Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3: Od léta o 30 tisíc Kč levnější, sedan za cenu hatchbacku (první cena s klimatizací 399.900,- Kč)

Diskuze (18)
Mazda od léta plošně snížila ceníkové ceny Mazdy3 o 30 tisíc Kč. Nový ceník platí pro všechny verze s výjimkou základní výbavy Base.

Výbava Base je určena jen pro benzinovou šestnáctistovku v kombinaci s karoserií hatchback. Obsahuje centrální zamykání, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, palubní počítač, rádio s CD/MP3 přehrávačem a konektorem Aux-In, výškově a podélně nastavitelný volant, 6 airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, a stabilizační systém DSC. Cena je stanovena na 399.900,- Kč.

Vyšších verzí se už týká 30tisícová sleva. Provedení CE tak stojí stejných 399.900,- Kč. Navíc je dostupné i s turbodieselem 1,6 MZ-CD (cena 449.900,- Kč). Výbava je rozšířená o manuální klimatizaci a vyhřívání zpětných zrcátek.

Výbava TE zahrnuje vše, co má CE, a dále přidává elektrické stahování zadních oken, šest reproduktorů místo čtyř, ovládání rádia na volantu, kryty zpětných zrcátek a dveřní kliky v barvě karoserie a 16palcová litá kola s pneumatikami 205/55 R16.

Mazda3 hatchback - ceny benzinových motorizací na českém trhu
Motor1,6 MZR2,0 MZR
i-stop
2,0 MZR
Activematic
2,3 MZR DISI
Převodovka5M6M5A6M
Zdvihový objem [cm3]1598199919992261
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/6000111/6200110/6500191/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]145/4000191/4500187/4000380/3000
Max. rychlost [km/h]184206205250
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,410,66,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,36,87,69,6
Cena Base [Kč]399.900,----
Cena CE [Kč]399.900,----
Cena TE [Kč]422.900,----
Cena TX [Kč]451.900,-475.900,-525.900,--
Cena TX Plus [Kč]479.900,-503.900,---
Cena MPS [Kč]---664.000,-

Verze TX už umožňuje objednat také dvoulitrový benzinový motor, a to jak ve verzi 2,0 MZR i-stop s manuální převodovkou a funkcí automatického vypínání, tak 2,0 MZR Activematic s automatickou převodovkou a mírně upravenými parametry motoru. Zákazníci dostanou k TE navíc tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, světelný a dešťový senzor, vyhřívané čelní sklo a kola s pneumatikami 205/50 R17.

TX Plus je možné objednat také s turbodieselem 2,2 MZ-CD. Bezpečnostní výbava je rozšířená o systém sledování jízdních pruhů, dále má TX Plus navíc audiosystém Bose s měničem na 6 CD a 10 reproduktory a připojení Bluetooth.

Mazda3 GTA je jedinou variantou s nejsilnějším turbodieselem. Má ve výbavě bezklíčkové odemykání a startování SmartCard, palubní desku v úpravě Black Out, sportovní anatomická sedadla, bi-xenonové světlomety a sadu sportovních doplňků karoserie.

Ostrá MPS k verzi GTA kromě přeplňovaného motoru 2,3 DISI přidává ještě sportovní čalounění v kombinaci látka-kůže, nárazníky, masku chladiče a spoiler v designu MPS a 18palcová kola s pneumatikami 225/40 R18.

Mazda3 hatchback - ceny dieselových motorizací na českém trhu
Motor1,6 MZ-CD2,2 MZ-CD
(110 kW)
2,2 MZ-CD
(136 kW)
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]156021841999
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/4000110/3500136/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750360/1800-2600400/1800-4000
Max. rychlost [km/h]185205;213
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,09,28,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,55,45,6
Cena CE [Kč]449.900,---
Cena TE [Kč]472.900,---
Cena TX [Kč]501.900,---
Cena TX Plus [Kč]529.900,-542.900,--
Cena GTA [Kč]--599.900,-

Ceny sedanu jsou stejné jako u hatchbacku, v nabídce ale nejsou verze Base, GTA a MPS.

Diskuze (18)
Avatar - white label
7. 9. 2009 15:40
Re: Japonský Golf
No všiml jsem si, že jsi mi toho smajlíka "kliďase" hned (docela dětinsky) "vrátil" i s palcem dolů..., ale já s ním nereagoval ani přímo na tebe...a že je tenhle pokuřující kliďas symbolem "diskutérských frajerů" jsem zatím opravdu ani netušil... na tebe zřejmě tenhle smajlík působí "všelijak", jen ne klidně... ;-)

Na to P.S. sis odpověděl částečně sám a "zbytek" uvidíš, když porovnáš rozdíly evropských cen těchto aut s rozdílem cen japonských, případně amerických...
A že se celková kvalita auta zdaleka neodvijí od jedné konkrétní motorizace, beru jako samozřejmost...

P.S. Zrovna tak jako někdo v Evropě (podle tebe) nemyslí a "jde s davem" tím, že jsi koupí Golfa, může logicky stejně někdo koupit (také v Evropě a "bez myšlení") Ma3 hlavně proto, aby s davem (naopak) nešel..., ale v principu je to vlastně velmi obdobné...
7. 9. 2009 13:20
Re: Japonský Golf
No ona už mííírně začala kvést když jsem ji kupoval,ale to jsem si myslel, že ji budu mít tak na rok, dva, ale protože se mi na ní nic nekazí, tak ji mám do dnes. V roce 2000 ještě Mazda nezinkovala. Dnes už snad zinkuje, doufám.
7. 9. 2009 00:21
Re: Japonský Golf
Tak predpokladam ze si fenomen protezovani domacich znacek (v sirsim, nejen narodnim meritku) vetsina diskutujicich uvedomuje. A zrovna ty, diskutersky frajer s pokurujicima smajlikama by mel obzvlast.

Nema cenu diskutovat jak velky procento je tech kteri kupuji domaci znacky jen z tradice/principu/nepremysleni (vse v uvozovkach), je to taky pravdepodobne nemeritelny, u golfu bych ale tip procento velky.

A to P.S. moc nechapu. Proc by melo byt racionalnejsi koupit golfa nez mazdu? Levnejsi dily, dostupnejsi servis? Vic se kradou, porizovaci cena byva vyssi, jak nova tak bazarova. Jediny vyrazny pozitivum vidim ve vysi prodejni cene kdyz ho prodavas jako ojetinu.
Avatar - white label
6. 9. 2009 23:51
Re: Japonský Golf
Ovšem v Evropě je asi i dost těch, kteří koupí toho Golfa a dokonce u toho i myslí, podobně jako ti kluci japonský (co kupujou třeba ty Mazdy) o kterých mimochodem píšeš až teď.... :yes: :-! ;-)

P.S. Navíc v Evropě je nákup Golfu racionálnější, než třeba v Japonsku... a u Mazdy je to zase logicky naopak...
6. 9. 2009 23:28
Re: Japonský Golf
:no: :-!