Mazda5 s pohonem všech kol pro japonský trh
Japonská Mazda ve svých prodejních sítích Mazda, Mazda Anfini a Mazda Autozam, začala od včerejška prodávat novou velkoprostorovou Mazdu s pohonem všech kol.
Mazda Motor Corporation přidala do nabídky řady Premacy pro japonský trh verze s pohonem všech kol. Japonskou Premacy známe v Evropě pod jménem Mazda5, ale v tuto chvíli je zřejmě předčasné uvažovat o možném rozšíření nabídky této verze na další trhy. Technika pohonu všech kol pochází z větší Mazdy6 a bude dodávána výhradně s motorem 2.0 MZR.
Mazda pohonu všech kol říká Active Torque Control Coupling (ATTC) a řidiči jeho prostřednictvím nabízí možnost volby (ovladač na přístrojové desce) mezi pohonem pouze přední nápravy nebo všech kol, kdy je točivý moment variabilně rozdělován mezi přední a zadní kola dle aktuálně dostupné adheze.
Naše zkušenosti s Mazdou5 jsme pro vás zaznamenali v článku Mazda5: první jízdní dojmy.