Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

 
 

Mazda 6 se prodává na starém kontinentu zhruba dva roky. Po relativně krátké době již dozrál čas na modernizaci.

První fotografie faceliftované šestky se spolu s japonskou Atenzou objevily již na konci ledna, naživo ji pak mohli vidět návštěvníci autosalonu v Ženevě. Nyní následuje podrobnější představení včetně specifikací a cen pro český trh. Změnil se design, interiér i technika. Tři karosářské varianty (sedan, liftback a kombi) zůstaly.

Technika

Nejzásadnější novinkou pod kapotou je nový zážehový dvoulitr řady MZR s označením DISI (Direct Injection Spark Ignition), tedy s přímým vstřikováním paliva do válců. Ten nahrazuje starší agregát stejného objemu, který se obešel bez něj. Poskytuje největší výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 193 Nm při 4500 min-1. Převodovky jsou u této verze na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a pětistupňová samočinná s možností ruční změny stupňů.

Základem nabídky zážehových jednotek je osmnáctistovka s výkonem 88 kW (120 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 165 Nm při 4300 min-1. Vrchol palety naopak tvoří čtyřválec o objemu 2,5 litru se sekvenčním časováním ventilů a proměnným sáním, který dává 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a 226 Nm při 4000 min-1. Na obou motorech se prakticky nic nezměnilo, pouze byly upraveny převody jejich pěti-, respektive šestistupňových ústrojí, čímž se lehce snížila spotřeba paliva. Katalyzátor výfukových plynů využívá nanočástic z drahých kovů, které se i přes chemické reakce se spalinami a jejich vysokou teplotu příliš nezvětšují.

Turbodiesel je jediný s označením MZR-CD 2,2, ovšem ve třech výkonových verzích: 95, 120 a 132 kW. Dočkaly se změněného časování vstřikování, recirkulace výfukových plynů a dalších inovací. Otvor pro odvod spalin z turbodmychadla byl zmenšen, čímž došlo ke zvýšení točivého momentu u obou výkonnějších provedení. U nejslabšího je menší i průměr výstupu vzduchu z dmychadla. Rekonstrukcí dutin pístu se zlepšilo spalování. Standardem je filtr pevných částic. Motory plní emisní normu Euro 5. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.

Podvozek, brzdy a elektronika

Přední náprava s dvojitými rameny dostala nové uložení stabilizátoru. Upravena byla také zadní víceprvková náprava a řízení. Pružiny jsou kratší, jiná je charakteristika tlumičů. Prioritou konstruktérů bylo zvýšení stability, snížení vibrací a zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností.

Brzdová soustava se spoléhá na větší kotouče, vpředu o průměru 299 mm, vzadu 280 mm. Všechny mají jednopístkové třmeny. Aktivní bezpečnost je reprezentována čtyřkanálovým ABS, elektronickou distribucí brzdné síly, trakční kontrolou TCS a stabilizačním systémem DSC. Mazda 6 může mít i systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, zadní kameru, či bi-xenonové světlomety s natáčením.

Součástí některých výbav jsou například asistent při rozjezdech do kopce, nebo ESS (Emergency Stop Signal), který varuje světelnou signalizací ostatní účastníky silničního provozu, když vůz prudce brzdí.

Design zvenčí i uvnitř

Vnější tvarové změny se odehrály na masce chladiče, která je výraznější a má široký vodorovný pás, na kterém je umístěno logo automobilky. Nový je také přední nárazník s kulatými mlhovkami, který vylepšuje aerodynamiku. Vzadu najdeme odlišnou grafiku koncových světel, které obsahují také diody. Sedmnácti- a osmnáctipalcová litá kola mají nový design. Zákazníci budou moci vybírat z desítky barevných odstínů laku karoserie, přičemž čtyři jsou zcela nové.

Uvnitř se objevily chromované prvky, například na ovladačích klimatizace a audia, kličkách otevírání dveří, nebo páce parkovací brzdy. Ty jinak doplňuje všudypřítomná černá barva. Kromě standardního látkového čalounění je k mání i hnědá kůže. Mazda rovněž zachovala výbavu Sport, která se od ostatních odlišuje tak, jak napovídá její název. U nás se ovšem jmenuje GTA.

Mazda 6 poskytuje i po faceliftu dostatek odkládacích prostor, stejně jako variabilitu, obzvláště u liftbacku, o kombi pak nemluvě. Na zavazadelnících o objemech od 510 do 519 l dle karosářské verze nebylo nutné dělat žádné úpravy. K většímu komfortu přispívá lepší odhlučnění vnitřního prostoru.

Ceny a výbavy

Modernizovaná Mazda 6 se začíná prodávat na českém trhu. Nejlevnější je sedan s motorem 1,8 MZR a výbavou CE za 569.900 Kč, nejdražší kombi s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 MZR-CD ve výbavě GTA Plus, které stojí 950.900 Kč. Cenové rozdíly mezi jednotlivými karosářskými variantami jsou vždy 15 tisíc Kč.

