Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

 
 

Mazda 6 se prodává na starém kontinentu zhruba dva roky. Po relativně krátké době již dozrál čas na modernizaci.

První fotografie faceliftované šestky se spolu s japonskou Atenzou objevily již na konci ledna, naživo ji pak mohli vidět návštěvníci autosalonu v Ženevě. Nyní následuje podrobnější představení včetně specifikací a cen pro český trh. Změnil se design, interiér i technika. Tři karosářské varianty (sedan, liftback a kombi) zůstaly.

Technika

Nejzásadnější novinkou pod kapotou je nový zážehový dvoulitr řady MZR s označením DISI (Direct Injection Spark Ignition), tedy s přímým vstřikováním paliva do válců. Ten nahrazuje starší agregát stejného objemu, který se obešel bez něj. Poskytuje největší výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 193 Nm při 4500 min-1. Převodovky jsou u této verze na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a pětistupňová samočinná s možností ruční změny stupňů.

Základem nabídky zážehových jednotek je osmnáctistovka s výkonem 88 kW (120 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 165 Nm při 4300 min-1. Vrchol palety naopak tvoří čtyřválec o objemu 2,5 litru se sekvenčním časováním ventilů a proměnným sáním, který dává 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a 226 Nm při 4000 min-1. Na obou motorech se prakticky nic nezměnilo, pouze byly upraveny převody jejich pěti-, respektive šestistupňových ústrojí, čímž se lehce snížila spotřeba paliva. Katalyzátor výfukových plynů využívá nanočástic z drahých kovů, které se i přes chemické reakce se spalinami a jejich vysokou teplotu příliš nezvětšují.

Turbodiesel je jediný s označením MZR-CD 2,2, ovšem ve třech výkonových verzích: 95, 120 a 132 kW. Dočkaly se změněného časování vstřikování, recirkulace výfukových plynů a dalších inovací. Otvor pro odvod spalin z turbodmychadla byl zmenšen, čímž došlo ke zvýšení točivého momentu u obou výkonnějších provedení. U nejslabšího je menší i průměr výstupu vzduchu z dmychadla. Rekonstrukcí dutin pístu se zlepšilo spalování. Standardem je filtr pevných částic. Motory plní emisní normu Euro 5. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.

Podvozek, brzdy a elektronika

Přední náprava s dvojitými rameny dostala nové uložení stabilizátoru. Upravena byla také zadní víceprvková náprava a řízení. Pružiny jsou kratší, jiná je charakteristika tlumičů. Prioritou konstruktérů bylo zvýšení stability, snížení vibrací a zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností.

Brzdová soustava se spoléhá na větší kotouče, vpředu o průměru 299 mm, vzadu 280 mm. Všechny mají jednopístkové třmeny. Aktivní bezpečnost je reprezentována čtyřkanálovým ABS, elektronickou distribucí brzdné síly, trakční kontrolou TCS a stabilizačním systémem DSC. Mazda 6 může mít i systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, zadní kameru, či bi-xenonové světlomety s natáčením.

Součástí některých výbav jsou například asistent při rozjezdech do kopce, nebo ESS (Emergency Stop Signal), který varuje světelnou signalizací ostatní účastníky silničního provozu, když vůz prudce brzdí.

Design zvenčí i uvnitř

Vnější tvarové změny se odehrály na masce chladiče, která je výraznější a má široký vodorovný pás, na kterém je umístěno logo automobilky. Nový je také přední nárazník s kulatými mlhovkami, který vylepšuje aerodynamiku. Vzadu najdeme odlišnou grafiku koncových světel, které obsahují také diody. Sedmnácti- a osmnáctipalcová litá kola mají nový design. Zákazníci budou moci vybírat z desítky barevných odstínů laku karoserie, přičemž čtyři jsou zcela nové.

