Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2009: Laguna stejně úspěšná jako Mazda6

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
První trojka ve střední třídě je stabilní – i v lednu 2009 dominoval Superb před Passatem a Mondeem. Střední třída se navzdory poklesu celého trhu meziročně zvětšila! Do první desítky se prodrala Honda Accord, naopak nový Avensis nabral opačný směr.

Nová generace Superbu stále vládne českému trhu v této kategorii. V prvním měsíci letošního roku zaznamenala vlajková loď mladoboleslavské automobilky celkem 230 registrací, věčného rivala VW Passat tak porazila o plných 60 vozů, ten jich měl na kontě 170. Třetí Mondeo již značně zaostává (92 vozů), na čtvrtém místě je Audi A4 s 58 kusy a první pětku uzavírá BMW trojkové řady se 43 vozy. Na šestém místě najdeme Mazdu 6 a Renault Laguna se 37 kusy, osmou příčku pak obsadil Mercedes-Benz C (33), devátá je Honda Accord s 22 registracemi a desáté Subaru Legacy, které má o jeden vůz méně.

Superb si v meziročním srovnání polepšil o razantních 132,3 %, ale na začátku loňského roku se prodávala ještě první generace, jejíž registrace se zastavily na 99 kusech. Passatu se tolik nedaří, pohoršil si z 218 vozů o 22 %. Fordů Mondeo bylo před rokem 100, letos tedy mírný pád o 8 %, o 9 vozů méně má na kontě Audi A4 (- 13,4 %). Bavorská trojka si naopak polepšila z 32 vozů, tedy o 34,4 %. Mazda 6 zaznamenala razantní nárůst o 117,6 % (loni jen 17 kusů), ale tehdy procházela generační výměnou. Laguna si oproti loňsku polepšila jen o čtyři kusy (z 33), což ale lze i vzhledem k situaci na trhu, považovat za úspěch. V procentním vyjádření to znamená nárůst o 12,1 %. Mercedes třídy C je na tom jen o dva vozy hůře, před rokem se prodalo 35 kusů, letošní pokles tedy činí 5,7 %. Hondě Accord nová generace evidentně prospívá, díky meziročnímu navýšení 175 % (ze 14 vozů) jí také patří pomyslný titul Skokan měsíce. Subaru Legacy je na tom naopak hůře než loni, jeho registrace zaznamenaly čtyřicetiprocentní pokles (z 35 kusů před rokem). Porovnání samozřejmě platí také pro registrace za celý rok, které jsou v lednu shodné.

Střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20091-12/20091/20091-12/2009
1.Škoda SUPERB23023025,9%25,9%
2.Volkswagen PASSAT17017019,2%19,2%
3.Ford MONDEO929210,4%10,4%
4.Audi A458586,5%6,5%
5.BMW 343434,8%4,8%
6.Mazda 637374,2%4,2%
6.Renault LAGUNA37374,2%4,2%
8.Mercedes-Benz C33333,7%3,7%
9.Honda ACCORD22222,5%2,5%
10.Subaru LEGACY21212,4%2,4%
11.Citroën C520202,3%2,3%
12.Hyundai SONATA19192,1%2,1%
12.Opel INSIGNIA19192,1%2,1%
14.Peugeot 40717171,9%1,9%
14.Toyota AVENSIS17171,9%1,9%
16.Lexus IS770,8%0,8%
16.Opel VECTRA770,8%0,8%
18.Alfa Romeo 159660,7%0,7%
18.Toyota PRIUS660,7%0,7%
20.Jaguar X-TYPE550,6%0,6%
20.Saab 9-3550,6%0,6%
20.Volvo S60550,6%0,6%
-Ostatní modely11111,2%1,2%
-CELKEM887887100,0%100,0%

Propadákem měsíce bychom mohli označit Fiat Croma, který si pohoršil o 87,5 % (loni 8 vozů, letos jen jeden), ale ten se do první třicítky nevešel. Dalším v pořadí je Vectra, ale ta samozřejmě doplácí na střídání generací (Insignia skončila v lednovém žebříčku dvanáctá). Z vozů, které se do Top 20 vešly a nemají být v dohledné době nahrazeny, je na tom nejhůře Peugeot 407 s poklesem 71,2 % (z 59 na 17).

Střední třída zatím nesleduje trend nižších kategorií. V lednu 2008 bylo na českém trhu nově zaregistrováno 839 vozů této třídy, letos jich bylo o 48 více (!). Trh tedy posílil o 5,7 %.

Podíly vznětových motorů jsou v této kategorii tradičně vysoké – motory TDI poháněly 139 lednových Superbů (60,4 %) a dokonce 147 Passatů (86,5 %). Mondeo má na kontě 82 vozů s turbodiesely (89,1 %), A4 39 (67,2 %) a BMW řady 3 32 (74,4 %).

V registracích užitkových automobilů patří lednové prvenství Passatu (62 vozů, podíl 36,5 %) před Superbem (45, 19,6 %) a Mondeem (40, 43,5 %), následují A4 (25, 43,1 %) a Mazda 6 (17, 45,9 %). V podílové statistice ovšem zvítězila odcházející třetí generace Opelu Vectra, v lednu bylo zaregistrováno celkem 7 vozů, z toho pět s přepážkou (71,5 %). Na druhém místě tohoto žebříčku najdeme Subaru Legacy (10 N1 z 21 vozů znamená 47,6 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (58)
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2009 22:43
Re: Laguna prý koncí
Bude se tam vyrabet VW Transporter >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2009 22:40
Re: LAGUNA
Mam Mitsubishi s komunikacnim chipem v klici, ne v karte. Klic se nemusi vubec tahat z kapsy, proste prijdes, otevres, nastartujes motor VW TDI PD 2.0 125 kW a odjedes. Pokud je na 433.92MHz nejake ruseni, proste vytahnes s kapsy klic a odjedes s pomoci klice. Pokud ale nemas mechanicky klic, potom v takove situaci neodjedes! Videl jsem jednoho takoveho moulu. Vyjel s rybnikem k budove TV vysilace, zamknul a druhy den ten krap uz vezli dolu na plosinaku. Startovani pouze pres chipovou kartu BYCH PROTO ROZHODNE NECHTEL! Pokud pripustime RYZE teoretickou moznost, ze bych si sel koupit rybnika, nebo megeru, rozhodne bych chtel klasicky klic, A TO I ZA PRIPLATEK!
Avatar - Ada je zase tady
18. 2. 2009 22:26
Re: Laguna prý koncí
Pozor na to, co rikas! Ta nula nejsem ja. Nicmene ta nula ma svatou pravdu. A proc nejsem totozny s tou nulou? No protoze ja bych po predchozich zkusenostech s rendlikem celych 5 let rozhodne nejezdil - mam totiz urcitou sebeuctu!

A to, ze se rybnik prodava jen rok? Uz jsi asi zapomnel, ze ty rybniky se bouchaj u rendliku uz pres 10 let. Pravdepodobne ti ale rozumim, proc jsi vyprsknul takovy nesmysl. Ze ty jsi v te dobe jeste tahal kacera na provazku? >:-[]
Avatar - Plautus
18. 2. 2009 13:57
Re: dalších 51% pro koncern...
hoši, neblbnite >:D však on to nemyslel zas tak zle ;-)
18. 2. 2009 08:37
Re: Laguna prý koncí
se jenom divím, proč si si ho pak 5 let nechával, když to byl takový ksindl? ;-\