Místo jediné naftové motorizace nabízí Mazda rovnou tři se stejným zdvihovým objemem. Hmotnost se zvýšila jen o 6 kg, ale teď už máte na výběr mezi dvěma standardními výkony a jedním superdieselem…
Cápu to tedy dobře, že dvoulitrový turbodiesel bude nahrazen 2.2? To není moc šťastné řešení, nechápu proč mazda nedá zákazníkům na výběr, proč je nutí kupovat motor s větším objemem, za který musí platit vyšší pojistku.. Škoda o mazdě 6 uvažuji v dieslu, ale tohle se mě teda moc nelíbí :-(
Povinne ruceni se ve vetsine zemi plati z vykonu a ne z obsahu, takze musis uznat, ze se Mazda nebude ridit tim, co chteji v CR. Ostatne neridi se tim ani domaci Skoda, kdyz misto motoru 1.3 udelali 1.4, cimz prekrocili kategorii do 1350 ccm
Precetl sis spravne ten clanek? V zemich, kde by doslo pri prechodu z 2.0 na 2.2 ke zmene sazby PR, tam Mazda nechava nadale i 2.0 verzi. U nas nic takoveho nehrozi, sazba pro 2.0 a 2.2 je naprosto stejna, takze co resis? ;-)
No, mali by aj trebars nemci takyto pristup k peniazom, tak by urcite neboli tam kde su. Clovek nemusi byt drzgrosom, ale nemci si dvakrat si premyslia na co daju peniaze...
Preboha keď kupujem auto do milióna Sk , tak riešim a rozhodujem sa pri výbere , či ročná povinná poistka je drahšia o dve , tri tisícky, t.j. jednu plnú nádrž ?? >:D >:-[] To vážne človek nemusí byť držgrošom, ale ním stopercentne je.
Tady si dovolím alespoň z části oponovat - jako relevantní veličinu (neříkám prioritní) to skutečně část zákazníků bere a zohledňuje...A beru to tak,že k tomu má každý svoje důvody(je to přece nákladová položka) ;-)
PANEBOŽE ale 2litr a 2,2 je STEJNÁ SKUPINA v povinném ručení!!!! co se týká havarijního tam se to dělá hlavně podle ceny (a pak třeba značky vozu v případě bonusu k odcizení. kia = 50% sleva na odcizení ;-) )
já si teda taky myslím že na to hledět nejde. Nebudeš se rozmýšlet jestli si do auta za 500+ dáš 2.5 nebo víc, protože ztráta ceny v prvním roce je jednoduše 100-150tis cena havarijka je tak 20k takže jako nějaká trojka na povinným to je fakt na úrovni dvou nádrží, to řeší podle mě málokdo
Myšleni byli někteří zákazníci - na vině moje špatná formulace - a ač bych se osobně určitě staral o "komfort" pojistky,tak jsem byl svědkem takového postoje(prodejcem potvrzeno více případů... :no: )A souhlas,jedná se o minoritu...
PS:Opravový šok z lakoty jsem ovšem zažil před lety v arbaitu(zákazník) a dlouho kroutil hlavou...přičemž se jednalo o částku ve výši tehdejší ceny jednoho lupenu MHD,o níž by se zvýšil pravidelný měsíční paušál ;-) a výdaj se týkal jeho velice blízké osoby...
hmmm jak se tak na to dívám tak je to total stejný motor a výkon se liší pouze nastavením ŘJ. takže doporučuju koupit MID verzi a po zajetí čipnout na HIGH nebo komu stačí méně tak koupit LOW a pak upravit na MID. je totální blbost jim platit ty prachy navíc... když zvýšení výkonu dělá mazda v servisu za 1/3 ceny :yes:
takychto chytrakov ako Ty bude spusta... No ver, ze to moc dobre riesenie nie je.
Napodobne to uz bolo u trebars mercedes starsieho 200 CDI vs. 22CDI. Dokonca autorizovane servisy aby zarobili na chipe tvrdili, ze sa motory lisia len software. Lenze chyba lavky, 220 mala tusim pevnejsie ojnice a urcite klukovku. Jeden chlapik si to v Presove dal spravit a musel kupit pol motora noveho, lebo sa poskodil. Proste sa lisi aj mechanicky a u 2.2 mazda to nebude inak.
Tak to je hodně zjednodušený pohled, ale v tomhle ohledu jsou naopak automobilky velmi poctivé. Navyšování výkonu neprobíhá jen úpravou dat v řídící jednotce. V případě Mazdy nárůst výkonu až o 47%, bez žádných mechanických úprav??
Takový motor se může lišit sacím a výfukovým potrubím, větším turbodmychadlem, nebo pro nižší výkon pevné a pro vyšší variabilní naváděcí lopatky. Dále větší mezichladiče, jiné uložení klikového hřídele (vhodně dimenzovaná ložiska), jiná ojnice, tvar pístu...