž…

Mazda 3 MPS Extreme: japonský hothatch po australsku Mazda 3 MPS Extreme: japonský hothatch po australsku

Mazda 3 MPS již ve svém standardním provedení patří mezi…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…