Autosalon Ženeva: Mazda 3 – První  dojmy

Autosalon Ženeva: Mazda 3 – První dojmy

 
 

Protože je pro nás ženevský autosalon první příležitostí vidět novou Mazdu3 na velké mezinárodní akci na živo, důkladně jsme ji prozkoumali.

Exteriér vypadá i tváří v tvář jako facelift trojky ve stylu nové Mazdy6. Taková je vlastně i skutečnost, protože pod novou karoserií se nachází pokroková technika odvozená od minulé generace.

Výraznější proměnou prošel interiér. Relativně nižší horní hrana a výrazně skloněné sloupky čelního okna sice nejsou úplně ideálním řešením, ale výhled z vozu příliš negativně neovlivňují, navozuji sportovnější atmosféru. Ukazatele jsou rozděleny do dvou velmi výrazných tubusů (místo původních tří) a na rozdíl od minulé generace se nad nimi nenachází kaplička, respektive se přesunula a roztáhla až pod čelní sklo.

Právě zde se nachází asi nejvýraznější nový prvek interiéru – multifunkční ukazatel, který zobrazuje údaje z palubního počítače a slouží současně jako displej radia a klimatizace. Všechny potřebné údaje jsou tedy blízko hlavního zorného pole řidiče, který se musí kvůli nim podívat jen nepatrně níž. Mazda má za toto řešení u nás velké plus.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Mazda3 MPS - První dojmy

Rozmístění ovládacích prvků odpovídá předchozí generaci a je po ergonomické stránce vcelku dobře uspořádané. Upravené tvary palubní desky a nový design dekoru působí modernějším dojmem. Interiér je vkusně zařízený a má mnohem zajímavější design než u minulé generace.

Ke slabým stránkám patří umístěni středové loketní opěrky. Mezi sedadly je umístěna příliš vzadu, takže v nižších verzích, kde není horní část posuvná, je její využitelnost značně snížena. Při opření paže do přirozené pozice se loket nachází na přední hraně opěrky a řadicí páka je na hranici dosahu.

Zatímco prostor na předních místech je na dobré úrovni, vzadu je, jak bývá i dnes v nižší střední třídě zvykem, místa méně. Hatchback nabízí zadním cestujícím s menší postavou ještě dost místa (Mazda3 sesterský Focus v tomto ohledu ale hravě překonává), sedan má ale kvůli svažující se střeše velmi omezený prostor pro hlavu.

Zavazadlový prostor sice nemá dvojitou podlahu, potěší ale mimořádně pravidelným tvarem. Podběhy do něj vůbec nezasahují, a tak je vnitřní šířka v celém prostoru větší než samotný vstupní otvor.

Nová Mazda3 Hatchback - Mezigenerační srovnání rozměrů
RozměrNová generacePředchozí generaceRozdíl
Délka [mm]4460441545
Šířka [mm]175517550
Výška [mm]147014655
Rozvor [mm]264026400
Objem zav. prostoru [l]340346-6

S růstem a všeobecným pokrokem, který nižší střední třída udělala, už nejsou parametry nové trojky tak výlučné jako před pěti lety, ale stále patří k největším ve třídě. Větší karoserii dnes má v nižší střední třídě jen Mitsubishi Lancer Sportback a Lancia Delta, ale ta míří přeci jen na jiné zákazníky. Mazda ale nabízí asi nejsportovnější vzhled, který podporuje také nízká výška karoserie 1470 mm.

Nová Mazda3 Hatchback - Srovnání rozměrů s konkurencí
RozměrMazda3 HBFiat BravoFord FocusMitsubishi Lancer SportbackVW Golf VI
Délka [mm]44604336433745854199
Šířka [mm]17551792183917601779
Výška [mm]14701498150015301479
Rozvor [mm]26402600264026352578
Objem zav. prostoru [l]340400396344350

Nabídka motorů zůstává velmi podobná té dosavadní. U Mazdy zatím nedošlo na zmenšování objemů, ba právě naopak, z nabídky vypadl základní čtyřválec 1,4 l a u vznětové palety se upouští od osvědčeného čtyřválce 2.0 MZR-CD, který nahrazují dvě výkonové verze nového motoru 2,2 MZR-CD. Ta prostřední se 110 kW bude vyhrazena pro sedan a druhá výkonnější se 136 kW bude zatím tvořit motorický vrchol nabídky nové Mazdy3.

Největší zájem se očekává o osvědčené jedna-šestky. Asi nejprodávanější motorizací bude 1.6 MZR (77 kW), která kupodivu přichází v nové generaci s nezměněnými parametry, přestože konkurence nejen z Japonska, se v této objemové třídě dostává na lepší maxima výkonu i točivého momentu. Technici se zřejmě soustředili na snižování emisí a spotřeby, protože s tímto motorem byla snížena kombinovaná spotřeba trojky mezigeneračně o 0,6 l/100 km. Bez výraznější proměny pokračuje svou dráhu také sdílený turbodiesel 1,6 MZR-CD (80 kW).

Výkonnější zážehový čtyřválec má konstrukci s klasickým zdvihovým objemem 2,0 l a novým katalyzátorem. Sportovně zaměřené zákazníky asi nepotěší, že má roli výkonného, ale komfortního modelu, neboť je dodáván výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Nová Mazda3 Hatchback - Přehled motorizací
Motor1.6 MZR2.0 MZR AT1.6 MZR-CD2.2 MZR-CD
Zdvihový objem [cm3]1598199915602184
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/6000110/650080/4000136//3500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]145/4000187/4000240/1750400/1800-3000
Max. rychlost [km/h]184205185213
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]6,37,74,55,6

Mazda sice zatím nezveřejnila konkrétní hmotnosti jednotlivých motorizací, ale slibuje, že přes větší rozměry došlo, podobně jako u Mazdy2 a Mazdy6, ke snížení pohotovostní hmotnosti až o 15 kg. Navíc procentuálně dvouciferně vzrostla tuhost karoserie v krutu i ohybu.

Na všech trzích má být model dodáván se šesti airbagy a stabilizačním systémem, v nabídce příplatkových položek bude mj. i systém RVM (Rear Vehicle Monitoring), varující řidiče před vozidly, která se nacházejí v mrtvém úhlu výhledu řidiče.

Jízda v nové Mazdě3 má být příjemnější i díky vnitřnímu hluku sníženému o 6 až 11 % proti předchozí generaci.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

 
 

Přidat názorDiskuse: Autosalon Ženeva: Mazda 3 – První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku? Mazda 3 MPS vs. Ford Focus ST - Sportování za hubičku?

Dovozce zlevnil Mazdu 3 MPS o osmdesát tisíc, takže ji…

Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější Nová Mazda 3 bude lehčí a úspornější

Pro příští Mazdu3 se chystá podobný balíček technických…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…