Uvnitř se objevily chromované prvky, například na ovladačích klimatizace a audia, kličkách otevírání dveří, nebo páce parkovací brzdy. Ty jinak doplňuje všudypřítomná černá barva. Kromě standardního látkového čalounění je k mání i hnědá kůže. Mazda rovněž zachovala výbavu Sport, která se od ostatních odlišuje tak, jak napovídá její název. U nás se ovšem jmenuje GTA.

Mazda 6 poskytuje i po faceliftu dostatek odkládacích prostor, stejně jako variabilitu, obzvláště u liftbacku, o kombi pak nemluvě. Na zavazadelnících o objemech od 510 do 519 l dle karosářské verze nebylo nutné dělat žádné úpravy. K většímu komfortu přispívá lepší odhlučnění vnitřního prostoru.

Ceny a výbavy

Modernizovaná Mazda 6 se začíná prodávat na českém trhu. Nejlevnější je sedan s motorem 1,8 MZR a výbavou CE za 569.900 Kč, nejdražší kombi s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 MZR-CD ve výbavě GTA Plus, které stojí 950.900 Kč. Cenové rozdíly mezi jednotlivými karosářskými variantami jsou vždy 15 tisíc Kč.

Základní CE obsahuje například elektricky ovládaná zrcátka a všechna okna, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, nebo bederní opěrku, bezpečnostní výbavu reprezentuje šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, či úchyty dětských sedaček Isofix. Pouze tato výbava zůstává u plechových 16palcových kol, ostatní mají standardně kola z lehkých slitin s většími průměry.

Mazda 6 2010 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR 1,8MZR 2,0 DISIMZR 2,0 DISIMZR 2,5
Převodovka5M6M5A6M
Zdvihový objem [cm3]1798199919992488
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5500114/6200114/6200125/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]165/4300193/4500193/4500226/4000
Max. rychlost [km/h]196217208220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,41010,98,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,46,97,68
Pohotovostní hmotnost [kg]1295132513501345
Cena CE [Kč]569.900,----
Cena TE [Kč]649.900,-686.900,---
Cena TE Plus [Kč]-749.900,-809.900,--
Cena GTA [Kč]-779.900,--792.900,-
Cena GTA Plus [Kč]---870.900,-

Vyšší stupeň TE nabídne sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, AUX vstup, šest reproduktorů, dvouzónovou klimatizaci a volant a řadicí páku v kůži. U kombi nechybí střešní nosiče. Nabídka pokračuje verzí TE Plus s vyhřívanými zrcátky, lepším audiem, dešťovým senzorem a kontrolou zapnutých světel, mlhovkami, asistentem při rozjezdech do kopce atd.

GTA (na jiných trzích nese název Sport) má v základu sound systém od Bose, adaptivní bi-xenony, kontrolu tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola, zadní kameru, Bluetooth, polokožená sedadla, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky, nebo bezklíčkový vstup se startováním motoru tlačítkem. GTA Plus přidává navíc celokožené čalounění a navigaci s dotykovým displejem.

Metalický lak se prodává za 14.100,-Kč. Tříletou záruku lze rozšířit za příplatek. Čtvrtý rok stojí 6.420,-Kč, pátý pak 9.708,-Kč.

Mazda 6 2010 – vznětové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR-CD 2,2MZR-CD 2,2MZR-CD 2,2
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]218421842184
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]95/3500120/3500132/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000
Max. rychlost [km/h]195212218
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,98,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,45,4
Pohotovostní hmotnost [kg]143514351435
Cena CE [Kč]619.900,---
Cena TE [Kč]699.900,---
Cena TE Plus [Kč]762.900,---
Cena GTA [Kč]-812.900,-842.900,-
Cena GTA Plus [Kč]--920.900,-

Anketa

Optimální motorizací Mazdy 6 je nyní
Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2010: Podrobné představení…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese Ojetá Mazda 6 (GH): Stala se obětí recese

Druhá generace Mazdy 6 si zachovala to nejlepší z…

Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…