Základní CE obsahuje například elektricky ovládaná zrcátka a všechna okna, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, nebo bederní opěrku, bezpečnostní výbavu reprezentuje šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, či úchyty dětských sedaček Isofix. Pouze tato výbava zůstává u plechových 16palcových kol, ostatní mají standardně kola z lehkých slitin s většími průměry.

Mazda 6 2010 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR 1,8MZR 2,0 DISIMZR 2,0 DISIMZR 2,5
Převodovka5M6M5A6M
Zdvihový objem [cm3]1798199919992488
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5500114/6200114/6200125/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]165/4300193/4500193/4500226/4000
Max. rychlost [km/h]196217208220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,41010,98,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,46,97,68
Pohotovostní hmotnost [kg]1295132513501345
Cena CE [Kč]569.900,----
Cena TE [Kč]649.900,-686.900,---
Cena TE Plus [Kč]-749.900,-809.900,--
Cena GTA [Kč]-779.900,--792.900,-
Cena GTA Plus [Kč]---870.900,-

Vyšší stupeň TE nabídne sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, AUX vstup, šest reproduktorů, dvouzónovou klimatizaci a volant a řadicí páku v kůži. U kombi nechybí střešní nosiče. Nabídka pokračuje verzí TE Plus s vyhřívanými zrcátky, lepším audiem, dešťovým senzorem a kontrolou zapnutých světel, mlhovkami, asistentem při rozjezdech do kopce atd.

GTA (na jiných trzích nese název Sport) má v základu sound systém od Bose, adaptivní bi-xenony, kontrolu tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola, zadní kameru, Bluetooth, polokožená sedadla, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky, nebo bezklíčkový vstup se startováním motoru tlačítkem. GTA Plus přidává navíc celokožené čalounění a navigaci s dotykovým displejem.

Metalický lak se prodává za 14.100,-Kč. Tříletou záruku lze rozšířit za příplatek. Čtvrtý rok stojí 6.420,-Kč, pátý pak 9.708,-Kč.

Mazda 6 2010 – vznětové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR-CD 2,2MZR-CD 2,2MZR-CD 2,2
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]218421842184
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]95/3500120/3500132/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000
Max. rychlost [km/h]195212218
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,98,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,45,4
Pohotovostní hmotnost [kg]143514351435
Cena CE [Kč]619.900,---
Cena TE [Kč]699.900,---
Cena TE Plus [Kč]762.900,---
Cena GTA [Kč]-812.900,-842.900,-
Cena GTA Plus [Kč]--920.900,-

Anketa

Optimální motorizací Mazdy 6 je nyní
Spolupracujeme s TipCars.com
Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví Trump zrušil Obamův program na ochranu přírody, těžaři už slaví

Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní…

VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech VIDEO: Dopady Dieselgate - tisíce odstavených aut po celých Spojených státech

Vykoupené vozy z kauzy Dieselgate Volkswagen shromažďuje…

Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk Česká exportní banka se vyhrabala ze ztráty, vykázala téměř půlmiliardový zisk

Česká exportní banka (ČEB) loni poprvé za 12 let nežádala…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Mazda 6 2010: Podrobné představení…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé Mazda svolává model 6 kvůli pavoukům, už podruhé

Pavouci vrací úder a opět trápí majitele Mazdy 6. Do…

Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu Nová generace Mazdy 6 se ukazuje zezadu

Odhalování třetího vydání Mazdy 6 pokračuje. V pořadí…

 



 
Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Tatra v Top Gearu: Milníky automobilky a představení 613/5 v šesti minutách

Dnes 19:52

Životopis kopřivnické Tatry je Čechům a Slovákům velmi dobře znám. V západní Evropě ale dlouho nebyla v obecném povědomí, šlo o libůstku pro znalce.




Blesk.cz

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech: Najdete je všechny?

Umělec zvěčňuje nahé modelky na opuštěných místech:…

Americký fotograf Brian Cattelle procestoval každý stát USA, aby zvěčnil krásu tamních opuštěných míst. Fotí je…

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40 na tábor v Jordánsku

Pomoc Čechů s uprchlíky: Chovanec dá 150 milionů, 40…

Na programu středečního jednání vlády je i bod týkající se koncepce ČR při pomoci s uprchlíky – a to především…

 

iSport.cz

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech, hovor s Radou vynechám

Šilhavý před derby: Trénovali jsme v osmi lidech,…

Po osmi letech jdou do derby zase z pozice favorita. Fotbalisté Slavie na jaře válí, svými výkony baví fanoušky…

 

Reflex.cz

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu mají děti jen pro roztomilé fotky na Instagram

Herečka Doláková exkluzivně z Hollywoodu: Rodiče tu…

Alena Doláková mluví čtyřmi jazyky, vystudovala JAMU, hrála v Celetné i Svěrákových Třech bratrech, už rok žije…